Korda masterclass 3


Plaats reactie
robertino smith

04-03-2016 18:46

:)Ja, systeem wat lood lost bij eventueel een lijnbreuk! Word dan weer vis veilig genoemd :wink: .

Groet.
robertino smith

04-03-2016 19:05

Die Engels doen gewoon bij voorbaat het lood lossen, kan ook vis veilig genoemd worden :P !

Groet.

Overigens die masterclass nog niet gezien.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

04-03-2016 20:01

mike de jong schreef:Ik ben er ook een tegenstander van elk stuk lood wat gelost word is teveel maar ik vraag mij echt af hoeveel karpervissers nou daadwerkelijk vissen met een systeem waarmee je het lood los?,ik denk dat het in de praktijk minimaal is en dat het ongewild verspelen van lood veel meer voor kom dan het bewust lossen


Denk ook dat het in Nederland erg meevalt. Die engelse wateren staan vaak helemaal vol wier. Hebben we hier toch weinig last van. Ikzelf al helemaal niet.
Jack Baars

04-03-2016 20:14

Bij Henk Koster hadden ze hem ook nog niet.
Daar zeiden ze na de VISMA pas.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-03-2016 21:57

dennis gerits schreef:
dat is blijkbaar in tegenwoordig.. jongen die ik goed ken zei dat laatst ook vol trots dat ie op 200mtr afstand een vis had gevangen, maar ''gelukkig'' was het lood (225 gram) eraf gegaan omdat ie het rubber er niet helemaal omheen had geschoven...

toen ik hem daar op wees, en zei dat ie dan beter een steen kon gebruiken kwam de reactie van... ''ja maar dat lood koop ik maar voor 1 euro, dus maakt niet uit'' :cry:


Hey z'n adresje zocht Rik!
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

05-03-2016 07:31

Oplosbaar lood uitvinden. Of langzaam oplossend pva zakkie met kwik!

Het is wel weer een geil dvdtje hoor !
Alleen wel veel te mobiel naar mijn mening . Viva the car park.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

05-03-2016 07:49

mike de jong schreef:Ik ben er ook een tegenstander van elk stuk lood wat gelost word is teveel maar ik vraag mij echt af hoeveel karpervissers nou daadwerkelijk vissen met een systeem waarmee je het lood los?,ik denk dat het in de praktijk minimaal is en dat het ongewild verspelen van lood veel meer voor kom dan het bewust lossen


Dat het systeem bestaat en uitgebreid gehyped wordt vind ik persoonlijk al erg genoeg. Elke producent van end tackle welke dit soort systemen promoot zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Als ik na een sessie mijn vuilniszak overhoop schudt in de natuur omdat het veiliger is voor mij en het interieur van mijn auto dan kan ik ook op weinig applaus rekenen. Dat er dan een bedrijf is welke dit soort systemen maakt en promoot betekent ook dat het gebruikt wordt, immers je maakt en promoot iets om het aan de man te brengen. Het kan niet zo zijn dat alles boven het water oppervlak "milieubewust" en "visvriendelijk" moet zijn, maar onder water een toxische vuilnisbelt. En onder het mom we zien het toch niet dus is het niet erg. Ik ben persoonlijk van mening dat elke producent van dergelijke systemen ook met een alternatief moet komen om naast "visvriendelijk" ook met een "milieuvriendelijk" systeem moet komen. Het valt toch niet recht te praten als een zekere politieke partij hier lucht van krijgt en zo munitie heeft om te vuren. Dat karpervissen, leuk dat ze onthaakmatten hebben maar onderwater worden kunstmatige riffen gecreëerd van bonken lood door dezelfde karpervissers. Dit kun je als hengelsport en natuurliefhebber toch niet promoten? Dat Korda op Gigantica een duiker heeft die het lood opduikt, prima. Maar ik geloof niet dat er veel karpervissers zijn die een visser kennen die zitten te springen in een opschoonzwemtocht omdat er een paar '"natuurliefhebbers" in grote getale lood dumpen. Het is je reinste milieuvervuiling!
robertino smith

05-03-2016 08:23

Gaat zo gelijk ff kijken of ik die dvd op de kop kan tikken eerst maar ff bellen! Man, man, man, aan de ene kant word het lossen van lood "gepromoot" , vis veiligheid!!! Vooral blijven "schreeuwen" hier, denk dat politieke partij het allang weet te vinden hier op het board!!! Omdat die Engelsen van de brug af springen, wil nog niet zeggen dat je er achteraan moet springen. Dat mensen überhaupt lol beleven aan het vissen :-? ! Of is het toch weer "afgunst", dat die mannen ook op NL water hun karper weten te vangen???

Groet.
robertino smith

05-03-2016 11:37

:D Nu de pop corn nog :wink: .

Groet.

image-2016-03-05.jpg
(54.7 KiB) 832 keer gedownload
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

05-03-2016 12:55

Beetje achterhaald dat gedoe met dvd's. Ze willen je natuurlijk naar de dealer lokken kun je meteen wat loodjes kopen...
robertino smith

05-03-2016 13:02

Ach Jan, zijn wel meer dingen achterhaalt, die loodjes, niks nieuws aan idd! Het systeem vis ik al mee sinds het op markt kwam, is maar 1 van de 3 vis veilige systemen die ik ken.

Groet.

Oh ja, bij lijnbreuk lost het lood :) en in mijn geval ook de leader.
robertino smith

05-03-2016 13:17

Ff toelichten, mijn loden zijn niet van het merk korda !!!

Groet.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

05-03-2016 13:32

PB toch? Is bekend vis er zelf ook mee vanaf het moement dat ze op de markt kwamen. Nog geen lijnbreuk mee gehad trouwens het feit dat je makkelijk je inline lood kan verwijderen is al een pluspunt.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

05-03-2016 21:23

Ik heb ook een visveilig systeem ontwikkeld, de rig zonder haak!
Hoef je ook geen dure meenlijn bollen te kopen, of je lood te droppen.
robertino smith

05-03-2016 21:46

:P Misschien ook dvd tje maken dan!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

05-03-2016 22:39

Ze verzinnen ook van alles... wat ook heel vis veilig is:

Afbeelding

Weet je zeker dat ze niet van de haak schieten.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

05-03-2016 22:43

robertino smith schreef:Gaat zo gelijk ff kijken of ik die dvd op de kop kan tikken eerst maar ff bellen! Man, man, man, aan de ene kant word het lossen van lood "gepromoot" , vis veiligheid!!! Vooral blijven "schreeuwen" hier, denk dat politieke partij het allang weet te vinden hier op het board!!! Omdat die Engelsen van de brug af springen, wil nog niet zeggen dat je er achteraan moet springen. Dat mensen überhaupt lol beleven aan het vissen :-? ! Of is het toch weer "afgunst", dat die mannen ook op NL water hun karper weten te vangen???

Groet.


Sorry hoor Robertine, maar wat een ander doet moet ie tot op zekere hoogte zelf weten. Echter als het ons allemaal aan gaat moeten wij op onze hoede zijn en men er op terecht wijzen. Dit heeft absoluut niet met afgunst te maken, ik vind het ook wel frappant dat het constant dezelfde mensen zijn die naast een slechte onderbouwing een zeer beperkte woordenschat hebben en alles maar op het kopje "afgunst" cq "jaloezie" afschuiven. Ik vraag mij daadwerkelijk af of je überhaupt mijn relaas hebt gelezen. Waar het mij omgaat is dat er en public milieuonvriendelijke producten worden gepromoot. Dit zou je ten alle tijde moeten vermijden! Dus afgunst?
robertino smith

05-03-2016 23:03

Sorry hoor Michel, maar lees daadwerkelijk, maar kan jij dan vertellen hoeveel lood er daadwerkelijk op jaarbasis verspeelt wordt??? Maar niet te spreken over het lood dat over jaren vissen verspeelt is, niet opzettelijk! Vind bepaalde postings waaronder die van jouw hierboven weer, pas echt een voeding bodem voor die politieke partij die niet bij naam genoemd werd. Ik vind het gewoon scherts, ben ook niet voor zomaar lood lossen, :) maar zijn er genoeg die het zullen na apen!!!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

05-03-2016 23:07

Vissend Nederland "dumpt" al 66 ton! lood per jaar in het water, kun je nagaan hoe hard dit gaat oplopen als iedereen maar preventief lood gaat dumpen.

De karpervissers worden al vaak met de nek aangekeken over allerlei misstanden, als wij met zijn allen extra lood gaan dumpen dan gaat dit een grote impact hebben op het milieu, flora en fauna.
Als "marianne" hier lucht van krijgt dan gaat ze nog meer vis verboden proberen af te dwingen.

Ze zouden eigenlijk een milieu toeslag op vislood moeten zetten (gaat in de toekomst ook wel gebeuren) zodat de vervuiler betaald!
Dan gaan mensen wel beter nadenken en komen er h.w.s. ook goede alternatieven.
robertino smith

05-03-2016 23:09

robertino smith schreef::)Ja, systeem wat lood lost bij eventueel een lijnbreuk! Word dan weer vis veilig genoemd :wink: .

Groet.


Onderbouwing genoeg zou ik zeggen!!!

Michel Hulshof schreef:Robertine


Michel Hulshof schreef: zeer beperkte woordenschat
robertino smith

05-03-2016 23:26

Michel Hulshof schreef: ik vind het ook wel frappant dat het constant dezelfde mensen zijn die naast een slechte onderbouwing een zeer beperkte woordenschat hebben en alles maar op het kopje "afgunst" cq "jaloezie" afschuiven.


Deze mag je zeker onderbouwen, gelieve quote, uit een ander bestaand topic dan! :P

Groet.
robertino smith

06-03-2016 00:25

Misschien weer iemand anders die voor je gaat antwoorden!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

06-03-2016 00:27

robertino smith schreef:Sorry hoor Michel, maar lees daadwerkelijk, maar kan jij dan vertellen hoeveel lood er daadwerkelijk op jaarbasis verspeelt wordt???

Groet.


daadwerkelijk vertellen kan niemand omdat je dan ook overal daadwerkelijk bij moet staan als het verspeeld word :)

hier een onderzoek ernaar:

http://www.emissieregistratie.nl/erpubl ... 20Zout.pdf


54 ton per jaar in zoet water en 470 in zout water.... en dan word volgens mij uitgegaan van 60 gram per persoon...(alleen zoet water)

dik 900.000 vissers in nederland x 60 gram = 54 ton...hier zitten ongetwijfelt ook vissers tussen die nooit vissen, en vaste hengel vissers die misschien 10 gram op een jaar verspelen....maar de karpervissers trekken de gemiddeldes wel omhoog denk ik dan :roll:


in dat onderzoek staat ook het volgende:

Er zijn geen specifieke wettelijke maatregelen voor het verbieden of beperken van de emissie van lood
naar water door de sportvisserij. Wel is lood een van de Prioritaire Stoffen onder de Kader Richtlijn Water.
Dit houdt in dat de verontreiniging van het watermilieu met deze stoffen geleidelijk moet worden
verminderd door een progressieve vermindering van de emissies en verliezen van deze stoffen naar het
watermilieu te bewerkstelligen.


dus ooit komt het eraan dat loodverbod...ligt alleen aan jezelf hoe snel dat gebeurd :wink:
Laatst gewijzigd door dennis gerits op 06-03-2016 00:46, 5 keer totaal gewijzigd.
robertino smith

06-03-2016 00:41

Nou Dennis, goed onderbouwd hoor, :) .

Groet.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

06-03-2016 04:04

Lood is een element dat onbewerkt in de aardkorst voorkomt, en het enige dat gebeurt is een minimale herdistributie.
Doe eens alleen het aantal m3 zoetwater gedeeld door die 66.000
Gaan we daarna kijken hoeveel water er in nederland is.

Alleen al onze zoetwater consumptie is per jaar meer dan 1.6000.000.000 liter per jaar. Dat is dus water dat wij opdrinken. Dus zet er nog maar rustig 6 nullen achter ....
Doe daar je vislood maar in en kijk of je het merkt in een meting.

GELUL DUS