aanpassen merklogo's strafbaar?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

26-01-2016 10:43

Een belg die slim denkt te zijn: http://www.witvisforum.be/viewtopic.php?f=12&t=15587

Anyway, volgens mij is dat strafbaar ookal heeftie ze aangepast door 1 streepje toe te voegen.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-01-2016 11:06

Jij ben ook wel slim door linkje te plaatsen voor een witvisforum waar je je eerst voor moet aanmelden....

Boefje haha..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

26-01-2016 11:27

Dacht dat je er ook zo kon kijken, zal het bericht wel ff copy/paste

Copy/paste gaat niet, de belg heeft het plaatje verwijderd. :evil:
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

26-01-2016 11:40

Antoinette zuidinga schreef:Een belg die slim denkt te zijn: http://www.witvisforum.be/viewtopic.php?f=12&t=15587

Anyway, volgens mij is dat strafbaar ookal heeftie ze aangepast door 1 streepje toe te voegen.


Strafbaar is een groot woord, echter een logo dermate aanpassen dat het nog op het origineel lijkt is wel degelijk "strafbaar" als ik een logo zou maken wat sprekend lijkt op Coca Cola, maar Koka Kola er op zet dan kun je er vergif op in nemen dat ik vervolgd wordt. Als ik mij niet vergis heet dit het merkenrecht, op kleine schaal worden logo's, namen enz., enz., toch wel gebruikt/misbruikt. Het logo van Baitworld bijvoorbeeld heb ik ook al veelvuldig gezien ik weet niet wie er op instagram zit maar als je Carpwatch hebt en je bekijkt het logo van Baitworld het enige verschil is het onderlijntje met een haakje en aas.
Het Nash logo heb ik ook al veelvuldig commerciëel aangeboden zien worden in de vorm van stickers, tattoo's enz., enz., De Tacklebox is een Nederlandse winkel, maar in Engeland zit ook een The Tacklebox dus ja. Hoe ver wil je gaan?
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

26-01-2016 16:15

Strafbaar is een groot woord, echter een logo dermate aanpassen dat het nog op het origineel lijkt is wel degelijk "strafbaar" als ik een logo zou maken wat sprekend lijkt op Coca Cola, maar Koka Kola er op zet dan kun je er vergif op in nemen dat ik vervolgd wordt. Als ik mij niet vergis heet dit het merkenrecht, op kleine schaal worden logo's, namen enz., enz., toch wel gebruikt/misbruikt. Het logo van Baitworld bijvoorbeeld heb ik ook al veelvuldig gezien ik weet niet wie er op instagram zit maar als je Carpwatch hebt en je bekijkt het logo van Baitworld het enige verschil is het onderlijntje met een haakje en aas.
Het Nash logo heb ik ook al veelvuldig commerciëel aangeboden zien worden in de vorm van stickers, tattoo's enz., enz., De Tacklebox is een Nederlandse winkel, maar in Engeland zit ook een The Tacklebox dus ja. Hoe ver wil je gaan?


Het is inderdaad maar net hoever een merk wil gaan als iemand de boel jat en er wat aan frutselt en vervolgens eraan verdiend (in het geval van de Belg 5,- per sticker) (tel uit je winst zal die gedacht hebben :P ) Denk dat het ook een kwestie is van geld, een procedure aanspannen kost best veel tijd en geld, aan de andere kant zou het ook "in de minne geschikt" kunnen worden.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2016 17:21

Als jij patent erop heb staan wat ontzettend veel geld kost dan is het strafbaar, anders volgens mij niet.in ieder geval moet je dik betalen als je wilt dat iets alleen van jouw is.
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

26-01-2016 17:53

Rik koster schreef:Als jij patent erop heb staan wat ontzettend veel geld kost dan is het strafbaar, anders volgens mij niet.in ieder geval moet je dik betalen als je wilt dat iets alleen van jouw is.


Ik denk dat de grotere merken best in de buidel hebben getast om een eigen uniek logo te hebben (ontwerpen ervan kost al meer dan €1.000,-) dan rust daar gewoon een copyright op, patent is wat anders, dat gaat over producten en een logo is geen product.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

26-01-2016 19:27

Een logo valt onder merkenrecht

www.boip.int voor de geinteresseerden :wink:
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

26-01-2016 22:24

Tnx voor de link, heb de bewuste Belg er maar ook meteen even op gewezen 8)
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Plaats reactie