Is Sportvisserij Nederland een commerciële organisatie?


robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-04-2016 10:15

Ha Ha, dit is voor mij het grote verschil, hoor bij 90% mensen met een hobby!

Ed Siol schreef:Jezelf afgevraagd waarom de zogenaamde elite onder ons,


Maar als lid toch nieuwsgierig genoeg om te lezen soms vragen, mooi probleem neer leggen bij de leden? Maar goed .....

Lees graag en heus niet alleen op het board :) !

Groet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-04-2016 10:21

Alle punten die jij opnoemt Ed, zijn exact de punten waarvoor de ksn en svn zich voor hebben opgericht en waarvoor ik en alle anderen al jaren contributie voor betalen.
Als ik dan samen met een clubje ook nog eens alles zelf moet doen.....
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

07-04-2016 10:44

begrijpend lezen is niet je sterkste punt is het wel Cees?

Ik draai al lang genoeg in dit wereldje mee, om meer dan voldoende kennis te hebben, over waar het een en ander misgaat. Dat jij in een eerdere posting gemakshalve maar aan neemt dat ik geen kennis heb... prima.

Het zeiken tegen de SVN neemt een beetje belachelijke vormen aan, bijvoorbeeld dat ze eens wat moeten doen met het geld wat er binnenkomt. Mijn inzien doen ze in ieder geval iets... De grote groep commerciëlen die voldoende geld binnenhalen middels de hengelsport, doen geen 'flikker' en vallen buiten schot?

En ik dacht toch dat de basis van deze topic de vraagstelling was of de SVN een commerciële organisatie was, en niet zozeer of ze adequaat gehandeld hebben mbt tot het Biesbosch verhaal. Dit even terzijde

Vriendelijke groet
Ed
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

07-04-2016 11:34

Rik koster schreef:Alle punten die jij opnoemt Ed, zijn exact de punten waarvoor de ksn en svn zich voor hebben opgericht en waarvoor ik en alle anderen al jaren contributie voor betalen.
Als ik dan samen met een clubje ook nog eens alles zelf moet doen.....


tov van SVN heb je qua oprichting misschien een punt. Voor wat betreft de contributie en verwachtigingen van de KSN die je daaruit mag hebben, vind ik het kort door de bocht.

-ze maken daar ook een geliefd boekje van
-de basis van de spiegelkarperprojecten zijn ermee opgezet
-in de basis een goede belangenbehartiging
-organisatie jeugdkampen
-onkosten vergoedingen voor het vele achter de schermen vrijwilligerswerk

en zo kan het lijstje keurig aangevuld worden, in ieder geval in de goede jaren, zodanig dat blijkt dat de KSN een non-profit organisatie was, die vooral opgericht was om de kennis met betrekking tot de karpervisserij zelf te delen, en verder te ontwikkelen.

De omslag naar groei, groei groei, en nog meer groei ging mijns inzien helaas hand en hand met dat de KSN ergens op de een of andere manier een mooie opstap bleek te zijn naar het commerciële circuit. Zoals ik al eens eerder aangegeven heb, was dit voor mij persoonlijk aldaar in ieder geval gedesillusioneerd af te haken.

Mijn stelling is dan ook niet dat jullie (we) het maar alleen moeten doen, want dan heb je een punt, dat zou te gek zijn voor woorden. Het is echter kennelijk vervallen in de stelling dat zij het maar alleen moeten doen. (SVN en KSN) Ook dat gaat het niet worden. Ik geloof echter niet dat het ooit al eens SAMEN gebeurd is...

Het roepen dat de SVN, KSN of de federaties, of de Hsv's het allemaal maar moeten regelen is al even oud als de wegen die naar het Biesbosch leiden. En al even oud dan die kleine handvol vrijwilligers, die verbitterd raken van al het gezeik over zich heen krijgen..

Daarbij had ik de indruk dat de KSN was samen gegaan met de SVN, maar dit weet ik niet zeker. Logisch is in ieder geval wel dat in dat geval inderdaad de KSN geen gesprekspartner meer is, zoals Martijn al aan gaf.

Blijft mijn vraag open staan, hoe zit het met de eventuele verantwoordelijkheid van de groep die middels de hengelsport inkomsten derft, qua belangenbehartiging, en vooral de nalatigheid daarin?

Vriendelijke groet
Ed
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 12:33

Staatsbosbeheer die voor euro 32,22 een onbeperkte vergunning voor 37ha Nationaal Natuurgebied afgeeft daar kun je lang over blijven lullen maar dat heeft geen zin, zie de afgelopen 2 jaar.
Zet zo'n boswachter eens met z'n rug tegen de muur en hoor hem eens uit.
In Limburg is een tunnel van enkele miljarden gegraven omdat er een korenwolf was gevonden.
Wat gaat onze visarend eten???????????

Wijdt er eens een uitzending aan en laat zien wat er gebeurd, gewoon met de camera er op.

Nee, Kraal vindt het wel nodig om flink uit de hoogte te doen dat er de komende jaren minder in het IJsselmeer gevist mag worden.
Das hetzelfde als dat ik jouw moestuin leeg trek en jij volgend jaar dik tevreden bent als er 3 overgebleven zaadjes ontspruiten. Kicke dit.

We worden gewoon voor de gek gehouden door SVN en ook daar zijn er met slijm aan de handen.
Wat heb ik de afgelopen 2 jaar van onze belangenbehartigers gehoord?
Rechtszaak dit rechtszaak dat en telkens naar 6 weken jammer weer verloren.........

Trekken aan een dood paard kun je jaren blijven doen maar het zal nooit iets opleveren.

Ik sta zo ver mogelijk van de commercie af, dat is namelijk de doodsteek voor vele hobby's en verwacht dan ook helemaal niets van die kant.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-04-2016 12:49

Bij een afvissing op het lage bergse bos jaar of 4 geleden werd de heer Kalkman ingeschakeld.
Deze had het SCHUBRECHT, en ging in samenwerking met svn.

Einde van de dag komt er een opa met een station aangereden.haalt 4 zuurkool vaten uit zijn auto, en uit de bin komen ineens allemaal palingen.

Na beklaag van mij en een maat dat dit niet de bedoeling is kregen we van Kalkman een flinke grote bek.
De mannen van svn mengen zich hierin mee dat de svn Kalkman uitbetaalde met alle palingen die hij ving.

Toch maar even de camera gepakt en wat foto's genomen van dit alles....

Na wat telefonisch contact met svn werd ik niet serieus genomen, toen geplaatst op het forum met foto materiaal en al.

Plots was de directeur svn aangemeld op het board, met oprechte excuses, en dat het zo niet hoort en mag.en dat de paling terug gezet zou worden en de mensen die hiervoor aansprakelijk waren op hun vingers getikt zouden worden. Dit is nooit in het nieuws geweest uiteraard. En Kalkman werkt nog steeds voor de svn.

Trek je eigen conclusie maar..... ik weet wel wat ik ervan vind en denken moet in ieder geval.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

07-04-2016 15:18

Een klein gedeelte van de KSN website.

De KSN is als enige organisatie voor karpervissers aangesloten bij Sportvisserij Nederland, onze regio afdelingen zijn aangesloten bij de hengelsportfederaties waaronder zij vallen.

Dit betekend rechtstreeks invloed op het beleid van Sportvisserij Nederland door :

* Deelname aan werkgroepen en commissies

* Bijwonen en adviseren tijdens bestuursvergaderingen

Dus JA ze hadden er moeten zijn.
Ze hadden met bewijs stukken moeten aankomen dat de karper door de jaren heen aan het verdwijnen is. Ze hadden moeten opkomen voor de leden die elk jaar moeten toe kijken hoe de rivieren worden leeg getrokken door de beroepsvissers.

Ik kreeg een shitload van commentaar over mij heen toen ik commentaar had op het uitzetten van spiegels, omdat ik het de grootste onzin vond en vind omdat ze de bron van de problemen niet deden aanpakken. NU hadden ze de kans en wat doen ze, ze hadden een actieve rol moeten spelen bij deze rechtzaak, en waar waren ze?

Waar betaal ik voor? Voor een scheef uitzetbeleid waarbij de vissen binnen een jaar ( in kilo's ) weer zijn weg gevangen?

Dit is een gemiste kans, en zeker als ze zijn aangesloten bij de SVN wat het eigenlijk allemaal makkelijker moet maken.
Nu hadden ze ook een fatsoenlijk onderzoek kunnen laten doen naar de effecten op korte en langen termijn i.p.v. de verouderen rapporten gebruiken die elkaar ook nog een tegen spraken en de karper daarbij betrekken.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 17:30

Doelstellingen Staatsbosbeheer
het beheren ofwel in stand houden, herstellen en ontwikkelen van bossen, natuurgebieden en het landschap in de gebieden van Staatsbosbeheer;
het bevorderen van recreatie in zo veel mogelijk gebieden van Staatsbosbeheer;
het leveren van een bijdrage aan de productie van milieuvriendelijke en vernieuwbare grondstoffen, zoals hout

Met ziel en zakelijkheid
Toen Staatsbosbeheer in 1899 werd opgericht, was er in ons ontboste land vooral grote vraag naar hout. In de loop van de tijd heeft Staatsbosbeheer andere en nieuwe taken erbij gekregen. Anno nu maken we het mogelijk dat huidige en toekomstige generaties van onze natuur kunnen genieten. Dat doen we duurzaam, met passie, en met oog voor een bedrijfsmatige en professionele organisatie. Met ziel en zakelijkheid dus. En samen met de samenleving.

Wat heeft het voor doel om een heel natuurgebied leeg te laten kammen door 2 visbedrijfjes waar 8 man op wat bootjes bezig zijn?
Zijn ze de visarenden beu???
En een vergunning geef je uit voor 32,22per jaar voor een flink deel van de Biesbosch.
Het is een smerig corrupt zooitje dat is het.
En zulke mannetjes geven/gaven jou 330euro boete als je met een hengeltje te veel zit te vissen op een vis die 100% zeker terug gaat.
Je moet je tegenwoordig bijna crimineel gaan voelen als je vist, het wordt enkel strenger en zij komen OVERAL mee weg. :evil: :evil: :evil: :evil:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-04-2016 19:44

:cry: :cry:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-04-2016 21:57

Vraagje, wat is de zin nog om boa’s door Sportvisserij Zuidwest Nederland betaald op de benedenrivieren karpervissers te laten controleren? Als beroepsvissers door de politiek gesteund het stropen (in onze ogen) gewoon kunnen doen. Wordt een wakker in Made en laat je niet langer voor het karretje spannen van de Haagse dames en heren kliek.

Bestuursleden van KSN en Sportvisserij Zuidwest Nederland waren tot voor kort zeer nauw met elkaar verbonden. Zij dachten buiten de politiek om beroepsvissers te kunnen kortwieken. Die denkfout is ons als vissers nu duur komen te staan. Tel daar het onvermogen van de juridische medewerkers bij op van SVN bij op en zie hier het resultaat.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-04-2016 07:28

Die BOA's vinden het heerlijk om vissertjes te pesten.
Lekker om half 2 's nachts met 110pk door een lelieveldje varen waar 3 hengels in liggen om een in z'n boot slapende kerpelvissert te controleren.
Errugggg belangrijk natuurlijk :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

08-04-2016 20:14

karpervissers zijn de makkelijkste prooi voor de boa's.
wij kunnen er niet tussenuit piepen want wij hebben een kapitaal aan vismateriaal op de kant staan.
de stropers die op de kant zitten pakken ze niet want die hebben meestal niet veel bij......
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-04-2016 21:19

In frankrijk ook hoor, 1 keer rond half 3.dag erna om 2 uur.kan dat niet gewoon in de middag denk ik dan bij mezelf.....
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-04-2016 21:34

Klop is ook zomaar niet weg met een zege van 150m maar daar moeten ze een week van te voren een afspraak maken.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-04-2016 00:59

Fijn dat het zo leeft onder de karpervissers :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-04-2016 07:27

Cees,

Zal uiteindelijk op (onze) organisaties aan moeten komen. Zij hebben als voornaamste oogmerk blijkt steeds meer om enkel zieltjes te winnen en daardoor hun bedrijf (baan) behouden. Het aantal beroepskrachten neemt steeds meer toe in hengelsportorganisaties. De resultaten ……….. Ja de wedstrijdtak neemt een steeds belangrijkere plaats in wie zit hier nu op te wachten? Zal het egoïsme wel zijn ha ha.

Neem een KSN in het verleden had men een duidelijke structuur tal van commissies deden daar hun werk. Nu komt het landelijk op 1 a 2 man aan. Het blad wordt voor een belangrijk deel door een beroepskracht gedaan. Een paar sterke Noordelijke regio’s springen er uit meer is het helaas niet.

Jammer.
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

22-04-2016 09:27

Doet het ook niet onder de roofvissers harm , 600 handtekeningen op 20 000 mensen

hoeveel waren er ook alweer in de rechtbank in de zaak tegen klop

voor veel mensen ver weg van hun bed show , maakt volgens mij geen hol uit waar je ook op vist

Zeer vervelend voor de mensen wie het hun thuiswater is

greetz
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-04-2016 09:50

Mischien moet er wat meer reclame/info over gemaakt worden als zoiets komt voor een rechtbank.
ik heb er nergens over gelezen of over gehoord !
Want mij doet het zeker wel wat,net als dat de ijssel op mijn oude stek helemaal naar de klote geholpen werd door de heer Kalkman. Daar waar ik Godver een gemiddelde had van 10 runs per nacht komt er tegenwoordig niet 1 vis meer vanaf
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-04-2016 10:02

Op de diverse roofvisfora wordt er dan tenminste nog een beetje gereageerd en gediscussieerd, dat het geen hol helpt weet ik ook wel.
Leest SVN ooit weleens mee op zo'n fora, ik denk het wel want Dhr. Bongers had het tpic van Rik nav het Lage Bergse Bos verhaal zo gevonden maar die is het palingslijm nou nog van z'n handen aan het wassen denk ik.
Vuil verziekt corrupt zooike, bah bah zum kotzen :evil: :evil: :evil:
Hoe lang draait VisTV al 20-25jaar????? dan ken je de weg toch een beetje in de mediawereld, kunnen ze geen Zembla inschakelen of ander kritisch programma???
Daar is het trouwens allemaal mee begonnen, uitzending van de dioxine paling die dus van Klop werd afgepakt, dan stappen we maar over op de witvis en vangen ze de paling voortaan wel stiekem.

Denk dat ik dit seizoen maar zonder onthaakmat ga vissen kijken of ik hier dan wel wat reacties kan verwachten :cry: :cry: :cry: :cry:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

22-04-2016 11:30

Cees v Opstal schreef:Fijn dat het zo leeft onder de karpervissers :cry: :cry: :cry:


Tuurlijk leeft het wel...
Maar wat kan een vissertje doen?

Belangenorganisatie kiest het commerciële schip & De politiek boeit het niet

Onmacht sucks !!
Ach man..Ga toch vissen !!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

22-04-2016 12:50

Hallo Cees,
Je hebt helemaal gelijk hoor maar laat dat buiten kijf staan, maar ook jij kijkt niet verder dan je neus lang is.. heb jou ook nooit je bezorgdheid horen uiten over het overbevissen van alle oceanen en zeeën.. Nadat er geen kabeljauw meer is te vangen hier voor de kust wordt het vangen van een knappe zeebaars nu zo onderhand ook al een bijna onmogelijke opgave :oops:
Maar zoals eerder aangegeven de politiek moet het gaan interesseren en zo lang dat niet gebeurd veranderd er niets..
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-04-2016 13:00

Hoho pas op je woorden, zal het topic er anders even bij pakken hier op het forum, dat ging over gebruik van zoute vis voor het snoeken.
Ik ben me dus wel degelijk bewust van het feit dat het daar niet goed mee gaat en pas mijn visserij en eetgewoontes daar op aan.
Je zal mij nooit geen blikjes tonijn door een grondvoertje zien gooien om een klein voorbeeldje te geven.

Ik ga dus ook niet liggen zeiken als de vissers op zee geen matje gebruiken, iets met een druppel en een gloeiende plaat!!!!
Laatst gewijzigd door Harm Rademakers op 22-04-2016 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-04-2016 13:03

Als er trouwens iemand denkt dat het beroeps bang wordt van een handtekeningen actie wil die zichzelf dan hier even kenbaar maken :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ben geen wereldverbeteraar en ga me dus ook niet overal mee bemoeien, je veegt het liefst enkel je eigen straatje en misschien die van de buuv ook.

Weet iemand hier bv waarom er opeens allemaal zoveel van die Somalische piraten zijn???
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

22-04-2016 13:24

Cees v Opstal schreef:Als er trouwens iemand denkt dat het beroeps bang wordt van een handtekeningen actie wil die zichzelf dan hier even kenbaar maken


Omdat alle vis daar in hun wateren is weg gevangen is door de ons westerlingen? :D

@Cees, was niet persoonlijk bedoeld he mijn reactie naar jou toe :wink: , ik ben zelf net zo inconsequent hoor..
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-04-2016 13:48

Yep, die vissers (want dat waren het) konden met hun gammele bootjes goed rond komen en een duurzame visserij toepassen. Ze voorzagen hun familie van verse vis en wisten nog wat te verkopen ook.
Dan komen daar opeens wat cokesnuivende en ondertussen hoeren en snoerende Urkers op megatrawlers de hoek om varen die heel de boel leegtrekken met alles vernietigende netten.
Denk dat ik ook maar piraat wordt :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik voel me niet aangesproken maar ga de discussie aan en dat is nou net hetgeen dat mis lijkt te gaan in dit topic, op een linkse draaiert na.
Ik voel me een eenzame schreeuwende in de woestijn.
Verder staan er hier en daar trouwens nog wel wat struisvogels met de kop in de grond.