Visplanner op telefoon werkt niet optimaal


Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

23-11-2015 13:20

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb problemen om de weergave van de kaarten in visplanner op mijn telefoon zowel op Android (Samsung S2 plus) als IOS (Iphone 6S) goed weergegeven te krijgen.

Vernieuwen scherm helpt niet.

In plaats van een goede plattegrond verschijnen er alleen maar lege,witte hokjes, of worden de kleuren verkeerd weergegeven/ingevuld. Erg vervelend voor controleurs (of het nu HF-controleurs zijn of HSV controleurs zijn) en ook voor vissers.

Nu de visplanner app op je telefoon rechtsgeldig is, en deze de verkeerde info/de info onjuist weergeeft, kan dit voor de visser verkeerd uitpakken en zo een boete krijgen, wat niet wenselijk is. De visser moet bewijzen dat hij daar mag vissen, maar zijn telefoon geeft dit niet goed weer. Veel Nederlandse , maar ook buitenlandse vissers (bijvoorbeeld Duitsers) maken gebruik van de app.
Op de tablet geeft ie minder/geen problemen, en op de pc zijn er (bij mij) geen problemen.

Ik hoor dit van meer controleurs. De vraag is door een collega controleur al gesteld aan SVN.
Wat ik nu graag wil weten is :
* hebben jullie ook zulke problemen
* welke (andere) problemen hebben jullie

Bij voorbaat dank.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

23-11-2015 13:48

Zelf ook problemen mee. Moet constant opnieuw mijn pasnummers ingeven.
Neem gewoon de boekjes mee nooit gezeik iig haha.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

23-11-2015 17:05

Frenk de Gruiter schreef:Nu de visplanner app op je telefoon rechtsgeldig is, en deze de verkeerde info/de info onjuist weergeeft,


Rechtsgeldig is het pas vanaf 01-01-2016. En er zitten idd nog wel wat fouten in. Wat dacht je van niet ingebracht verengingswater dat vermeld staat als ingebracht water....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-11-2015 17:45

Ik gebruik die vis planner niet, maar vaak willen dit soort problemen wel eens verhelpen in een andere browser. Probeer eens met Chrome te openen op je telefoon, safari, mozzila Firefox om uit te sluiten dat het niet je browser is.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

23-11-2015 18:20

Heeft geen nut rick. Het is een app ;)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-11-2015 20:47

Aaaaah oké. Dan is het inderdaad aan de ontwikkelaar (s)
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

23-11-2015 22:23

Neem iig je boekjes mee voor de zekerheid, krijg je nooit gezeik. Stel je telefoon raakt leeg ben je ook de lul als je geen boekjes bij hebt.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-11-2015 07:07

leen snoek schreef:Rechtsgeldig is het pas vanaf 01-01-2016.

Vanaf 1 januari 2015 is de VISplanner - in combinatie met de VISpas - wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan te mogen vissen.

On topic, hier momenteel geen problemen.
Heb een maand geleden wel een middag gehad dat ie zowel op de phone als de PC niets deed, moest telkens m'n pasnummer invoeren en die onthield die niet....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-11-2015 07:38

En er zitten idd nog wel wat fouten in. Wat dacht je van niet ingebracht verengingswater dat vermeld staat als ingebracht water....


en

Heb een maand geleden wel een middag gehad dat ie zowel op de phone als de PC niets deed, moest telkens m'n pasnummer invoeren en die onthield die niet....


Dit zal ik meenemen, bedankt!

Nog meer vissers die problemen hebben? Ik heb er als controleur moeite mee om iemand weg te sturen als dat ding het niet (goed) doet. Ik pak mijn papieren spullen er dan bij, maar dat is zo'n gedoe..... Maar het werkt wel nog steeds :)
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

24-11-2015 09:08

Niet goed aangegeven nachtviszones, hele gebieden waar je in eens mag nachtvissen :D
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

24-11-2015 18:51

Cees v Opstal schreef:Vanaf 1 januari 2015 is de VISplanner - in combinatie met de VISpas - wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan te mogen vissen.

On topic, hier momenteel geen problemen.
Heb een maand geleden wel een middag gehad dat ie zowel op de phone als de PC niets deed, moest telkens m'n pasnummer invoeren en die onthield die niet....



Zie foto.... Is overigens On topic omdat het nu nog geen vervanger is van de papieren versie ;-)
Bijlagen
2016.JPG
(71.96 KiB) 4295 keer gedownload
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-11-2015 19:44

Dankje Leen, licht in de duisternis.

Hebben ze in ieder geval nog wat te doen met de Visplanner.
Dit weekend ga ik gebreken doorsturen aan de SVN.
Thx!!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-11-2015 20:01

Weet niet waar je dat foldertje vandaan hebt gehaald maar welkom in het digitale tijdperk waar ook een app rechtsgeldig is.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

24-11-2015 20:19

Cees v Opstal schreef:Weet niet waar je dat foldertje vandaan hebt gehaald maar welkom in het digitale tijdperk waar ook een app rechtsgeldig is.


Verrektes nogantoe....je hebt (ook) gelijk ;-)

Tja, dat is de folder van SVN die bij het papieren boekje zat met de vispas 2015..
Maar hier staat ook :
http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... n-wateren/
Let op: vanaf 1 januari 2015 is ook de VISplanner – in combinatie met de VISpas – wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan, te mogen vissen. Het ‘dikke boekje’ hoeft dus niet meer mee naar de waterkant. Met de digitale lijst van viswateren wordt het gebruiksgemak voor de sportvisser sterk vergroot, kun je beter op kaart zien waar je mag vissen, en worden tegelijkertijd kosten bespaard en het milieu gespaard.

Kortom, SVN maakt er een potje van. Als ze eerst eens gezorgd hadden dat het klopte en onnodige verwarring hadden voorkomen..

Dus er lijken twee "correcten" te zijn..
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-11-2015 20:39

leen snoek schreef:Maar hier staat ook :

Die had ik dus de eerste keer gequote. :D

Beetje verwarring ontstaat bij het 'vervangen'.
Het boekje blijft voorlopig nog wel en wordt dus niet door de app vervangen.
De app is al wel rechtsgeldig en nog even dan verdwijnt waarschijnlijk het hele boekje.

Ik vind het een hele verbetering en des te meer fouten er in staan des te beter het voor ons is!!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-12-2015 19:20

Het nadeel van de app is wel dat dingen gedurende het jaar veranderen zonder changelog.
Heb al 2 keer gezien dat bij de linge hier iets veranderd is zonder dat hier iets over terug te vinden was.

Zou wel netjes zijn als er iets van bijstond, wat de verandering was en per wanneer dit aangepast is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-12-2015 19:23

kan soms ook in je voordeel zijn :wink:
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

09-12-2015 19:58

Martijn Nederpel schreef:kan soms ook in je voordeel zijn :wink:


Yep. De ene keer verstop je je boekje, de andere keer verstop je je telefoon met de VP-app ;-).
Nooit gedacht dat het nog eens mogelijk zou zijn om je gelijk te kunnen kiezen :-).
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

10-12-2015 14:06

Al het water waar je als verenigingslid mag nachten bij onze vereniging staat nergens vermeld in de visplanner app.

Werkt nog voor geen meter
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

10-12-2015 16:07

De app werkt verder wel maar blijkbaar hebben ze nog niet alle wateren ingevoerd. ;)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-12-2015 21:27

@Michiel, dit klopt, dat heb ik dus ook al ondervonden.

Een water die ineens "verdwijnt" van je kaart als/zodra je in een ander gebied klikt, en weer terug wilt kijken. Hoe leg je dat uit.....
Ik klik op de kaart, voer een plaats in, ververs gegevens, en het water X is zichtbaar. ik scroll over het scherm en beland in een andere gemeente. Ik klik op een water, ververs gegevens, niets aan de hand. Ik scroll terug naar de eerste positie, en het water X is ineens verdwenen.
Gebeurde op zowel de PC als op de app. Contact opgenomen, is later weer hersteld.

Ik weet niet of het waar is dat het in je voordeel kan zijn als een water niet ingebracht is in de app. Als je er zit te vissen en niet kunt aantonen dat je er mag vissen dmv de app ben je volgens mij de sigaar, en heb je een boete te pakken, bij gebruik van alleen de app.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

11-12-2015 10:03

Na meermalen contact hebben gehad, waarin SVN/visplanner snel reageerde danwel aanpaste hierbij een mail naar visplanner met de problematiek die hierboven is genoemd:


Graag wil ik jullie erop attenderen dat visplanner, ondanks de rechtsgeldigheid als aantoonbaar vergunning bij controle niet toereikend is!

Ik (als voorbeeld) ben lid van de xxxx, deze vereniging geeft vrijstelling voor haar leden om te mogen nachtvissen op elk water wat is ingebracht door de Xxxx met enkele uitzonderingen/verboden.

Geen van deze gegevens zijn verwerkt in visplanner, en kan dus wanneer ik word gecontroleerd en de papieren versie van de verenigingslijst/vergunning niet bij me heb dus niet aantonen dat ik legaal aan het nachtvissen ben.

Dit geldt tevens voor veel meer HSV's die eigen regels hebben, maar niet op visplanner staan.

Mijn vraag is, zonder deze gegevens begint er een vertekend beeld, waarin (bij onkunde) de controleur een verbaal zou kunnen uitschrijven.

Bent u hiervan op de hoogte? Wat zijn hierin de verbeterstappen? En wanneer worden deze uitgevoerd?

Ik hoor graag van u.

Mvg

-------------------------

Reactie:

Beste Wouter,

Bedankt voor jouw mail.
De Vereniging heeft onlangs een document bij ons neergelegd met wijzigingen met betrekking tot hun water. Dat wordt dit jaar nog verwerkt in de visplanner en deze staan ook in de gezamenlijke lijst van 2016.
Het is de verantwoordelijkheid van de visrechthebbenden om hun info aan ons door te geven zodat we het goed op de visplanner kunnen zetten.

We zijn nu met een team van 3 man bezig wijzigingen door te voeren aan de visplanner. Als een hsv besluit iets op te nemen in hun verenigingslijst en dat niet door geeft aan ons dan staat het dus niet op de visplanner.
Ik zal dit punt nog eens onder de aandacht brengen bij het VISplanner team.
Als het water niet in de landelijke lijst staat zou ik altijd even kijken of dat water al op de visplanner staat. Nog niet al het niet ingebrachte water staat op de visplanner.

CC: XXXX en XXXX: Misschien kunnen we dit nog eens communiceren naar onze verenigingen.

Die regel over het nachtvissen binnen de verenigings wateren van jou vereniging verwacht ik op korte termijn in de visplanner verwerkt te hebben.

Groeten,

Xxxxxx
Sportvisserij Nederland

(Namen weggehaald vanwege privacy)

------------

Mocht je dus ergens tegenaan lopen, of iets missen. Mail dit dan naar visplanner. Ze reageren enorm snel en wanneer iets onjuist is of aangepast moet worden dan verwerken ze dit vrijwel gelijk.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-12-2015 11:39

Ik kan beamen dat ze snel werken, er zijn door de verenigingen waar ik ben bij aangesloten meerdere opmerkingen verzameld en teruggekoppeld aan visplenner en die zijn allemaal zeer snel verwerkt.

Ze doen hun best, visplanner valt of staat met de juistheid van de gegevens.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-12-2015 13:10

Laat ze maar eens zorgen dat er ook een app komt voor windows phone, die mobiele site is namelijk waardeloos.
Het bovenstaande is voor mij dan ook de reden waarom ik de keuze heb gemaakt voor de papieren versie (reden vragen ze je niet bij de keuze, wel vreemd)

Daarnaast heb ik regelmatig geen internet op de stekken waar ik zit, boekje is dan erg handig en zo zwaar is het nu ook weer niet.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

26-12-2015 13:47

Ik mag ineens niet meer in alkmaar vissen volgens de visplanner. Heb pas midwest nederland en visplanner maaktnbijv zandput en alles dat geen kanaal is, rood/oranje wtf.
Maatje met zelfde pas geen probleem alles donkerblauw.