vangsten vallen tegen?


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-11-2015 18:27

Vallen bij jullie de vangsten ook tegen de laatste 2 weken of kies ik gewoon steeds de verkeerde plek/tijd...
Ik heb het gevoel dat de vis een tijdje stil gelegen heeft en nu langzaam weer gaat beginnen met vreten ( gisteren ineens volop springende vis ).
Gewoon even nieuwsgierig naar jullie bevindingen afgelopen 2 weken.
Thierry Wispenninck
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-03-2014 16:07

09-11-2015 19:11

De afgelopen 2 weken regelmatig wat sessies gemaakt.
Kan er wel altijd een paar vangen maar echt lekker lopen doet het niet.
Soms is het water precies dood, niets van activiteit te bespeuren en toch was de voorbije week de watertemperatuur nog boven de 11 graden.

De laatste dagen is het weer wat minder rustig en dat merk je wel, er is meer activiteit.
Hopelijk begint het vanaf nu wat beter te lopen.

Morgen avond opnieuw proberen.


Mvg,
Thierry
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

10-11-2015 00:25

De laatste tijd was er hier echt veel oostenwind en de vangsten vielen daarmee echt tegen, hoge oplopende luchtdruk hielp ook niet echt mee.

Deze week is het echt goed visweer, probeer het eens op:

Dinsdag: tussen 10.00 en 13.00 of tussen 22.30 en 1.30
Woensdag: tussen 10.30 en 13.30
Donderdag: tussen 11.30 en 14.30

Woensdag en donderdag ga je tussen die tijden sowieso vis vangen als je stek goed is.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-11-2015 20:17

Was inderdaad bar slecht de laatste twee weken. Ben dus niet de enige. Heb er nu weer meer vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

11-11-2015 14:03

Heel wisselvallig,soms gewoon een blank,dan weer op korte periodes 3 a 4 aanbeten en volgende sessie weer blanken.Gisteren gelukkig 2 vissen mogen vangen.Kan er zelf geen constante in vinden ongeacht het feit dat de omstandigheden toch vrij goed te noemen zijn gezien de najaarsperiode.
Het blijft vissen en zij beslissen. :roll: :roll: :roll:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-11-2015 18:22

Ik vis steeds korte sessies, heb in aardig wat korte sessies 1 vis gelost. Maar dit weer is het beste van het beste ( zou je zeggen ).
Was even benieuwd naar jullie sessies voor mijn zelf vertrouwen haha.as donderdag ga ik een nachtje vissen en heb gister avond laat nog even flink wat voer gedropt ( er zwemt ook veel vis ).
Ben benieuwd na een week keiharde zw !
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

11-11-2015 20:18

Hier al 5 weken zonder vis. 1 losser gehad op het kanaal maar hoort er ook bij af en toe haha. Die wind van deze week mag aanhouden wat mij betreft ga vrijdag weer een nachie namelijk
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

12-11-2015 13:33

Ik mag niet klagen, vooralsnog de beste herfstperiode die ik heb megemaakt.
Met name de laatste 2 weken loopt het echt super. In 3 sessies 8 vissen.
Thierry Wispenninck
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-03-2014 16:07

13-11-2015 11:14

Voorbije zaterdagnacht op zondag 3 vissen weten te vangen en zondag in de loop van de dag nog eentje, toch blij met het resultaat 8) .


Mvg,
Thierry
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-11-2015 11:16

Vanmorgen om 6 uur was dan eindelijk weer eens raak.
Niet wat ik ervan verwacht had na wat voor voeren maar beter als niks!
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

13-11-2015 23:58

Hallo Rik,
misschien een beetje laat maar: 31 oktober op 1 november mooie zonnige dag, we waren
's middags rond 12 uur op de stek om een nachtje te vissen, eerst de boot maar op het water gelaten
om te kijken waar de vis zich ophoudt. Op een gegeven moment in de luwte van de wind met de zon
het kantje zagen we op max 2 meter diepte 4 karpers zwemmen over een mooi zandplateautje.
We gooiden gelijk een paar handjes maïs er op waar de ķarper er meteen van begon te eten.
Dus toen een rigje daar neergelegd, een stukje verder op 4 meter een rigje gelegd voor de nacht als de karper wat dieper gaat azen.
Resultaat: 100 % BLANK!!!!!!!
Ik wil hiermee aangeven dat het bij ons de laatste 2 weken ook niet zo lekker loopt.

PS: Goed gevangen, goed de visser
Slecht gevangen, oostenwind.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-11-2015 17:48

https://youtu.be/RKYSHOstkKk

Groet, Peter

ps hoe lang duurt het!! Lekkere muziek trouwens.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-11-2015 18:12

https://youtu.be/qmvhtB9s4yk

Groet, Peter

ps geen zorgen het komt goed.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-11-2015 19:22

Daar maak ik me ook geen zorgen om hoor peter.was alleen benieuwd naar andere wateren hoe en wat.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

14-11-2015 21:12

Kan er weer een blank bij schrijven voor afgelopen nacht. Heerlijk geslapen wel weer iig haha.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

15-11-2015 11:05

Al weken huilen met de pet op, nog nooit zo'n slecht najaar meegemaakt.
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-11-2015 13:37

Bij mij ook,lijkt wel alsof de karpers de najaars vreetkick nog niet hebben,enkele toevalsvissen daar blijft het bij,is ook nog erg lang in October warmweer geweest.
wie het weet mag het zeggen..........
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

15-11-2015 14:08

Komend weekend weer 2 nachten op de planning hopen dat het nou op gang gaat komen. Qua voer houd ik het nog klein. 2 handjes duivenvoer gemixed met 10mm bollen.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

15-11-2015 18:34

In de ondiepere cultuurwateren hier zitten de karpers al echt in de winter fase, witvis is hier ook niet echt meer actief.

In de wat diepere wateren (+/- 8 meter diep) is de witvis nog volop actief en vooral de windes...
Karpers beginnen sinds afgelopen week weer te springen sinds de wind weer zuidwest staat, met de oostenwind van de laatste maanden heb ik dit ook zo goed als niet gezien.

Zag net dat de neder-rijn ook nog 12,7c was dit zal voor de wat diepere wateren niet anders zijn.

Heb nog nooit zo'n raar jaar met vangsten meegemaakt, de meeste mensen die vissen in mijn regio hebben maar een vijfde van de vangsten ten opzichte van voorgaande jaren.
De enige maanden waarin het hier redelijk liep waren Juni en September.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-11-2015 19:04

Donderdagavond was 1 karper mijn deel
Gisteren een avondsessie en toch weer een blank.
Wel 5 brasems grrrr.
had er goede hoop op omdat de brasem actief was en hoopte dat de karper zou volgen maar helaas pindakaas.
volgende keer beter dan maar.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

16-11-2015 15:10

Bij mij ook een raar onvoorspelbaar visjaar waarin voerplekken niet werken zoals hoort en ik veel te vroeg begon terwijl het water nog moest opwarmen. Vreemde patronen: aantal last minutevissen aan het einde van een sessie midden op de dag, vissen vangen op een hengel met een popup op hele grote afstand en niet op de voerstekken en op dit moment, ondanks het in theorie prachtige visweer blanken wat de klok slaat. Juni en September inderdaad de beste maanden. De grote vissen komen er nog steeds niet uit op voerplekken. Op mijn water klaagt iedereen. Ik vis op een groot grindgat tot dertien meter diep. Ik hoor echter ook andere berichten vissers op andere wateren dus lijkt sterk watergebonden. Het lijkt net of de vis nog echt los moet komen voor het najaar. Er is niet overdreven veel gevoerd op mijn water. Gewoon doorzetten dus....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-11-2015 07:25

Heb nog nooit zo'n raar jaar met vangsten meegemaakt, de meeste mensen die vissen in mijn regio hebben maar een vijfde van de vangsten ten opzichte van voorgaande jaren.
De enige maanden waarin het hier redelijk liep waren Juni en September


Ik zie het inderdaad soms om mij heen gebeuren: slechte vangsten, maar ik denk dat je (=men) ook je (zijn) kansen moet scheppen. Ik heb dit jaar bar weinig kunnen vissen. Ik heb de wateren wel in de gaten kunnen houden tijdens het lopen met de hond (speciaal naar wateren gereden om rond te blijven kijken, soms voeren, observeren). Soms heb ik toch successen kunnen behalen, door voorbereidend werk.

En dan ben ik -vind ik- als penvisser meer in het voordeel omdat ik meer mogelijkheden kan stoppen (lees: kansen creeëren) in minder tijd.

Aan de andere kant, zie ik enkelen hun kansen optimaal benutten. Ik heb contact met een paar vissers en daaronder ook echte talenten, die statisch de sterren van de hemel vangen. Onder de meest bizarre omstandigheden soms. Die verdienen trouwens mijn respect.

Deze reactie is positief bedoeld en is geen aanval op iemand of zo, hoor. Ik denk alleen dat je het "succes" deels zelf in de hand hebt.
Ik ben een paar weken geleden naar een water gereden "met de verkeerde wind" (oostenwind), de buurman merkte nog op: "Dat wordt niets, de verkeerde wind", en ik ving er twee en wat witvis. Noot: het water waar ik viste is door zijn vorm met oostenwind heel produktief :)

grtz
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

17-11-2015 22:18

Je hebt gelijk Frenk. Sommigen kunnen gewoon onder moeilijke omstandigheden bijna altijd beter vangen dan anderen. Dan moet je gewoon accepteren dat een ander beter kan vissen dan jijzelf. Dat is best moeilijk voor ons ego.
Wel constateer ik dat werkelijk iedereen op het water waar ik nu vis tegen de verwachting in aan het blanken is. Op een ander water gaat het wellicht wel beter maar daar staat het vizier niet op gericht.
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

19-11-2015 12:49

Hallo medevissers,

Bij mij valt het najaar alles behalve tegen.
Vis momenteel korte sessies van een uurtje of drie a vier en zorg dat er zo'n twee tot drie keer in de week een paar handjes voer te water gaan. Bevis dit water samen met een maat en om de beurt ivm ploegendienst. Betreft een redelijk bekend water in mijn omgeving met een paar knappe uitschieters er op. Merk dat de overige vissers de handdoek al in de ring hebben gegooid dus heerlijk rustig.

Gisteren 18/11 binnen een uur nog een karper kunnen vangen op de chod. Een aanbieding waar ik gezien de heftige storm geen vertrouwen in had. Doch tegendeel bleek waar.
Ben dit jaar wel beter naar mijn aas gaan kijken. Viste normaal het hele jaar door met hetzelfde aas.

Momenteel en echte winter/najaarsbol uitgekozen en twee verschillende diameters.
Dit alles bij elkaar maakt bij mij echt het verschil. Het is al meerdere keren voorgevallen dat de hengels al binnen vijf minuten vertrokken dus enkele keren per week een paar handjes voeren werkt prima.

De echte dikke vissen komen er op een enkele na nog niet uit helaas maar aankomende week wellicht weer een kans ! Kortom genoeg te vangen dus en geen enkele sessie zonder vis.

gr Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-11-2015 13:46

Het is hier bij/tussen de rivieren in ieder geval pet.

In het late voorjaar toen het water aan het opwarmen was stegen de rivieren heel snel, deze zaten vol met koud smelt water dit kwel water zorgde ervoor dat het omringende water uit putjes en cultuurwateren sterk steeg en van 13c naar 7c ging in een week.

Daarna was het niet echt warm (kwam met vlagen) en de vissen hebben hier bijna nergens afgepaaid omdat dit steeds afgebroken werd.

Ook zijn er hier in de regio een hoop vissen doodgegaan door een ziekte in de zomer, met zo'n voorjaar is dat ik niet zo vreemd aangezien vissen toch verzwakt zijn.

En nu staat alles mega laag omdat de rivieren laag staan (laagste stand in 40 jaar)

Het valt me op dat op de wateren waar wel goed gevangen wordt meestal geen rivier in de buurt is of er is een rivier met een normale waterstand.

De vissen die er uitkomen zijn meestal ook knolletjes en heel af en toe komt er eens een leuke vis.

Hoop maar dat het hier volgend jaar weer goed is en de waterstanden weer normaal zijn :)