Krabben!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

16-10-2015 07:14

Hoi karperfanaten.
Ben reeds een tijdje bezig op een moeilijker water.
Enkele avondsessies zonder enige beweging ondanks geregeld voorvoeren(geen overdreven hoeveelheden)
Deze week nachtje gedaan.
Wat bleek,al onze rigs/aasaanbieding aangevreten door wolhandkrabben.
Zowel vismeelboilies,zoete boilies,mais en popups.Gevist over een strook van 100m.
Geen enkele piep gehad.
Eerste keer dat ik geconfronteerd word met deze k*tbeesten
Heeft de karper schrik van die exoten?
Weet ook wel dat je je aas kan beschermen met armamesh of baitsavers.
Hoe pak je dit aan?Gewoon verkassen en hopen?
Ergens anders stevig voeren met halibutpellets en/*of boilies met vismeel om ze weg te lokken?
Alle info en tips zijn welkom.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-10-2015 08:10

Karper heeft schijt aan die beesten hoor, maak je daar maar niet druk om.enigste is je haakaas proberen intact te houden en op de vis zien te zitten. Die krabben trekken ook zo nu en dan weer weg naar andere gedeeltes, ikzelf prefereer geen voor voeren op zulke waters, en met minimaal aas je rig aanbieden op een instant manier.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-10-2015 08:23

Hier ook last ervan!
Echt klote want ze verstoren de najaars voercampagne.
Denk dat ik volgende x instant met chods aan de slag ga, zonder bij te voeren
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

16-10-2015 10:55

Beste,
Enkele weken geleden op een grote zandafgraving ,ook een vreemd voorval meegemaakt... s'avonds kreeg ik op een bepaald moment een zakker....pakte de hengel op en probeerde contact te maken met de vis....maar tevergeefs...bij het binnen draaien voelde ik niks van weerstand meer,zelfs niet van het lood van 120gr!
Mijn leader was doorgeknipt!(viste op een afstand van z'on +300meter met gevlochten en een parallelium voorslagleader van 10meter en 0,60mm)
Mijn vismaat en ik waren verbaasd...een paar uur later had hij ook hetzelfde voor...maar dan op een afstand van z'on 20meter met nylon hoofdlijn en een leaddcore die was doorgeknipt!
Ik en mijn maat hebben dit proberen na te bootsen met een snoeischaar....en dit lukte maar niet!?
De dag nadien in de ochtend kwam een andere karpervisser (die 200meter verderop zat)ons vragen of
we wat hadden gevangen en vertelde ons dat één keer zijn rig middendoor was en één keer zijn hoofdlijn...
Dus....hier ook hetzelfde probleem....die beesten moeten vlijmscherpe scharen hebben!
....ook geen karper aanbeet gezien!
Denk ook dat deze zich in groepen verplaatsen en als er ééntje aan je nylon/leader met zijn poten blijft hangen(zoals struikelen)...deze gewoon doorknipt!?....hoe het juist gebeurt...blijft een vraagteken en het blijft bij gissen...knippen deze de lijn/leader in één knip door of met meerdere knippen....ik heb enkel maar de bliepjes gehoord van de zakker....verder niets....en bij de zakker was het al gebeurd!
Ben benieuwd naar andere ervaringen hiermee en wat we eraan zouden kunnen doen?
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-10-2015 11:40

Bij een maatje van mij op het kanaal knipten ze gewoon de lijn door onder de top, achter het toplood.
Rigs etc alles knippen ze door. Hier op het kanaal is het echt erg zodat er gewoon niet meer te vissen valt. Echt jammer want juist nu kun je veel vangen.
Frank Tabak
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-05-2014 20:13

16-10-2015 14:37

Heren, ik geloof jullie daar ligt het niet aan. Maar waarom zou een krab een lijn doorknippen? Dat hij jou aas probeert op te eten snap ik maar lijnen achter een toplood doorknipt kan ik niet begrijpen. kan iemand mij dit uitleggen?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-10-2015 14:42

peter cooreman schreef:Denk ook dat deze zich in groepen verplaatsen en als er ééntje aan je nylon/leader met zijn poten blijft hangen(zoals struikelen)...deze gewoon doorknipt


De reden dat wij gestopt zijn met snoekbaarzen op het kanaal.
30cm hoog gepopupte voorn werd netjes naar beneden getrokken en leeggevreten. :evil:
Tijdens het kerpelen nog nooit echt last van gehad, al heeft er weleens ene m'n rig doorgeknipt.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

16-10-2015 21:34

Bojan van der Linde schreef: Echt jammer want juist nu kun je veel vangen.


Laat dat nu net de reden van dat nachtje zijn.
We zitten daar op een stek waar sowieso vis passeert.Daar twijfelen we niet aan.Hebben ook met stiff hinged rig gevist maar die popup was volledig kapotgesneden.
Krijgen gewoon geen aanbeet geforceerd ondanks voorvoeren met verstand(lees niet overdrijven).Ben wel ervan overtuigd dat de snelle afkoeling van het water hier ook een rol in speelt.Ons idee is toch ook dat de karper het niet echt leuk vind die krabben en daardoor de stek mijd.Zijn van plan om een andere stek te kiezen en daar instant te gaan vissen om de krabben niet aan te trekken.We gaan sowieso met zoet aas vissen ook weer voor dezelfde reden. Anders de mannen van "deadliest catch" eens contacteren :o :o :o
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Plaats reactie