Euro Aqua doet weer van zich horen


henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

08-10-2015 13:24

http://karper-magazine.nl/artikelen/bui ... an-421-kg/

Ben benieuwd wanneer we de 50 kilo voorbij gaan.
Ongelofelijk.
Toen ik in 1990 mijn eerst karper lande van 10 kilo was dit voor onze regio al een serieuze bak. En nu tja
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-10-2015 14:15

En niet alleen je ego strelen door daar te vissen, natuurlijk ook ff de krant bellen

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... rper.dhtml

Ik heb er geen goed woord voor over. Sterker nog ik krijg eerder antipathie tegen de merken die hun sponsorboys naar dit water sturen.

Gelukkig maakt deze visser nog wel normale fotos.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-10-2015 14:40

Sinds wanneer is 11 hectare een enorm groot meer :roll:
Ik heb met ze te doen :cry: :cry: :cry:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-10-2015 14:54

mijn ding is het ook niet, maar zoals ik begreep is hij door de krant benaderd en niet andersom. Dus om de vanger door het slijk te halen gaat wel ver. Daarbij word lang niet iedereen door hun sponsor gestuurd maar zijn het gasten die daar toevallig graag vissen.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-10-2015 14:59

Martijn Nederpel schreef:mijn ding is het ook niet, maar zoals ik begreep is hij door de krant benaderd en niet andersom. Dus om de vanger door het slijk te halen gaat wel ver. Daarbij word lang niet iedereen door hun sponsor gestuurd maar zijn het gasten die daar toevallig graag vissen.


Mede mogelijk gemaakt door de sponcor
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

08-10-2015 15:32

Het particuliere meer is voor karpervissers het summum, vertelt Boll.

Een meer waar karpers iedere dag worden bijgevoerd om ze uit hun voegen te laten barsten is het summum? Karpervissen anno 2015, afgegleden naar een bedenkelijk niveau.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-10-2015 15:48

Zoals Simon Crow al zei, als het niet jouw ding is, dit soort berichten gewoon negeren, helemaal als je je er aan ergert. Karpervissers zijn niet allemaal hetzelfde, sommigen gaan puur voor de vis en bij anderen staat de beleving voorop.
Ik zal er zelf ook niet naar toe gaan, maar als ik er gratis naar toe kan, wie weet.
Leven en laten leven.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-10-2015 16:12

wie heeft het over gratis. Denk dat sponsoring hier zwaar overschat word. Deze jongen heeft het.naar zijn zin gehad en heeft toevallig een sponsor, het een hoeft niet met het ander te maken te hebben. Laat hem in zijn waarde zolang je niet van de hoed of rand weet
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-10-2015 16:42

Martijn Nederpel schreef:wie heeft het over gratis. Denk dat sponsoring hier zwaar overschat word. Deze jongen heeft het.naar zijn zin gehad en heeft toevallig een sponsor, het een hoeft niet met het ander te maken te hebben. Laat hem in zijn waarde zolang je niet van de hoed of rand weet


Ik gun degene het hoor zoals alle anderen ook en ieder zijn ding,.echter daar waar je door je sponsor bijvoorbeeld een berg aas tot je beschikking krijg incl endtackle enz zijn dat toch kosten die degene NIET hoef te maken,.als ik een trip plan waarbij ik 50kg bollen nodig zou hebben en deze voor niks zou krijgen dan is dat toch mooi meegenomen dan heb ik het niet eens over de jongens die alles tegen kostprijs krijgen
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-10-2015 16:52

En de foto's belanden toch op de website/facebook/twitter etc van de sponsor, terwijl er in de regelementen van het water duidelijk staat dat je alleen met de bollen van euro aqua mag vissen...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-10-2015 18:19

bert kamp schreef:Zoals Simon Crow al zei, als het niet jouw ding is, dit soort berichten gewoon negeren, helemaal als je je er aan ergert. Karpervissers zijn niet allemaal hetzelfde, sommigen gaan puur voor de vis en bij anderen staat de beleving voorop.
Ik zal er zelf ook niet naar toe gaan, maar als ik er gratis naar toe kan, wie weet.
Leven en laten leven.



Heeft even geduurd, maar zo ben ik er dus ook naar gaan "kijken"
Staat ver van mijn vissers beleving af
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 08-10-2015 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-10-2015 18:45

Van harte zou ik zeggen.als iedereen nu naar dit type waters gaat word het elders lekker rustig! 8)
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

09-10-2015 09:16

Ja maar "elders" verdwijnen dan steeds meer de grote vissen...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

09-10-2015 10:36

Ik denk dat tegenwoordig er meer vissen van 'elders' naar ander 'elders' water wordt overgezet dan naar betaalwater.
Een btw kan het risico van ziekte gewoon niet nemen, nog afgezien van dat het vroeger of later toch altijd uitkomt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-10-2015 10:43

Foto met een scheve horizon. Wat een ergernis! Nou loopt al het water in oostelijke richting de badkuip uit...

Persoonlijk zou ik dan ook meteen terug gaan om 'm nog een keertje te vangen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-10-2015 10:57

Maar de vraag blijft of het plaatje sowieso ooit echt zal kloppen?

Kloppen?

Ja, klop, klop.

Klop, klop?

Ja, klop, klop, wie is daar?

Nou wie dan?

Opgeklopte Aqua(rium) visser(ij) mijnheer...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-10-2015 13:40

Dat soort 'disclaimers' ben je gewend te horen uit de mond van Rutte, ik hoop vurig dat de abonnees de ogen worden geopend!!

'T plaatje telt helaas voor het gros Bob, dus weinig hoop voor je. En de hoop die ik persoonlijk het laatst nog had, heb ik vanochtend met een hondenpoepzak in een oranje vuilnisbak gedonderd...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

11-10-2015 17:36

waarom kunnen ze hier op het forum niet gewoon de mensen in zijn of haar waarde laten......
de een vind het leuk om op zo een water te vissen en de ander niet.

er zijn ook mensen die aan de waterkant een jointje roken of een biertje drinken of weet ik niet wat.....wat door andere visser weer wordt afgeschreven als daar gaat onze sport......

je kan ook je hengels ingooien en als een saaie piet op je stoeltje gaan zitten....laat de mensen toch doen waar ze zich het lekkerst bij voelen en stop met dat commentaar daar wordt de wereld ook niet beter van...... :wink:
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

11-10-2015 18:44

Op het moment dat je de media opzoek zal je altijd commentaar krijgen,ik ken jongens die vangen wekelijks hele mooie vissen op open water maar die hebben niet eens een mobiele telefoon
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-10-2015 01:42

Toch wel geinig dat Bobje van het forum verdwenen/verwijderd is :D

Groet, Peter

ps laten we eerlijk wezen het was een azijnpissert pur sang!!! Wat een negativiteit die man, eigenlijk een gefrustreerd hoopje ellende!! Succes op je Canadees riviertje whoooeeeaaa.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-10-2015 12:20

Ach Peter,
gezien Bob er niet is neem ik het anders maar op me..

Natuurlijk zijn de voorbeelden die ik heb gegeven compleet verschillend, maar ik ben realistisch genoeg om te zeggen dat er vrijwel geen ‘natuurlijke’ karpers meer rond zwemmen. Als vissers echt specifiek op wilde en ‘natuurlijke’ karpers willen gaan vissen moeten ze mijns inziens naar rivieren en wateren toe waar echt niemand vist.


mooi statement om je eigen waardeloze instelling te bagatelliseren

Zoals ik al eerder aangaf, vissen is een persoonlijk iets en zo zou het altijd moeten zijn!


zolang andere personen er geen last van ondervinden... helaas is dat dus niet altijd het geval... ach ja,lekker belangrijk toch? :roll:

6: WAT VIND JE VAN DE DRANG DIE JONGE VISSERS HEBBEN OM GROOT, GROTER, GROOTST TE VANGEN. IS DIT DE TOEKOMST?
De toekomst van het karpervissen is wat een ieder zelf wil dat het is. Wil je Euro Aqua gaan bevissen, doe het! Wil je dat niet, doe het dan niet! Euro Aqua zal er altijd zijn, wat een ieders mening ook is. Niet iedereen heeft de tijd om een jaar lang op Oriënt te vissen in de hoop een ‘droomkarper’ te vangen. En laten we eerlijk zijn, hoeveel vissers doen dat ook daadwerkelijk? Misschien een dozijn mensen in de hele wereld? Ik bewonder een ieder met een dergelijk doorzettingsvermogen en ik zou altijd een karper van Oriënt verkiezen boven een karper van Euro Aqua, maar sommige mensen hebben nou eenmaal een druk leven en vinden het leuk om één keer per jaar gericht te vissen op grote karpers. Dit is precies waarom Euro Aqua zo populair is geworden. Het is niet de toekomst van het karpervissen, maar er is zeker een plaats voor.


een dozijn?? right.. waar is het avontuur gebleven?? en die drang komt grotendeels door de tendens die neergezet is mede door dit soort debiele instellingen,de overdreven commercie en dit soort BS artikelen!

8 WE ZOUDEN GRAAG WILLEN WETEN HOE JE DENKT OVER DE KRITIEK DIE VISSERS UITEN OVER EURO AQUA.
Ik lach er om. Het probleem is niet Euro Aqua, het probleem zijn de vissers met te grote ego’s die denken dat ze Euro Aqua in een negatief beeld moeten plaatsen.


je hebt zelf zeker geen groot ego gezien je op zo een water en manier van vissen met degelijke vissen wil poseren voor de wereld/media/medevissers/sponsor?

triest...


mooie reply van Martijn van Ierland trouwens onderaan het artikel.
het verbaasd me enigzins dat KWO dit niet eens nog verwijdert heeft..

En de belangrijkste vraag wordt natuurlijk weer niet gesteld: wat vind je ervan dat de put vol gestolen vissen zit? Vissen van groot water die met veel teveel in een kleine pisput hun bekken aan gort gerukt voelen worden. En vissen die door de lokale vissers niet meer in openbaar water gevangen kunnen worden. Ben benieuwd hoe de Euro Aqua 'vissers' zich voelen dat hun lokale waters worden leeggevist om dezelfde karpers vervolgens voor een paar maandlonen te kunnen belagen... Waardeloos artikel dit, ben benieuwd of dit de trend van KWO gaat worden. Hopelijk heeft het veel geld opgeleverd.


al met al Lach maar lekker om mensen zoals ik ik Simon Crow.
ik schijt namelijk op mensen zoals jij! en ook alle gewichtgeile zielige kutkarpervissers net als jij!
gaat echt nergens over dat artikel en heeft ook totaal niks met de essentie van Karpervissen te maken. het enige wat ik weet is dat het er niet beter op wordt.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

12-10-2015 12:42

Ieder zijn ding, de een gaat liever naar een betaalwater, de ander naar een openbaar water.

als iedereen nou eens lekker zijn eigen ding gaat doen en zich niet zo druk maakt om een ander....
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-10-2015 12:47

Als vissers echt specifiek op wilde en ‘natuurlijke’ karpers willen gaan vissen moeten ze mijns inziens naar rivieren en wateren toe waar echt niemand vist.


Waarvan akte.
Een eilander valt natuurlijk eerder in de poel des verderf, ze rollen er daar makkelijker in omdat ze eigenlijk niets anders gewend zijn.
In Nederland totaal overbodig gezien de 100.000den nauwelijks tot onbeviste hectares open water.

Is Euro the bottom vraag ik me dan af of gaat er echt nog een overdekte pisput komen :roll:
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

12-10-2015 14:09

jethro buter schreef:Ieder zijn ding, de een gaat liever naar een betaalwater, de ander naar een openbaar water.

als iedereen nou eens lekker zijn eigen ding gaat doen en zich niet zo druk maakt om een ander....


Hier gaat het ook niet om, dit is niet het zoveelste betaalwater vs openbaar topic.
Ik zou minder snel naar een betaalwater gaan, maar als anderen dit wel doen moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind het ook niet erg als mensen trots hun dikke vis van een betaalwater posten.

waar het wel om gaat is dit:

"En de belangrijkste vraag wordt natuurlijk weer niet gesteld: wat vind je ervan dat de put vol gestolen vissen zit? Vissen van groot water die met veel teveel in een kleine pisput hun bekken aan gort gerukt voelen worden. En vissen die door de lokale vissers niet meer in openbaar water gevangen kunnen worden. Ben benieuwd hoe de Euro Aqua 'vissers' zich voelen dat hun lokale waters worden leeggevist om dezelfde karpers vervolgens voor een paar maandlonen te kunnen belagen..."

Ik zal niet zeggen dat het algemeen bekend is want feiten heb ik niet, maar vanaf begin word er al geschreven dat de grote karpers in euro aqua hun oorsprong hebben in t Ballaton meer.

Euro aqua is gewoon een voorbeeld van een FOUT betaalwater, gestolen vis, een karper per vierkante meter, vetgemeste karpers, bizarre prijzen, eigenlijk staat het voor alles wat fout is in het karperwereldje.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-10-2015 14:59

Gekochte vis die anders tot vismeel verwerkt zou worden.

Lijkt je dat niet waarschijnlijker dan dat die meneer 's nachts met een bootje het Balaton op gaat om vis te stelen ?