Euro Aqua doet weer van zich horen


Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

12-10-2015 15:11

Of gewoon lokale vissers een zak geld bieden voor elke 25kg vis die ze vangen?
Ik weet alleen dat ik die vis liever in het ballaton had zien zwemmen
Aan de andere kant had kan zo'n vis daar net zo goed op iemands bord verdwijnen..
Misschien moeten ze zelf openheid van zaken doen wat betreft oorsprong van vissen?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-10-2015 16:52

als iedereen nu op zulke aquarium putten gaat vissen dan wordt het lekker rustig aan de waterkant :lol:

Maar even zonder gekkigheid, dit soort praktijken zijn te triest voor woorden.
Vooral voor de lokale vissers die hun topvissen zien verdwijnen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-10-2015 09:17

in mijn optiek kan je dit soort wateren en mensen die er gebruik van maken vergelijken met het volgende.

1 normaal vissen: je bent met een bloedmooie vrouw die aangetrokken tot je is en met plezier samen met je onder de lakens duikt en het samen erg gezellig hebt

2:normaal BTW: je bent een hoerenloper die graag veel geld neerlegt om met een bloedmooie vrouw de lakens te delen en deze dame van plezier doet het ook met plezier.

3:het soort (fout) BTW als beschreven in het artikel:
je bent een hoerenloper die bewust met een bloedmooie vrouw de lakens wil delen en daar veel geld voor neerlegt ondanks dat je weet dat dit gedwongen prostitutie betreft en de prostituee in kwestie minderjarig is en mishandeld wordt.

en dan ben je een EGO als je daar iets negetiefs over zegt?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

13-10-2015 19:07

Hier in de regio zitten alle wateren vol met gestolen vissen,.en ik vrees dat dit in het noorden of het zuiden niet anders is,want een mooie schub van 10kg hoor toch niet in een singel te zwemmen die moet als een malle naar het pas gegraven plasje waar die wel 16kg kan worden.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-10-2015 23:37

Nou nou heer Tja, die bloedmooie vrouw van het derde voorbeeld is toch eerder een dikke uitgezakte trut hoor! :)

Ik lees: Leven en laten leven, ieder zijn ding, gewoon negeren. Maar mensen, 2200 kg karper per hectare, dat zijn op een stukje van 100 bij 100 meter, 100 vissen van 22 kg! Volgens mij leeft de vis dus alleen op boilies en zal de gemiddelde levensduur en het welbevinden van de vissen daar sterk onder lijden.

Daar mag een ieder zeker wat van vinden, nog afgezien van het feit dat dit voor mij bepaald niet synoniem is aan avontuur.

Zeker als het waar is dat de vis ook nog onttrokken is aan andere wateren is dit toch een erg bedenkelijke ontwikkeling en wordt de focus op gewicht weer eens benadrukt. Karpervissen is toch zoveel meer, hoop ik. Zoek het avontuur toch op en geniet in de natuur van "gewone" karpers.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

16-10-2015 08:39

Leven en laten leven, ieder zijn ding, gewoon negeren.
Zouden tegenstanders van de hengelsport er ook zo over denken?

Het draagvlak voor de hengelsport is behoorlijk groot, maar dit soort wateren zouden het begin van het einde kunnen zijn. Wel eens van Zwarte Piet gehoord?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-10-2015 10:01

We hebben nu toch regenboog pieten....
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

16-10-2015 13:41

Waren dat niet de vito busjes die in het verleden naar de regenboog reden???? 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-10-2015 15:25

Nee, dat was het Nash resort.

Niet dat dit iets heeft uitgemaakt in de omzet van Nash Tackle.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-10-2015 11:35

We vangen allemaal graag eens een leuk formaat vis, en in mijn geval is leuk formaat aardig relatief hoor, maar de voorkeursomstandigheden van vissers verschillen echter zo ontzettend. En dat laatste mag je wat mij betreft in dit geval letterlijk nemen.

Waar makkelijk aan voorbij wordt gegaan, is het volgende;

Welke noemer geeft de vangst van deze grote vis een hogere meerwaarde om tot plaatsing van een artikel te komen? Wat is deze grote vis meer waard dan de vangst van een 10 kilo wegende karper op overbezet water waar een 10 kilo vis tot de top behoort?

Niets! Niets, buiten de verheerlijking van fischvleesch.

En op bovenstaande haakt de commercie op in, terwijl een groter wordend deel van de vissers graag de sprookjes z.s.m. bewaarheid ziet worden. Dan denk ik op mijn beurt; Mensen, de vangst van die dikke zeug is echt geen beter vangstsucces is dan die 10 kilo vis op het andere voorbeeld van een overbezet water waar Pietje z'n ding doet...

Het resultaat oogt alleen grootser!

Vraag me af of de vanger en de gemiddelde lezer dat ook beseft.., of wil beseffen!? Want over 10 kilo vissen lees je slechts zelden een artikel. Of het moet een pen-vis artikel zijn (alsof je met pennen niet...). En over 10 kilo vissen op een overbezet water lees je al helemaal niets betreffende artikelen. Dat is niet interessant voor de commercie, niet interessant voor de gemiddelde lezer, en al helemaal niet interessant voor de ijverige plaatjes verzamelaars.

Dacht dat er jaren terug in de media nog werd geroepen dat 'keeping it real' zo belangrijk was. Tegenwoordig is vooral 'keeping it - zo - real' mogelijk als de omstandigheden - sponsoren en lezerswens - het toelaten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-10-2015 12:02

Tja, we kijken met z'n allen ook naar champions league voetbal terwijl we zelf niet verder komen dan een balletje trappen in het zevende van 3ha. Daar hoor je ook nooit wat over terwijl we daar veel meer plezier aan beleven en het is ook nog eens goed voor de gezondheid.

Mensen kijken graag naar iets wat voor henzelf niet weggelegd is en dromen er van zelf ooit ook eens zo'n bak te vangen. Dat wil niet zeggen dat ze een 10kg vis niet meer waarderen, het is alleen niet interessant genoeg voor de media, of je moet er een draai geven waardoor ook dat weer interessant wordt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-10-2015 12:20

Tja, we kijken met z'n allen ook naar champions league voetbal terwijl we zelf niet verder komen dan een balletje trappen in het zevende van 3ha.
Nooit geweten dat je moest kunnen vissen om een bak te vangen...

Ps: Met stervende zwanen heb ik weinig, dus doe mij maar een Rugby WK. Die die snappen op het veld tenminste dat het ego aardig verwaarloosbaar is...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-10-2015 12:50

Je hoeft niet per se te kunnen vissen om een bak te vangen net zo als je niet hoeft te kunnen voetballen om in oranje te spelen.
Wel kunnen vissen maakt het echter wel een stuk makkelijker, je vangt er ook meer. (dan iemand die het niet kan)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-10-2015 14:44

Nou Bert, de orde van benodigde vaardigheden ligt toch een stukje hoger bij het voetballen dan bij het vissen. Je wordt als visser dan ook een stuk gemakkelijker tot een betaalwater toegelaten (mogen we ff vanguh) dan dat je met oranje op een mooie grasmat mee mag spelen haha...

Vooral het juiste vet gemeste water, een A tm Z karperboek lezen en toepassen, beetje analytisch vermogen, vrolijk alles van rigs, tot boot en aas kant en klaar kopen, nog wat uurtjes maken (als het water niet al te volgepropt is) en je PB is al snel 'flinker' dan van menig niet betaalwatervisser die al 10 jaar bezig is. Je hoeft niet eens te kunnen inwerpen!

Met een beetje geluk - ik noem dat trouwens pech - vang je op 'Lac du Slettebak' tijdens je allereerste karpersessie zo'n knoeperd dat je al na een paar seizoentjes afhaakt omdat de rest van de beestenboel je tegenvalt (hoera voor marktplaats).

Joh, ik kan al lang niet meer zo goed vissen als eens, maar dump mij nu op die biggenput en mijn PB gaat aan diggelen of ik vang per definitie veel grotere vis dan op m'n 'eigen' wateren. Zo simpel is het, en meer moet er niet van gemaakt worden.

En dat gebeurt juist wel door media en vissers...

PS; Blij zijn met een grote vangst kan ook in (media)stilte en relativering :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

26-11-2015 12:47

bert kamp schreef:Tja, we kijken met z'n allen ook naar champions league voetbal terwijl we zelf niet verder komen dan een balletje trappen in het zevende van 3ha. Daar hoor je ook nooit wat over terwijl we daar veel meer plezier aan beleven en het is ook nog eens goed voor de gezondheid.


Deels geef ik je gelijk. Een amateurteam zal inderdaad nooit champions league spelen.

Alleen is euro aqua in dit geval een champions league waarbij een voerbal veld gebruikt word dat 1 tiende is kwa grootte t.o.v een normaal voetbalveld. En daarnaast ligt op die 1 tiende van dat veld ook nog een 60 voetballen ipv 1. Scoren scoren scoren dus. Realiteit? Allerminst. Tenzij Arjen Robben ook 60x achter elkaar een bal mag schieten op doel ;)
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-11-2015 21:30

Waar zijn die tijden gebleven dat je bijna een ban kreeg als je over betaalwater praatte op dit forum???
Op KWO op Facebook ook tegenwoordig, betaalwater dit, betaalwater dat! Commercie heeft duidelijk gewonnen van principe.......
It's al about the fucking money!

Snappen mensen nou nog steeds niet hoe meer we allemaal die betaalwateren spekken hoe meer mensen wakker worden dat het een lucratieve business is en het ook HIER in Nederland gaan exploiteren? Maw jouw favoriete putje of recreatieplas kan zomaar over een paar jaar een betaalwater worden!!

BOYCOTTEN DIE HAP!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-11-2015 21:48

Wel Bart.ik ben he echt over alles eens, maar zie het hier niet 1.2.3 gebeuren.grond kopen is iets duurder hier en complexer dan in frankrijk gelukkig.verder nogmaals ben ik het volledig eens om dat te boycotten!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-11-2015 22:17

Het is gelukkig een feit dat grond in Nederland erg duur is en dat zal vele exploitanten tegenhouden maaaar er zijn al div. Betaalwateren in Nederland en er komen er toch langzaamaan meer bij.....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-11-2015 22:40

Agh gelukkig kunnen ze rivieren en kanalen nooit beïnvloeden, en laat daar nu net mijn hart liggen .niet dat ik totaal niet op putten of putjes vis en het niet dood zonde zou vinden. Maar om ooit quite te spelen als je grond koopt inclusief water met weekvissers dan ben je echt 30 jaar verder in ons land.in frankrijk koop je volgens mij voor 100.000 al een flinke Lap grond daar heb je hier een vierkante meter voor :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-11-2015 23:43

Bart,

Dat riepen we tenminste 10 jaar geleden, maar daar is niks van gebleken. Wat er voorzichtig bij is gekomen was nooit verenigingswater. En dat gaat niet gebeuren ook. In Frankrijk is nog altijd veel betaalwater. Maar daar is het ook lastiger geworden iets nieuws te beginnen en is de groei er een beetje uit. Blijft dat ze grote karpers uitzetten. Maar intussen zijn dat ook geen "gejatte" vissen meer. Ze kunnen zichzelf redelijk bedruipen.

Wat mij betreft is de keuze aan de vissers zelf. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het promoot. Mijn visserij wordt het niet. Alleen dat geradicaliseerde gedoe hoeft voor mij niet zo. Ik ben geen zedeprediker en laat anderen liever in hun waarde. Was eerlijk gezegd ook nogal subjectief geleuter van een grote schare napraters.

Ik vind commercie trouwens geen vies woord. Dat is de kurk op de welvaart. En daar ben jezelf bij. Genoeg vrijheid in dit landje om je eigen keuzes te maken. Wil je niet meedoen dan kan je nog steeds leuk je karpers vangen.

En zijn trouwens nog nooit leden verwijderd vanwege hun mening. Alleen als je begint met beledigen en bedreigen lig je er zo uit.

Groet Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

30-11-2015 10:00

Hey Mannen,

BTW is altijd een 'hot topic' geweest. Veel voor- en tegenstanders. Tegenwoordig gaat het gros van de karpervissers die naar Frankrijk gaat naar een BTW. Dat dit niet zozeer mijn visserij is wil niet zeggen dat we het op KWO geen aandacht geven. Uiteraard spelen hier commerciële belangen, echter: we proberen een goede balans te houden.

Volgens sommigen is commercie een vies woord. Echter: mede dankzij de commercie heeft KWO bestaansrecht en publiceren we wekelijks tussen de 8 en 12 updates. Gratis inzichtelijk voor iedereen. Dat deze updates niet voor alle vissers persoonlijk relevant zijn moge duidelijk zijn. We bedienen immers meerdere doelgroepen. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde interesses :wink:

Met betrekking tot het Euro Aqua artikel wil ik opmerken dat ik een steek heb laten vallen (als zijnde hoofdredacteur) door niet dé vraag te (laten) stellen over de herkomst van de karpers. Dat er op Euro Aqua karpers van het Balaton zwemmen wordt niet ontkend door de eigenaar. Hij heeft wel aan dat deze zijn aangekocht van beroepsvissers. Wat exact de waarheid is weet ik niet. Kritiek op het artikel mag en blijft ook staan zolang het netjes verwoord is.

Groetjes Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-11-2015 15:14

Hij heeft wel aan dat deze zijn aangekocht van beroepsvissers.
Beroepsvisser of een visser met hengels.., maakt weinig verschil mbt tot het resultaat. Hoogstens voor z'n eigen gemoedsrust. Alsof...

Ik hoop trouwens voor eenieder die zich ingezet heeft voor SKP's, dat (minimaal) de NL beroepsvisserij daar vanaf blijft. Geen flauw benul of daar nu al afspreken over gemaakt zijn.., of überhaupt te maken zijn (zoals de hengelsport terugzetplicht van karper)? Lijkt me waardeloos om je uitgezette moeite op de maandag markt bij de visboer naast de makreel te zien liggen.

http://www.deksn.nl/actueel/6354/koop-g ... water.html

PS: Ik heb vroeger, zo rond '92, vast en zeker gestolen en/of overgezette vis gevangen op een lokaal afgesloten watertje. Het gros was gewoon uitgezet, maar enkele van die vissen kwamen uit België en waren een half uur tot 45 minuten vervoerd in een paar natte doeken (idioten), is me later verteld. Ander kwamen van een putje en sloot iets verderop. Overigens nooit aan mee gedaan of begrepen. En toch heb ik een keer vis overgezet. Het betrof een schub van een kilo of 8 die ik eerder tijdens het penvissen in een poldersloot had gevangen. Wat later tijdens dat seizoen zat ik op een afgesloten nieuwbouwwijk putje ernaast.., ving ik 'm daar!?

Hup, terug in die sloot.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-11-2015 15:48

hoer in friesland zijn afspraken gemaakt.met de beroepsvissers. Of ze zich er aan houden is een tweede....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2015 15:57

Pogingen om afspraken met het beroep te organiseren, ondernomen door de BVK, vind je hier:

http://www.karperbeheer.nl/?s=karperbenutting

Op Sportvisserij Nederland niveau is men echter van mening dat de enige optie het stoppen van de beroepsvisserij door uitkoping is. Men is dus niet bereid tot afspraken te komen met het beroep.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-11-2015 16:34

Oh ja Kees. Denk dat PJ die misschien al een keertje gepost heeft, of iets van de BVK waardoor ik daar terecht kwam.

Martijn Nederpel schreef:hoer in friesland zijn afspraken gemaakt.met de beroepsvissers. Of ze zich er aan houden is een tweede....
Zeg maar Marco hoer.., eh hoor :D.

Overigens schreef ik dat het terugzetten van karper een plicht is, maar dat is een KSN gedragsregel. Of dat moet ondertussen veranderd zijn!? Zou niet verkeerd zijn.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).