Karperbladen


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-09-2015 17:53

Wat is de houdbaarheid datum nog van karperbladen? Werd er in het verleden nog geld betaald voor het eerste nummer van b.v. Karperwereld. Nu wil men hele complete jaargangen al niet meer voor niets hebben. Voor mij rede om ze maar bij het oud papier te zetten. De vluchtigheid van de wereld waarin we leven is daarmee wel aangetoond.

Groetjes,
Peter
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

26-09-2015 21:04

Ik denk dat het niet alleen de karper bladen betreft,.maar buiten dat ik koop zelf al jaren geen karper bladen meer omdat ik die zogenaamde geweldige avonturen van alle schrijvers wel kan dromen zo ook alle bedankjes naar hun sponcers.o
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

26-09-2015 22:02

Even in een nostalgische bui , Peter?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-09-2015 00:20

Ik ga mijn bladen ook opzeggen. Op het ksn blad na dan, want die krijg je er nou eenmaal bij
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-09-2015 17:18

Probleem is dat er weinig vernieuwing is. Sommige stukken kwam ik eind jaren 90 al tegen in karper of dé karperwereld. Magazine's koop ik incidenteel en met incidenteel is 1x per jaar al veel. Het oude KSN boekje was super, het magazine is even wennen maar het is het formaat wat veranderd is. Wat ik ook prettig vind is Monkey Climber. Het is lekker eigentijds, geen standaard lay out en ik vind de artikelen verfrissend en prettig om te lezen. Voordeel maar ook gelijk het nadeel is de beperkte uitgave, echter als ie in de bus ploft heb je ook gelijk een juweeltje. Nadeel is dat je hem snel uit hebt :lol:
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

27-09-2015 19:49

MC magazine is zeker een uitzondering,.al vind ik het blad toch ook commerciële trekjes vertonen
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

01-10-2015 09:05

Interessante discussie ;)

Persoonlijk heb ik vaak 10 minuten nodig om een magazine te 'lezen'. Als je al vele nummers hebt gezien (lees al jaren), dan staat er weinig vernieuwends in. Daarbij kunnen magazines nauwelijks 'nieuws' meer brengen, aangezien dit vaak al op internet (bij ons;)) heeft gestaan!

@Mike, commercie moet er zijn om iets in leven te houden. Er gaan onvoorstelbaar veel manuren in het maken van content. Het verzinnen, uitwerken, verwerken, schrijvers achter hun broek aanzitten etc. Veel mensen hebben geen idee hoeveel tijd dat daadwerkelijk kost. Dat moet ergens van betaald worden :)

Wat ik een interessante discussie vind is wat zouden jullie graag zien ipv de bladen?

Ik zelf denk dat een combinatie van interessante artikelen ondersteund met video's en hele films/series de toekomst is. Dit is dan ook waar wij naar toe werken (met leden), dit om ook minder afhankelijk te zijn van adverteerders waardoor onafhankelijke stukken kunt maken en je je soms meer kritisch kan uitlaten.

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-10-2015 09:30

Raar volk die karpervissers...

De hustler wordt van voor naar achter, van links naar rechts en andersom gelezen en een karperblad is zo uit. En laten we wel zijn, ook een hustler is weinig vernieuwend en staat bomvol reclame
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

01-10-2015 11:30

Met de komst van het internet is de functie van alle literatuur, boeken, tijdschriften, kranten etc. veranderd. Het is een relatief nieuwe ontwikkeling die eigenlijk nog niet helemaal te overzien is naar mijn idee. Het internet zelf verandert nog; zo lijkt het er momenteel op alsof de sociale media veel functies van fora wegnemen, iets wat ik een jammerlijke ontwikkeling vind.
Vroeger las ik meer boeken dan tegenwoordig, ook meer karperliteratuur. In die jaren mocht je al blij zijn als er een (uit het Duits vertaald) karperartikel in de Beet stond. Later nam ik vaak een stapel van die karper glossy’s mee naar de waterkant om de tijd door te brengen tijdens lange sessies. Een goed geschreven artikel of verhaal vind ik nog steeds niet te versmaden, maar het is natuurlijk steeds moeilijker geworden om iedere keer weer met iets origineels op de proppen te komen. Mooie verhalen worden nog steeds geschreven, ook hier op het forum, en die waardeer ik zeer.
Als ik de vragen van veel nieuwkomers hier op het board zie dan valt het me op dat er veel vragen zijn in de vorm van: “wat is de beste…?” hengel, molen, tent, haken etc.
Dit vraagt naar mijn idee naar een soort van warenonderzoek. Ik snap dat de commercie mogelijk het een en ander moeilijk maakt voor een site als deze, maar een onafhankelijk onderzoek zou toch op zijn plaats zijn. Op een of andere interactieve manier de leden hierbij betrekken zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ervaringen van bezoeken aan hengelsportzaken zou ook aan de orde kunnen komen.
Er worden ook steeds meer karperfilmpjes gemaakt en ik vind het leuk om ze te volgen. Zag je eerst veel bewerkte, haast kleine speelfilmpjes met soundtracks en al, tegenwoordig vind ik de uncut spontane ingesproken vlogs eigenlijk het leukst. Mogelijk dat er hier ook iets interactiefs mee gedaan kan worden op de site.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

01-10-2015 11:59

@Mark Hofman

Zeker een interessante discussie, echter is de houdbaarheid van "live content" ook beperkt en op den duur uitgemolken.
Tenminste het is niet snel vernieuwend meer en is het niks meer en niks minder dan een registratie van een sessie. Wat je dan krijgt is een toevoeging van beleving, als ik als voorbeeld de dvd's van een Korda, Fox en Nash mag geven dan hebben ze veelal een ding gemeen het zijn puur verkapte reclame films met weinig beleving. Neem je nu bijvoorbeeld een underwater carp van Korda dan wordt het informatief en interessant ondanks de reclame het onderwerp is interessant en biedt perspectieven, immers wat er aan het wateroppervlak is veelal hetzelfde ( wachten op vis ) wat er onder water afspeelt is vernieuwend dus boeiend, echter wordt het voorspelbaar als het constant belicht wordt. Echter na de zoveelste opmerking over hoe goed boilie A is en het onderlijnsysteem bestaande uit hypermodern gevlochten onderlijnmateriaal speciaal gemaakte haken met nanocoating, het boeit mij niet en is enkel reclame. Daarnaast mis ik in dit soort films de beleving, want ik zit niet te wachten op iemand met een haargrens net boven zijn wenkbrauwen die onder een neonkleurige substantie zit welke onderwater kleur, geur en smaak af geeft.
Zo'n film als Urban Banx is totaal anders, is doorspekt van beleving er zit ook reclame in maar het geeft een compleet andere dimensie. Hetzelfde geldt voor de youtube filmpjes van Fox en Mark Pitchers met allerlei opdrachten. Het is geen overdadige reclame film en er zit een aparte missie in. Met andere woorden het is vernieuwend en het prikkelt om te kijken en te blijven kijken. En er zijn zat andere onderwerpen te bedenken, welke vernieuwend zijn en eigentijds.
Het enige waar ik persoonlijk een beetje moeite mee heb, is betalen voor content want wat is de garantie dat de content boeiend is zonder dat het te commercieel wordt? Zie het niet als kritiek, maar bij grote aankopen is het voor de meesten normaal om, om korting te bietsen. Dan kan er een korting tegenover staan maar als ik op dit moment niks hoef aan te schaffen dan heb ik ook niks aan die korting. Dan zal de content al dusdanig van hoge kwaliteit moeten zijn of vernieuwend dat het de moeite waard is. In ieder geval zal KWO afhankelijk blijven van de commercie, niet dat het erg is maar is er een gulden middenweg? Het enige wat ik hoop is dat films zoals Pionieren in de Alpen of van de Alpen naar de Balkan niet tot het verleden behoren, want humor is ook beleving. En laat dat nou het sterkste punt zijn als "jullie" een film maken. Een KWO Battle, maar dan in eigen land op een bepaald "vreemd" water zou vernieuwend zijn of zoals Mark Pitchers deed de kijker laten bepalen hoe en waarmee gevist wordt zo maar 2 ideetjes van de vele die mij zouden overhalen of ik wel of niet betaal voor content ;)

P.s Mijn bericht is geen aanval toe naar merken en/of personen toe. Ik gebruik het om aan te duiden wat ik wel/niet kan waarderen. De reclamefilms blijven leuk om te kijken, echter wordt ik niet koud of warm van enkel materiaalpraat of karpervlees. Je gaat dan namelijk van de ene uiterste naar de andere uiterste. En juist het hetgeen wat in het midden zit vind ik ook belangrijk.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

01-10-2015 16:56

[quote="Mark Hofman"]Interessante discussie ;)

Persoonlijk heb ik vaak 10 minuten nodig om een magazine te 'lezen'. Als je al vele nummers hebt gezien (lees al jaren), dan staat er weinig vernieuwends in. Daarbij kunnen magazines nauwelijks 'nieuws' meer brengen, aangezien dit vaak al op internet (bij ons;)) heeft gestaan!

@Mike, commercie moet er zijn om iets in leven te houden. Er gaan onvoorstelbaar veel manuren in het maken van content. Het verzinnen, uitwerken, verwerken, schrijvers achter hun broek aanzitten etc. Veel mensen hebben geen idee hoeveel tijd dat daadwerkelijk kost. Dat moet ergens van betaald worden :)

Wat ik een interessante discussie vind is wat zouden jullie graag zien ipv de bladen?

Ik zelf denk dat een combinatie van interessante artikelen ondersteund met video's en hele films/series de toekomst is. Dit is dan ook waar wij naar toe werken (met leden), dit om ook minder afhankelijk te zijn van adverteerders waardoor onafhankelijke stukken kunt maken en je je soms meer kritisch kan uitlaten.

Gr. Mark

Mark,

Ik begrijp dondersgoed dat het allemaal betaald moet worden alleen vind ik persoonlijk dat de geloofwaardigheid van die gasten en meiden voor mij weg is.Met alle respect maar als ik die Kevin van D voorbij ziet komen dan kan ik hem gewoon niet serieus nemen terwijl die in de kern wel iets te vertellen hebt met mooi beeldmateriaal en foto,s enz,..maar dan is het korda dit mainline dat trakker zus en zo enz,.ik word daar doodmoe van en zo kan ik nog meer voorbeelden noemen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2015 17:12

Ooit was er een zeer beperkt aanbod van karper gerelateerde info. Dan stond je uit te kijken naar de postbode met een blad waarin 1 artikeltje van de Winter, Groothuis, de Boer of cs. Ook al ging het over een glashengel met hun naam erop of een uniek schepnet uit de UK (reclame?). Je was teleurgesteld als het ontbrak en er weer een witvis of snoek gerelateerd verhaal was van Schreiner.

Inmiddels zijn we oververzadigd en kijken het niet eens meer in. Electronisch of gedrukt.

Tja, wat is dan de toekomst? Wie zal het weten. Niettemin valt er nog genoeg te leren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

02-10-2015 11:36

@Michel,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik denk dat in de commercie het ook langzamerhand begint te dagen dat de 'standaard' aanpak in artikelen en video's niet meer echt gaat werken. Persoonlijk vond ik de laatste Korda DVD een stuk interessanter om te bekijken, dit omdat er op openbaar water werd gevist waar ze het ook tegen de 'concurrentie' (ons) moesten opnemen en ze niet op een afgesloten put zitten die voor dat doeleinde gereserveerd was. De geloofwaardigheid van de kunde en de vangsten van de vissers stijgt zo enorm in mijn ogen.

Op KWO willen we een hele duidelijke scheiding gaan maken waarbij je gewoon het KWO hebt zoals het nu is. Hier zal niks aan veranderen, behalve dat we ook de kwaliteit van de content hierop naar een hoger niveau willen trekken. Hiervoor hebben we o.a. Jordy en Rick aangetrokken die ons hierbij gaan ondersteunen. Je zult hier nog steeds de laatste nieuwtjes, blogs, video's en artikelen op dagelijkse basis voorbij zien komen.

Op het member gedeelte willen we speciale en exclusieve artikelen en video's gaan plaatsen. Deze zullen speciaal hiervoor geproduceerd worden. Het voorbeeld wat je aanhaalt van onze DVD's is een goede. Al onze DVD's zullen online te bekijken zijn op het member gedeelte. Daarbij zullen we ook onze nieuwe film die eind dit jaar verschijnt als eerst online plaatsen op het member gedeelte, daarna zal hij pas in Zwolle beschikbaar worden op DVD. Ook staat er in November een trip naar het Oostblok gepland voor een DVD die uitsluitend online te bekijken zal zijn.

Zoals je daarin gewend bent is daar niet of nauwelijks commercie (in ieder geval niet bewust gepusht, je ontkomt er niet aan dat je ziet met wat voor bollies we vissen). Dat zal ook de insteek worden voor de exclusieve member content, waarbij de focus vooral op entertainment ligt (dus avontuur, passie en plezier laten zien).

Verder zijn er natuurlijk gave ideeën te over om vette content te maken. Zo zou ik graag een Nederlandse onderwaterserie willen maken op enkele van de hardste circuit wateren van Nederland. We willen de KWO Social doorzetten (1e is al gemaakt) waarbij we een sessie meevissen bij een succesvolle visser op zijn thuiswater. Verder denk ik dat er veel ruimte is voor technische artikelen zonder commerciële invloed (Ik gebruik zelf denk 4 merken voor het maken van mijn onderlijn bij wijze van spreken).

Wij zien onszelf echt als community/groep bij KWO, omdat er veel interactie is met de bezoekers online, maar ook op beurzen. Ons doel is dus om een hechte groep te vormen die we kunnen voorzien van vette content, maar ook van voordelen. Wij hebben veel contact bij bedrijven en kunnen best wat voor elkaar krijgen. Dus als we de KWO members een voordeel kunnen bieden bij b.v. de 4 grootste hengelsportwinkeliers, enkele goede aasfirma's etc. dan lijkt ons dat een mooi streven en een mooi voordeel om je KWO aan te sluiten. Hoe meer leden we uiteindelijk hebben hoe meer is dan ook mogelijk is op dit vlak :)

Mochten er nog goede ideeën zijn m.b.t. content of op andere vlakken dan horen we dat heel graag! :)

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-10-2015 16:36

@mark.

Het lijkt mij een wijs plan om zoiets maandelijks opzegbaar te maken.niemand weet immers wat hem te verwachten staat behalve globaal gezien.zo werf je denk ik meer abbonees dan dat je dit met een jaar abonnement zit opgezadeld waar je straks geen donder aan vind.verder ben ik vrij geïnteresseerd en wacht ik met smart op meer informatie !

Mvg
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

02-10-2015 16:38

die tijdschriften ctrl ff zo moeilijk;-)

@ Mark Hofman,

ik zou graag (meer) informatieve artikelen zien zonder dat er een (verborgen) commerciële boodschap achter zit. terwijl ik dit tik zie ik de volgende artikelen op de frontpage:
'BAM! Hij is er weer: de KWO Najaarsbox! Maar liefst 15 vette merken zorgen ervoor dat jij dit najaar met de...' 'Euro Aqua versus openbaar – met Simon Crow'

Ik snap heus dat voor niks de zon opgaat, maar zo nu en dan een artikel of een filmpje van een kenner die geheel commercieloos wat leerzaams presenteert zou ik wel leuk vinden.
Ik, als nog redelijk startende karpervissert moet me aardig door de commerciele bull heen lezen voordat ik wat tips en tricks voorgeschoteld krijg. In een gemiddeld filmje over hoe een minder klassieke rig toe te passen passeren meer merknamen de revue dan dat ik daadwerkelijk de werking van de rig verklaart zie..

edit:

ik wil KWO niet afvallen.
het delen van kennis is sowieso geen karpervissers-ding in mijn optie. als je het bijvoorbeeld vergelijkt met pokerfora waar men complete logbestanden en tactieken deelt. Gezamenlijk 1000en handen analyseert etc etc om het gezamenlijke en individuele niveau omhoog te halen is de karpervis-community nu eenmaal wat eenkennig ingesteld.
stefan de jager
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-05-2015 17:33

05-10-2015 13:32

Hoi.

Zelf heb ik in het verleden een abbonement gehad op karperbladen, maar ben hier mee gestopt vanwege het hoge gehalte aan reclame.
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

05-10-2015 13:37

Bedankt Heren!

Sowieso wordt het idd maandelijks opzegbaar, dit om de drempel laag te houden en om bij ons de druk er goed achter te houden ;) Dan moeten we immers ervoor zorgen dat het de moeite blijft om lid te blijven van de club!

@Torsten, dat is idd ook een speerpunt voor ons. Objectieve artikelen waar je wat van op kunt steken.

We zijn achter de schermen druk bezig, deadline is beurs in Utrecht ;)

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

06-10-2015 16:25

top!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-10-2015 21:53

Ik ga mijn bladen ook opzeggen. Op het ksn blad na dan, want die krijg je er nou eenmaal bij
Van dat blad heb ik m'n allerlaatste recent ook al ontvangen haha...

Raar volk die karpervissers...

De hustler wordt van voor naar achter, van links naar rechts en andersom gelezen en een karperblad is zo uit. En laten we wel zijn, ook een hustler is weinig vernieuwend en staat bomvol reclame
Mag hopen dat jij je niet aftrekt op visfoto's Martijn, ouwe rukkert :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

25-10-2015 23:21

Ik zie in sommige bladen veel Frankrijkverhalen. Als je daar nooit heen gaat laat je die bladen in de handverkoop vaak voor wat ze zijn.
De run is groter dan de vis.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-10-2015 07:34

als je zelf niet aan (prof) voetbal.meer doet, of niet racet koop je dan geen voetbal international of een raceblad?
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

26-10-2015 08:31

Blijkbaar niet :)
De run is groter dan de vis.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-10-2015 11:35

Ik sloeg het meest recente KSN magazine open (nr.93) en stond, aan de binnenkant van de cover, meteen oog in oog met een glanzende advertentie van Cipro. Daar werd het volgende geschreven:

"..Exclusieve flavours op basis van Ethyl Alcohol, voor langdurige verspreiding van de geur- en smaakstoffen..".

Jongens toch. Sinds wanneer blijft Ethyl Alcohol (= Ethanol = vluchtig) lang in je aas aanwezig!?!?

Dat een bedrijf zichzelf niet serieus en zulke onzin wenst uit te kramen neemt roept bij mij integriteit vraagtekens op. Maar dat ook een organisatie die tot recent de S in de naam voor het woordje studie had staan (kSn) niet eens even inhoudelijk de moeite neemt op de adverteerder op die onzin te wijzen, om zo de eigen leden juist voor zulke onzin te behoeden, dat is voor mij reden te meer om te beseffen dat het einde van m'n lidmaatschap een hele goede keuze was.

Alles voor de knaken. En het advertentiegehalte in het magazine groeit gestaag...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-10-2015 11:45

Martijn Nederpel schreef:als je zelf niet aan (prof) voetbal.meer doet, of niet racet koop je dan geen voetbal international of een raceblad?
Martijn, ik heb 15 a 20 jaar gevoetbald (nou ja, 'k was keeper en die kunnen niet zo bijster.., hoewel ik spitsen soms ook uitkapte :D ), maar ik heb persoonlijk nooit de behoefte gehad om een VI te kopen. Zo zijn er genoeg automobilisten die geen ANWB lid zijn, daar geen magazine van ontvangen, of zelf niet eens de Autoweek van de leesmap inkijken bij de dokter...

Of denk je dat iedereen die een karpertje haakt ook meteen standaard beurzen en forums afstruint!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-10-2015 13:24

Door wie worden die bladen dan gekocht? Door de liefhebbers neem ik toch aan.

De ANWB is een verenigingsblad en daarmee een wat krom vergelijk. Als lid van de AHV ontvang ik ook hun visblad, maar ben om die reden geen lid.

Dat jij die bladen niet leest is niet zo relevant. Kennelijk zijn er genoeg karpervissers die voor het bestaansrecht van deze bladen zorgen. Zonder jou kunnen ze kennelijk ook leven.

Waar Peter dit topic mee begint is overigens wat anders.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======