3 hengels!


Willem Barnas

19-07-2003 16:41

PS:

Frank,

Laat ik er wel bij zeggen dat je een punt hebt!

WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-07-19 16:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-07-2003 17:19

Willem,

Jij kent de omgeving hier ook wel aardig als ik het goed heb. Ik bedoel omgeving Arnhem.

De mooiste wateren hier zijn of verboden gebied, of het is verboden om te nachtvissen. Niet dat ik dat erg vind, laat het maar lekker verboden blijven.

Wat ik niet snap is dat de meesten hier niet zien dat legaal nachtvissen allerlei excessen met zich meebrengt. Bungalowtenten, zuipende "vissers" ed zie ik alleen op die vijvers waar je legaal kunt nachtvissen.

Laat mij maar lekker illegaal nachtvissen. Voor mij hioeft het allemaal niet zo nodig gelegaliseerdte worden. Dit zou alleen maar beteken dat de campingvissers ed zich verspreiden, waardoor het op nog meer wateren een zooitje wordt.

Maar ja,dit is slecht mijn bescheiden visie...
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

19-07-2003 17:38

Roy, jouw bescheiden visie slaat wel de spijker raak hoor. Natuurlijk zijn het niet -zoals Frank zegt- de normale karpervissers die eens een nachtje meepikken als het niet mag, of een derde hengel ingooien die het karpervissen verpesten. De campingvissers en feestvissers verpesten het voor ons. En zoals je het al aangeeft: waar vindt je die het meest? Juist. Dit is net zoiets als onthaakmatten. De makkelijke doelgroep (degenen die ze NIET gebruiken) krijgt ALLE schuld voor de verotte vissen. Terwijl de werkelijk schuldigen hiervan diegenen zijn die niet weten hoe ze een karper moeten behandelen. Onthaakmat of niet. Nu zijn het dus weer de SERIEUZE karpervissers die de schuld krijgen voor het teloor gaan van de hobby, omdat zij weleens met drie hengels vissen en een nachtje vissen waar het niet mag. De ECHTE verziekers? Ach...die nachtvissen gewoon daar waar het mag, met 2 hengels. En een onthaakmat bovendien. (Om het krat bier koel te houden).

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-07-2003 18:20

Chris,

Dat is nu precies wat ik bedoel! Alleen jij verwoordt het nog een beetje beter.
Daarom snap ik echt niet waarom die KSN ed het nachtvissen gelegaliseerd wil hebben. De problemen hier zijn nu geconcentreerd op die enkele wateren waar je mag nachtvissen. Het is toch makkelijker en veel beter om dit zo te houden? Waarom denk je dat prostitutie alleen in bepaalde gebieden ( wallen , spijkerkwartier) gelegaliseerd is? Omdat de problemen zo veel overzichtelijker en makkelijker te bestrijden zijn.

Kees,

Het klinkt allemaal leuk met zo`n vergunningen systeem, maar ik denk niet dat het gaat werken. Als er veel en grondig gecontroleerd wordt misschien wel. Maar ja , op die controles zit ik niet te wachten. En de politie ed zelf ook niet. Ze snappen nu al niets van hoe het zit. Die hebben het trouwens ook veel te druk hier in de buurt. Logisch ook want er zijn nu eenmaal veel belangrijkere dingen voor ze dan vissers te controleren.

Het beste lijkt mij gewoon om in elke regio enkele wateren open te stellen voor nachtvissen (open te stellen voor misbruik dus eigenlijk). Als iemand zich hier misdraagt wordt gewoon de vergunning ingetrokken. Klaar. Op deze enkele wateren is dat ook nog wel te controleren door een soort bailiff.

Laat de andere wateren maar lekker verboden terrein blijven. Een die-hard visser laat zich toch niet door afschrikken. Op dit soort wateren is ook de sociale controle van vissers onderling veel groter. Als er 1 de lul is, dan is iedereen namelijk de lul.
Ik vis veel op een water hier in de buurt. Nachtvissen is hier verboden. Komt hier zo`n een of andere camping visser dan wordt hem door de locals vriendelijk verteld dat hij dient op te rotten. Zoniet, dan eindigt hij in het water met uitrusting en al. Klinkt misschien een beetje als eigen rechter spelen, maar hier zie je geen problemen.
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

19-07-2003 18:26

Roy, je slaat inderdaad de spijker op ze kop.
Kees, dat zou inderdaad een mooi oplossing zijn.
MVG
Remco
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

19-07-2003 18:44

"En Robert is het levend bewijs waarom vissen met meerdere hengels risico voor de vis oplevert. Voortaan maar veel voorbijgangers in de buurt, Robert. Geen centje pijn op die manier. "

Ten eerste heet ik Robbert :wink:

En dit vind ik dus echt onzin, hetzelfde had kunnen gebeuren als je met 2 hengels zou zitten, dus moet je eigelijk maar met 1tje zitten, omdat je anders weleens 2 runs tegelijk kan krijgen? Kom op nou zeg! En ook al was die voorbijganger niet langsgekomen, had ik het nog makkelijk gered, want 1 vis was al moe gedrilt, en schepklaar.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-07-2003 18:47

Als je alleen zit met 2 hengels kan je toch ook op 2 hengels tegelijk beet krijgen ?

mvg
stefan
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

19-07-2003 18:59

Stefan,

Precies, zo denk ik er ook over.. Maarja, het is zijn mening, en ik respecteer dat, maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
jan van kranenburg

20-07-2003 01:34

Roy,

Ben je nu echt zo dom, of schrijf je alleen maar een niet goed doordachte posting?
Heb je geen kennis genomen van de mogelijk negatieve invloeden op onze sport als iedereen maar zo denkt als jij?
Geel papiertje? Jij klaagt daar niet over!
Man, dan kan niet eens! Gewoon dokken. In jouw geval nog heel terecht ook!

In the middle of nowhere zijn er geen wettten of regels misschien.
Maar wel in Nederland.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-07-20 01:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-07-20 01:38 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2003 08:56

Ik vis altijd met 3 hengels en weet op de 3e hengel juist de mooiere vissen te vangen!
Op de 3e hengel test ik nieuwe rigs, nieuwe boilies en wat nog meer en dat levert bijster leuke resultaten op!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-07-2003 11:56

Arjen,

ik hoor niet thuis in het eerste kamp,ik ben zelf echt niet roomser als de paus.

Maar het geneuzel over een boete van een derde hengel DAAR kan ik niet tegen.

Je weet dat je fout bent,betaal die boete,laat oom agent in zijn waarde(de man doet ook alleen zijn werk)en verzin niet allemaal van die belachelijke excuses als je met 3 hengels zit.

Verder hebben beide kampen mijn zegen :grin:

Ja en ook ik doe wel eens wat illegaals :grin:


Wil.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2003 12:08

Wil,

je bent een boefje... :razz: :roll:

Join the club!
jan van kranenburg

21-07-2003 14:18

Beste Roy,

Mijn reactie naar jou toe, was gebaseerd op je posting dd. 19 juli 16.35 uur.
O.K. Je hebt volkomen gelijk door te stellen dat ik geen enkel recht heb en had, om je "dom" te noemen. Trek dat bij deze terug, en biedt je mijn excuses aan.

Wat niet wegneemt dat ik de inhoud van je voornoemde posting (en ook die van vrijwel alle andere van jou in dit topic), zeer ondoordacht vind. Geld overigens ook voor de postings van vele andere.
Roy, jij bent je bewust van negatieve invloeden etc. Je noemt voorbeelden die we allemaal kennen. Liederlijk gedrag, zuipen, rotzooi etc.
Maar dat de karpervisserij ook best eens negatief beinvloedt kan worden door het voortdurend negeren van bestaande regels en wetgeving,( meer hengels dan toegestaan, illegaal nachtvissen)wil er bij jou niet in.
Het belang van een groep moet voorop staan, niet alleen jouw belang.
Dat er bij jou in de omgeving niet of nauwelijks gelegenheid is om je sport uit te oefenen op de manier die jij graag wilt,
is heel jammer voor je. Maar de wet kan niet veranderd worden voor het belang van enkele individuen.

Tussen ons zit meer dan een generatie leeftijdsverschil; misschien kan ik daarom beter accepteren dat je in dit land, niet alles naar je hand kunt zetten.
Als je dat "wereldvreemd" wilt noemen, so be it.
Ik verzoek je vriendelijk om nog eens de postings door te lezen van die boarders die wel degelijk vrezen dat het continu aan je laars lappen van regels wel eens zou kunnen leiden tot verdere "verboden" tav karpervissen.

Eveneens no hard feelings

mvg
Jan
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-07-2003 14:21

hallo roy,
en waarom zouden er bij jouw in de buurt maar 2 wateren opengestelt zijn voor nachtvissen denk jij.
Waarschijnlijk te danken aan types zoals jij ,die overal schijt aan hebben.
praat eens met bestuursleden van jouw vereniging als je daar al lid van bent
hoeveel moeite het kost om op wateren bepaalde dingen voor elkaar te krijgen,
die vervolgens door mensen zoals jij het voor anderen verpesten.
denk er aan dat een naam opbouwen voor een vereniging meer moeite kost als het verpesten ervan.

groet henk
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-07-2003 14:26

Nogmaals......

Ik vind wie met 3 hengels wilt vissen moet
dat zelf weten! Maar dan moet je de consequenties er ook van dragen als je een
boete krijgt! En niet zitten te zeuren dat je
een boete hebt gekregen omdat je met 3 heng-
els zat!
En soms vraag ik me werkelijk af of je op
sommige wateren wel werkelijk meer kans hebt
met een derde hengel. Op groot ruim water zou
het wel een voordeel kunnen zijn.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2003 14:47

Op groot water is het zeker een voordeel! Ik heb er echt veel succes mee, maar even op jan zijn postings terug te komen! Ik vind dat je gelijk hebt dat wij als karpervissers niet alle regels aan onze laars moeten lappen! Illegaal nachtvissen op water waar het niet mag is gewoon niet slim! Dan kan je hele vervelende situaties krijgen, hetzelfde geld voor asociaal gedrag tegenover een smeris die je komt beboeten! Als mensen weten dat ik een fanatieke karpervisser ben dan vragen ze mij of ik asociaal ben, rotzooi laat liggen, zit te zuipen en een ghettoblaster meeneem! Niets is minder waar, maar ik heb wel een biertje mee voor als ik de 1e vis op de kant heb! Die drink ik overigens niet op als dat rond een uur 5 in de ochtend komt...
Toch vind ik dat je als karpervisser je eigen verantwoordelijkheid hebt en wat jezelf ook aangeeft er zit een dikke generatiekloof tussen jou en Roy en jij zal anders denken dan mensen van rond de 20-25 jaar. Zal te maken hebben met in wat voor wereld je opgroeit, hoe de normen en waarden zijn, enz. Ik geef toe dat de normen en waarden steeds verder te zoeken zijn, maar als ik met 3 hengels vis is het mijn eigen keuze en die boete die erop kan volgen neem ik voor lief aan omdat het mijn eigen schuld is.... Ik zal zeker niet met 3 hengels vragen als het onnodig is of als ik andere vissers er lastig mee val... dat nooit!
Maar 3 hengels > Prima


MVG,

Marijn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-07-2003 15:23

Mannen, wat is jullie antwoordt op de vraag,als er op een interessant water door een aantal met drie hengels wordt gevist, en dat de reden is dat het nachtvissen verboden wordt.
Hoe reageer je hier op.

Peter
Arjen Lans

21-07-2003 15:23

Wil,
Ik vond je al een boefje, en geen 1e kamper :smile:

Nee, je hebt helemaal gelijk. Als je met 3 hengels vist moet je niet gaan zeuren als de blauwe pet langs komt.

Arjen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2003 15:33

Peter, ik zou verschrikkelijk balen en kwaad worden, maar ja... viste jij wel met 2 hengels of ook af en toe met 3 hengels?
Balen is het zeker, maar ik denk dat er meerdere factoren zijn geweest voor het verbieden van het nachtvissen, want overdag wordt er ook met 3 hengels gevist, dat is echt niet alleen 's nachts...
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

21-07-2003 15:37

3 hengels, ja staat wel lekker symetrisch he. vooral onzekere types krijgen wat extra's als er lekker drie stokken liggen te wachten op je steunen. Ikzelf vis negen van de tien keer met twee hengels. Naar mijn mening kun je beter met twee aan het vissen zijn dan er drie zomaar ingooien. Als je toch een beetje een fansoenlijke stek heb, die al een paar dagen is bevoerd, vang je ze toch ook wel met twee. Ik denk ook wel es, vandaag gooi ik er drie in, mooi verspreid. Maar als ik dan al een run krijg op de hengel waar je het meest van verwacht en die derde is al een hele tijd stil, dan ben ik het alweer moe. En al die lijnen over je stek is ook niet echt bevordelijk, en met scheppen kan het een ware ramp worden. mischien hebben andere hier minder moeite mee maar ik sta zelf altijd te eikelen. verder moet je gewoon sportief zijn als je een prent krijgt want je weet dat het niet gedoogd is, niet zeuren dus. mvg william
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-07-2003 16:05

peter het gaat niet om het feit dat er met 3 hengels gevist word maar dat er overeenkomsten metde visrechthebbende zijn gesloten op bepaalde voorwaarden.
als deze voorwaarden geschonden worden, waarom zouden de visrechthebbende of gemeentes aan de wensen van de hengeaars tegemoet komen als zij weten dat voorwaarden niet nageleeft worden.
groet henk
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-07-2003 16:09

buiten het feit dat je voor 3 hengels een grote visakte nodig hebt en dat er toestemming nodig is om er met 3 hengels te vissen.
als je willens en wetens met een 3de hengels vist waar het niet mag, ben je eigelijk net zo`n stroper als met een staande want op snoekbaars.
of is hier een verschil buiten het feit dat je de vis terug zet.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-07-2003 17:33

het gebruik van een 3de hengel waar het niet mag benadeel je altijd een ander .
met name de hengelsport verenigingen die mischien al voor jouw bezig zijn voor een 3de hengel of nachtvissen.
op deze manier maak je dat de onderhandelingspositie een stuk zwakker.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-07-2003 17:34

p.s. arjan ik vis ook met 2 hengels en 3 waar het mag.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-07-2003 19:09

Jan,

Die posting van mij was zeer zeker wel goed doordacht. Kijk ik snap best dat de wet niet verandert kan worden omdat ik wil nachtvissen. Dat zou ik zelfs niet willen.

Het negeren van de regels zal best wel invloed hebben op het aanzicht van de karpervisserij. Snap ik ook helemaal. Maar wat ik probeer uit te leggen is dat ik bijna niet anders kan. Als ik hier in de buurt rustig wil nacht vissen, dan moet ik wel illegaal vissen. Dat gaat hier niet anders. Vanwege werk ed kan ik bijna aleen s`nachts visen. Moet ik dan maar stoppen met vissen? Sorry hoor maar dat nooit.

Henk,

Het is hier al verboden zolang ik me kan heugen. Volgens mijn pa 30 jaar geleden zelfs al. Komt dus absoluut niet door de karpervisserij. En heb mij trouwens zien schrijven dat ik overal schijt aan heb?

Ik ben inderdaad lid van 1 van de verenigingen hier. Bel zelfs op vergaderingen ed geweest. Ik weet dat ze alleen een brief hoeven te sturen om het nachtvissen en dire hengels toegestaan te krijgen. Dit is ons al vele malen beloofd. En dan praat al over 3 jaar terug. Het is gewoon onwil van het bestuur. Wat moet ik daaraan doen dan? Vertel mij dat eens als je alles zo goed weet.


Trouwens, wat denken jullie nu dat meer slechte invloed heeft op de visserij. De mensen die al zuipend op het legale water vissen met 2 hengels. Dat water ligt hier toevallig ook nog in een woonwijk.

OF, ik die met drie hengels in een natuurgebied illegaal zit te nachtvissen zonder ook maar gezien te worden.

Denken jullie daar maar eens over na.