3 hengels!


jan hogendijk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: den haag

18-07-2003 13:49

Luitjes,

Er word nogal heftig gereageerd in de Topic Politie> wat moet ik doen...
Er word vol afschuw gesproken over een 3e hengel.
Ik vis zelf wel is met 3 hengels om op de 3e hengel iets nieuws te testen, maar accepteer de gevolgen als ik word gecontroleerd...
Eigen schuld, dikke bult!

Mijn vraag is, vissen jullie dan allemaal ALTIJD met 2 hengels? Kan moeilijk geloven dat iedereen zich ALTIJD netjes aan alle regels houdt....

P.s. Neemt niet weg dat zijn reactie erg brutaal was en niet verstandig!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan hogendijk op 2003-07-18 13:53 ]</font>
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

18-07-2003 14:11

ik vis altijd met 2 hengels vindt het wel weer genoeg.

en als je een boete krijgt niet zeiken want jij bent fout en die man/vrouw doet zijn/haar werk
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Jeroen Leuven

18-07-2003 14:13

Jan,

Ik vis bijna altijd met 3 hengels.
Vooral om te testen, als ik gecontroleerd wordt weet ik dat het me 28 euro gaat kosten.

Er is in de regio Amsterdam een vergunning te halen voor 3 hengels kosten 250 oude pietrmannen.
De restrictie die daar aan verbonden is dat er 5 grote wateren zijn waar deze vergunning geldig is en niet in de gehele regio.

Als ik om me heen kijk en ik zie dat er vissers zitten die al jaren met 4 hengels zitten en nog nooit gecontroleerd zijn,wie ben ik dan om me aan de regels te houden.
Ik weet dat je indien je de wereld wil verbeteren bij jezelf moet beginnen, maar heeft iemand mij horen klagen?

Zoals ik al aangaf bij die Topic Politie ....
Ik heb de mannen nog nooit mogen begroeten met mijn vergunning.
Indien er frequenter gecontroleerd wil ik me best aan de regels houden, maar voor nu vis ik zoals ik wil vissen.

Gr.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-07-2003 19:22

Ik vis bijna altijd met 4 hengels..

Ik vis meestal op de rivier, hier heb je zo weinig stekken, dat de eerste visser ong. een kilometer verder zit. Niemand heeft dus last van me! De rivier politie gedoogt het zelfs.. en mijn vriendin gaat 8 van de 10 keer mee.. altijd hendig zo'n vriendin :grin:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-07-2003 19:28

Ikzelf vis met 3 hengels, onder enkele voorwaarden:

> de pakkans moet me niet te groot zijn
> ik hinder geen andere vissers
> ik verwacht daadwerkelijk door een 3e hengel in te zetten, ook meer kans te maken op vis.

Normaal gesproken vis ik met 2 hengels, maar heel af en toe betrap ik me erop om even een nachtje die 3e erbij te gooien om nieuw aas, een nieuwe stek of iets anders nieuws te proberen.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

18-07-2003 19:33

buiten het feit dat er gevist wordt met meer als 2 hengels alleen vanwege de slechte controle zijn er nog een aantal dingen die jullie vergeten.
wat als er meer dan 1 karper tegelijk een run afgeven laat je die gewoon gaan zodat hij zich eigen vast zwemt en sterft puur omdat het stoer is om met meer hengels te vissen.
dat er mensen zijn die heel graag de hengelsport de nek omdraaien vanwege dit soort uitwassen.
als je met meer hengels vist als is toegestaan staat mischien stoer maar getuigd niet van enig besef waarom je vist,alleen maar om te laten zien dat je meer hengels kan betalen als een ander denk je?
denk dat de overige denken dat je te dom bent om het met 2 hengels af te kunnen ,ik wel ,
ik hou het wel met 2 hengels want ik weet waar ik moet vissen.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

18-07-2003 19:35

als je met zijn 2e bent dan maar het niet uit. ieder een hengel.
anders pak je de hengel op die bij de takken ligt en die midden op ligt laat je gewoon door "runnen" de slip maar iets strakker.

mvg coen
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

18-07-2003 19:59

Henk , ik heb nog nooit met 3 hengels gevist , maar ik snap niet waarom dat "stoer" zou zijn ? Omdat het illegaal is ?
Is maar een vraagje hoor , lijkt me sterk dat mensen vissen om stoer te zijn :smile:
Cor Blokhof

18-07-2003 20:07

Hallo,

Ik vis altijd netjes met twee hengels.

Alleen als ik volgend jaar de grootte rivier hier gan bevissen ga ik ook lekker met vier stokken zitten.

Niemand die daar last van heeft aangezien ik er nog nooit één karpervisser heb gezien. En dan krijg ik een boete nou jammer dan.

Groeten,

Cor

p.s Lexus PM me eens over welke rivier je bevist. Je woont in de buurt dus misschien hebben we het wel over dezelfde rivier.
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

18-07-2003 21:04

Ik vis 9 van de 10 keer met 2 hengels. Drilt wat fijner (geen vis door andere lijnen), en meer ruimte heb ik vaak niet.

Toch gebruik ik af en toe wel een 3e hengel, om iets nieuws te testen.

Stoer vind ik het niet, en mocht ik een boete krijgen, nou jammer dan, eigen schuld toch?

"wat als er meer dan 1 karper tegelijk een run afgeven laat je die gewoon gaan zodat hij zich eigen vast zwemt en sterft puur omdat het stoer is om met meer hengels te vissen."

Dit heb ik gister toevallig nog gehad. Ik was aan het vissen op een plek waar 3hengels passen, en deed dit ook. Krijg een run, sla aan, krijg de karper voor de kant, begint de andere af te gaan. Aanslaan, bij obstakels vandaan trekken, en ondertussen schept een voorbijganger de eerste vis. Dit lukt echt niet, en pas na 3 pogingen zit hij erin. Andere vis verder afgedrilt, en ook geschept.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

18-07-2003 21:10

Henk

Ik vis ook wel is met drie hengels maar dat doe ik zeker niet om stoer te zijn en dat als je met drie hengels vist je op twee hengels een run tegelijk krijg en dat er dan een vast kan zwemmen en dood kan gaan kan ook met twee hengels, ik vis ook alleen maar met 3 hengels als daar niemand last van heeft en ik ook daadwerkelijk meer kans op een vis maak.

MVG
Remco
jan van kranenburg

18-07-2003 22:58

Leuk vervolg op topic "politie".
Inhoud meeste postings getuigt van grenzeloze minachting voor wat mag en niet mag.
Boetes, ja die accepteren we wel. Eigen schuld, dikke bult!
Derde hengel om wat uit te proberen? Onzin!
Aantal gerenommeerde boarders (Lexus o.a.), vist nu maar met twee, Maar ja vriendin, ongetwijfeld voorzien van alle vergunningen, gaat mee. Is hendig! Maar op de rivier gaat die toch met 4 hengels vissen, want dat schijnt totaal anders te zijn!
En Robert is het levend bewijs waarom vissen met meerdere hengels risico voor de vis oplevert. Voortaan maar veel voorbijgangers in de buurt, Robert. Geen centje pijn op die manier.

Als je met 3 hengels vist ben je in de meeste gevallen in overtreding; ruim 30% boven wat is toegestaan.
Probeer eens uit wat de boete is is je met je auto 30% boven de toegestane snelheid rijdt. Zeer hoge boete, en risico dat je je auto kwijt bent.
Pas een dergelijk systeem toe op het karpervissen, en ik denk dat veel 3 hengelige vissers hun lesje wel zullen leren.

Dat ik geen voorstander ben van het vissen met 3 hengels, moge duidelijk zijn.

mvg

Jan
Willem Barnas

18-07-2003 23:15

Alsjeblieft zeg...

En met die derde karperhengel rij je iemand zeker helemaal de barsten, kom op zeg, alsof we het over een ernstig, levensbedreigend delict hebben. Laat me niet lachen a.u.b. (en dat doet u wel).

Ik vis als het vistechnisch gezien postief kan uitpakken met een derde stok. Ik moet die derde stok dan net als de andere twee wel op een prima plek kunnen gooien en hij moet -evenals de andere twee- bij een eventuele dril, de ander niet in de weg liggen en sowieso ook een andere stek niet be-invloeden d.m.v. een verstorende, strakke lijn. Eerlijkgezegd komt het maar zeer weinig voor en vis ik vaker met twee hengels. Ik vind dat als je twee hengels op een goeie plek hebt liggen, je negen van de tien keer beter vist dan met een extra, derde hengel die er maar wat voor spek en bonen bij ligt.

We zijn echt geen crimineeltjes met zo'n derde stok, maar we leven wel in Nederland...

Driemaal is scheepsrecht!

WB :wink:
jan van kranenburg

19-07-2003 01:20

Willem,

Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.
Ik lach absoluut niet als het gaat om wetten aan je laars te lappen omdat je vindt dat 't in jouw visie, vistechnisch of om wat voor reden danook, best kan.
Crimineel gedrag? Allerminst. Mijn voorbeeld met de auto diende slechts om aan te geven dat 't soms best kan sneller te rijden dan toegestaan, maar dan is de boete en verdere konsekwenties zeer hoog. En je laat 't dan wel uit je hoofd!

Bij vissen met meer dan 2 hengels, zijn de boetes mild en dus acceptabel.
Normvervaging heet dat. "Wij" maken wel uit wat mag en niet mag. En ach, de pakkans is gering; indien betrapt dan betalen we toch gewoon de boete.

In mijn jonge jaren heb ik weleens op snoek gevist waar het verboden was, of waar ik geen vergunning had. Betrapt? Boete + hengel en molen kwijt. In die tijd minstens fl. 100.00.

Vertaald naar heden: Vele honderden euro's.

En dan laat je 't wel uit je hoofd..
Nogmaals, een karpervisser, vissend met meer
hengels dan toegestaan, is geen crimineel!
Maar iemand, die probeert de wet te buigen naar eigen inzicht.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-07-2003 02:19

met het stoer zijn bedoel ik,
je koopt een rodpod op basis van 3 hengels,waarom?
nog steeds is het meren deel van de wateren bedoelt(aangewezen) voor 2 hengels.
ook wij omgeving Leiden hebben een aantal wateren voor 3 hengels.
maar wat zien we, ook op wateren die niet zijn aangewezen zijn er mensen karperaars zou ik ze niet willen noemen die vissen met 3 hengels,gevolg vergunningen zullen moeilijk onderhandelbaar zijn met de visrechthebbenden voor uitbreidingen naar de 3de hengel.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-07-2003 02:20

ps ik praat op persoonlijk titel
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-07-2003 02:25

ook ik ben in het verleden gepakt met 3 hengels voordat ik aantrad in het bestuur van de hblo.
maar omdat ik van dichtbij de (oorzaak) problemen zie die overtredingen veroorzaken, ben ik tot de conclusie gekomen dat een 2de hengel meer dan genoeg is.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-07-2003 02:50

Heren,

Ik vis normaal gesprokem altijd met 3 hengels. Liever nog met 4. Waarom? Gewoonweg omdat ik zo veel strategischer kan vissen. Mensen die zeggen dat ze door een derde (of 4e)hengel geen extra vissen vangen die gebruiken hem gewoon verkeerd!!

Ik weet dat ik in overtreding ben en als ik een boete krijg heb ik pech gehad. Zo simpel is het toch? Aangezien het bij mij in de buurt zo goed als overal is verboden te nachtvissen ben ik toch al in overtreding.

Op het water waar ik dit voorjaar heb gevist doen de controleurs niet zo moelijk. Als je je papieren voor elkaar hebt en je maakt er geen zooitje van kun je doen wat je wilt. Al zet je er 10 hengels neer. Zo kan het toch ook? Ik vind het sowieso van de gekke dat het niet gewoon toegestaan is. Maar ja , dat is weer echt nederlands.

En er zullen echt niet meer excessen komen door de extra stokken, eerder door het nachtvissen te legaliseren.

Oh Henk, dus omdat ik met drie hengels vis ben ik geen karpervisser?

Jammer dan, dan ben ik dat maar niet.....
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

19-07-2003 03:15

Roy

Over dat nachtvissen zit ik ook in dat "zelfde" schuitje, en mocht de situatie die Stefan Slechten beschrijft, het toelaten, dan gaat er ook een 3e stok in. Ik bedoel das toch 33 & meer kans op vis. En daar zitten de meesten vissers toch voor, voor vis.

Met in the middle of nowhere vissende groet <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

En mocht ik ooit een geel papierke binnekrijgen, dan is het zo.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-07-2003 03:45

Johan,

Ja precies. Ik vis ook voor de vis. Ik geniet met volle teugen van de natuur, rust ed maar ik kom toch voor de vis.

Over dat nachtvissen. Ik vind het geen probleem. Laat maar lekker verboden blijven. Zit ik s`nachts tenminste rustig aan het water :smile:
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

19-07-2003 08:31

Heren,

Door regels te overtreden maken wij als karpervissers het onszelf steeds moeilijker. De wetshandhavers en tegenstanders van de vissport reiken wij door dit gedrag een flink aantal stokken aan om ons nu al en zeker op langere termijn hard mee te slaan.
Ik hoop dat de meesten van jullie ooit eens gaan beseffen dat wanneer jullie weer illegaal gaan nachtvissen of gaan vissen met drie hengels waar dat niet mag, je er hard aan meewerkt om jezelf en anderen van een prachtige hobby te beroven.

Gr,

Frank Huisman

Dit is ernst



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Huisman op 2003-07-25 09:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-07-2003 14:03

jan, als 2 hengels 100% procent is, dan is drie hengels 150%.

overtreed je op deze wijze de snelheid, dan kun je je rijbewijs en evt de auto inleveren.

ff ter vergelijking: als iedereen nu iets te hard gaat rijden, wordt autorijden dan verboden? tis wat zwartwit, maar ik wil graag jullie mening weten!
groetjes Da Fox
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

19-07-2003 14:38

Beste Mensen,

Ik lees stukken over "ik neem de bekeuring maar voor lief". Persoonlijk vind ik dit gelul. Volgens mij realiseren de meeste zich niet dat als er teveel bekeuringen worden uit geschreven, er gewoon een bordje bij het water komt "verboden te vissen". Bij mij in de buurt is er zo'n water er komt er wellicht in de nabije toekomst nog een bij. Ik ben geen heilig boontje maar probeer me wel altijd aan de regels te houden. En uiteindelijk hou je het daarmee het langst vol. Een voorbeeld is dat bij een controle van de politie, ik met het vissen met twee hengels geen bekeuring kreeg. M'n buurman, die met drie hengels aan het vissen was wel. Bovendien kreeg hij ook nog een boete voor wild kamperen ook. Deze had ik niet gehad en ik zat toch ook met een bivy. Houd u zich a.u.b. aan de regels misschien krijgen we dan ook wat meer respect van de groenen, controleurs en buitenstaanders.

groeten Rene
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-07-2003 16:35

Hallo,

Voor die mensen die zeuren over illegaal nachtvissen. Bij mij in de buurt is het bijna overal verboden te nachtvissen. Moet ik dan maar alleen overdag gaan vissen? Dacht het niet... Er zijn hier welgeteld 2 vijvers waar je mag nachtvissen. En ik heb dus gewoon geen zin om tussen een lading van die feestvissers op een paar knollen te jagen.. Is ieder voor zich natuurlijk, maar mij niet gezien. Dan maar illegaal nachtvissen.

Rene ,

Hoezo is het gelul als ik een boete voor lief neem? Ik weet dat ik in overtreding ben dus hoor je mij niet klagen als er een geel papiertje word uitgeschreven. Heel simpel toch.

En die bordjes "verboden te vissen" die zie je verkeerd. Dat moet je zien als bordjes "hier kun je rustig vissen". En met rustig bedoel ik dan zonder prutsers en camping vissers om je heen.
Willem Barnas

19-07-2003 16:40

Roy,

Hoe kom je daar zo bij?

Frank,

Waarom moeten die laatste tien letters erbij?

Groeten,

Willem Barnas
Bos- & Natuurbeheerder