Belastingplan kabinet en karpervoer


Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

19-06-2015 10:17

Beste collegavissers

Mag ik jullie er op wijzen dat het wegvallen van het 6% BTWtarief welke dit kabinet voorstelt ook betekent dat de boilies, pellets enz een 15% BTW verhoging krijgen als de plannen van het kabinet doorgaan.

groeten,

Douwe Bantema
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-06-2015 11:04

als ik het goed heb vallen boilies al onder het hoge btw tarief. daarbij zal.je eerst moeten afwachten hoe het hele belastingstelsel eruit gaat zien. sommige producte worden duurder.maar als je minder loonbelasting gaat betalen zoals is voorgesteld zal het per saldo geen reet uitmaken
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-06-2015 12:59

Martijn Nederpel schreef:als ik het goed heb vallen boilies al onder het hoge btw tarief. daarbij zal.je eerst moeten afwachten hoe het hele belastingstelsel eruit gaat zien. sommige producte worden duurder.maar als je minder loonbelasting gaat betalen zoals is voorgesteld zal het per saldo geen reet uitmaken


Precies, dus ga je er niet op vooruit zoals beloofd word door de apenpakjes uit Den Haag. Als je per saldo meer overhoudt, maar de productprijzen gaan omhoog dan heb je hetzelfde als nu. Je hebt meer inkomsten op papier om uit te geven, maar de prijzen gaan lekker omhoog. Als overal bijna 15% bovenop komt en je krijgt op jaarbasis max 800 euro voordeel dan is dat zogenaamde voordeel al vrij vlot. En als het verhaal aangaande de belastingen op auto's er door heen gaat dan zijn de mensen het voordeel op hun leaseauto ook kwijt, met andere woorden stront aan de knikker.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-06-2015 16:24

Ik ben deze regering, en zowiezo alles wat met politiek te maken heeft helemaal zat. Maar ik ben wel blij dat ze eindelijk de lease auto's weer eens aan gaan pakken. Ik betaal me helemaal de tandjes met mijn milieu klasse A auto, en deze mensen rijden bijna gratis.( is gewoon de kift natuurlijk)
Gewoon, lekker vissen.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

19-06-2015 17:57

Martijn Nederpel schreef:als ik het goed heb vallen boilies al onder het hoge btw tarief. daarbij zal.je eerst moeten afwachten hoe het hele belastingstelsel eruit gaat zien. sommige producte worden duurder.maar als je minder loonbelasting gaat betalen zoals is voorgesteld zal het per saldo geen reet uitmaken


Deels gelijk (volgens mij)..de arbeid over het fabriceren van de bollen is 21% dat hoeft dus niet over de ingrediënten te gaan...anyway: Het wordt vast duurder ipv goedkoper :)
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

21-06-2015 01:23

Bijna gratis in een leasebak René?
Hoe kom je daarbij?
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

21-06-2015 01:39

Simpel reken sommetje toch? 14 % bijtelling van bv 50000 is €7000 euro bruto per jaar. Daar kan je als particulier misschien een auto van 20 a 25000 van rijden, zonder brandstof uiteraard. Je mag er ook 22% bijtelling van maken. O nee dan stopt men waarschijnlijk wel met boven zijn stand rijden, en neemt een auto van 30 a 35000, rij je nog bijna voor niets ten opzichte van de particulier. Allemaal de kift trouwens.
Gewoon, lekker vissen.
brian vonk
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-01-2011 18:27

21-06-2015 11:45

Ja simpel, makkelijk om je eigen ongenoegen zo simpel uit te leggen.

Discussie over de lease rijder slaat helemaal nergens op! Punt een, dit heeft niks met vissen te maken en ten 2e wordt de auto gewoon dubbel betaald. Het bedrijf betaald het volle pond en de lease rijder betaald de bijtelling. En het gedeelte wat het bedrijf betaald is gewoon de secundaire arbeidsvoorwaarde en dus gewoon salaris. Wat ook de reden is dat je bijtelling betaald. Dit is dus een onzin discussie, waarom zou een lease rijder dan meer moeten betalen? Mensen die iets niet hebben moeten altijd maar klagen, hun betalen minder laat hun meer betalen. Hij/zij verdient meer, laat hem /haar maar meer betalen. En meestal zijn dat nog de mensen die het niet slecht hebben ook. En de mensen die het slecht hebben buiten hun eigen schuld om, daar heb ik pas medelijden mee.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

21-06-2015 13:40

Wat een onzin. Ja de bollen zullen best duurder worden. Het voordeel van loon belasting verlagen zal inderdaad snel verdampen met de duurdere producten. Ja het leasen wordt voor mensen minder aantrekkelijk.
Maar man man. Of het nu deze regering is of een ander, genaaid worden we toch.
Wij Nederlanders moeten eens stoppen met janken over alles;
- wegen moeten breder en beter ivm files en kapotte schokbrekers
- waterwegen moeten beter ivm droge voeten in huis.
- de zorg moet beter en beter want ik wil zo graag 150 jaar oud worden.
- ik moet wel een goede baan met dito loonsverhoging en mocht het bedrijf kapot gaan een ruime sociale zekerheid regeling
etc etc.
Al deze dingen en meer wil elke Nederlander maar zodra we het over een kosten plaatje gaan hebben geeft niemand thuis. Want stel je voor als je met het gezin niet op vakantie kan en daarnaast nog 2 keer of vaker naar la France kan om dikke biggen te jagen.
Ja we betalen al genoeg maar het kost ook steeds meer. En ja er zijn ook genoeg mensen die het niet breed hebben. Maar ook in die categorie lopen meer oneerlijke schreeuwlelijken rond dan we toegeven.
Kortom, jammer dat het aas voor de "Hobby" mogelijk duurder wordt. Dan vis ik wel meer instant en als het echt te gek wordt ga ik wel aardappels poten en daar mee vissen.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

21-06-2015 14:06

Dat is nu precies wat ik bedoelde Brian.
In geval van jaloezie gewoon zorgen dat je ook een leasebak krijgt
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

21-06-2015 14:53

Wat klopt er niet aan mijn reken sommetje? Ik zeg toch dat het de kift is? Een lease maatschappij betaalt geen btw en bpm bij de aanschaf. Een werkgever hoeft geen loonbelasting, pensioen etc. en kan het ook als kosten aftrekken van de belasting. Dus een lease auto wordt zeker niet dubbel betaald. Ik hoef geen leasebak Ik heb gewoon een goed salaris met een prima reiskosten vergoeding.(eigenlijk wil ik hem we natuurlijk wel hebben, de kift weer) Ik vind het alleen vreemd dat de particulier het volle pond moet betalen, maar dat de lease rijder bijna gratis auto kan rijden. Dus nogmaals, wat klopt er niet aan mijn reken sommetje?
Gewoon, lekker vissen.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

21-06-2015 15:43

Gaat niet zo zeer om de rekensom maar meer over het vergeten
Dat de lease auto veelal als stuk salaris word gezien en er daarom
Een bijtelling word betaald. Mensen die lease prive rijden betalen
Gewoon mee in de economie alleen anders dan de afdracht van bruto netto salaris
Hoe jij het doet overkomen lijkt het alsof leaserijders beter af zijn.
En dat klopt gedeeltelijk wel ze rijden immers goedkoop een nieuwere auto.
Aan de andere kant kan je je afvragen hoeveel nieuwe autos er
Op jaarbasis geleverd zouden worden zonder leaseregeling wat uiteindelijk
Dus ook de economie weer ten goede komt
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

21-06-2015 16:36

Kortom mijn sommetje klopt, alleen balen jullie dat je nu ook eens aan de beurt bent, tsja ik vind het volkomen terecht. En als de bpm wordt afgebouwd komen gewone middenklasse auto's misschien ook eens binnen het budget van de particulier, en zullen verkopen misschien wel aantrekken. En laten we eerlijk zijn, leaserijders zijn nu toch ook beter af? En straks nog steeds met 22% bijtelling. Alleen geen PHEV of andere belachelijk dure gesubsidieerde Hybride auto's meer, maar gewoon een Ford Focus? Betaal je circa € 225, netto per maand, nog belachelijk weinig. Waar het mij om gaat dat de particulier in dit land helemaal leeggezogen wordt via de auto, en de lease rijder alleen maar voordelen heeft. Nivelleren is een feestje, toch?
Gewoon, lekker vissen.
brian vonk
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-01-2011 18:27

21-06-2015 16:50

Lease rijders zijn ook gewoon particulieren hoor, dus dat vergelijk slaat nergens op. En als eerder vermeld is het met elke regering wat en wordt iedereen wel ergens ten nadele voor zijn inkomsten benadeeld. Of het nu een bijdrage voor het ziektekosten is, bijdrage van de gemeente voor wat dan ook. Ik heb dat allemaal niet (niet nodig) en ga toch ook niet zeggen laat die mensen verrotten en zelf betalen. Ik gun de mensen die het nodig hebben ook. Het zegt gewoon een hoop over iemand die zegt, het is goed dat een andere meer moet betalen. En niet over de gene die de lease auto rijd. Een lease auto is gewoon verkapt salaris, dus jou rekensom klopt misschien, maar jou beredenering niet. Maar ja menselijk om naar andere te kijken en te wijzen!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

21-06-2015 16:56

René Hoe kom je erbij dat ik een leaserijder ben?
Zelf heb ik de keuze gemaakt voor een oudere auto waar ik mee kan raggen als ik ga vissen die ik dus gewoon privé rijd.
Daarentegen is mijn netto salaris wel hoger. Is maar net wat jezelf wilt.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

21-06-2015 23:47

Zit ik hier nu op een top gear site of een karperforum? Back on topic
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

22-06-2015 08:50

Wacht maar tot er bijtelling betaald moet worden over sponsorbollen.... ;)

Ps. Je betaalt bijtelling en vangt minder salaris gezien de kosten voor de werkgever. Kost dus wel dubbel geld....
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-06-2015 10:34

B. de Boer schreef:Wat een onzin. Ja de bollen zullen best duurder worden. Het voordeel van loon belasting verlagen zal inderdaad snel verdampen met de duurdere producten. Ja het leasen wordt voor mensen minder aantrekkelijk.
Maar man man. Of het nu deze regering is of een ander, genaaid worden we toch.
Wij Nederlanders moeten eens stoppen met janken over alles;
- wegen moeten breder en beter ivm files en kapotte schokbrekers
- waterwegen moeten beter ivm droge voeten in huis.
- de zorg moet beter en beter want ik wil zo graag 150 jaar oud worden.
- ik moet wel een goede baan met dito loonsverhoging en mocht het bedrijf kapot gaan een ruime sociale zekerheid regeling
etc etc.
Al deze dingen en meer wil elke Nederlander maar zodra we het over een kosten plaatje gaan hebben geeft niemand thuis. Want stel je voor als je met het gezin niet op vakantie kan en daarnaast nog 2 keer of vaker naar la France kan om dikke biggen te jagen.
Ja we betalen al genoeg maar het kost ook steeds meer. En ja er zijn ook genoeg mensen die het niet breed hebben. Maar ook in die categorie lopen meer oneerlijke schreeuwlelijken rond dan we toegeven.
Kortom, jammer dat het aas voor de "Hobby" mogelijk duurder wordt. Dan vis ik wel meer instant en als het echt te gek wordt ga ik wel aardappels poten en daar mee vissen.

Gr Bas


Wat een achterlijke zeg!!

De laatste jaren wordt de bekende broekriem meer en meer aangetrokken. dit voelen vooral de mensen die het al niet heel breed hebben.

voor mij hoeven de wegen niet breder gemaakt te worden, zoveel rijdt ik toch niet op jaarbasis.
Ik zit wel graag droog thuis inderdaad, maar ik neem aan dat ji dat ook zit?
De zorg moet beter??

Dankzij de privatisering is alle spontaniteit uit de zorg gehaald en worden doodzieke mensen niet op de manier geholpen die noodzakelijk is voor hun ziekte. Dit allemaal omdat ze ons voor de gek houden dat de zorg onbetaalbaar aan het worden is, dit klopt idd, maar komt vooral omdat het geld overal aan wordt besteed, behalve waarvoor het bedoelt, namelijk de zorg voor zieke mensen!!

En misschien moet ik je eraan herinneren dat we in dit land het meeste belasting betalen van bijna de hele wereld??? Dus daar mag ook best wel iets tegen overstaan dacht ik zo, of moet ik zoveel belasting betalen voor niks?? Ik betaal al 25 jaar Ww premie en tegen die tijd dat ik werkeloos wordt mag ik daar geen gebruik van maken??? En helaas heb je werkeloosheid niet zelf meer in de hand. Hetzelfde geldt voor ziekte, er ie niemand die er vrijwillig voor kiest om ziek te worden, des te schandaliger vind ik het dat de eerste € 2000 van jou ziek zijn ten koste van jezelf zijn!!
Dit is gewoon een ziek land geworden en dat komt nooit meer goed vrees ik!

Neem V&D;

Die waren eigendom van de panden waar zij in gehuisvest waren, tot dat iemand op het verschrikkelijke goede idee kwam om de panden te verkopen en terug te huren. Natuurlijk werd er dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders. En vervolgens mag het personeel 6 % salaris inleveren. Als je het mij vraagt is dit absoluut onacceptabel. En dit is 1 voorbeeld, maar er zijn er duizenden!

Kortom;

Er is wel degelijk reden tot klagen!!
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-06-2015 13:12

Inderdaad wordt er in Nederland naar verhouding met de welstand erg veel geklaagd.

Het gaat hier slechts over boilies, of gewoon voer voor het karpervissen, en de consequentie op de prijs van het nieuwe belastingplan. Er is al terecht opgemerkt dat de boilies en visvoer uit de hengelsportwinkel reeds onder het hoge BTW tarief vallen. En anders gewoon wat zuiniger voeren. Goed voor het milieu. Gelukkig is de karper zelf niet zo heel kritisch op zijn voedsel. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-06-2015 13:29

De enige die klagen zonder reden zijn de ambtenaren en dan met name politieagenten.
Die willen er geld bij voor ongeschoold werk(in een auto zitten en wachten op een iemand de te hard rijdt kunnen we immers ook uit besteden aan bijvoorbeeld een Pool of Roemeen)
Zij kiezen voor dit werk en gaan vervolgens klagen dat ze niet genoeg verdienen.
We kennen trouwens allemaal de filmpjes op YouTube hoe deze dienders misbruik maken van hun macht! En dan meer geld erbij willen?? Dacht het niet, ga lekker in de bouw werken!!

Voor de rest blijf ik bij mijn eerdere standpunt!
....................
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-06-2015 15:18

wat een een ongelofelijke domme opmerking gradus. Loop eens mee met een politie agent. Wel eens aangebeld bij mensen om te vertellen dat hun zoon, vader of dochter is overleden bij een verkeersongeval? Wel eens beschoten,bedreigd en bespuugd? wel eens restjes van de rails opgeraapt? Ooit een geval.van kindermishandeling meegemaakt?
Dat je kiest voor een beroep houd niet in dat je alles maar moet accepteren. Daarbij is het geen ongeschoold werk, maar zeker ondergewaardeerd o.a. door alles beter wetende personen als jij.
En ik durf te wedden dat je blij bent als.ze jou komen helpen wanneer je in nood verkeerd
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-06-2015 15:22

Als ooit iemand jouw en je vrouw gijzelen en met geweren onder Schot houden zul je anders heel blij zijn met de politie.
Dom gelul natuurlijk dat van de politie.
Zetten vaak genoeg hun levens op het spel voor burgers zoals jij en ik.mag best iets meer geld bij hoor.
Zelfde als dat mensen die keihard werken in de bouw in de schoonmaak of wat dan ook voor lichamelijk zwaar werk.als je dan kijkt wat iemand op kantoor of in de tweede kamer verdient met de domste plannen ooit dan is dat zeer vreemd.wat te denken van zwaar lichamelijk werk wat je moet doen tot aan je pensioen. ( 67 jaar ) en dan nog de vraag als je dat überhaupt vol zou houden of je dan nog een redelijk maandbedrag over houd om rond te komen...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-06-2015 15:32

Martijn Nederpel schreef:wat een een ongelofelijke domme opmerking gradus. Loop eens mee met een politie agent. Wel eens aangebeld bij mensen om te vertellen dat hun zoon, vader of dochter is overleden bij een verkeersongeval? Wel eens beschoten,bedreigd en bespuugd? wel eens restjes van de rails opgeraapt? Ooit een geval.van kindermishandeling meegemaakt?
Dat je kiest voor een beroep houd niet in dat je alles maar moet accepteren. Daarbij is het geen ongeschoold werk, maar zeker ondergewaardeerd o.a. door alles beter wetende personen als jij.
En ik durf te wedden dat je blij bent als.ze jou komen helpen wanneer je in nood verkeerd


Wel eens meegelopen met mensen die nog geen stuiver in de maand te verteren hebben?
Wel eens afhankelijk geweest van de voedselbank?
Wel eens ziek geweest maar geen geld voor de eigen bijdrage gehad, of bang voor het eigen risico van € 350,-???
Wel eens in een verpleeghuis gelegen en de hele dag met dezelfde luier moeten rond lopen?
Moet ik nog even doorgaan?

Gelukkig heb ik geen van bovenstaande zelf meegemaakt.
Maar ik verbaas me er wel over hoe makkelijk er gezegd word dat we alles aan onszelf te danken hebben en dat we alleen maar klagen met gezonde botten in dit land.
Ik ben dankbaar dat ik in Nederland geboren ben, maar het lijkt wel of ik me hierover schuldig moet voelen af en toe. En dit vertik ik toch echt!
Misschien is mijn opmerking wat gechargeerd, maar ach, zit wel een kern van waarheid in. Want je kunt ook een andere baan zoeken als je niet meer wilt!!
....................
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-06-2015 16:07

Andere baan vinden is er tegenwoordig niet meer bij gradus. Dat is niet zo makkelijk meer.ik snap wat je bedoelt, maar je kiest de verkeerde doelgroep uit in mijn ogen.
Zonder politie zou het echt een zooitje worden in dit land !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-06-2015 16:30

gradus

Ik werk in de zorg en ken alle verhalen, en kom alle gevallen tegen. Kom dus niet met zo'n kul verhaal. Linksom of rechtsom leven we nog steeds in een van de meest welvarendste landen waar we voedingsmiddelen in het water kieperen om een vis te vangen die we terug zetten. En zolang ik mensen ken die bij de voedselbank lopen maar wel een nieuwe set hengels kunnen betalen is er idd wat mis. En ja er kan nog steeds een hoop beter maar ik richt me liever op positieve zaken