kost materiaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

19-05-2015 14:51

Als je in de winkel staat en je ziet de prijzen van alles bv. Fox ,corda dan is dit toch soms om van achterover te vallen terwijl je bijna alles kan kopen van b carp voor een derde van de prijs en kwa kwaliteit moet dit niet onderdoen en met een beetje kennis maak ik juist dezelfde rigs dan die van fox . Ik koop bijna altijd in de middenklasse gewoon uit principe want ik heb al snoer gekocht van 30€ en van 3€ en eerlijk gezegd vind ik de 3€ beter en zo heb ik een hengel van jrc van 90€ en een spro van 40€ en de jrc heeft al enkele mankementen na 5 jaar terwijl mijn spro al 12 jaar oud is en nog nooit 1 probleem en zo heb ik nog enkele voorbeelden . Ik zeg niet dat fox of korda slecht is gewoon duur want ik heb ook de spomb en pva zakjes en nog wat kleinigheden en geen probleem mee ik heb gewoon het idee dat je tegenwoordig meer de naam koopt dan het product en ik wil niet zeggen dat het slecht is maar beter denk ik ook niet , wat is jullie mening?
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

19-05-2015 16:01

Ik wil in de meeste gevallen gewoon het beste product wat in mijn budget ligt.

Als ik 400 euro voor een tent kan uitgeven ga ik er geen van B-carp kopen. Zeg niet dat die slecht is, maar ik betaal liever een paar euro meer voor de naam die zijn kwaliteit al heeft bewezen.

Zelfde als met haken.. je zult mijn nooit een pakje haken zien kopen van onder de 4 euro. Waarom? veel slechte ervaringen met B merken, doe mij maar pakje solar van 7 euro.

Heb btw wel een onthaakmat van B-carp, waarom? Ik dacht ik probeer het weer eens.. En ik zal niet snel meer een mat van B-carp kopen.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

19-05-2015 16:31

Als ik over b carp spreek heb ik het vooral over rigmateriaal andere dingen heb ik nog niet gekocht en de haakjes van b carp heb ik nog geen vis op verspeeld en toch al 21 kg mee gepakt dus heb er wel vertrouwen in en verder ben ik niet merkgebonden maar uit ervaring heb ik het wel voor spro
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-05-2015 16:42

Tegenwoordig is er gewoon heel veel te koop voor elk budget.

Vroeger moest er bij mij ook Delkim op staan bijvoorbeeld of moest de tent van Aqua zijn.
Tegenwoordig vis ik met beetmelders van Anaconda, doen precies hetzelfde als Delkim.
Ze zullen wellicht minder duurzaam zijn, maar ze zijn ook 5 x goedkoper.
Zelfde met de tent, vis nu met eentje van B-carp. Doet precies hetzelfde als die van Aqua, alleen kost 4x minder. En ik vis toch niet 10 jaar met dezelfde spullen, dus dan heb je aan die duurzaamheid ook niks. Laatst een tas gekocht op carpcontrol, voldoet gewoon en kost nog geen € 22,-
Wat wil je nog meer?
Voor de kleinere materialen kijk ik ook na goede alternatieven. Als je goed zoekt dan heb je veel keuze voor de minstens de helft van de prijs die de a-merken vragen.

En als we allemaal zo denken dan zakken deze merken vanzelf wel in prijs hoor. Het wordt namelijk toch allemaal in verweggistan gemaakt door kinderhandjes voor een appel en een ei.
....................
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

19-05-2015 16:48

Helemaal mee eens
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-05-2015 17:37

Ik vis zeker niet met het duurste maar ook niet met het goedkoopste materiaal. Ik vind wel dat de materialen van bv Korda en Fox goed doordacht zijn. Lijn, braid, onderlijn materiaal etc koop ik dan weer wel van Korda. Maar bv piepers heb ik van Markerworld, voldoen prima. De gulden middenweg zeg maar.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

19-05-2015 17:48

Goed doordacht is wel een feit maar als je de rig naamaakt met gelijkaardige materialen bereik je juist het zelfste en hebben ze het denkwerk eigenlijk voor mij gedaan
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-05-2015 20:05

De vraag is of het gelijk(w)aardige materialen zijn. Neem bv Subline van Korda. Prachtig soepel, knoopt perfect, kinkt niet en zinkt goed. Zoek dat maar eens bij de goedkopere merken.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

19-05-2015 20:12

Heb aardig wat materialen van een a-merk. Maar heb bijvoorbeeld een cradle, weighsling, barrow en dat soort spullen van Strategy echt super tevreden mee!

Marktplaats is in sommige dingen echt een uitkomst :)
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

19-05-2015 20:20

Draad van red devil zal wel aardig in de buurt komen maar natuurlijk weet ik wel dat ik niet alles zal vinden die gelijkaardig is maar toch veel


quote="Rene Zoeter"]De vraag is of het gelijk(w)aardige materialen zijn. Neem bv Subline van Korda. Prachtig soepel, knoopt perfect, kinkt niet en zinkt goed. Zoek dat maar eens bij de goedkopere merken.[/quote]
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

20-05-2015 08:55

Joe,

Ik denk dat jij doelt op de kant en klaren rigs, ik denk dat 75% van de mensen op dit board zijn rigs zelf knoopt.

Ik zeg niet dat B-carp slechten haken heeft. Ik vis misschien op wat lastiger water met veel obstakels. Een korda haak heeft mij daar al 2x in de steek gelaten, best zuur als je maar 6 aanbeten in een jaar kan verwachten. Tevens heb ik al meerdere malen gehad dat ik bespaarde op end tackel. Vaak gaat het gewoon goed en merk je geen verschil, totdat je opeens op onverklaarbare moment vissen gaat lossen, je onderlijn breekt en dat soort fratsen.

Dit heb ik mijn mijn huidige materiaal nog niet mee gemaakt (Piet Vogel onderlijnmateriaal Solar haken)

Ander voorbeeldje, maat van mij heeft X2 piepers gehad. Dat ding had zon vertraging dat je al buitenstond voordat de sounderbox afging. Daar ga ik me aan irriteren, dus koop ik fox ben ik meteen voor langere tijd klaar.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-05-2015 11:08

gradus scholtens schreef:Tegenwoordig is er gewoon heel veel te koop voor elk budget.

Vroeger moest er bij mij ook Delkim op staan bijvoorbeeld of moest de tent van Aqua zijn.
Tegenwoordig vis ik met beetmelders van Anaconda, doen precies hetzelfde als Delkim.
Ze zullen wellicht minder duurzaam zijn, maar ze zijn ook 5 x goedkoper.
Zelfde met de tent, vis nu met eentje van B-carp. Doet precies hetzelfde als die van Aqua, alleen kost 4x minder. En ik vis toch niet 10 jaar met dezelfde spullen, dus dan heb je aan die duurzaamheid ook niks. Laatst een tas gekocht op carpcontrol, voldoet gewoon en kost nog geen € 22,-
Wat wil je nog meer?
Voor de kleinere materialen kijk ik ook na goede alternatieven. Als je goed zoekt dan heb je veel keuze voor de minstens de helft van de prijs die de a-merken vragen.

En als we allemaal zo denken dan zakken deze merken vanzelf wel in prijs hoor. Het wordt namelijk toch allemaal in verweggistan gemaakt door kinderhandjes voor een appel en een ei.


.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

20-05-2015 11:37

Ik koop meestal goede producten van de duurdere merken.
Tent va aqua bijv, rodpod v solar, shimano molens etc.
Anders ben ik er weer niet tevreden mee en gaat het op mp :roll:
Daar heb ik eindelijk van geleerd.

Op haken bezuinig ik sws niet en rig materiaal.
Dat is toch waar je de vis mee vangt net als het aas overigens.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

20-05-2015 12:33

Ik had nieuwe opberg boxen nodig voor mijn end tackle.
Fox heeft een heel mooi systeem a 109 euro.
Ik ben bij de praxis nu 2 hele mooie Boxjes tegen gekomen die ik heb gekocht van de baseline lijn...
2x 5,95.....
Bijlagen
IMG_20150520_37283.jpg
(45.71 KiB) 3105 keer gedownload
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-05-2015 12:44

ik werk in de logistiek en gebruik altijd die oplosbare schuimpjes waar spullen ook mee verpakt worden.
soms vul ik er een aantal fox potjes mee en verkoop ze door en zodoende bekostig ik mijn visspullen :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

21-05-2015 14:23

[quote="Michel Mester"]Ik had nieuwe opberg boxen nodig voor mijn end tackle.
Fox heeft een heel mooi systeem a 109 euro.
Ik ben bij de praxis nu 2 hele mooie Boxjes tegen gekomen die ik heb gekocht van de baseline lijn...
2x 5,95.....[/quote]

Dit heb ik in het verleden ook wel gedaan. Het nadeel hiervan is dat vaak de deksel niet 100% sluit. Waardoor je bijvoorbeeld je haak 6 terug vind in de bakjes 4 en 8. De boxen van de betere hengelsport merken sluiten wel volledig.

Qua merken ben ik niet gebonden in de visserij maar ik heb wel gemerkt dat goedkoop veelal duurkoop is. Wanneer het zich toelaat kies ik uiteraard voor het goedkope alternatief. Denk aan bijvoorbeeld een onthaakmap van Strategy.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

21-05-2015 22:31

Ik laat de haakjes gewoon in de zakjes zitten.
En natuurlijk is de kwaliteit minder maar voor het bedrag van een Fox opberg systeem kan ik nog heel veel praxis doosjes halen 8)

En ja met heel veel dingen is goedkoop duurkoop.
Ik heb wel kwalitatief goede hengels,molens end tackle etc.

Daarin tegen heb ik wel 4 knucklehead beetmelders van 20 jaar oud
Die voldoen nog steeds prima.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

21-05-2015 23:37

Hey Michel Tja,
Hoeveel vraag je voor een potje...mijn fox potje is bijna leeg! :roll: :lol:
Ik vis bv.steeds met solar 101 stronghold haken in maatje 8 of 6...kosten wat maar dan heb je ook wat...op haken bespaar ik niet...of toch...ik slijp ze bij met mijn Jag setje...zo krijgt deze een tweede leven en spaar ik ook uit.
Hoe duur je het maakt hangt van jouzelf steeds af en moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken...ik probeer één en ander enkele malen uit...als dit mij blijft bevallen blijf ik ook bij dat bepaalde product....bevalt het mij niet...dan mag het mij nog gratis aangeboden worden...dan hoef ik het nog niet...vertrouwen en vis veiligheid speelt ook een grote rol hé...ik hou mij ook steeds bij merken die hun naam al bewezen hebben en steeds onderzoek doen naar verbetering...dit is mijn persoonlijke mening hierover.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-05-2015 11:53

Geld speelt in mijn visserij nauwelijk een rol als het gaat om end-tackle
Ik bezuinig nergens op, het spul moet gewoon goed zijn..

Op overige spullen zoals hengels, molens, tenten etc moet de kwaliteit goed genoeg zijn voor mijn visserij..

Ik vis 10-20 nachtjes per jaar, een JRC tent voldoet hier prima, wanneer ik 50+ nachten per jaar zou vissen dan zou ik evt een Aqua of iets dergelijks overwegen..
Idem met overig materiaal, de kwaliteit moet bij mijn type visserij passen..
Geld speelt hier wel een rol in, maar kwaliteit staat wel op 1.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-05-2015 14:14

peter cooreman schreef:Hey Michel Tja,
Hoeveel vraag je voor een potje...mijn fox potje is bijna leeg! :roll: :lol:
Mvg Peter


Cartridge van mn labelprinter is leeg dus kan ik die nagemaakte fox labels niet printen.

Xl boterhamzak 4 euro
M boterhamzak 3 euro
s boterhamzak 2 euro

Scheelt je zomaar 10 euro :lol:

@mods, korrel zout aub. Is maar een geintje he. Veel te veel moeitie voor die paar knaken.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

22-05-2015 14:38

Beste Tja,
Da's een goeie van die namaak labels! :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Plaats reactie