House of Carp reclame


Plaats reactie
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

03-05-2015 19:41

Op 30 april ontving ik een reclame email voor House Of Carp zonder dat ik mij daar ooit voor heb aangemeld. Ik krijg wel eens vaker reclame, maar ik kon dit niet herleiden. Ook op een ander emailadres ontving ik reclame voor House of Carp. Het ene adres heb ik ooit gebruikt voor een oude KWO-account, het andere gebruik ik nu voor mijn huidige account. Heeft iemand anders ook reclame ontvangen op een emailadres die ze voor KWO gebruiken, zonder zich hiervoor te hebben aangemeld?
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

03-05-2015 20:00

Ja, ik ook.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-05-2015 20:01

Ik heb deze mail ook gehad. Weet niet of ik me ooit heb aangemeld hiervoor maar maakt me ook niet zo veel uit. Kan me voorstellen dat niet iedereen hier van gediend is zoals ik uit jouw post kan opmaken. Misschien kun je een mailtje sturen?

Gr.
©
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-05-2015 20:25

De beheerder van deze site geeft mail adressen in ruil voor knaken, zodoende heb jij house of carp in je mail box.

Groet, Peter
robertino smith

03-05-2015 20:39

:lol: Waarschijnlijk niet belangrijk genoeg, geen mail ontvangen, zie het probleem niet! Prullenbak functie bij mijn mail :wink: !

Groet.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

03-05-2015 20:49

Het zijn commerciele sl*tten geworden hier.....klik een artikel aan en je ziet ze voorbij komen....mediageil? Jep!!

Knaken harken ten koste van kwaliteit? Jep!

1 ding is zeker, hebzucht is de ondergang van dit forum. Kan het hun wat schelen?

Nope ;)

Nu voel ik een ban aankomen vanwege de waarheid :D
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

04-05-2015 00:09

Nou, over de mail zelf maak ik me niet echt druk over want zoals al wordt aangegeven: je kan je hiervoor afmelden en naar je junkmail laten sturen en dat doe ik meestal ook.

Ik vind het volgende vooral bijzonder:

Afbeelding

Het niet gearceerde gedeelte onder de Privacy Policy omvat neem ik aan de mail van KWO-boulevard etc. en dit lees dit toch ook wel eens, en vind het best leuk. Of zou House Of Carp toch net weer vallen onder de zorgvuldig geselecteerde en aan karpervissers gerelateerde bedrijven? Erg vaag beschreven. Ik zou het kwalijk vinden als zonder toestemming e-mailadressen worden doorgespeeld naar derden. Ik weet ook niet of hier aan verdiend wordt en dat maakt me ook niet veel uit want een site moet toch draaiende blijven, maar stel je gebruikers even op de hoogte of wijzig je policy.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

04-05-2015 09:57

Schuld hoeft niet alleen bij KWO te liggen, heb je toevallig laatst een keer mee gedaan aan een vis gerelateerde prijsvraag?
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

04-05-2015 11:45

Nee, daar doe ik nooit aan mee.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-05-2015 12:38

Hier geen mail ontvangen van House of Carp.

Waarom nu weer een ban? Herken ik enige vooringenomenheid Dries?

Overigens meldt ik mij standaard af bij dergelijke mails. Doorgaans zit de optie in de kleine lettertjes onderin. Maar deze mail heb ik niet gezien. KWO beperkt zich trouwens tot de eigen nieuwsbrief.

Bestaat dat oude account nog Robert? We kunnen het verwijderen als het nog bestaat. Dan is het e-mail adres ook uit de database. Dus als het nu al niet meer bestaat is er ook geen adres meer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

04-05-2015 13:24

Ook de mail ontvangen.....
Geen probleem, wissen en klaar
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

04-05-2015 15:34

De privacy policy spreekt zichzelf tegen. Uw ip adres en eventuele andere persoonlijke gegevens zullen niet aan derden worden doorgespeeld, noch worden gebruikt voor commerciële doeleinden ( zit overigens ook een spelfout in ), maar eerder in de tekst bij puntje 3 staat dat u wel op de hoogte wordt gehouden van het laatste nieuws en aanbiedingen van KWO en van zorgvuldig geselecteerde en aan karpervissen gerelateerde bedrijven.

De geselecteerde en gerelateerde bedrijven zijn dus wélderden. Daarnaast hoor je niet nog eens apart af te melden voor een nieuwsbrief, deze keuze hoor je te krijgen bij/tijdens aanmelding. Wat KWO doet is dus wel degelijk ongewenste reclame sturen, immers het zijn bedrijven die KWO sponsoren en commercieel zijn en waar je als lid van KWO in principe niks mee te maken hebt. Daarbij is bij de wet op bescherming van persoonsgegevens verboden om persoonlijke gegevens van leden door te spelen voor commerciële doeleinden. M.a.w wat KWO doet mag niet!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-05-2015 17:22

Flauwekul. Er staat helemaal niet dat je adres wordt doorgespeeld aan die bedrijven, maar dat er in de KWO nieuwsbrief relevante informatie wordt doorgegeven (door KWO) van die bedrijven. Daar is niks mee wat niet mag. Je haalt daarbij trouwens de begrippen privacy en commercie door elkaar. De privacy wetgeving gaat over het beheer van persoons gerelateerde informatie. Niet over de inhoud van al dan niet commercieel getinte info in een nieuwsbrief van de instantie waaraan je je door inschrijving verbonden hebt. Zelfde geldt voor een verenigingsblad dat aan de leden wordt gestuurd waar niks de vereniging verbiedt om daar infotainment of reclame in op te nemen. Jouw persoonsgegevens zonder jouw toestemming doorgeven aan die bedrijven is echter verboden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

04-05-2015 18:02

Volgens mij zeg ik dat ook gewoon, echter gebeurt het wel. Als mijn email adres wordt doorgespeeld en ik krijg ongewild reclame van een of ander bedrijf dan is A persoonlijke informatie door gespeeld en B het ongewild versturen van reclame wordt opgemerkt als spam. Het is wat anders als ik door een mailing list van KWO zelf gewezen wordt op aanbiedingen van een derde.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-05-2015 18:24

Heb je de vraagstelling begrepen Kees??

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-05-2015 18:56

Michel, daarover zijn we het eens. Vraag is echter of KWO de e-mail adressen aan House of Carp heeft doorgegeven. Dat is tegen de eigen regels en ik meen zelfs onwettig. Ik zie echter dat er nog wel verschillende andere mogelijkheden open zijn. Dat mag de redactie allemaal ophelderen. Ik weet er niks van.

Die inconsequenties die jij meent te lezen in de regels zijn jouw interpretatie en er staat niets in dat niet zou mogen.

Groet, Kees

Ps. Ik had eerder al hier gemeld dat ik de mailing niet ontvangen heb. Desondanks komt mijn email adres in het KWO bestand voor en heb ik mij nooit afgemeld voor de nieuwsbrief. Die ontvang ik dus wel. Niet opgegeven voor mailing van House of Carp en niet ontvangen. Er zijn meer leden die niks ontvangen hebben, dus het betoog dat KWO erachter zit lijkt niet helemaal sluitend.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

04-05-2015 23:48

Hoi Mannen,

Excuses voor de onduidelijkheid, we zien het topic net! :) Om de zaken op te helderen:

Wij hebben de mail van House of Carp verstuurd, helaas door een menselijke fout ook naar het verkeerde bestand! Helaas kunnen we de mail dan niet meer terug halen en werden we er direct op geattendeerd.

Als KWO zijnde helpen we achter de schermen diverse bedrijven bij hun online marketing. We hebben diverse mailingen verzorgd voor o.a. Pro Line, MTC Baits, Martin SB etc. en dus ook House of Carp.

Deze mailingen komen vanuit ons eigen programma. De bedrijven hebben dus geen enkel inzicht in de databases die wij beheren. Wij zijn ook de enige die daar toegang tot hebben (zeer strenge logins). In dit geval is hij onbewust ook naar de database van het forum gegaan. Excuses daarvoor. Mocht je je afgemeld hebben, dan heb je je van de KWO nieuwsbrief afgemeld.

We hebben inmiddels een extra check ingebouwd om dit in de toekomst te voorkomen!
Naar de statements zullen we morgen kijken, als blijkt dat deze elkaar tegen zouden spreken.

Hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt. Nogmaals excuses vanuit ons team!

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

04-05-2015 23:54

Duidelijk verhaal, bedankt Mark. Opgelost! 8)
Plaats reactie