Last van muizen in de tent / verjagen muizen


Plaats reactie
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

07-04-2015 17:15

Hey boarders,

Een aantal van mijn favo stekken bevinden zich in het bos of grenzend aan weilanden e.d.
Nu valt mij op dat er steeds vaker muizen komen buurten en helaas blijft het niet alleen bij buurten. Ze vreten dwars door de tassen heen!

Nu weet ik wel dat 'wilde' dieren een beetje bij de natuur horen, maar het is erg vervelend! Zeker als ze je dure tassen en andere spullen kapot knagen. Ik heb het idee dat de muizenplaag (in het noorden) ook gewoon steeds erger wordt.

Ik heb natuurlijk al het voer e.d. in afgesloten emmers en berg mn pva producten ook al in afgeloten bakken/kokers op. En zorg altijd dat mijn eigen eten (brood e.d.) ook goed afgesloten verpakt zit. Maar de muizen blijven maar onder de oval komen of in de tent!

Nu zag ik het volgende om de muizen te verjagen. Een ultrasone muizenverjager, zie link:
http://www.primrose-nederland.nl/ultrasone-rat-muis-verjager-p-9409.html?cPath=2179_2180&src=list_name

Nu vroeg ik mij af of er meerdere vissers zijn die hier ervaring mee hebben. Daarnaast was ik wel nieuwsgierig of deze ultrasone geluiden ook invloed hebben om het leven in het water en op onze gevinde vrienden. Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat er geen muizen meer komen, maar dat ik onbewust ook de karpers verjaag vanwege het geluid.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie menig/ervaring. Mochten jullie nog andere tips hebben om de muizen buiten de tent te houden dan hoor ik het graag!

Groet JanWillem
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

07-04-2015 18:56

Dikke poes meenemen :o

Ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen, hier thuis ook weleens last van muizen gehad maar zo'n
ultrasoon geval hielp niet, aanwezigheid alleen al van een kat wel.

Je zou echt al je spullen in emmers kunnen doen dan kunnen ze in ieder geval niks slopen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-04-2015 19:30

Ik zou je tassen aan een touw aan een tak hangen op "werkbare" hoogte.dan kan jij er makkelijk bij en de muizen niet.
Bij een maat van me in zn schuur alles kapot.
Boot, tassen , tent :x
Daarom vis ik liever met goedkope rommel :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-04-2015 20:37

Een muis komt overal bij hoor als die wilt,wat je wel kan doen is een goede tent kopen met vast grondzeil erin vast,ik heb een mack 2 stx,dit is een quickdome systeem met een vast grondzeil,in principe kan er nog geen mier binnen komen.wat mischien ook werkt is een meter of 20 verder flink wat partikels verspreid strooien,weet zeker dat je dan wel ff van ze af ben.wat ook kan is een lamp ophangen met bewegins sensor om af schrikken,of wat je ook kan doen is een muizenval zetten,wel zo 1 dat ze levend blijven,de angst van het muisje zou de anderen wel eens kunnen verjagen,in de ochtend laat je het beestje weer vrij.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2015 22:50

Rondje lopen om de tent met lampenolie, dat werkte tegen de ratten iig wel heel goed.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-04-2015 09:31

Vooral als je een peuk weggooit! :D
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-04-2015 09:36

Daar zal het niet van gaan branden....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-04-2015 11:06

Heel nederland heeft last van muizen, noord nederland helemaal:
http://www.wageningenur.nl/nl/nieuws/Sa ... esland.htm

<quote>Door de zachte winter en de warme droge zomer van afgelopen jaar is de muizenpopulatie in de loop van 2014 in Friesland geëxplodeerd. De muizenkolonies graven gangen onder de graslandzode en vreten de wortels ervan op zodat het gras afsterft. </quote>

ik zou twee emmers nemen en daarop de tassen doen, en wat in emmers kan, in emmers doen, kleine tas ophangen in de tent. Zo min mogelijk kapot te maken spullen (tassen) bij je hebben.

Ik vis vaak op plekken grenzend aan weilanden tussen struiken met de pen kort onder de kant. De muizen kruipen in mijn open maisblikje. Leuk maar ook vervelend, ze vreten zo alles leeg en kapot.
Vorig jaar had ik er een die in mijn jaszak kroop: ik had daar gecrunchte boilies en noten in een zakje toen ik op de grond zat met penvissen.

Zorg dat je je tent en slaapzak schoonhoudt van etensresten en voer- en aasresten. Gebruik een kleedje die je elders uitklopt. (niet vlakbij je stek uiteraard).
Daniël van Es
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2013 09:05
Locatie: Vianen

08-04-2015 12:08

Mocht de plaag echt te erg zijn strooi ik meestal wat eten op een plekje buiten de tent,
dan zijn ze daar wel zoet mee en hoor ze vaak ook ruzie erom maken. Maar van me spullen blijven ze wel af.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-04-2015 13:36

Peppermint: Mice don't like mint, so start cleaning with mint-scented solutions, or add a few drops of mint essential oil to your all-purpose cleaner. You also can pulverize peppermint Altoids, and sprinkle around mice nesting areas. To keep mice away from your house, plant mint around your foundation. But be warned, mint spreads quickly. So unless you want mint fields forever, plant the herb in pots with saucers, and place them around the outside of your house.

Tabasco Sauce: This hot sauce keeps mice away in droves. Sprinkle the sauce around your home's foundation to deter mice from entering. Or add 2 tsp. Tabasco and 1 tsp. dish detergent to 2 cups hot water. Pour into a spray bottle, and spritz where you think mice are hiding.


Ammonia: When animal urine decomposes, it produces ammonia, a smell mice avoid because they fear it's from large animals that could eat them for supper. To repel rodents, clean with an ammonia-based solution, or sprinkle drops of ammonia where mice are nesting. But don't go crazy and slop ammonia around the house. It can be harmful to the heath of humans and pets, too.

Cayenne Pepper: This stinging seasoning repels mice. Sprinkle some on areas where mice enter your house. A horseradish and water solution will work, too.



mooie mix met tabasco in een plantenspuit schijnt goed te helpen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

08-04-2015 15:39

Bedankt tot dusver voor de tips!

Zitten zeker een aantal bruikbare tips bij hoor!
Slaap eigenlijk altijd onder mn brolly met mozzy screen er voor, echt muizenproof is dat natuurlijk niet. Maar hopelijk kan ik ze nu iets makkelijker buiten de deur houden, of in ieder geval bij mn spullen vandaan!

Zo'n ultrasonisch apparaat laat ik nog wel even in de winkel liggen dan! :)


Groet JW
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-04-2015 15:43

Klemmetje zetten? Wel oppassen als je op blote voeten je tent uit komt rennen...
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

08-04-2015 15:53

Michiel ter Beest schreef:Klemmetje zetten? Wel oppassen als je op blote voeten je tent uit komt rennen...


Weet je hoeveel muizen er in het bos wonen? :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-04-2015 16:11

brrr :o

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-04-2015 16:40

JW Trip schreef:Weet je hoeveel muizen er in het bos wonen? :roll:


Nee, ik heb ze niet geteld. :D Jij wel?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-04-2015 16:46

Ik legde weleens een hoopje boilies neer, nergens last meer van.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

11-04-2015 20:33

Een 'voerplekje' buiten de tent ga ik zeker proberen!

Heb nog wel wat restanten liggen! Bedankt voor de tips so far!

Groetjes JW
Bas Hamans
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-03-2015 21:07

12-07-2015 12:44

Wie bewaart dan ook z'n aas in de tent.......
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-07-2015 14:31

Uuhm ik.en vele anderen !
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-07-2015 15:55

Beste,
Een bandopnemertje laten afspelen met het gespin van een poes wil ook nog eens helpen....
...en spullen ophangen aan een boom of dergelijke wil ook niet helpen....muizen kruipen in de boom en dalen af via het koord.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
dave van dessel
Berichten: 20
Lid geworden op: 09-06-2015 17:08
Locatie: merksem

12-07-2015 20:28

Of je neemt gewoon een hond helpt ook tegen ratten dieven etc.
Life is good
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-07-2015 21:56

Beste,
Je kan ook muizen vangen met een emmer: zet hem naast je tent en leg een tak of plankje op de rand tot aan de grond...doe hier wat boilie kruim of dergelijke in de emmer...de muizen gaan hierin maar kunnen er niet meer uit door de gladde opkanten... :lol: de paniekerige muis zorgt er ook voor dat de anderen verder uit de buurt blijven...ook kan je bij een zandbodem de emmer ingraven zodat de rand van de emmer gelijk is met de grond rondom...hiermee heb je hetzelfde effect...je hoeft geen schrik te hebben in een muizenval te trappen en een emmer hebben we allemaal wel mee...als men gedaan heeft met vissen kan men deze dan weer vrijlaten als men dit wenst. :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
dave van dessel
Berichten: 20
Lid geworden op: 09-06-2015 17:08
Locatie: merksem

14-07-2015 23:30

peter cooreman schreef:Beste,
Je kan ook muizen vangen met een emmer: zet hem naast je tent en leg een tak of plankje op de rand tot aan de grond...doe hier wat boilie kruim of dergelijke in de emmer...de muizen gaan hierin maar kunnen er niet meer uit door de gladde opkanten... :lol: de paniekerige muis zorgt er ook voor dat de anderen verder uit de buurt blijven...ook kan je bij een zandbodem de emmer ingraven zodat de rand van de emmer gelijk is met de grond rondom...hiermee heb je hetzelfde effect...je hoeft geen schrik te hebben in een muizenval te trappen en een emmer hebben we allemaal wel mee...als men gedaan heeft met vissen kan men deze dan weer vrijlaten als men dit wenst. :wink:
Mvg Peter


Daar knagen ze toch ook door?
Life is good
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

14-07-2015 23:38

Beste,
Aan de rand van de emmer kunnen ze knagen...maar eenmaal ze erin zitten hebben ze geen randen...de binnenkant van de emmer is rond en glad...probeer maar eens...dit gaat echt!
Wel zien dat de emmer diep genoeg is(vb.:ééntje van 10liter) anders springen ze eruit! :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Plaats reactie