waarom vissen de duitsers of tsjechen allemaal hier in neder


christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 12:19

het valt mij op dat er vooral duitsers of tsjechen vissen in nederland is dat geen bedreiging voor de karper want ik heb gehoord dat tsjechen duitsres of hongaren ze meenemen klopt dat?
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2003 12:33

christian klopt ze nemen het meej ik heb wel een meej gemaakt hij wou een karper rond de 30 pond mee nemen maar bij mij ging het niet door dus ik snel mijn maat opgebeld en hij weer de controleur (hij wist de nummer ) die duitser kreeg wel een lekkere boete

groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 12:44

hey kazim kom jij ook uit almelo kmwil wel een keer met je vissen als je daar zin in hebt
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 12:46

30 pond kun je ook niet meenemen das veel te groot en althans zo n grote moeten ze niet meenemen want das jammer
Cor Blokhof

15-07-2003 13:00

Kazim,

Mooi verhaal maar er is helemaal geen meeneem verbod voor karper (zelfs geen minimummaat).

Dus als die Duitser die vis mee wilt nemen en hem wilt op eten is er geen enkele (wettelijke) manier om hem tegen te houden.

Groeten,

Cor
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 13:31

volgens mij hebben ze daar alle karpers al opgegeten in duitsland alexander:P
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

15-07-2003 15:32

hehe oww dus dat is het
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 17:01

tja dat lijkt mij wel alex in iedergeval kunnen wij die oost blokkers jaloers maken dat wij nog sport vissen hebben en hun niet meer
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-07-2003 17:13

Hier kunnen ze lekker hun gang gaan !

mvg
stefan
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

15-07-2003 18:39

Hallo

Cor, er is WEL een meeneem verbod op karper.
Een minimummaat geld alleen voor vissen die je wel mag meenemen en karpers mag je helemaal niet meenemen dus is het logisch dat er geen minimummaat voor is. Lees het boekje wat bij je visakte zit maar is goed door.

Groeten
Remco
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2003 18:45

Remco,dat boekje heb ik helaas allang weggegooid :sad:
Is het echt zo dat je karper absoluut NIET mag meenemen ??
Nooit te oud om te leren,blijkt maar weer :smile:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

15-07-2003 20:52

moie,
bij ons is er wel een verbod op het in het bezit hebben van een karper.
groeten,
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2003 21:21

Beste Remco, dat is niet waar in z'n algemeenheid.
Het wel of niet mogen meenemen (of in bezit hebben) van karpers ( of één karper) kan iedere visrechthebbende afzonderlijk bepalen.
Is dus niet wettelijk geregeld en heeft niets te maken met het feit dat er geen minimum maat meer is t.a.v. de karper.

Een goed voorbeeld is b.v.: de federatie Groningen-Drenthe (bestaande uit ca. 147 HSV-en), op alle wateren van die federatie geldt een verbod op het in bezit hebben van karper.
Dit verbod is ingesteld nadat bleek dat een aantal 'vissers' (vaak van buitenlandse afkomst) de uitgezette spiegelkarpertjes vingen en ook meenamen om op te eten.
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

15-07-2003 21:35

het gaat hier om mijn vraag
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-07-2003 00:58

Er zijn 54 miljoen Duitsers en iets minder Polen.

GELUKKIG visen ze niet allemaal hier.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-07-2003 01:07

Gelukkig niet nee,
Dat moest er nog eens bij komen.
Ik vind dat we er hier niet echt een gebrek aan hebben. Je moest eens zien wat voor een zooitje die lui er van maken.
ps vergeet niet de witrussen enz mee te tellen
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

16-07-2003 17:39

de reden waarom veel duittsers hier vissen:

ze moeten daar een visbewijs halen. dit doe je niet ff in een uurtje. je leert er hoe je een vis moet doodmaken, onthaken, BBQ :razz:, fatsoen aan de waterkant enz.
tijdens een euregiowedstrijd heb ik met wat duitse vissers gesproken, en die vertelden mij dat het wel 4 jaar kan duren voordat je slaagt. daarnaast zijn de kosten ook niet laag. betekent ook dat wij niet zomaar in duitsland kunnen vissen, wij moeten eerst dat diploma gaan halen, zoals de duitsers zelf.
aangezien het hier veel eenvoudiger is, komen veel duitsers uit de grensstreek hier regelmatig vissen, en komen veel vissende duitsers hier voor hun vakantie.

de vis van de euregio wedrstrijd is overigens keurig teruggezet in het duitse water
groetjes Da Fox
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2003 21:54

klaas, sinds Duitsland weer 1 land is geworden zijn er aanzianlijk meer Duitsers als 54 miljoen.:smile:
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

16-07-2003 22:17

Op 2003-07-16 17:39, schreef Kees Vaags:
de reden waarom veel duittsers hier vissen:

ze moeten daar een visbewijs halen. dit doe je niet ff in een uurtje. je leert er hoe je een vis moet doodmaken, onthaken, BBQ :razz:, fatsoen aan de waterkant enz.
tijdens een euregiowedstrijd heb ik met wat duitse vissers gesproken, en die vertelden mij dat het wel 4 jaar kan duren voordat je slaagt. daarnaast zijn de kosten ook niet laag. betekent ook dat wij niet zomaar in duitsland kunnen vissen, wij moeten eerst dat diploma gaan halen, zoals de duitsers zelf.
aangezien het hier veel eenvoudiger is, komen veel duitsers uit de grensstreek hier regelmatig vissen, en komen veel vissende duitsers hier voor hun vakantie.

de vis van de euregio wedrstrijd is overigens keurig teruggezet in het duitse water

FOUT als jij een nederlands vis document kunt overleggen, kun je daar zo iets van een toeristen vergunning kopen!!! Als nederland hoef je daar GEEN examen te doen!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-07-2003 13:07

kan kloppen bas, het is mij verteld door iemand van een naburige duitse vereniging.

aan de andere kant, met die wetgeving daar op meenemen van vis, wil ik er niet eens hengelen
groetjes Da Fox
Christoph Ahler
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-06-2002 02:00
Locatie: 48683 Ahaus-Alstätte (BRD)
Contacteer:

21-07-2003 22:30

Hello,

the problem are not the german carpfishers in the netherlands. The Problem are the russian-germans in Germany and Netherlands.

The russian-germans like to go fishing in the netherlands because they can buy a licence and can go fishing. In germany they have to make a Fisherslicence by a test. This test isn´t easy and it is expensive.

By the way, in germany nearly every water is managed by a company. And if you want to fish in one water you have to became a member of the company or you have to pay up to 20 Euro for 12h fishing. Thats to expensive for these people, so they go to the netherlands and go fishing for just ca. 50 euro a year.

These people are so poor, that they have to get every fish for they great familys i think. Thoose people have really problems to became a member in a german company for fishwaters. No one wants them, because they kill all fishes. Sorry!

But i think you should know, that the german carpfishers dont do something like this above.

A Example you can see now at the lakes at the ijjssel near deventer. 3 times a day the police controll these people at these Lakes.

Sorry to all russian-germans who don´t kill all the fishes they cought. I hope they understand my bad english :smile:. I speak only about those who do the worse things.

Big Carp´s
Christoph Ahler
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-06-2002 02:00
Locatie: 48683 Ahaus-Alstätte (BRD)
Contacteer:

21-07-2003 22:30

Hello,

the problem are not the german carpfishers in the netherlands. The Problem are the russian-germans in Germany and Netherlands.

The russian-germans like to go fishing in the netherlands because they can buy a licence and can go fishing. In germany they have to make a Fisherslicence by a test. This test isn´t easy and it is expensive.

By the way, in germany nearly every water is managed by a company. And if you want to fish in one water you have to became a member of the company or you have to pay up to 20 Euro for 12h fishing. Thats to expensive for these people, so they go to the netherlands and go fishing for just ca. 50 euro a year.

These people are so poor, that they have to get every fish for they great familys i think. Thoose people have really problems to became a member in a german company for fishwaters. No one wants them, because they kill all fishes. Sorry!

But i think you should know, that the german carpfishers dont do something like this above.

A Example you can see now at the lakes at the ijjssel near deventer. 3 times a day the police controll these people at these Lakes.

Sorry to all russian-germans who don´t kill all the fishes they cought. I hope they understand my bad english :smile:. I speak only about those who do the whorse things.

Big Carp´s




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christoph Ahler op 2003-07-21 22:35 ]</font>
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

21-07-2003 22:47

ja nu mag het in nederlands graag want ben nie goed in engels of wat dan ook groeten
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-07-2003 13:24

Kees Bas heeft gelijk als Nederlander kun je zo een Angelschein ophalen in Duitsland,mits de dienstdoende beamte weet dat dit kan.
Gek genoeg(hoewel in Nederland is het niet anders)weten vele ambtenaren op het gemeentehuis niet dat dit wettelijk is toegestaan,ze zullen dan ook gaan zeuren over een examen en meer van die onzin.

Als Duitser zit je dus wel vast aan dit examen wat 1:vrij duur is 2:lang duurt en 3:niet al te makkelijk is.
Verder vallen zogoed als bijna alle wateren onder verenigings toezicht en tel hier maar gauw een eurootje of 250 neer voor het mogen vissen in pak hem beet gemiddeld 3 verschillende watertjes.

Alle bij elkaar getelt snap je nu wel waarom er zoveel gevist wordt door Duitsers en Oostblokkers in Nederland.
Het is gewoon hartstikke goedkoop,je haalt een visakte en ollee je kunt al terecht met 1 hengel op alle vlot en bevaarbare wateren.
Daarbij opgetelt dat de controle in Nederland op een laag pitje staat en dat de boetes om te lachen zijn en je snapt waarom ze hier zijn.

Als je in Duitsland betrapt wordt op illegale vispraktijken staat dit gelijk aan bv. wildstropen en de boetes zijn dan niet mals,plus de controle is vele malen hoger in Duitsland.

Nederland is gewoon luilekkerland voor de buitelandse vissers.


Wil.
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

22-07-2003 14:27

Hallo allemaal,

Wij immiteren al heel veel van die Duitsers, b.v. het inhaal-verbod voor vrachtwagens e.d.. Zou het misschien niet mogenlijk zijn om ook hier in Nederland zo'n soort diploma te introduceren voor het vissen?
Ik denk dat er dan een hele hoop problemen en fustraties weg zullen vallen!!

Ik zeg dus niet dat wij hier onder dezelfde omstandigheden dat zouden moeten halen maar ik denk dat het probleem van de buitenlanders die hier dus "onze" vis weghalen of komplete vakanties aan het water houden door alleen maar een visakte te kopen dan toch voorbij zal zijn??

Ik weet niet of iemand zich geroepen voelt om zoiets te gaan voorstellen tijdens een of andere vergadering maar, het lijkt mij toch een oplossing voor deze problemen.

Ik denk dat het zou kunnen lukken als de juiste mensen hier aan mee zouden werken....

Mvg. Boudewijn