Men neme een Spomb, maar dan...


René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

27-02-2015 12:11

Wat gebeurt mij dan...

Bijvoeren met de Spomb, erg handig. Echter je staat raar te kijken als je de Spomb als een soort van mortier door de lucht ziet vliegen en deze niet meer aan de lijn bevestigd zit. Nou dat was mij overkomen. Bij het binnendraaien bleek de verbinding van wartel en Spomb te zijn afgebroken.

Product was aangeschaft bij Hengelsport Vught, contact met hun opgenomen met de vraag of dit vaker voor is gekomen. En tevens of Spomb hier garantie op geeft. Even later mail terug, ze hadden navraag gedaan, Spomb geeft op een dergelijk mankement geen garantie. :roll:

Dat is natuurlijk spijtig, vooral als je bedenkt dat het bovenstaande bij normaal gebruik is gebeurt.

Meerdere spodders die hetzelfde hebben gehad met de Spomb?
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-02-2015 12:18

Gelul, bij normaal mag je ervanuit gaan dat dit niet breekt. De winkelier ia degene met wie.je zaken doet en dient jou de garantie te geven.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-02-2015 12:35

Het zwakste punt in de hele spomb is de verbinding de wartel waar jij je lijn aan mag knopen. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat het stukje metaal tussen de "antenne" en de wartel zelf het zwakste punt in het complete ontwerp is. Bij de grootste spomb gaat denk ik afhankelijk van het gewicht van het aas een 100/150gr in als het niet meer is. Tijdens de worp komt de meeste kracht op de wartel tijdens het kantel moment van de spomb wanneer deze met de neus naar beneden moet draaien naar de positie met de neus naar voren. Zo'n wartel is leuk, maar normaal is het gebruik van een wartel om 2 materialen met elkaar te verbinden. Het kleine kutterige warteltje maatje 7 of 8 had groter moeten zijn om de krachten aan te kunnen en het kleine beetje speling wat er is, is te weinig. En ditzelfde probleem heb je met de nieuwe spomb van Fox ook. Daar had een veel grotere wartel in gekund en in plaats van een stug materiaal te gebruiken had men beter titanium kunnen gebruiken bij de "ouwe" spomb versie en een crosslock speld o.i.d in plaats van een wartel, maar ja het moet zo gestroomlijnd mogelijk...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-02-2015 15:10

Gestroomlijnd of niet, wettelijk gezien is de winkelier degene die de (door de fabrikant) afgewentelde garantie dient af te geven.

Bij normaal gebruik hoort de spomb bevestigd te blijven aan de wartel. Dus, Hengelsport Vught dient je een nieuwe te geven op basis van een ondeugdelijke spomb, dan wel korting te geven op een andere.

Schoolvoorbeeld recht. Klopt wat Martijn zegt.
Laatst gewijzigd door Frenk de Gruiter op 27-02-2015 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
robertino smith

27-02-2015 15:16

Tegenwoordig een alternatief, versta er alleen niks van.

https://www.youtube.com/watch?v=frYPPArrhlg

Groet.

Hmmm, schijn de url niet meer te kunnen plakken.
robertino smith

27-02-2015 18:27

Zijn er ook in geel en blauw, als dan werkt en je gooit niks kapot, maakt de kleur ook niet uit! Wat men er voor uit wil geven is ook niet aan mij.

Groet.
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

27-02-2015 21:26

Frenk, Martijn, Hengelsport Vught verleende eveneens de garantie niet.
Wat me opzich verbaasde, want Hengelsport Vught was toch één van mijn webwinkels waar ik graag bestelde er zeer goede ervaringen mee had.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2015 21:33

Tjonge,jonge..Dat een winkel zich zo voor een paar euro laat kennen !!
Is toch triest :(

Ik zou er een mailtje naar de U.K aan wagen. Niet geschoten is altijd mis :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-02-2015 21:44

Ik zou even bellen naar de eigenaar van Hengelsport Vught, kan best zijn dat één of andere flapdrol die mail beantwoord heeft.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-02-2015 01:05

Ik koop dat spul meestal in China, 4 Spombs € 16,30 inclusief de verzendkosten.
Dat is goedkoper dan er hier 1 kopen en laten verzenden, als je er 1 kwijt raakt dan is het ook niet zo erg.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2015 19:54

Robertino.
Ik had dat ook totdat mij opviel dat als ik een youtube link plak er ineens https staat ipv http.
Kijk maar naar jouw link. Haal de s weg en hij doet het.
Vis is vis
robertino smith

28-02-2015 20:24

Hartelijk dank, Ben, voor een volgende keer!

Groet.
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

01-03-2015 13:04

@ Dries, heb mailcontact gehad met Fabian, maar zal van de week is telefonisch contact opnemen met hun, in de hoop dat ze toch bereidt zijn garantie te verlenen. Dit is wel erg jammer namelijk. Ik houdt jullie op de hoogte.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-03-2015 13:23

Ik hoop dat je beide delen van de spomb in je bezit hebt, want zo niet geef ik je weinig kans.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

01-03-2015 15:15

hHallo rene, als je als winkelier iedereen moet geloven dat er een wartel gebroken is en de spomb weg dan kan het nogal wat geld gaan kosten denk ik zo.
Ben jij trouwens niet de oude eigenaar van carpstore, zoja dan lijkt het me duidelijk dat je hier wel begrijpt dat de desbetreffende winkel hier zo n reageerd of stuurde jij dan ook maar zo een nieuwe op en dan maar wachten tot de volgende zich aanmeld met hetzelfde euvel. Dan kan het nogal iseen duur grapje gaan worden lijkt me.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

01-03-2015 16:11

Bert, ik heb geen enkel idee waar de Spomb zelf is gebleven, vloog een eind richting het midden van het water. Ik ga er vanuit dat deze bij het neerkomen is opengeklapt, maar dat weet ik niet zeker, dan zou deze theoretisch moeten drijven, maar ga er maar eens aan staan, zoeken, en wachten tot deze eventueel bij de kant komt, terwijl je niet eens iets ziet. Ben de andere dag nog wel terug geweest en langs de windkant gelopen. Geen Spomb te zien.

Hans, ik kan er niets anders van maken. Tevens maak ik uit jou woorden op dat je het niet geloofd. Of hoe moet ik het opvatten?
hans van loghem schreef:'als je als winkelier iedereen moet geloven dat er een wartel gebroken is en de spomb weg dan kan het nogal wat geld gaan kosten denk ik zo.'

'dan maar wachten tot de volgende zich aanmeld met hetzelfde euvel. Dan kan het nogal iseen duur grapje gaan worden lijkt me.'
Vandaar ook mijn vraag en waar deze topic mee begon, hebben andere spodders hier ook al mee te maken gehad... Want als dit zo zou zijn dan is het toch echt een productiekwestie.

Niet dat ik het relevant vind maar goed:
Wat betreft Carpstore... Je moest eens weten hoeveel brievenbus zendingen er in het begin 'zogenaamd' niet bij de klanten zijn aangekomen. Wij uit loyaliteit goedkoop verzenden als men hier om vroeg. En ja ook deze bestellingen moesten we vervangen en opnieuw opsturen... Helaas voor de goede klant konden we niet meer de goedkope en ontraceerbare zendingen versturen.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-03-2015 17:37

Ze zullen je op je woord moeten geloven, en zullen hun verantwoording moeten nemen.
Ze zullen normaliter eenmalig de schade vergoeden en daarna zullen ze -zonder bewijs- nee moeten verkopen.

Ze MOETEN de garantieschuld op zich nemen. Is de plicht van de winkelier. Ze kunnen onmogelijk van je eisen dat een spomb die richting het midden is gegooid en kwijtgeraakt, door jou als bewijs naar de winkel wordt genomen.

Om te voorkomen dat jan en alleman nu ineens dit soort dingen gaat melden, gaat de winkelier zichzelf beschermen door een eerste keer wel te vergoeden (aan jou) en de tweede keer niet meer (bij eerste keer al gewaarschuwd). De winkelier doet er dan verstandig aan dit soort meldingen dmv een mededeling in de winkel op te hangen en duidelijk te maken aan het "publiek".
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

01-03-2015 18:45

Rene, het gaat er niet om of ik je geloof of niet zelf niet de winkelier.
Ik zeg alleen dat als ze het bij jou doen dan moeten ze het bij iedereen doen die moet een soort gelijk verhaal komen.
De reden dat ik vroeg of jij carpstore eigenaar was is gewoon omdat ik weet je veel zaken hebt gedaan met vught en ze nu eigenlijk een beetje te kakken zet wat in mijn ogen niet nodig is.
Ik ken geen enkele zaak die zoveel service geeft als vught dat zul jij toch moeten weten, als jij gewoon gebeld had en een foto van het dingetje wat je over hebt van de spomb zal vught daar niet moeilijk over doen.
P.s. als jij nog eigenaar was geweest van carpstore zou je dit toch ook niet willen hebben, ofwel.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-03-2015 19:03

Dat heet ondernemers risico, jammer.maar helaas. De consumentenwet heedt nu eenmaal.bepaald dat de bewijslast bij de winkelier ligt en niet bij de consument. Dat kan de winkelier stom, onzinnig, of wat dan ook vinden maar als.iedereen maar wat doet word het een zooitje. De winkelier kan zijm schade voorleggen aan de groothandel, doet die er niks.mee dan zounje als winkelier moet afvragen of je met die groothandel.zaken wil doen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-03-2015 20:28

@ HANS Als Vugt zaken heeft gedaan met Rene, JUIST DAN zouden ze moeten weten wat voor vlees
ze in de kuip hebben. Dan zeker niet moeilijk doen over iets als een spomb van 18? euro.
Ik ken Rene als een betrouwbaar iemand, en onze zakelijke relatie is jaren goed gegaan
zonder enig incident. Hun zakelijke relatie weet ik niet hoe en wat.
Ach man..Ga toch vissen !!
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

01-03-2015 21:20

Even voor Hans uit een eerder topic:

Gevraagd ervaring Hengelsport Vught
René van der Linden schreef:Paar keer wat besteld bij hun, al de keren een perfecte levering. Tevens op mail e.d. wordt netjes en snel gereageerd.

Hengelsport Vught: een (web)winkel zoals deze anno 2014 behoort te zijn. Vriendelijk personeel, hoge voorraad, snelle levering, goed assortiment, en bovenal mensen die weten waar ze over praten qua karpervissen / hengelsport.


Als iets goed is meld ik het, bij een andere ervaring zoals nu meld ik het ook. En dat is tevens met eerst mailcontact over en weer te hebben gehad met de winkel in kwestie.

René van der Linden schreef:Frenk, Martijn, Hengelsport Vught verleende eveneens de garantie niet.
Wat me opzich verbaasde, want Hengelsport Vught was toch één van mijn webwinkels waar ik graag bestelde er zeer goede ervaringen mee had.


Zet ik ze hierdoor te kakken Hans? Enkel dat het me best wel verbaasde gezien mijn goede ervaringen met deze winkel.

Denk dat het verstandig is dat je mijn eerste bericht waarop dit topic begon nog even doorleest. De vraag was namelijk of meerdere spodders een dergelijke ervaring hebben gehad met de Spomb. Geen negatief woord over Vught. En ook hier niet:

René van der Linden schreef:@ Dries, heb mailcontact gehad met Fabian, maar zal van de week is telefonisch contact opnemen met hun, in de hoop dat ze toch bereidt zijn garantie te verlenen. Dit is wel erg jammer namelijk. Ik houdt jullie op de hoogte.


En dan als laatste. Het gaat hier niet over Carpstore ism de groothandel destijds. Maar de winkel Hengelsport Vught. Wat er allemaal niet bijgehaald wordt hé.

Nogmaals ik vroeg na mijn voorval enkel om ervaring van andere Spomb gebruikers.
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

02-03-2015 00:28

Arno van Beek schreef:Ik koop dat spul meestal in China, 4 Spombs € 16,30 inclusief de verzendkosten.
Dat is goedkoper dan er hier 1 kopen en laten verzenden, als je er 1 kwijt raakt dan is het ook niet zo erg.


Waar bestel je die dan?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

02-03-2015 02:10

Bij: http://nl.aliexpress.com/item/Free-Ship ... 35607.html

Een hoop fabrikanten kopen daar spullen en plakken hun eigen stickertje er op...

Voorbeeld:
http://nl.aliexpress.com/item/Purple-UV ... 17536.html € 0,77 inclusief gratis verzenden.

http://www.harecohengelsport.nl/gardner-uv-torch.html € 5,99 + verzendkosten = 16x zo duur!

Zo heb ik ook deze swingers http://nl.aliexpress.com/item/Free-ship ... 87396.html 4 stuks € 31,10 inclusief gratis verzenden. (lagere douane waarde is geen probleem)
Die van Fox zijn 65 euro per stuk...

Je koopt daar ook 300 quick change swivels voor € 14,78
karper merk X stopt er 10 in een zakje, dat is dan € 5,50

Als je er een beetje rond kijkt dan zul je verbaasd zijn hoeveel bekende producten je tegen komt maar dan zonder een sticker van een karpermerk...
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

02-03-2015 09:14

Bedankt! Ik zal daar eens goed gaan kijken!