50 veertig plussers in 1 jaar......


Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

21-01-2015 17:25

15kg vind ik een aardige bak!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-01-2015 20:42

Wat ik bedoelde is dat het vissen niet om het vangen van bakken gaat in mijn optiek,dat betekend niet dat ik als een stekker baal wanneer er een grote,massieve en sterke vis zich aanmeldt bij mn schepnet. :D

ik zeg ook expres grote,massieve en sterke vis want ik vind een grote,massieve en sterke vis een stuk leuker om te vangen als een dikke,eventueel passieve obesitas vis om te vangen.

toch is dat niet de reden voor mij om langs het water te vertoeven.
ik wil vis vangen(zelfs gras,brasem,zeelt,kopvoorns,windes :idc) en lekker genieten van hetgeen ik mee bezig ben en dat is vooral het totaalplaatje en de invulling die ik daar aan geef.
dat is ook het mooie aan deze sport,je kan helemaal zelf bepalen welke invulling jij geeft aan het beoefenen en beleven van je hobby/sport.De een is vooral gefixeerd op de materialistische zaken,de ander om aantallen, de ander puur om de beleving en het genieten van in de natuur zijn, de ander boeit status en gewichten enkel,sommige willen enkel pochen en hebben geen idee waar ze mee bezig zijn wel frappant eigenlijk...De ander vist om alles hierboven of juist weer een paar enkele dingen zoals bovengenoemde.
Waar een ander zich mee bezigt boeit mij in deze ook weinig tot niets. al ben je een van de meest gerespecteerde en gewaardeerde vissers in de benelux.
niest ten nadele van... laat ik dat wel voorop stellen,overigens gun ik ook een ieder zijn eigen beleving en geluk.
Ik portretteer enkel mijn eigen beleving hier op het www.
iig,als ik het naar mijn zin gehad heb en met een lach op het gezicht thuiskeer dan is de sessie voor mij geslaagd want soms kan je met de staart tussen de benen en van een koude kermis thuiskomen. Het vangen van vis staat soms niet eens centraal in dit verhaal dan.
en dat is ook gelijk het leuke van vissen,je weet nooit met welk gevoel of welke verhalen of herinneringen je deze keer weer thuis komt.
verder super mooi voor hem als hij zoveel dikke vissen in een jaar weet te vangen en het is hem ook van harte gegund echter ik zou absoluut niet met hem willen ruilen. andere zaken in het leven zijn voor mij ook erg belangrijk en het bestaat niet enkel uit vissen,vissen en vissen voor mij.
een goede balans vinden en proberen uit het leven te halen wat erin zit is naar mijn idee het enige juiste pad wat ik graag wil bewandelen.
zowel financieel en qua tijd zal ik nooit kunnen tippen aan deze statistieken en heb daar persoonlijk ook totaal de drang niet naar.

vrgr Tja2.0 lol :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

21-01-2015 22:30

Tja ik ga met je mee! Alleen zonder die gras, windes, brasem en kopvoorns. Af en toe een zeelt, barbeel of meerval is geen probleem.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

21-01-2015 23:52

Als ik weet dat op het viswater van mijn keus een bak zwemt van 20 kilo dan zal ik proberen die te vangen, dat is gewoon deel van de uitdaging.
Wat ik niet doe is een water kiezen puur alleen omdat daar een 20 kilo vis zwemt.
Het gemiddeld gewicht op een water maakt natuurlijk wel uit voor de keus.
Bij gelijke overige omstandigheden kies ik waarschijnlijk het water met het hoogste gemiddelde gewicht, ook als dat een moeilijker water is.

Wat die 50 20+ vissen betreft, een 20+ vis in Frankrijk is niet zo heel bijzonder meer, vergelijk het maar met een 15+ vis 20 jaar terug.
Neemt niet weg dat die Danau best wel een potje kan vissen.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

22-01-2015 06:17

bert kamp schreef:Het gemiddeld gewicht op een water maakt natuurlijk wel uit voor de keus.


Vis liever ergens waar dat totaal niet bekend is.......
En hopen er eens een bak te vangen.
Misschien vang ik daarom nooit geen 20kg bakken op mijn wateren maar fuck it.....ben net zo blij met een vis van de helft van het gewicht.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-01-2015 06:47

Precies, vis is vis :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-01-2015 11:12

Bart beentjes schreef:
Vis liever ergens waar dat totaal niet bekend is.......
En hopen er eens een bak te vangen.
Misschien vang ik daarom nooit geen 20kg bakken op mijn wateren maar fuck it.....ben net zo blij met een vis van de helft van het gewicht.


Zo dacht ik ook al tijd. Maar de laatste jaren krijg ik steeds meer het gevoel dat alles al bekend is. Op de meeste wateren zijn de grote vissen al bekend. Dit vindt ik zo jammer. Ik zou zo weer terug willen naar de jaren '80/'90 en alles zelf weer uitvinden.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2015 12:05

Dennis,als.je op dat punt bent gekomen zoals ik ook was,bezoek dan eens de rivier,als voorbeeld het haringvliet,niks is uitgevonden,alles is speculeren,geen blauwe bekken of papegaaien,en dat zal voor altijd blijven !
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

22-01-2015 19:32

Doe je slagboom maar open Dennis, dan zal je gevoel langzaam weg ebben.

groet, Peter

Ps enne Rik vertel Renzo ff over je bollen ervaring in het topic aas.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

22-01-2015 21:04

bert kamp schreef:Wat die 50 20+ vissen betreft, een 20+ vis in Frankrijk is niet zo heel bijzonder meer, vergelijk het maar met een 15+ vis 20 jaar terug.
Neemt niet weg dat die Danau best wel een potje kan vissen.


Is dat zo of roept iedereen dat maar? Vis nu 5 jaar lang 1 of 2 (of 3) lange sessies per jaar in Frankrijk (minimaal 1 week) en moet mijn eerste Franse vis boven de 20kg nog vangen... Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat we sinds 3 jaar enkel de grote stuwmeren bevissen waarbij je op Google en vooral op dit board juist geen of erg weinig informatie kunt vinden.. Dat er geen verhalen over zijn zal wel niet voor niets zijn :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-01-2015 21:30

Van de rivieren en kanalen zijn toch ook steeds meer vissen bekend Rik. Ik lees over vissen met naam die gedubbeld worden op de Rhône bv. Sommige kanalen is het hele bestand bekend.
Maar wees gerust ik heb diverse keren rivieren bevist waar mij het bestand geheel onbekend van is.
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-01-2015 07:30

Misschien meer gaan vissen langs de waterkant ipv ouwehoeren.
Uiteindelijk leer je het bestand dan ook wel kennen maar dan op de leuke manier.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-01-2015 07:28

Nog 1 keer zo proberen uit te leggen, want ik wordt niet echt begrepen door sommigen.

Ieder water is een puzzel en de ene puzzel is makkelijker dan de andere. Soms moet je alles stukjes zelf bij elkaar zoeken en soms krijg je de juiste stukjes aangereikt. De 1 moet de puzzel helemaal zelf maken en ik denk dat iemand als Alijn er behoorlijk bij geholpen wordt, al maakt hij hem uiteindelijk zelf. Wat mijn gevoel betreft, het puzzelen zelf vindt ik eigenlijk leuker dan dat als de puzzel is opgelost. En op veel wateren is de puzzel al door diverse andere vissers opgelost, je doet dus niet unieks.
Waarschijnlijk begrijpt de rest mij nu ook niet meer. :lol: :lol: :lol:
Let op slagboom !
robertino smith

24-01-2015 10:33

Hoi Dennis, ga een poging wagen, uniek of niet! Dus omdat de karper (zijn 50 stuks) al eerder gevangen is door anderen stelt het niks voor? Ik denk dat elk seizoen anders is begroeiing, de hoeveelheid wier op bepaalde wateren, aanwezige niet zichtbaar voor het oog zijnde obstakels. Ook de uiteindelijke dril zal naar mijn mening niet hetzelfde zijn dan de vorige jaren, dit is afhankelijk van het moment in het seizoen. Water temperatuur, wind, zuurstof, stek, etc. In ieder geval, totaal geen mening erover, geloof niet dat de gevangen karper zomaar zijn landingsnet in is gezwommen, ondanks kruiwagen, stekinfo, ......!

Groet.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-01-2015 11:05

Alijn verdient zeker een stuk respect alleen al voor zijn verdiensten voor de karpervisserij in België en er buiten. Dat hij daardoor in de belangstelling staat om bepaalde type water te mogen vissen mag duidelijk zijn. Op dergelijke wateren heb je nu eenmaal top stekken die al dan niet van te voren bewerkt zijn. Plak daar het aantal visuren en de kennis van de wateren aan vast en je komt tot een bepaald resultaat wat je een ieder moet gunnen. De dwangmatigheid die deze vorm van visserij met zich mee brengt moet je liggen. Vele hebben dit lang volgehouden als ik zo om me heen kijk. Tot op een bepaald moment ……………………

Groet,
Peter

Ps. Het leven kent vele facetten waar gelukkig onze hobby er maar een van is.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-01-2015 17:17

Dan ben ik te druk met al die andere facetten Peter, maar ook dat bevalt me wel.
De tijd om uberhaupt 50 vissen te vangen ontbreekt me echter, ben vaak als gezinshoofd te druk met partner en vader zijn naast het onderhouden van de woning (binnen en buiten) tuin en allerlei apparaten als wasmachine en droger enz enz. Soms vis ik weken niet en ben blij dat het geen moeten geworden is.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-01-2015 17:45

Het lijkt een beetje op een jager in de dierentuin,ik zou als jager gemengde gevoelens hebben bij het schieten van 3 tijgers en een zebra,dat is voor mij de reden dat ik niet meer op een btw zal gaan vissen,ik mis daar volledig de intentie van waar het vissen bij om draait,respect is er wel degelijk voor de mensen die daar wel hun behoefte mee kunnen voldoen,ik ben 2014 naar de marne geweest,nog thuis even op het haringvliet geweest,ik heb nog geen brasem gevangen of een voorntje,maar heb wel de voldoening gekregen waar het bij om draait met vissen,het onbekende,het jagers instinct,en de totale vrijheid van waar ik wil gaan vissen,en hoe ik dat wil.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-01-2015 18:16

Ik teken ervoor. Ik heb nog wel een uurtje in het weekend. Maar ja, ze zwemmen niet in mijn viswater. :cry:

Alles lijkt op een gegeven moment wat op een dierentuin. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

24-01-2015 18:45

ik lees weer een hoop afgunst in de reacties.
ook lees ik dat er mensen zijn die niet op een bepaald water willen vissen......crap
ok op een openbaar groot water is het moeilijker vissen maar ook daar zou hij geen flater slaan.
en het is echt niet zo dat alijn alleen maar aan het water zit ook hij heeft gewoon werk...zie hier https://www.youtube.com/watch?v=a501M0f4Ugs neemt niet weg dat hij de contacten heeft.
maar heeft hij daar zelf niet voor gewerkt om die contacten te krijgen.....
petje af voor hem je moet het dan toch maar doen
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-01-2015 20:29

Bekijk het in een perspectief, meer niet.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-01-2015 05:59

Tja, dat krijg je als de prestatiemaatschappij z'n grip krijgt op een hobby. Een hobby mensen, geen full-time "baan" zoals sommige niksnutten kennelijk hebben. Ze doen hun best maar, mij zeggen die cijfertjes geen reedt. En o ja, jaloers ben ik al helemaal niet, eerder past wat medelijden. Vooral met die BTW vissen, maar ook wel een beetje met de visser.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-01-2015 10:14

Wally bedankt voor je linkje, gaf mij toch eigenlijk wel een beeld van de andere kant van het verhaal.
Kees jij zat ook ergens exclusief te vissen en pronkte er daarna ook mee. Ieder zijn visserij en ieder zijn middelen, wateren, opvattingen, technieken, tijd ed.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

25-01-2015 10:21

Dennis Slagboom schreef:Kees jij zat ook ergens exclusief te vissen en pronkte er daarna ook mee.

Weet je überhaupt waar je het nu over hebt?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-01-2015 10:42

Ja hoor. Is ook absoluut niet bedoeld als aanval of zo. Maar zoveel artikelen en lezingen gaan alleen nog maar over vangsten op betaalwateren, syndicaatwateren, verboden wateren ed. Het geeft wel een heel scheef beeld wat een beetje normale vangsten zijn.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

25-01-2015 10:45

Dennis Slagboom schreef:betaalwateren, syndicaatwateren, verboden wateren

Daarom vroeg ik: weet je waarover je het hebt met je eerdere opmerking. Door het noemen van deze drie type wateren / visserijen geef je aan dat je dat dus niet weet.