kosten vispas per jaar


Plaats reactie
jaap rullens
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-08-2012 09:57
Locatie: Made

14-01-2015 22:53

hoi mede karpervissers,

nu zat ik gisteren eens te kijken naar mijn vispassen ( 2 stuks) maar ik heb ook een 3e hengel pas voor de club wateren en de sportvisserij 3e hengel pas inclusief de nachtvis sticker. ik heb alles bij elkaar opgeteld en ik kwam op maar liefst 121 euro uit! deze vergunningen gebruik ik ook allemaal, maar ik vind het wel veel geld en ook al zitten er steeds meer wateren in de vispas vind ik dat ze er meer aan toe moeten voegen. of een systeem moeten bedenken om de kosten kleiner te kunnen houden.

nu vraag ik me af hoeveel besteden jullie ieder jaar aan visvergunningen?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-01-2015 09:19

Maar je geeft wel honderden zo niet duizenden euros uit aan materiaal, maar 120 voor een heel jaar om te mogen vissen vind je teveel... Weet het niet maar in veel landen kost het zelf het 3/4 dubelle en daarbij wordt die 120 goed besteed hoor ze houden er niet veel aan over. Dus als je het te duur vind stop dan met vissen.

Ik ben trouwens 35 euro kwijt voor een heel jaar geen derde hengel geen club pas gewoon nacht en vispas.

De groeten.
Oja joh!!!
jaap rullens
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-08-2012 09:57
Locatie: Made

15-01-2015 09:42

ik twijfel er niet aan dat het allemaal goed besteed word. maar wanneer je bijvoorbeeld bij een klein watertje aan de overkant van de weg wil gaan vissen kost dat ook meteen weer 18 euro. en dat vind ik veel geld voor een watertje en als student heb ik niet bepaald de jackpot tot mijn beschikking.

je kan ook maar op een plek gelijk vissen dus of je nou bij een verenging vist of 20 je gooit even veel hengels uit. dus je vist niet meer alleen maar op meer verschillende plekken. daarom lijkt het me beter dat er bijvoorbeeld een vispas deluxe is voor 100 euro bijvoorbeeld waarmee je bij alle verengingen mag vissen.

groet
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-01-2015 09:44

Hier vier vergunningen:
1 keer 39 euro ("hoofd"pas)
3 keer gemiddeld 20 euro tweede/volgende pas
totaal 99 euro.

Geen nachtpas, geen derde hengel.
Via de vispas heb ik toeval tot veel wateren.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

15-01-2015 10:14

In andere landen bv Frankrijk ect zijn nog duurder en op zich is met deze prijs niets mis mee, alleen moet er een deel worden besteed aan controleurs en dan controleurs die een procesverbaal mogen uitschrijven,dan word het op elke wijze beter aan/op en langs het water.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-01-2015 10:28

jaap rullens schreef:daarom lijkt het me beter dat er bijvoorbeeld een vispas deluxe is voor 100 euro bijvoorbeeld waarmee je bij alle verengingen mag vissen.

groet


Dat leek Sportvisserij Nederland voor minder dan 100 euro ook wel mooi en daarom krijg je bij 1 vispas/lidmaatschap de landelijke lijst van viswateren. Helaas vinden sportvissers/leden van vele verenigingen dat bepaalde wateren exclusief voor hun zijn en dus niet landelijk ingebracht moeten worden. Daarover heeft Sportvisserij Nederland helaas niks te zeggen. Dat is aan de leden van de vereniging. Dus lid van de vereniging worden en ter stemming brengen tijdens de ALV dat jouw watertje in de landelijke lijst komt. :D

Maar troost je, in vergelijk met andere landen is het vissen in Nederland niet heel duur. Bovendien neemt het water in de landelijke lijst nog steeds toe.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-01-2015 10:50

Het is zeker niet duur in NL aangezien de afdracht voor de vispas slechts 1 keer betaald hoeft te worden. Ik heb niet voor niets 4 passen/vergunningen. Anders was ik veel duurder uit.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-01-2015 11:16

jaap rullens schreef:ik twijfel er niet aan dat het allemaal goed besteed word. maar wanneer je bijvoorbeeld bij een klein watertje aan de overkant van de weg wil gaan vissen kost dat ook meteen weer 18 euro. en dat vind ik veel geld voor een watertje en als student heb ik niet bepaald de jackpot tot mijn beschikking.

je kan ook maar op een plek gelijk vissen dus of je nou bij een verenging vist of 20 je gooit even veel hengels uit. dus je vist niet meer alleen maar op meer verschillende plekken. daarom lijkt het me beter dat er bijvoorbeeld een vispas deluxe is voor 100 euro bijvoorbeeld waarmee je bij alle verengingen mag vissen.

groet


dan zou je dat watertje links moeten laten liggen scheelt weer geld,.. en elke vereniging wil zijn eigen water en regels dus moet je daar voor betalen en dat is je eigen keuze. Dus als je daar voor kiest ja dan moet je betalen, vind je het te duur dan moet je het niet betalen en dan mag je er alleen niet vissen. Daarbij is karpervissen wel een dure hobby en of je nu student bent of niet dat maakt niet uit. dan zou je een andere hobby kunnen zoeken of minder aan je materiaal uit besteden. want dat geld wordt gewoon goed besteed en daar hebben wij weer profijt van. Want stel je betaalt een 15 euro voor alles dan kunnen ze veel dingen niet doen en zal de visstand uit eindelijk achteruit lopen en dan kunnen we onze vis spullen wel verkopen. En daarbij 120 euro voor een heel jaar,... dat is een 10tje per maand, dus als ik jou was zou ik nu alvast maar elke maand een 10tje op zij leggen, dan kun je volgend jaar weer een jaartje vissen ;)

Cheers.
Oja joh!!!
robertino smith

15-01-2015 11:56

:lol: :lol: :lol:

Heb nu 3 vergunningen, komt er nog een bij, bij een ervan ook derde hengeltoestemming erbij halen in april!
Kosten uiteindelijk €55,-

Nadeel, niet aangesloten bij het landelijke! Dit is mijn keus voor dit seizoen, kan immers niet overal tegelijk vissen.

Groet.
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

15-01-2015 12:27

1 vereniging+vispas, 1x B-lid en een nachtpas hier. Ik ben in totaal €49 kwijt per jaar. Die B-lid vergunning heb ik omdat ik een aantal keer per jaar ga vissen met familie die daar woont.

Ik vind het eigenlijk niet echt nodig (voor mezelf) om meerdere vergunningen te hebben. Mijn vereniging bied genoeg mooi water en er zijn ook genoeg wateren die in de vispas beschreven zijn. Ik heb nog genoeg water om te bevissen.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
jaap rullens
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-08-2012 09:57
Locatie: Made

15-01-2015 20:18

hoi,

ik moet zeggen na jullie arguenten moet ik jullie wel gelijk geven. en wat er al gezegd is is het jammer dat nog lang niet alle wateren in de landelijke lijst zijn opgenomen. maarja dat heb je natuurlijk ook deels zelf in handen.

ik had geen idee dat vissen in het buitenland veel duurder was dan hier, weer iets geleerd vandaag :). maar ik blijf ieder jaar gewoon die 121 betalen want ik vind het geld zeker waard.

vang ze nog allemaal!

groet
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

15-01-2015 21:21

jaap rullens schreef:hoi,

ik moet zeggen na jullie arguenten moet ik jullie wel gelijk geven. en wat er al gezegd is is het jammer dat nog lang niet alle wateren in de landelijke lijst zijn opgenomen. maarja dat heb je natuurlijk ook deels zelf in handen.

ik had geen idee dat vissen in het buitenland veel duurder was dan hier, weer iets geleerd vandaag :). maar ik blijf ieder jaar gewoon die 121 betalen want ik vind het geld zeker waard.

vang ze nog allemaal!

groet



Zo een topic starten, reacties en dan 'm zelf zo afsluiten. Klasse!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-01-2015 07:09

Mooi gesproken jaap,....

En nu als de sodemieter vissen voor die 120 euro!!!!

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-01-2015 15:32

Ikzelf zou het wel reëel vinden voor de jongere generatie vissers als daar ook een verplichte cursus bij gegeven kon worden voor dat bedrag,of anders een fikse korting die ik wel op zijn plaats vind.
Ik snap alleen niet waarom de vergunning 3de hengel en nachtpas duurder geworden zijn,wat is hier de reden van ?
Dat er in Frankrijk hele andere bedragen zijn vind ik dan ook niet te vergelijken met hier in Nederland kwa werkzaamheden uitzettingen en regelgeving die hier gehanteerd word in omstreken Rotterdam,we gaan niet voor niks met ze alleen Frankrijk bezoeken elk jaar weer,daar is het naar mijn idee een stuk anders geregeld.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

16-01-2015 17:15

R de Winter, wat een figuur ben je :roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-01-2015 21:23

Jerome,... Verklaar je nader daarbij houdt eerst ff een spiegel voor en kom dan met je verklaring.

Cheerio
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-01-2015 21:31

wat is er mis met die schub die hij voor zich houd R.de winter:p 8)
jaap rullens
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-08-2012 09:57
Locatie: Made

17-01-2015 19:38

hoi,

bedankt voor de complimenten, zelf vind ik het meer dan normaal je moet het natuurlijk zelf leuk houden op een forum en met halve niet onderbouwde topics met boze reacties word het natuurlijk niet gezelliger.

en over die cursus, hier heb ik zelf ook al over nagedacht want iedereen kan nu gaan vissen zonder enige kennis.dit kan bijvoorbeeld ook m=niet met het jagen en ik vind dat er idd wel een cursus zou moeten komen voor biggende vissers. want wat je soms aantreft aan de waterkant kan niet door de beugel.


groet
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-01-2015 22:01

Rik koster schreef:wat is er mis met die schub die hij voor zich houd R.de winter:p 8)


Grapjas haha, maar met die schub is niks mis met de persoon die hem vast heeft wel haha.

Cheers.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

18-01-2015 23:29

De prijs van de Vispas zelf is niet duur en voor mijn actieve vereniging betaal ik ook graag.

Ik snap alleen de prijs van de 3e hengelvergunning niet zo goed, deze had naar mijn idee ook net zoveel als de nachtvisvergunning mogen kosten.

Aan de andere kant zijn deze ook niet verplicht en voor de gene die er veel gebruik van maken valt de prijs ook wel weer mee.

Ik vis graag met 2 hengels statisch en met de 3e hengel ben ik lekker aan het pennen :)
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-01-2015 13:30

R de Winter schreef:Jerome,... Verklaar je nader daarbij houdt eerst ff een spiegel voor en kom dan met je verklaring.

Cheerio

De opmerkingen die je vaak maakt, slaan kant noch wal.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie