problemen met delkim txi plus


Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

02-01-2015 18:41

Beste vis collega's, ik heb een probleem met mijn delkim txi plus.
Namelijk dat wanneer ik een aanbeet krijg de delkim ooit wel en ooit geen signaal doorgeeft aan mijn sounderbox, weet iemand wat dit is en wat het eventueel kost om dit te laten repareren? '


alvast bedankt!
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

02-01-2015 20:57

Even contact opnemen met Delkim.
Waarschijnlijk moeten ze even opgestuurd worden om te resetten.
Even informeren naar de kosten..
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-01-2015 00:34

De kosten zijn geloof ik 18 euro,heb je ze zelf al gereset ?

Ps je bent ze zo 6 tot 8 weken kwijt !
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-01-2015 09:24

is het bij al je piepers? dan lijkt het me dat je je receiver ff moet laten nakijken.
als je ze in een winkel in de buurt, waar ze ze verkopen vraagt of ze even kunnen kijken, kan je wel eens geluk hebben
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-01-2015 15:21

Ben benieuwd naar de afloop hiervan.
Jij bent de 4e die ik ken waarvan 3 persoonlijk met dit probleem.
Bij de 3 werken de piepers zelf perfect maar bij allen faalt de receiver al vanaf 10 meter. Het zijn hartstikke mooie beetmelders met oneindig veel functies ( bij wijze van) maar voor dat geld mag dit gewoon niet gebeuren.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-01-2015 17:02

Absoluut waar ben,alhoewel ik nog nooit ergens last van gehad heb,doen het het hele.seizoen op.zo goed als 1 batterij,en doen het altijd in weer en wind..
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

06-01-2015 17:43

Had het probleem ook met men eerste setje. Ik heb de gewoonte om het geluid van men biepers zelf af te zetten en men ontvanger gewoon op te zetten in de tent. Ging lange tijd goed tot ik eens wakker
werd met een bijna volledig lege spoel en een vis die met 200 meter lijn achter zich aan het zwemmen was. Vind ik toch een fout die zware gevolgen kan hebben (zowel voor de vis als voor mijn materiaal), want dit gebeurde op het kanaal en aan de kant hier is toch al snel 3 meter om achter de rodpod te duiken. Als bij wonder vis nog kunnen landen en ontdoen van de lijn, maar bijna meteen Delkims weggedaan en wat geëxperimenteerd met andere beetmelders.
Nu terug Delkims en geen problemen meer met dit setje...

Vind het toch nog steeds raar dat in deze prijsklasse (die toch wel hoog te noemen is) zulke fouten
nog frequent voorkomen... Het is echt topmateriaal vind ik, maar soms lijkt het wel of er maandagmorgendmodelletjes tussenzitten :-?
Service is er wel, maar zo eventjes 2 maand je biepers afgeven is niet altijd even makkelijk :-?
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

06-01-2015 17:54

heb zelf met mn delkims nogal eens last om de hanger/bobbin/weersomstandigheden-combinatie zo af te stellen dat ik terugzwemmers goed registreer.
heeft iemand hier een tip voor?

(lijkt haast makkelijker een terugzwemmer te registreren als ik bijv prologics gebruik met de rolletjes dus)
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

06-01-2015 19:25

Ik heb het gevoel dat ze met iets zwaardere hangers ook beter geregistreerd worden.
Is natuurlijk niet geweldig voor elke situatie... :)

Mvg


Joeri
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-01-2015 19:29

Welke hangers gebruik je dan ? Vis je slappe lijnen,vis je met toplood,plus 6 is over het algemeen de Max,maar je moet zorgen dat je lijn de trillingen kan krijgen die de dekking nodig heeft ter registratie,ik heb gemerkt dat als je je toppen onder water steekt,de trillingen minder doorkomen,dat toplood het zeer tegen gaat,en dat gebruik ik dus ook nooit zomaar tenzij het echt niet anders is,maar dan kun je er weer voor zorgen dat je nooit geen terug zwakker krijgt door middel van een running systeem,je lood blijft liggen,dus de lijn zal altijd van je spoel af komen.over het algemeen heb ik er eigenlijk nooit hinder van ondervonden.dus er is iets wat jij anders doet ?
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

06-01-2015 21:58

Beste,
Voor de situatie terugzakker:hangers,nite lights,mk2swingers...enz. voor de beetmelder monteren(andersom)...is een wat raar uitzicht...maar het werkt...dan komen de trillingen beter door! :wink:
En anders zoals Rik al aangaf...een running systeem.
Ik heb ook tot hier toe nergens last van...vis al 19j met delkim...één batterij volstaat voor heel het seizoen...en ze laten mij bij alle weersomstandigheden nooit in de steek.
Heb vorig weekend bij Hareco langs geweest en heel wat materiaal met Harry besproken...hij wist mij te vertellen dat hij de laatste tijd heel wat setjes van delkim met problemen binnen krijgt.
Ik heb mijn setje txi eind 2011 aangekocht bij hem....deze lading zou volgens hem nog de goede lading zijn geweest.
Vind het best spijtig dit alles te lezen...zou absoluut niet mogen...maar problemen zijn er om op te lossen en door problemen worden er wel oplossingen gezocht...om deze in de toekomst niet meer te hebben.
Mijn vorig setje was 16j oud en heeft nooit gefaald...heb het verkocht aan een vismaat(die er nog steeds met vist) omdat de nieuwe versie nacht lichtjes had en dat de zendertjes geen draadjes meer waren(rx 2000).
Probeer ze zelf eens herin te stellen/resetten met behulp van de boekjes die erbij zijn....als dat niets uithaalt...en je persoonlijke hengelsportzaak weet er geen raad mee....bel dan eens naar Harry...die helpt je heel zeker graag verder!!!!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

07-01-2015 07:38

bedankt voor de tips.
ik vis met running lead en gebruik fox black label silt bobbins
zoveel morgelijk slappe lijnen, maar bij stroming of waterverplaatsing, doe ik het met toplood.
ik gebruik die hele lichte hangers vanwege de slappen lijnen, hoewel ik met dit koudere weer
wel weer ietsjes strakker vis ivm minder indicatie bij slap
Thierry Wispenninck
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-03-2014 16:07

13-01-2015 19:35

Sinds 2,5 jaar ben ik ook in het bezit van een set Delkim TXI plus piepers, echt over te spreken ben ik toch niet.
De receiver faalt ook, met wat geluk haal ik soms 20m (niet dat ik zo ver vis van mijn hengels) en 1 pieper geeft soms totaal niks door of piept zelf niet bij een run.

Daar betaal je dan veel geld voor. :-?

Met mijn oude Delkim STD piepers van meer dan 18 jaar oud hebben nog nooit problemen gehad.

Mvg,
Thierry
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

13-01-2015 20:40

Ik heb mijn setje sinds vorig jaar juni en tot nu toe geen problemen gehad. Zal deze punten even opschrijven en er aankomend seizoen eens op letten. Daarvoor 10 jaar met de Delkim Plus gevist en die hebben me nooit in de steek gelaten. Vandaar ook de overstap naar de TXI Plus afgelopen jaar.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-01-2015 13:35

Sorry hoor, maar als je een vermogen neertelt voor een beetmelderset en vervolgens allerlei toeren uit moet halen om een terugzakker geregistreerd te krijgen, gaat er volgens mij iets niet zoals het hoort...

Heb ook TXI's gehad en herken wel wat van de problemen. Met m'n ProLogics heb ik die problemen totaal niet, terwijl die 3+1 set 1/3 kost van een Delkim set. Daar kun je lang of kort over praten, maar recht geluld krijg je dat natuurlijk nooit.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Leo Duijndam
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-07-2008 15:27

31-01-2015 10:57

Ik heb mij delkims om die redenen verkocht.
Zijn inderdaad super beetmelders 10 jaar geleden.
Naar mijn idee is er in de lucht te veel aan signalen bijgekomen en is de software in de beetmelders nu gewoon ondermaats.
Je kan zeggen dat je geen problemen ondervindt maar daar geloof ik niks van ik ken zo een aantal mensen die met pijn in hun hart de delkims verkocht hebben.
Puur omdat de sounderbox niet meer te vertrouwen was.
Wat voorheen wel het geval was.
En ook de mijne hebben een update in Engeland gehad maar dat maakte niks uit.
Kortom als je elke avond je piepers moet checken waarvan je het geluid heb uitstaan of ze wel doorkomen op de sounderbox daar heb je ook geen zin in.
Het is gewoon tijd voor een nieuw model met nieuwe draadloze technologie die bij 2015 past.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-01-2015 11:35

Zou knetter gek worden mocht ik dit hebben met mijn txi set dat weet ik wel,gelukkig heb ik nooit ergens last van,en me maat ook niet,wij hebben elkaars set op de box staan,nooit geen probleem ondervonden.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

31-01-2015 12:57

Beste,
Zoals Rik al aangaf...geen enkel probleem met mijn setje txi plus...ontvanger doet het ook prima...tot hiertoe heel tevreden over!
Als het goed is, is het goed en als het slecht is, zeg ik het ook...als ze mij eenmaal in de steek zouden laten...word ik gek... en gaan ze (na herstelling)zeker de deur uit!
Mvg peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

31-01-2015 14:05

Ik moet ook zeggen dat mijn txi plus wat minder presteert dan mijn oude set qua bereik. Gebruik de receiver niet vaak maar vorig jaar had ik de hengels kort onder de kant uitgelegd, wij zaten wat verder op (40 meter) om zo de aanwezige vis niet te verstoren. Tot 2 keer toe reageerde de receiver niet op een aanbeet. Nu is dit niet echt een afstand waar je dit zou verwachten. Misschien is een keer resetten een optie? Ik ga het in ieder geval proberen.

Gr.
©
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

31-01-2015 15:40

De delkim piepers zelf zijn perfect, het is inderdaad de ontvanger die niet echt betrouwbaar is.
Op de ene plaats werkt het wel en op de andere plaats niet, it is ook de reden waarom ik de delkims verkocht heb.

Ik heb nu zelf de JRC Radar DS3 en deze doen het perfect en de ontvanger doet het altijd (en super ver)

Betrouwbaarheid is toch wel belangrijk, als je in je tent ligt te maffen en de melder op stil staat wil je toch wel zeker weten dat je receiver afgaat bij een run.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

31-01-2015 16:04

Zetten jullie de receiver wel op distance als je wat verder weg zit?
Ik heb mijn delkims txi plus al 6 jaar en heb ze getest tot 150 meter komt de run nog goed door.
Zelfs als ik 100m verderop in mijn auto ging zitten met de deuren dicht deed hij het nog.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

31-01-2015 16:26

Beste,
Heb een vraag voor de mensen met allerlei problemen: hebben jullie de Delkims nieuw of tweedehands gekocht?(vat dit niet verkeerd op...is alleen maar voor de verduidelijking).
Vind het zo raar dat ik en nog andere mensen er helemaal geen problemen mee hebben en andere dan weer wel!?
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-01-2015 16:31

Ik vind het bijna vreemd dat jij er geen last van heb :D
Maar even serieus. Ik heb echt 4 vismaten met deze set en alle 4 hebben ze problemen met de receiver en alle 4 nieuw gekocht.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

31-01-2015 17:17

Nieuw gekocht en uiteraard op distance als ik wat verder zit anders op local. Als ik de set hier thuis test kan ik achterin de tuin gaan staan en iemand anders met de buzzerbar met 3 txi's verderop in de straat en dan doet hij het perfect. Het ligt inderdaad aan de omgeving waar je op dat moment zit lijkt wel.

De situatie in mijn eerdere reactie was overigens in open veld dus dat zou normaal gesproken goed moeten gaan.

Gr.
©
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

31-01-2015 17:44

Beste,
Ben een paar weken geleden bij Hareco langs geweest...hij vroeg mij ook of ik al problemen had ondervonden.
Wij hebben het erover gehad en hij vraagde mij ook wanneer ik het setje alweer gekocht had bij hem.
Ik kocht het setje eind 2011...hij zegde mij direct dat dit nog de oplage zonder problemen was....
Problemen zijn er gekomen vanaf 2012(dan kreeg hij er al heel wat binnen voor reparatie)
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.