Het BOVER systeem


Plaats reactie
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

29-10-2014 16:25

Nou piet was geen aanval op jou hoor. Trek het je niet zo aan.
Vond gewoon dat er nogal geheimzinnig werd gedaan over een systeem dat voor de visveiligheid beter is. Ik denk zeg het gewoon en doe niet zo moeilijk.
Er werd ook wel gezegd dat de ontdekkers aan het kijken waren of ze het op de markt konden brengen.
Zover is weet is dat iets met commercie.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-10-2014 23:51

Klopt hoor, wat zou anders de reden van geheimhouding moeten zijn geweest? Het een ander niet gunnen? Het de karpers niet gunnen? Kom op Piet!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 07:35

Kees, ik heb van af het begin de mannen zwijgplicht moeten beloven en een man een man een woord een woord bij mij. Jaren geleden hebben wij gesprekken gehad over het uitbrengen van dit systeem in de range maar door omstandigheden is dat er nooit van gekomen, ook met mijn nieuwe bedrijfje in het begin contact gehad. Het systeem is te maken door iedereen maar sommige vissers zouden bv kiezen voor een andere boei dan de colafles, betere leader, soepelere onderslag enz. Daarnaast kun je b.v de glij-swivel perfectioneren zodat deze beter over de laatste 10 meter schuift zonder de lijn te beschadigen. Hoeft ook niet meer want in een markersetje van Fox zit een ideale glijring. Bijna alles is in onderdelen op de markt.
Tijdens deze discussie is er al meteen van alles geroepen, zelfs over de werking terwijl mensen er gewoon helemaal naast zaten qua denkwijze. Daarnaast is er steeds aangegeven dat het om een principe kwestie gaat (geheimhouding aan de mannen beloofd zodat zij het zelf in de details kunnen uitbrengen) en nog komen er dan mensen met "het zal wel commercie zijn". Nadat zij het hebben gepubliceerd kunnen we met zijn allen gaan fine tunen en zal de markt er misschien ook inspringen om bepaalde onderdelen (bv een boei) te produceren. Het kan dus prima met een colafles maar de materialistische karpervisser zou misschien wel een mooie opblaasbare boei willen, ik geef maar even een voorbeeld. Ik heb nu afgelopen keer in Frankrijk moeten improviseren en dat gaat prima met materialen uit je tacklebox maar je moet wel creatief zijn. Ik ben blij dat ze het nu naar buiten gaan brengen want dan kan ik ook verder met doordenken.
Piet
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

30-10-2014 07:54

Jaren geleden hebben wij gesprekken gehad over het uitbrengen van dit systeem in de range maar door omstandigheden is dat er nooit van gekomen, ook met mijn nieuwe bedrijfje in het begin contact gehad.


ik zeg iets over commercie en je reactie is nogal verontwaardigd.
maar hier geef je zelf al het antwoord.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-10-2014 07:54

Goed systeem, er is een water waar ik al jaren vissen wil, er is in de jaren 50 veel puin gestort waardoor er een soort gleuven ontstaan zijn die als een karpersnelweg fungeren, daar zou dit ingezet kunnen worden.

Wat betreft commercie, dit forum hoort bij een blad wat zonder adverteerders niet kan bestaan en heeft ook voor een deel de plicht om nieuwe materialen te bespreken, we leven in een kapitalistisch land met een vrije markteconomie, dat kan niet zonder commercie.
Verder heeft Piet een winkeltje, mag hij aub daarvoor opkomen? Wees blij dat hij bereikbaar is via dit forum ipv dat gezeik over commercie.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-10-2014 07:58

Behoorlijk off topic, maar ik kon het niet laten:

Niks mis met een beetje geheimhouding in de karperwereld. Dan hadden we wellicht veel minder gezeik aan bepaalde waters. ;) :)

On topic!

Ik juich dit soort inovaties alleen maar toe, alsook het meedenken van anderen. Ben ik blij dat het uitgebreide verhaal op de meeting van De KSN uit de doeken wordt gedaan! Weer een reden meer om naar Oudewater af te zakken. ;)

Grts
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 08:09

Beste Roeland
Commercieel uitbrengen was een gedachte van 5 jaar geleden toen de belangrijke onderdelen helemaal niet te krijgen waren, nu kun je alles behalve de boei kopen. In deze discussie is vanaf het begin gezegd dat het niet commercieel uitgebracht zal gaan worden!!! Dus, gaat het mij om deze discussie waar "nogmaals" duidelijk genoeg is gezegd dat het niet commercieel gaat worden.
Maar nu wat anders, wat nu als 80% van de vissers het straks verkeerd gaat doen en het systeem eerder gevaarlijk dan veilig is? Kijken of dan de mensen uit de commercie het dan mogen gaan uitleggen en fine tunen! Of zou de hele karperwereld het zo even in elkaar zetten?
Piet
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

30-10-2014 08:22

Vind ik knap , onderdelen waren niet te krijgen ,maar werd wel met het systeem gevist

Soms zouden mensen eerder moeten denken aan het veilig vissen zonder er klappen met geld aan te willen verdienen , nu jaren later omdat er toch niet meer aan verdiend kan worden brengen ze het naar buiten.

Als dit jaren geleden al was gedaan had dit waarschijnlijk een hoop karpers ellende kunnen besparen.

mijn bescheiden mening
karpers 2015 : 19
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

30-10-2014 08:22

Piet ik heb niks tegen commercie. Neem aan dat als het haalbaar was geweest het al onder een of andere naam op de markt was gekomen.
Het finetunen van bepaalde systemen gebeurt toch door bedrijven? loodclips bv.
Dat het nu dmv ksn avond en in een blad komt vind ik prima idee.
Kan er iig veel minder mis gaan als wanneer sommige thuis gaan knutselen.
Ik heb in frankrijk wel eens vis met montage en al gevangen. inc dicht gelijmde loodclip.
Dat was niet met de franse slag gegaan...
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-10-2014 08:32

Alles voor de veiligheid van onze vissen,..dat zogenaamde geheimzinnig gedoe alleen maar om een systeempje,.je moest ze de kost geven die bijvoorbeeld het laatste Soul filmpje van dhr Vogel hebben gezien en crea bea gaan lopen doen met wellicht alle negatieve gevolgen van dien.
Met een beetje gezond verstand zal het uiteindelijk enkel en alleen maar een verontwaardige blik geven en een volmondige Owzoooo,..maargoed steek vooral je kop maar in het Zand en laten we vooral massaal verder gaan met het verspelen van de laatste meters en meer.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-10-2014 08:36

En als ik morgen een helder moment zou krijgen en iets zou ontdekken wat een positieve bijdrage zal geven aan onze visserij dan zou ik dit DIRECT kenbaar maken en delen wat in deze huidige tijd totaal geen probleem is met alle Multimedia.
Maargoed,.ze willen er weer een slaatje uitslaan.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 08:38

Sjaak natturlijk waren er swivels (standaard) en natuurlijk kon het over je hoofdlijn schuiven maar iedere vis die gevangen werd was de hoofdlijn of voorslag beschadigd en moest je die vervangen. Nu zij er glijringen met een sic ring erin en is er leadcore zonder lood waar deze glijring prachtig over heen glijd zonder dat er een beschadiging van komt. Zelfs niet na 20 vissen.
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

30-10-2014 09:00

Dat is duidelijk piet dat er spullen verbeterd zijn ben hier ook dankbaar voor , maar ik snap niet dat er zo lang gewacht moet worden om het onder de mensen te krijgen ( veilligheid voor alles toch ?)

Als dit jaren geleden al naar buiten gebracht had er nu allang een perfect werkend systeem in de winkels kunnen liggen ( wat de karpers alleen maar ten goede had gekomen)

Mvg
karpers 2015 : 19
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 09:12

Echt jammer dat weer eentje even moet sneren dat er weer een slaatje uit geslagen mee moet worden. Voor mij meteen de laatste reactie want ik heb geen zin mij te blijven verdedigen! Denk dat ik in het verleden wel bewezen heb veel over veiligheid na te denken en daarover open te schrijven.
Geen zin in mij verder in dit systeem te mengen.
gr Piet
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-10-2014 09:53

Beste Piet, ik snap je helemaal maar het is jammer dat nu de goedbedoelende wat missen, probeer te begrijpen dat je bij sommige afgunst oproept en alles afzeiken gewoon omdat je bent wie je bent, ik vind het jammer dat dit zo eindigt.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2014 10:00

Piet,

Wederom bedankt voor je bijdrage om te komen tot meer veiligheid en openheid in onze hobby.

Groet,
Peter
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-10-2014 10:05

Piet Vogel schreef:Echt jammer dat weer eentje even moet sneren dat er weer een slaatje uit geslagen mee moet worden. Voor mij meteen de laatste reactie want ik heb geen zin mij te blijven verdedigen! Denk dat ik in het verleden wel bewezen heb veel over veiligheid na te denken en daarover open te schrijven.
Geen zin in mij verder in dit systeem te mengen.
gr Piet


Het gaat niet om het verleden maar om het Bover systeem,..ik denk dat de meeste onder ons wel weten hoe jij je bezig houd met de vis veiligheid.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

30-10-2014 11:04

Ergens hopen “wij” als karpervissers “beter“ te zijn dan de rest van de maatschappij. Dat blijkt maar weer uit deze discussie. Alsof de commercie, zoals aanwezig in het karpervissen, anders is dan de commercie in de rest van de maatschappij. Ik ben daarop geen uitzondering. Ik vind ook dat onze hobby in veel opzichten uitgemolken wordt door de grote merken en stoor me daar soms ook aan, iets dat ik veel minder ervaar in het dagelijks leven. Terwijl dat ook volledig doorregen is van de commerciële boodschappen en manipulatiemiddelen. Blijkbaar is dat wat we met zijn allen willen, want de massa bepaalt toch…? Of hebben we misschien iets minder invloed dan we denken/hopen en denken we slechts onze eigen keuzes te maken?

Hoe dan ook: het Bover systeem is een mooi systeem, dat in bepaalde gevallen een onbevisbare stek bevisbaar kan maken. Risico van dat soort systemen, is dat sommige mensen ze als een excuus aangrijpen om ELKE stek bevisbaar te verklaren. Daar ben ik dan ook altijd een beetje bang voor als er een systeem zoals dit in de openbaarheid gebracht wordt. Vandaar ook mijn aanvankelijke scepsis. Het kwam op mij over (subjectief, ik beweer dus niet dat het zo bedoeld is) alsof dit een systeem was dat elke vis onder elke omstandigheid direct naar de oppervlakte dwingt. Dat het wat genuanceerder ligt, werd me na het zien van Piet’s filmpje wel duidelijk.

De reacties in de trant van “systeem wordt/gaat worden uitgebuit door de commerciëlen” kan ik best begrijpen. Zo gaat het immers ook vaak en als karpervisser hoop je toch telkens weer dat het in onze hobby anders is/zal zijn. Uit Piet z’n filmpje en persoonlijke deelname aan deze discussie, blijkt dat deze hoop ergens (gelukkig) nog gerechtvaardigd is. Dat die hoop soms weerspiegeld wordt in wat ongenuanceerde reacties m.b.t. “de commercie”, ik zou er niet te zwaar aan tillen…
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-10-2014 12:21

Piet Vogel schreef:Daarnaast kun je b.v de glij-swivel perfectioneren zodat deze beter over de laatste 10 meter schuift zonder de lijn te beschadigen.
Piet


Piet, ik heb met de freedom clip gevist, werkt prima maar ik moest iedere keer een paar meter nylon afknippen, gevlochten lijn was daar verboden. Is het mogelijk om daar een dergelijke swivel voor op de markt te brengen ?
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

30-10-2014 18:14

leenderts leon schreef:En als ik morgen een helder moment zou krijgen en iets zou ontdekken wat een positieve bijdrage zal geven aan onze visserij dan zou ik dit DIRECT kenbaar maken en delen wat in deze huidige tijd totaal geen probleem is met alle Multimedia.
Maargoed,.ze willen er weer een slaatje uitslaan.


Yeah right! :roll:

Ontdek jij morgen iets waar je aan kunt verdienen dan maar jij het zeker meteen openbaar, ik hoop dat je er zelf in gelooft.

Innovatie komt meestal niet voort uit goede bedoelingen, vaker wel uit commercieel motief. Maar laten we dat meteen neersabelen, dan weten we zeker dat er weinig innovatie te verwachten valt. Ook in deze hobby.

Hetgeen wat jij roept is enkel frustratie of totale onwetendheid........

Jij vist nog met een aardappel aan je haak?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-10-2014 21:26

[quote="Ruben Lubbers"][quote="leenderts leon"]En als ik morgen een helder moment zou krijgen en iets zou ontdekken wat een positieve bijdrage zal geven aan onze visserij dan zou ik dit DIRECT kenbaar maken en delen wat in deze huidige tijd totaal geen probleem is met alle Multimedia.
Maargoed,.ze willen er weer een slaatje uitslaan.

Yeah right! :roll:

Ontdek jij morgen iets waar je aan kunt verdienen dan maar jij het zeker meteen openbaar, ik hoop dat je er zelf in gelooft.

Innovatie komt meestal niet voort uit goede bedoelingen, vaker wel uit commercieel motief. Maar laten we dat meteen neersabelen, dan weten we zeker dat er weinig innovatie te verwachten valt. Ook in deze hobby.

Hetgeen wat jij roept is enkel frustratie of totale onwetendheid........

Jij vist nog met een aardappel aan je haak?

Je omschrijf het inderdaad heel goed,..EEN COMMERCIEEL MOTIEF,.en inderdaad ik vis nog met aardappels,.. Farm Frites did the Job,.en als of je schat hemeltje rijk gaat worden van een zogenaamd systeempje.
robertino smith

31-10-2014 01:29

Nou, weer ontzettend veel geleerd hier, met name!

Mart Honen schreef:Het kwam op mij over (subjectief, ik beweer dus niet dat het zo bedoeld is) alsof dit een systeem was dat elke vis onder elke omstandigheid direct naar de oppervlakte dwingt. Dat het wat genuanceerder ligt, werd me na het zien van Piet’s filmpje wel duidelijk.
Sorry, was ook mijn eerste gedachte, bij de start van het topic. (karpervissen word nu wel erg makkelijk gemaakt) :)

Verder weer ontzettend veel kijkplezier, ben er zeker wijzer van geworden. Heel goed, heel goed vond ik de de toelichting van dhr. Vogel zelf, op het eind van het filmpje! Dat de karper (van formaat) toch zijn eigen plan trok ondanks het bover systeem.

image-2014-10-31.jpg
(55.87 KiB) 2325 keer gedownload


Hoef deze in ieder geval niet meer te kopen :-? .

Groet.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-11-2014 17:13

Soul of the lot, prima marketing met potentie.

Groet, Peter
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

01-11-2014 18:03

Peter van Loo schreef:Soul of the lot, prima marketing met potentie.

Groet, Peter


Gelukkig weten ze de zogenaamde top kwaliteit van Soul ook goed te verzwijgen,.de Vogel is gevlogen lang leve het systeem.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

02-11-2014 00:24

Ik heb over het algemeen met veel plezier deze discussie gevolgd.
Ik heb er genoeg van geleerd voor een bepaald water waar ik vis.
Het zal mij een hele hoop schelen door de situatie van bepaalde taluds daar.
Ik kon daar tot nu toe niet of nauwelijks vissen door de aanwezigheid
van de vele mosseltjes(mosselen) daar op de steile richels.
En dankzij dit systeem ( zoals wat tot nu toe bekend gemaakt is)
zal ik daar nu beter kunnen vissen zonder beschadigde lijn( of lijnbreuk)te krijgen
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen