Kanaalstek dagelijks voeren of niet?


Plaats reactie
Robin Haakman
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-08-2012 18:14

29-09-2014 14:54

Hallo allemaal, graag zou ik jullie mening willen over het volgende. Sinds kort zijn we gestart met een nieuwe kanaalstek, normaal gesproken voer ik 3 á 4 dagen voor, zodat de kans groter is dat de vis op de stek blijft hangen. Nu leverde de vorige sessie een aantal mooie vissen op, maar als ik de vissen afstreek zag ik geen voedingsresten van het voor gevoerde voer terugkomen. Ook vandaag kwam er niks herkenbaars uit de vis. Vermoedelijk vis ik op een trekroute van de vissen, maar daarom mijn vraag. Wat vinden jullie zl ik de komende tijd blijven doorvoeren ondanks dat dit geen resultaat leek te hebben of kan ik beter gewoon instant vissen en dan verspreid voer op de stek brengen?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-09-2014 15:49

Dit kan per kanaal (stuk) verschillen.
Mijn ervaringen op het plaatselijke kanaal zijn , beter 3 dgn goed voeren dan langdurig.
langdurig voeren leverde niets extra behalve een gehalveerde portomonee :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2014 16:56

Wanneer je zegt met drie a vier dagen vissen op hun zwemroute te kunnen vangen, dan verval je misschien in het idee dat je ze ook zo kunt vangen. Gaat waarschijnlijk voor een deel op, maar een risico is echter dat de aasgewenning toch een belangrijkere factor in het verhaal is dan dat je nu misschien denkt...

Probeer daarom een paar keer met twee dagen achtereen voeren en bekijk wat dit je oplevert. En mocht je érg veel vistijd hebben, neem dan het risico en bevis de karpers de twee weken erna zonder voorvoeren. kijk dan eens of je ze nog zo makkelijk vangt (zit die eerste maal misschien nog wat aasgewenning bij).

Is mij nooit in de zelfde mate gelukt.., bij lange na niet! Niet dat dat wat zegt natuurlijk :D.

Ik zou me overigens niet druk maken om dat voeren. Heb 't nooit erg gevonden en het geeft mij meer feeling met het water en m'n visserij. Bovendien geeft het je ook kijk op zaken die er eventueel nog meer in je stekomgeving afspelen zoals; witvisser, karpervissers, mede voorvoerders, gespuis etc..!

Ps; Regelmaat in voeren is in mijn ogen belangrijker dan een grote hoeveelheid en minder regelmaat :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Robin Haakman
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-08-2012 18:14

29-09-2014 17:13

Ja precies, mijn inziens werkt voeren wel al is het maar voor mijn eigen idee en om activiteit rondom de stek waar te nemen, echter hoe weet je dat er aasgewenning zal zijn als de vis je voer niet uitpoept? Uiteraard kunnen ze het wel al zien liggen zonder te azen en een paar dagen later alsnog tot azen overgaan.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

29-09-2014 19:02

Ik blijf ondertussen maar weken en koken robin :D
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-09-2014 22:16

Vissen afstrijken? Hou ik me niet mee bezig. Als ik voorgevoerd heb een vervolgens vang ik meerdere vissen, dan zal m'n voer wel pleite zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2014 10:38

Robin Haakman schreef:Ja precies, mijn inziens werkt voeren wel al is het maar voor mijn eigen idee en om activiteit rondom de stek waar te nemen, echter hoe weet je dat er aasgewenning zal zijn als de vis je voer niet uitpoept? Uiteraard kunnen ze het wel al zien liggen zonder te azen en een paar dagen later alsnog tot azen overgaan.


Ik weet niet hoe groot het rondje van de vissen is en hoe lang ze er over doen, maar misschien zorgen beide wel voor voldoende tijd om de boilieresten het lijf te doen verlaten voor het rondje gedaan is :wink:

Ik heb overigens vaker snel na de eerste inworp vis op een voorgevoerde stek gevangen zonder dat ik voerresten vond bij eventueel afstrijken. Geeft hoogstens wat meer vertrouwen, maar snel vis vangen of sowieso vangen doet dat ook zoals Mart ook aangeeft...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Robin Haakman
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-08-2012 18:14

30-09-2014 11:00

Ja dat is waar! Hoe lang de vis over zijn rondje doet is lastig te zeggen vermoedelijk zal een deel van de populatie vaker langs de stek komen anderen zullen misschien op doortrek zijn dit is moeilijk te zeggen op het kanaal tenzij ik de vis vaker vang dan weet ik dat ze daar blijven hangen.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-09-2014 11:33

Geen evangelie maar hou er bij kanaalvissen rekening mee dat de trek soms absurd lang is, al naar gelang het kanaal natuurlijk maar waar ik vis is het redelijk schraal, ik heb een periode echt gericht op 2 stekken gevist, eentje vlakbij Oirschot en een andere dicht bij Tilburg, 2x een vis gedubbeld op allebei de stekken en er zit bijna 9 km tussen....
Instant ving ik aanzienlijk minder, ondertussen zijn er meer kanaalvissers hier dus heb ik mijn voorvoeren teruggebracht naar 3x, de derde keer vis ik dan ook en ik heb regelmatig boilie of andere aasresten die ik gebruikte.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-10-2014 11:38

Dat wel of niet vinden van boiliepoep zegt me niet zo veel, dat kan ook prima al in een eerder stadium zijn uitgescheten. Het feit dat de stek goed vis opleverd betekend dat ze er willen azen, als ze er willen azen, ze zijn in de buurt en er ligt voer op de stek dan zal dat echt wel weggewerkt worden.
Ik zou in dit geval meestal zo lang de stek loopt door blijven voeren. Hoeft niet per sé dagelijks als de portemonnee dat niet toe laat, maar beter dat er af en toe wat ligt dan 4 dagen niks en dan weer 3 dagen wel.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

26-10-2014 20:09

Het wordt weer koeler dus drie dagen voeren bij bruggen en palen, zoals vlakbij achter de shell links of ranzijnrechts en je hoeft je niet zo'n zorgen te maken over de langeafstandszwemmers. Alleen is er dit jaar langs het kanaal heel slecht gevangen in het stuk langs je woonplaats
Plaats reactie