Wie durft er nog alleen een nachtje doen?


Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

15-09-2014 21:36

Zijn jullie nog op jullie gemak met al de overvallen in onze visserij?

Gaan jullie nog met een gerust hart alleen op trek snachts?
Ik ben zelf nog nooit gaan nachtvissen, maar denk dit wel te doen. Ik maak me echter wat zorgen met,alles wat ik in de media hoor.

Je bent nu toch alleen en wil echt niet riskeren om al mn spullen kwijt te raken waar ik hard voor gespaard heb.
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

15-09-2014 21:51

Ik heb er geen probleem mee. Ik heb ook nog geen negatieve ervaringen gehad
tijdens het nachtvissen, enkele dronkenlappen niet meegerekend.

Ik vis voor m'n plezier en de rust, de dag dat ik echt bang ben om te gaan nachtvissen
stop ik er volgens mij ook mee. Ik heb tot nu toe nog geen enkele zorgwekkende
situatie meegemaakt, maar denk wel dat als je zoiets meemaakt je er helemaal anders over denkt.

Ik heb ook een trouwe viervoeter die bijna altijd meegaat en steevast in m'n tentingang slaapt, alles hoort en dan ook alarm slaat. Ik neem hem in de eerste plaats mee voor het plezier en omdat mijn hond het geweldig vindt om mee te gaan vissen, maar het is soms wel verdomd handig.

Op de meeste plaatsen valt het echt wel mee hoor, denk dat je al een grote stap zet met stekken
te bevissen die moeilijk/niet met de auto bereikbaar zijn. Denk dat overvallers zo snel mogelijk weg willen zijn met hun buit, en dat is onmogelijk als ze er nog een kilometer mee door de bosjes moeten sjouwen.


Mvg



Joeri
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-09-2014 21:52

Wil je dat Tot een minimum beperken dat het gebeurt,vis dan zoals ik vaak doe als ik alleen ga.en ga pas in de avond weg met de schemer,verstop jezelf enigzins, en ga niet meerdere dagen op 1 plek zitten. ikzelf vis zo omdat ik sowieso nooit zin heb in praatjes langs de waterkant. ze weten het allemaal beter,je vangt hier geen vis,en je moet dit en dat.er zit hier alleen kleine vis,bla bla bla.ik hou ook graag stekken voor mezelf.en als anderen je zien zitten/ vangen.dan weetje het wel....verder een alarm kopen,je heb ze die geven 130 decibels. trek een koortje eruit bij onraad.en wedden dat ze wel even 2 keer nadenken om hun overval te hervatten.alles mee nemen doen ze dan in ieder geval niet.verder kunnen ze het ook uit je schuur jatten natuurlijk. het blijft hoe dan ook een risico, maar zal er nooit voor weg llopen.of stoppen met vissen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-09-2014 22:00

Als je je leven laat leiden door wat er op en in de wereld gebeurt, is het voor je gevoel NERGENS veilig.
Niet in je huis of in de tentje.

Je kunt zelf uitzoeken waar jij je nachtvisserij doorbrengt. Op een rustige plek waar geen mens komt, op een drukke plek (stadspark) waar vele mensen komen, met mogelijk nachtelijke, gure bezoekers, ergens aan de rivier waar een groep opgeschten jongeren een biertje komen drinken in ineens jou zien zitten vissen, in een woonwijk, waar vele hondenuitlaters je rust komen verstoren en jij hun (nacht)rust door te hard aan staande piepers, noem maar op.

Bereid je zelf gewoon goed voor, ga de eerste keer niet alleen vissen als je dat niet veilig of eng vindt. Ga beschut zitten om jezelf minder snel op te laten merken. En volg de voorgaande tips op van de anderen die reageerden.

Laat je niet bang maken maar wees altijd voorbereid op nachtelijk bezoek. Van de Politie bijvoorbeeld :)

Succes.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-09-2014 22:03

Ik zit liever alleen op een veilige plek dan met zijn tweeën op een linke.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 22:04

als ze je spullen willen pakken ze die toch wel,... tijd terug is hier bij ons iemand door een groep met een vuurwapen bedreigd dus ja..

maar goed dat zijn extreme gevallen,...

maar om het wat veiliger te maken altijd je tent open houden mocht je gaan slapen, zodat ze geen gas kunnen spuiten.
dicht op je hengels zitten en dan je tent/plu zo zetten dat ze er maar vanaf 1 kant langs kunnen.
ga niet alleen maar met zijn 2en.
koop een hond ;)
ga niet slapen snachts maar doe dit overdag.
ga niet op een afgelegen plek alleen vissen maar zorg dat er wel andere mensen in de buurt zijn ook al slapen die ;)
zorg dat er toch nog andere vissers in de buurt zijn niet pal naastje maar op de zelfde plas.
idd met schemer weg gaan en je dan goed verstoppen en dan met dag licht weer weg.
een ijzeren staaf wil ook nog wel handig zijn op zijn tijd.
koop alarmpjes met een bewegings sensor,.. kosten iets van 25 euro en werken gewoon, zodra er wat beweegt gaat dan ding af (plaats ze niet te laag anders gaan ze al af met ratten ;)

dus ja je kan genoeg doen, maar laat je er niet van schrikken en stop met vissen... nogmaals willen ze je spullen pakken ze die toch wel..

oja en overdag altijd je spullen in je tent verstoppen en dan de tent DICHT!! dan zien ze niet wat je hebt, vele laten alles slingeren zelfs boten van 1800 euro zie ik wellis gewoon 3/4 meter naast de tent liggen en ja OOK snachts,... heb ik het wel eens gezien..

succes.
Oja joh!!!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-09-2014 22:07

Nu al 28 jaar , en 85% van m,n vistijd alleen. Gemiddeld 25-35 nachten per jaar Zonder:
- grote hond
-landmijnen
-pistolen
-messen
-alarmsytemen

Maar met: Gezond verstand :wink:
Er kan altijd wat gebeuren, maar THATS LIFE !!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

15-09-2014 23:25

Als ik me zou laten lijden door angst.... Was ik er allang mee gestopt.
Dus dat doe ik niet, vis bijna altijd alleen en heb totop heden nooit echt serieuze problemen meegemaakt.
1x toen hebben ze snachts mijn achterraam ingegooid langs het kanaal.... Week erop zat ik er weer.
Heb overigens ook geen wapens mee maar er ligt eventueel genoeg in de tent om mee om je heen te meppen maaaaaar mocht het zover zijn word je toch verrast in je slaap en ben je ten alle tijden in het nadeel omdat je slaapdronken ben en in je slaapzak zit dus gewapend of niet... Je zal het altijd afleggen.
Je hoopt dat het je nooit zal overkomen, maar ga me zeker niet door dat gevoel laten lijden want dan staat morgen mijn troep op marktplaats.
Ik vis voor mijn rust en plezier en op die manier zal je dat niet meer hebben.....
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

16-09-2014 00:53

Ben nooit bang. Maar als ik er eens over nadenk...... Ben toch niet zo een held, want ik kies toch echt wel stekken uit die ik vertrouw, en waar ik me veilig voel.

De mooiste stekken in Breda, daar komen de vaagste figuren langs snachts.

Hmmm..... Een paar jaar geleden kon me dat eigenlijk niks schelen. Ging ik overal wel zitten in mijn eentje.

Vind het gewoon niet relaxed meer wat er gebeurd. Dat speelt onbewust toch mee met de stek keuze merk ik de laatste tijd.

Een keer wat onterechte tetsen krijgen, nou vooruit. Daar zit ik niet zo mee. Maar blijft het daar bij?

Dat risico loop ik liever niet. Vis ook net zo lekker op andere stekken.
Zit hier wel vis?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-09-2014 11:17

Ben je bang als je alleen op straat loopt in het donker?
Ben je bang als je in de kroeg staat?
Ben je bang als je een vliegtuig in stapt?
Ben je bang als je in je auto rijdt?
Ben je bang?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 11:37

Je moet ook niet overdrijven verder, zo vaak gebeurt het nu ook weer niet en ze kiezen hun slchtoffers zorgvuldig, er zijn meerdere topics over en die staan bol van de tips hoe je een en ander kunt voorkomen.
In de meer dan 1000 nachten in NL aan de waterkant heb ik precies 1x iets bedreigends meegemaakt, voor de rest valt het best mee.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-09-2014 13:31

Overvallen zijn al net zo oud als de karpervisserij, die verhalen waren er vroeger ook al.
Gewoon je gezond verstand gebruiken. Mensen die je niet zien komen je ook niet overvallen en over het algemeen wil een crimineel ook niet ver met de zooi moeten lopen.
Verzeker indien mogelijk je spullen en tref wat eenvoudige voorzorgsmaatregelen om de gelegenheidsdief af te schrikken.
Ik heb zelf ook in vele honderden nachten in binnen en buitenland me maar een paar keer echt onveilig gevoeld, en dan nog blijkt achteraf vaak dat je jezelf op hebt zitten naaien om niks. Één keer ben ik ingepakt omdat ik er er van overtuigd was dat de Oost-Europese heren in kwestie mijn spullen vast even kwamen bekijken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2014 14:04

3x een akkefietje gehad ,waarvan ik 1x ben gebleven en 2x heb ingepakt en weg ben gegaan..

die keer dat ik gebleven was had ik woorden met een paar bijdehante jongeren en snachts kwam er een scooter achter me tent langs gereden en vloog er een stuk beton door mn tent heen rakelings naast mn hoofd.wtf :o

de andere keer had ik aan de stok met 2 dronken debielen die aan mn tent gingen zitten.beetje duwen en trekken en een paar trappen uitgedeeld en ben toen maar weggegaan.

een andere keer iemand die die stek claimde en mij wel ff vertelde dat hij zo wel ff terugkwam met een paar maten..
zat toen niet meer lekker en ben ook maar weggegaan. hij zn zin.. :roll:

ook een keer aan de sloterplas een poging tot beroven meegemaakt, maar helaas was het voor de dader niet gelukt.

ach ja.. leven gaat door (zolang je het overleeft :wink: :P )
live to fish another day

PS, dit is allemaal gebeurt in 15 jaar vissen. dus valt wel mee en ga zonder problemen vissen alhoewel ik bepaalde wijken/wateren/buurten liever niet vis ,tenzij vanuit een boot.
voorkomen is beter als genezen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-09-2014 14:33

Begin '90 midwekelijkse en diep in de nacht verdwaalde diefjes naast m'n tent gehad. Waren ook zo weer weg.

Maar het ergste wat ik aan de waterkant heb meegemaakt, wat me psychische schade heeft toegebracht wat ik tot de dag van vandaag niet van me af kan schudden en me daadwerkelijk visuren heeft gekost, is het volgende;

Gisteren heeft een medewerker van de Brabantse delta, met z'n bosmaaier en een steentje, het autoraampje rechts achter van de gezinskar in een miljoen stukjes gemept :cry: . Plexiglas doet tot donderdag z'n werk en daarna hoop ik eindelijk weer wat zielsrust aan de waterkant te kunnen vinden :lol: .

Als hij me niet had opgezocht had, dan had ik godvurrudommuh de krant gebeld en een minderheid met plattuh achterhoofduh de schuld gegevuh 8)

In ieder geval fijn dat ie 't kwam vertellen en dat heb ik hem gezegd! Misschien toch wat 'good karma' wegens het feit dat ik een ober een dagje eerder in Willemstad op een foutje in onze rekening had gewezen wat hem z'n fooi van die dag had gescheeld. Gewitutmaornooit eej :wink:

Slaapt iig prettig, zo met een schoon geweten! Dat ik zo slecht slaap aan de waterkant komt door die vele hongerige lampjes op de autoparking tot diep in de nacht, en mijn kurk die dan pijnlijk z'n werk doet :D

Maar de nacht is niet eng.., het zijn gewoon veelal de stemmen in je hoofd. Van de andere kant bekeken; een schizofreen is nooit alleen :wink: .
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 16-09-2014 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

16-09-2014 14:38

Ik vis op veel verschillende stekken, zowel in de stad als daarbuiten. Heb eigenlijk nooit nare ervaringen gehad. Buiten de bewoonde wereld ben ik niet zo alert op veiligheid. Als ik voor het eerst op een "stadse" stek ga vissen ben ik hier wel alert op. Ik ga voordat ik ga vissen een aantal keer op verschillende tijdstippen (ook 's avonds laat) voeren. Zo krijg ik een goed beeld van de "activiteiten" van andere op mijn stek. Daarnaast probeer ik op een "stadse" stek uit het zicht te gaan zitten.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 15:01

Alhoewel in z'n bloemige taalgebruik raakt Marco wel een puntje, als je net als ik vroeghur Europa doorkruiste en dan ook nog buiten de vakantieperiode is wel je auto vaak de lul, vooral in Noord Frankrijk zien ze je graag komen, als je bv na een 5 daagse sessie een hotelletje of een B&B pakt voor een hard nodige douche en je hebt de bekende skiboxen, nou die zijn zo open.
Laat je goed informeren over je verzekering in dit soort dingen, ga er niet van uit dat alles standaard verzekerd is.

Verder wens ik de door mij zeer beminde horeca in Willemstad veel sterkte, mijn boot lag ooit in Drimmelen, de omgeving daar is geweldig voor de avontuurlijke visser, mijn 14 jaar oude NL PB is daar gevangen, misschien in het voorjaar maar 's een weekje terug, platte achterhoofden en laagschedelige inteeltprodukten kunnen mij niet boeien, zelfs Marco zie ik niet tegenop! :roll:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-09-2014 15:18

202cm, 140+ kilo.

Maar eh.., mochten we elkaar niet begrijpen; ( 8) ) 'N partij de schuld geven is zo makkelijk.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2014 17:48

@MarcoMostard hoge bomen..... :lol:

Aangaande overvallen schrik ik niet meer zo, het is nu een paar keer in de media geweest. Maar toen ik destijds als 17 jarige in de weekenden meer tijd spendeerde aan de waterkant dan thuis gebeurde dit ook al, echter las je er niks over in de reguliere media. Als ik de verhalen mag geloven die je hoorde tijdens KSN meetings dan was het op bepaalde wateren schering en inslag. Waar ik mij meer zorgen om maak zijn wateren die geclaimd worden door "locals" en liever geen buitenstaanders zien. Als ik dan hoor dat banden lek gestoken worden, ruiten ingeslagen enz., enz., dan vindt ik dat vele malen erger.
Neemt niet weg dat ik het zeer spijtig vindt dat dit soort dingen gebeuren, maar zoals anderen al zeiden als men uit is op je spullen.....
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 19:57

Marco Mostard schreef:202cm, 140+ kilo.



194cm, 100+ kilo, en mijn Jeep heeft een koeienvanger 8)
Maar het was een grapje hoor Marco, mooie omgeving waar je vist!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-09-2014 20:42

Je moet de ellende of ellendige situaties gewoon vermijden,.het zogenaamde urban vissen is hot maar dat deden wij 20jaar geleden al,.midden in de grote stad op de kade op omval afstand van de bekendste hoeren tippel weg te Rotterdam,..toendertijds eerder vermakelijk dan gevaarlijk,.nu vandaag de dag zonder al dat getippel vermijd ik in die regio gewoon de nachten,.ik ben totaal niet bang maar ik wil wel graag weer de volgende dag naar me gezin.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 21:16

Leon, De Coolhaven bij de Pieter de Hooghbrug?
GJ de Jonghweg bedoel je? Kan niet anders of we hebben een praatje gemaakt toen, karpervissers waren toen nog redelijk uniek.
Andere stek toen, het park bij de Euromast.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-09-2014 22:09

Inderdaad Rick,..als pikkie destijds met de freaks Kramer,Kachelglans,Stok,Barend,.Jerrel Vincent enz,..gewoon achter Keetje Tippel onze vrienden belagen,..vandaag de dag daar waar het gezin het toelaat zo nu en dan een hit and run sessie Cool,Delfshaven,Spangen,.Giesenbrug,Delfse schie,.niet voor de zogenaamde bakken of tientallen runs want die tijden zijn allang voorbij maar puur alleen voor de kick en het avontuur,.bij daglicht aanwezig zijn in die regio is al een gevaar voor eigen leven laatstaan s,nachts op je stretcher achter de hengels,.tegenwoordig wijk ik uit richting de boezem en de sophiakade daar waar de nachten enigzins nog een beetje te doen zijn.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-09-2014 22:16

En dan hadden we ook nog de Zuidzijde,.de Maashaven/Rijnhaven vanaf de steiger richting de Quaker,.karpers zo groot als Bart smit Rubberboten,.merwedehaven,.Ferro bij de warmwater uitlaat dat was pas urban carp fishing,.jammer genoeg bijna allemaal verledentijd.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 22:38

Tof man!!

Zo'n beetje alles wat je opnoemt heb ik ook gevist!!
Je bent nog steeds in 010? Veilingbrug, de kruising van de Rotte en de Boezem was voor mij altijd een hotspot, leuk hoor om te lezen dat je dezelfde weg hebt afgelegd! :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 10:09

Rick van Sinderen schreef:194cm, 100+ kilo, en mijn Jeep heeft een koeienvanger 8)
Maar het was een grapje hoor Marco, mooie omgeving waar je vist!


Runflat banden Rick :D :wink: ?

Ik vis overigens maar af en toe aan het hele grote water.., de beviste kanalen staan er echter gewoon mee in open verbinding.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).