1e x nachtvissen.....


Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

10-09-2014 12:08

Hey,

Ik heb onlangs voor het eerst een nachtsssie aan het kanaal gedaan met een vis maat.
De stek was goed in kaart gebracht en we hadden 5 dagen voorgevoerd.
Vol goede moed gingen we de nacht in.

Ik sliep in een eenvoudige tent met een matras en een dekbed.
Op zich best comfortabel,en niet koud maar we zaten wel vlak aan een weg waar het verkeer met 80km voorbij raast.
Helaas hadden we geblanked maar ondanks dat heb ik geen oog dicht gedaan.

Weet niet wat het was,de spanning, het verkeer of het zitten wachten op een piep...

Ik hoop dat ik een volgende nacht sessie wat meer slaap kan pakken want helemaal niet slapen is echt waardeloos.
Hebben jullie dit ook ervaren tijdens de eerste nacht sessie(s)?

En evt.nog tips?

Tnx
Kansloos gezeik!
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

10-09-2014 12:13

Het went ,maar van autos die voorbij razen kan ik ook niet slapen :cry:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-09-2014 12:23

als ik nachtje(s) pak ga ik altijd vroeg mn nest in.
tussen 9 en 10 is best normaal dan.
terwijl ik thuis meestal tussen 12 en 1 ga slapen.

mijn eerste nachtjes waren in een bos en de eerste keer werd ik van elk brekend takje of geluidje wakker of zat ik rechtop in mn stretcher. :o
zelf ben ik gewend dat er zowat elke minuut een vliegtuig overkomt en ook langs een 80km weg heb ik geen probleem om in slaap te vallen.
sinds die eerste nacht slaap ik altijd en overal of het nu stormt ,onweert of wat dan ook.
is gewoon een kwestie van wennen denk ik ja.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

10-09-2014 12:25

Zat al te denken aan oordoppen maar dat is niet echt handig met piepers zonder Soundbox...
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-09-2014 12:41

Tenzij je een breeklijntje aan je hoofdlijn vastmaakt en die om je piemel bindt , dan wordt je prima wakker en kan je ook oordoppen gebruiken. :D







Sorry hoor :oops: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

10-09-2014 14:33

Haha.

Ik val zelfs tijdens (korte) dagsessies in slaap, geen problemen mee.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-09-2014 15:10

Een heel groot deel is gewenning, maar op stekken met echt veel lawaai, langs drukke wegen of tussen de industrie slaap ik toch altijd wat slechter dan op plekken waar het rustig is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

10-09-2014 21:08

Ik ga het zeker nog wel een paar x proberen.
Misschien eerst maar eens een rustige stek zoeken om zo te wennen...
Kansloos gezeik!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-09-2014 21:33

Juist niet, als je daar went, wen je overal!

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Eerste volledige nacht vissen: plu, met mijn maat, allebeieen campingstretcher, dubbele slaapzakken, plastic zeil onder ons en boven ons, want de plu was te klein, en het regende zachtjes, 's nachts vroor het -3 graad aan de grond, dus zowel op als onder het zeil bevroren waterplekken.
Die lauwe bak koffie 's nachts (uit een thermos) na een run, sokken op de koude bevroren grond. Eerste keer nachtvissen, dus geen reservekleding mee, koud, maar wat een nacht.

Ik zou doorgaan, misschien vang je daar wel wat je zou willen vangen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 10:28

we hadden 5 dagen voorgevoerd.

Ik hoop dat ik een volgende nacht sessie wat meer slaap kan pakken want helemaal niet slapen is echt waardeloos. Hebben jullie dit ook ervaren tijdens de eerste nacht sessie(s)?

Ik wist niet dat het de bedoeling was om te slapen op een plaats, waar je juist wegens voorvoeren aanbeten verwacht. Ik let graag op in verwachting van vangst...

Ben na een paar decennia o.a. daarom nog niet aan het nachtvissen gewend en vis dan ook liefst overdag! Tijdens die enkele instant nacht, weekend of vakantieweek ga ik wel zeker voor slaap. Dat lukt die eerste nacht meestal slecht, maar des te langer aan de waterkant, des te beter het gaat. Ik houd er dan nog steeds een jet-lag gevoel aan over. Waardeloos!

Dagjes vissen voor me dus, maar dat vertelde ik al. Kan ook zeker tijdens een (buitenlandse) vakantie met het gezin/familie. Eventueel in combinatie met voorvoeren...

Succes met schaapjes tellen Michel :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-09-2014 12:56

Na een kleine 15 jaar slaap ik nog steeds beroerd tijdens mijn nachtelijke uurtjes.
Ik dommel altijd wel weg maar slaap heel oppervlakkig.

Vind ik op zich niet zo vervelend, bij de eerste piep sta ik naast mijn hengels.
Als ik lekker wil slapen kan ik beter thuis blijven.....ben er om te vissen uiteindelijk
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

11-09-2014 13:12

Ik ben altijd ergens tussen slaap en wakker in, de nacht heeft de neiging alles uit te vergroten dus heb ik in de loop der jaren geleerd een hoop 'schrikmomenten' te voorkomen, als je bv voert mors dan niet in je omgeving, als je 's nachts stil ligt komen de ratten en omdat ik vaak zonder voorkant of met de deur open in mijn bivy lig komen ze ook naar binnen.
De eerste keer was bij de Amercentrale lang geleden en ik schrok me rot.....
Verder laat ik mij vaak wegbrengen, in het donker zal je op mijn visplekken een bivy amper zien, een auto langs de kanalen waar ik vis nodigt vaak uit tot stoppen van voorbijgangers.

Langsrijdend verkeer kan soms gerustellend werken, maar midden in de nacht een langzaam rijdende auto die voorbij komt... Je ontkomt er niet altijd aan maar hoe meer rust hoe minder je afgeleid word, vis je in een natuurgebied dan zal je leren dat de nacht zijn eigen geluiden heeft, da's een kwestie van wennen, zeker als je alleen bent.
Ik ben geen goed voorbeeld want ik ben altijd jaloers geweest op vismaten die 's nachts volkomen van de wereld waren, echt slapen kan ik niet en ik ben de enige niet denk ik.
In de loop der jaren heb ik mij aangepast naar de waters waar ik vis, tussen 01.00 en 05.00 gebeurde er zelden wat, dus ga ik vroeger naar bed, sta om 3 uur op en zit om 4.00 klaar aan het water, ik rust beter en zit niet heel de nacht op geluidjes of auto's te letten :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

11-09-2014 17:56

Leuk om te lezen hoe anderen het ervaren.
Het lijkt allemaal zo vanzelf sprekend om een nachtje aan het water te doen en lekker te pitten maar dat geld dus lang niet voor iedereen.
Ik wil wel nachtjes blijven pakken omdat mij dat toch aan blijft spreken.
Maar als ik echt niet slaap zal ik het toch anders moeten aanpakken.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-09-2014 14:20

Als ik alleen een nacht vis, slaap ik niet. Ik lig op m'n stretcher en doe af en toe m'n ogen dicht en net alsof ik slaap... Ben ook constant dingen aan het controleren (geen vuil in de lijn, wat doet de stroming, enz.) en druk met bijvoeren en allerlei andere zaken.
Geeft niks, heerlijk om 's nachts in je eentje te mijmeren over van alles en nog wat en dan de volgende dag lekker slaperig de dag door te ploeteren!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 14:25

Mart Honen schreef:Als ik alleen een nacht vis, slaap ik niet. Ik lig op m'n stretcher en doe af en toe m'n ogen dicht en net alsof ik slaap... Ben ook constant dingen aan het controleren (geen vuil in de lijn, wat doet de stroming, enz.) en druk met bijvoeren en allerlei andere zaken.
Geeft niks, heerlijk om 's nachts in je eentje te mijmeren over van alles en nog wat en dan de volgende dag lekker slaperig de dag door te ploeteren!


Goh, het is wel apart om te zien dat ik de enige niet ben, slapen lukt mij al heel lang niet meer eigenlijk, dacht dat ik dat alleen had, een paar maten met wie ik gevist heb de laatste jaren zijn helemaal van de wereld af.
En al slaap je niet, je rust toch als je een behoorlijke stretcher hebt 8)
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-09-2014 19:29

Marco Mostard schreef:
Ik wist niet dat het de bedoeling was om te slapen op een plaats, waar je juist wegens voorvoeren aanbeten verwacht. Ik let graag op in verwachting van vangst...


Tering, en ik maar denken dat ik erg was..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-09-2014 10:06

Heb je de tering Sven? Wil je je verhaal delen? Ik zie het woord recent regelmatig tussen je woorden voorbij komen...

Overigens weer een interessante bijdrage van je.., inclusief quote haha... En dan toch andere op het quoten wijzen :D

Maar eh.., vele (beginnende) karpervissers weten niet anders dan dat er 's nachts geslapen moet worden!? Zie je de nachtelijke vissers op andere soorten niet doen. Dus ja, dan heb ik met slapen tijdens een nachtje vissen m'n vraagtekens wanneer je juist veel moeite gestoken hebt in een voerplek...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-09-2014 10:51

En dan loopt je voerstekje om één of andere reden niet en dan zit je daar. Dan lig ik toch liever op een bedchair dan zittend op een stoeltje..

En dat zonder quote ;)

Natuurlijk kom jij nu weer met het verhaal: Als mijn stekje niet loopt ga ik naar huis, maar daar ben ik je mee voor.. ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-09-2014 12:48

Natuurlijk kom jij nu weer met het verhaal: Als mijn stekje niet loopt ga ik naar huis, maar daar ben ik je mee voor.. ;)
Met quote, bedankt :D

En dan loopt je voerstekje om één of andere reden niet en dan zit je daar. Dan lig ik toch liever op een bedchair dan zittend op een stoeltje..

Kan me overigens niet meer heugen op een voorgevoerde stek een nacht gepakt te hebben, dus val ik terug op m'n eerdere verhaal...
Tijdens die enkele instant nacht, weekend of vakantieweek ga ik wel zeker voor slaap.
Met bedchair graag :wink:

Maar eh.., vele (beginnende) karpervissers weten niet anders dan dat er 's nachts geslapen moet worden!? Zie je de nachtelijke vissers op andere soorten niet doen.

Ben graag geinteresseerd genoeg om te anticiperen op zaken waarvoor ik een stek heb aangevoerd. Lees dat hier ook bij anderen. Dat staat dus in schril contrast op de vraag van de topicstarter die denkt dat hetjuist hoort dat je aan de waterkant slaapt. Lijkt me gelukkig geen zwaar vergrijp een beetje oplettend te vissen...

Nee, slapen is ook geen groot vergrijp, als ik je even voor mag zijn :wink: . Doe je echter misschien je eigen moeite van het voorvoeren wel wat te kort mee. Vandaar mij eerder stelling waar je commentaar op had...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

13-09-2014 19:53

Dus als je een meerdaagsesessie gaat doen dan blijf je meerde dagen wakker???

Waarom uren lang nutteloos wakker blijven als je kan slapen in de nacht,je kan de vissen niet in je net kijken.
En juist omdat je ,s nachts licht te pitten verstoord je de stek ook niet.

Zou ik zeggen.

Maar ja wie ben ik.....
Kansloos gezeik!
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

13-09-2014 20:53

Zou wel kicken zijn om tijdens een weekje buitenland niet te kunnen slapen vanwege alle runs. Ja, of niet inderdaad.
De behoefte aan slaap komt wanneer deze komt toch?! Op zo'n moment ben je wel blij als je je stretcher met slaapzakkie klaar hebt staan.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-09-2014 22:15

Toen ik voor het eerst ging nachtvissen (weet niet meer hoe jong ik was) kon ik ook totaal niet slapen.
Zoveel activiteit nachts , zoveel geluiden en de spanning is gigantisch.
Nu ik ouder ben (iets) ben ik zo vertrokken :D
Een nachtje slapen is niet erg al word dat ook steeds lastiger maar als je een week eropuit ben en je heb een paar van die nachten ben ik echt geslacht.
Vis is vis
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

13-09-2014 22:35

Ben zelf ook geen puber meer :o maar zo voelt het af en toe wel.

En ik ben al niet iemand die makkelijk slaapt en daarbij slaap ik ook nog eens heel licht.
Probleem is dan wel weer dat ik heel slecht tegen weinig slapen kan,laat staan een nacht overslaan.

Denk dat op dit moment ook de spanning van het nacht vissen een rol speelt.
Het zal na een tijdje vast wel wat beter gaan....
Kansloos gezeik!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-09-2014 11:02

Michel Mester schreef:Dus als je een meerdaagsesessie gaat doen dan blijf je meerde dagen wakker??? Waarom uren lang nutteloos wakker blijven als je kan slapen in de nacht,je kan de vissen niet in je net kijken. En juist omdat je ,s nachts licht te pitten verstoord je de stek ook niet. Zou ik zeggen. Maar ja wie ben ik.....

Ja, wie ben jij eigenlijk? In ieder geval iemand die binnen de eerste pagina van een topic al meermaals de woordenweg kwijt is, terwijl ik het een berichtje eerder wederom uitleg. :-? ! Tja, dan leg ik het maar voor een derde maal uit. We beginnen met.., AAP, NOOT, MIES :D .
Ben na een paar decennia o.a. daarom nog niet aan het nachtvissen gewend en vis dan ook liefst overdag! Tijdens die enkele instant nacht, weekend of vakantieweek ga ik wel zeker voor slaap. Dat lukt die eerste nacht meestal slecht, maar des te langer aan de waterkant, des te beter het gaat. Ik houd er dan nog steeds een jet-lag gevoel aan over. Waardeloos!


En 's nachts je stek niet verstoren als je ligt te slapen?

A) Maar je constateert ook geen ene moer van zaken die zich eventueel afspelen 8) ! B) ik snurk als de tering (met dank aan hernieuwde kennismaking via de woordenschat van Sven)! C) En nogmaals, veel uurtjes wakker blijven had voor mij betrekking op een voorgevoerde stek en een enkele nacht.

Laat het deze maal aub even plakken!

Zou wel kicken zijn om tijdens een weekje buitenland niet te kunnen slapen vanwege alle runs. Ja, of niet inderdaad. De behoefte aan slaap komt wanneer deze komt toch?! Op zo'n moment ben je wel blij als je je stretcher met slaapzakkie klaar hebt staan.

Wederom een geheel vrije interpretatie.., maar gelukkig wel veel fantasie.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

14-09-2014 13:55

Bedankt voor je bijdrage Marco.

Aan mensen zoals jouw hebben we echt wat.
Je bent echt een groot voorbeeld en inspiratie voor iedereen hier.
Vooral jouw sociale en uitnodigende manier van communiceren,daar kunnen we met zijn alle nog wat van leren.

Ik kan gewoon niet wachten op jouw volgende citaten,ECHT!!!!!
Kansloos gezeik!