Troep achterlatend tuig part deux, Brabant


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

25-08-2014 13:26

Zondagmiddag moest ik na een dag visite effe naar buiten, besloot mijn oude kanaalstekken 's te bezoeken waar ik graag in het najaar vis, nog even en dan ga ik er voeren op jacht naar de sterke torpedo's maar mijn plezier was al weer gauw vergald.

Op mijn eerste stek stond een auto met Pools kenteken, de bekende taferelen, zeevishengels en een enorme teringzooi, ik heb de politie gebeld en een foto van het kenteken genomen, geen zin in de confrontatie verder en een kilometer verder op een andere stek gekeken.

Tsja, en dan dit:

Afbeelding

Er zijn een paar van die plekken waar de vis van zijn schubben is ontdaan, de kop en organen zijn in de omringende bosjes gepleurd, nu met een beetje zon en weinig wind kan je je ongetwijfeld voorstellen hoe het hier ruikt, omdat al het afval lukraak in de bosjes is geslingerd is het ook amper op te ruimen.

Dit gaat ook meters door, fastfood verpakkingen en goedkope grote blikken bier, stukken nylon enz.

Afbeelding

En na al dat bier moeten je schoenen zelf maar de weg naar huis vinden....

Afbeelding

Ik kan zo nog wel effe doorgaan, gebruikt wc papier in de bomen, meters zooi en dan de stank, niet te harden, ik heb vanmorgen contact met de boa gehad en ze gaan meer controleren, tuurlijk.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

25-08-2014 14:42

Ai daar wordt je niet vrolijk van.

Effe over die Polen, ik weet het sommige maken er een zooitje van, maar 'wij' kunnen er ook wat van.
Weleens op Donchery geweest toevallig?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

25-08-2014 15:04

Het zijn in dit geval Polen en dat mag je dan ook duiden denk ik.
Maar het maakt mij niet uit wie het doet, er zal iets moeten gebeuren waardoor dit verandert, een mailtje en een telefoontje verder en er gebeurt in ieder geval wat hier, als we dat nou 's allemaal doen is er in ieder geval een begin.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

25-08-2014 15:21

Helaas heb ik hier ook al de beloften gehad dat ze meer zouden controleren.
Ik heb ze in ieder geval heel het jaar nog niet gezien :evil:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-08-2014 16:44

Aha m'n schoenen zijn terecht!
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

25-08-2014 16:53

Wat sportvisserij nederland zou moeten doen is een algeheel meeneem verbod (evt enkel voor niet Nederlandse inwoners) instellen en meer BOA's opleiden / inzetten voor de controle hierop. Bovengenoemde maatregel zou voor 80% het gerotzooi van die lui uit het oosten tegenhouden ...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

25-08-2014 17:12

Goed punt en crisis of niet, er worden elk jaar meer vispassen verkocht en er gebeuren goede dingen met het inkomende geld, maar ze moeten beseffen dat er meer aan de 'onderkant' moet gebeuren, ook moet er beter naar sommige boa's gekeken worden, sommige zijn wel heel erg 'ambtenaar' en laten het gewoon afweten qua controles.
Onderscheid tussen afkomst gaat gewoon niet, hoeft ook niet want Nederlanders maken er ook een zooitje van, verhoudingsgewijs misschien minder, maar gelijke monniken.......

NB, we weten het allemaal en we kankeren allemaal en het is een nationaal probleem, reken erop dat in kwetsbare gebieden er bedenkelijk naar karpervissers gekeken wordt, daarom melden, politie bellen, BOA mailen en maak duidelijk dat je niet piet met de vaste stok bent maar een karpervisser die anders naar zijn omgeving kijkt en zich beter bewust is hoe je vis goed moet behandelen, we kwakken namelijk geen brasems in een leefnet, nee we steken tijd, moeite en geld in het zo goed mogelijk behandelen van een gelande vis, iets wat je van de gemiddelde karpervissen moet en kan verwachten.
We zijn de snelst groeiende groep en het succes van de Vispas is voor een groot deel aan ons te danken, dat geeft je een stem, gebruik die dan ook want ook al is je plaatselijke BOA niet vooruit te branden, dan nog wordt het geregristreerd en zal er uiteindelijk ook naar zo'n lamme BOA gekeken worden.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

25-08-2014 18:04

Cees v Opstal schreef:Aha m'n schoenen zijn terecht!


Ik leg dubbel, hehehehe :P
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

26-08-2014 23:39

Bij ons in het dorp worden door de gemeente voor hondenbezitters poepzakjes gratis verstrekt.

Dus als nu iedere BOA bij het controleren van vissers gratis vuilniszakken uitdeelt?

Dan is er toch een statement gemaakt!
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

27-08-2014 09:21

Als ik als kleine jongen met mijn vader ging vissen en ik gooide wat op de grond dan had ik de rest vd dag een rood oor ,het achterlaten van afval op welke plaats dan ook is wat mij betreft gewoon een gebrek aan opvoeding .
Het moet niet eens in je hoofd opkomen om afval weg te gooien aan de waterkant ,mensen die dat doen behoren tot het meest asociaalste soort :-?
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-08-2014 09:50

maat van mij gaat altijd rondsnuffelen op stekken waar we komen en heeft ondertussen al een tent, onthaakmat. 2 steunen met piepers ( die het doen) met swingers en een zooi boilienaalden gevonden :lol:

ouwe strandjutter dat het is.

dus niet alles is troep wat men achterlaat. :wink:

:roll: :roll:

schoenen is ie nog niet tegengekomen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

27-08-2014 22:39

Wat wij allen op de kant vinden is vaak nog maar het topje van de ijsberg.
Wij vissen vaak aan een kanaal te vissen.
Je wil niet weten wat we nog al eens omhoog TAKELEN (vooral als er een grote boot is gepasseerd).
Tot aan dekzeilen van verschillende vierkante meter se toe.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-08-2014 22:45

Je wil ook niet weten wat er allemaal vanaf die boten in het water beland. De meeste zullen ongetwijfeld het beste met het water voor hebben, maar ook daar heb je helaas zwijnen bij.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2014 23:08

Een paar keer op Cassiën gevist, je wil niet weten wat daar aan troep wordt achtergelaten.
Van volle vuilniszakken tot lekke rubberboten en zelfs accu's.

Op Madine namen ze de vuilnistonnen van de parkeerplaats mee naar de nachtstekken en vulden ze met bierflesjes zodat het vat niet van de stek te tillen was. En dan heb je daar de bomkraters, perfect om vuilnis in te dumpen.

Putjes bij Parijs, als je daar een beetje je best deed kon je daar een aardige auto bij elkaar zoeken. Fornuizen en wasmachines ook geen gebrek aan.

Wat dat betreft valt het hier gelukkig nog mee, wat niet wegneemt dat alles wat achtergelaten wordt te veel is. Het streven is geen troep maar dat zal helaas wel niet gaan lukken.
Plaats reactie