prijsklasse 2paar molen + hengel


Plaats reactie
andef michiels
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-08-2014 19:25
Locatie: België

16-08-2014 19:41

hoihoi,
ik vis nu al een jaar en half heel intensief ( elke week zeker ) en wil hierbij dan ook mijn visgerief "upgraden". Momenteel vis ik met een hengel die in het totaal 50euro heeft gekost en eentje van ong 90euro. Deze doen het nog goed maar nu ik vissen boven de 10kilo begint te vangen zijn ze echt wel aan vervanging toe. Ik doe graag aan statisch vissen en wil mijn hengel van 90euro houden voor struinend te gaan vissen, zoals opp.vissen met broodvlokken. In welke prijsklasse moet ik beginnen denken voor degelijk materiaal dat toch wel een tijd meegaat. is 200euro voldoende voor een paar molens en hengels want mijn budget (als student) gaat niet veel hoger als dat. Aan welke merken moet ik ook denken, ik vraag eerst hier even uitleg vooraleer ik naar de winkel trek voor jullie mening is te horen.
Alsvast bedankt!
andef michiels
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-08-2014 19:25
Locatie: België

16-08-2014 21:49

ik zie dat velen het lezen, maar niet reageren..
Zo kom ik er niet he
Gebruikersavatar
Niek Boonman
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-02-2008 11:05
Locatie: Wolphaartsdijk

16-08-2014 22:57

Nou ik zal wel reageren dan.

Als tip zou ik gaan kijken voor 2de hands hengels en molens.
Er is enorm veel spul te kopen voor fatsoenlijke prijzen.
Ik weet niet hoe je visserij eruit zit. Op welk type wateren je vist..
Maar hengels van 2,5lb is meer dan genoeg.
Bezuinig niet op de molens de slip moet goed werken!
En kijk in de toekomst. Misschien zie je nu leuke kleine molens die goedkoop zijn leuk voor op stadsputjes.
Maar stel dat je op een kanaal, rivier of naar frankrijk gaat met de tijd dan zijn bigpit molens verekte handig

Daiwa en Shimano zijn toch wel de bekendere namen als het gaat om molens.