troep achterlatend TUIG!!!! ( het westland )


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-08-2014 22:23

Hier zijn we zo (gek) met een aantal hondenbezitters om nog wel eens een plastic zak mee te nemen tijdens de hond uitlaten om de troep van onze jeugd en oudere op te ruimen. Bordjes om honden.ullen opmerkzaam te maken dat ze de drollen opruimen hangen er ook al in ons dorp. Ken Paul uit zijn jongensjaren haha toen speelde dit ook al.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-08-2014 22:30

Grootste probleem is hier juist de winter, het onkruid vergaat en het puin komt te voorschijn.
Laat de winter periode nou ook net de enige tijd zijn dat ik nog op puttenwater vis, op snoek wel te verstaan.
Ik stook het de eerste sessie op als ik op langer op een stek wel blijven doorgaan, heb ik er nog wat warmte van ook.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

14-08-2014 13:29

Frenk /pj otte

Frenk ik heb een kleindochter die wordt zaterdag 16 aug 4 jr ,maar weet gelukkig wel de normen en waarden..................ik geloof erin als je je kinderen dat meegeeft ze het doorgeven...................al is de tijd tegenwoordig anders.


pj. otte,

Ja die ken ik al heel wat jaren,ik ben zelfs de eerste geweest waar je officieel mocht nachtvissen met een tent.
Alhoewel ik moet zeggen dat ze het in leeuwarden ook goed voor elkaar hadden op de Kleine Wielen daar kon je toendertijd ook gaan nachtvissen met een tent als je een vergunning ervoor daar kocht.

En Frenk ,

Ik ga van de winter wel weer vissen lekker op een krib soms weken niks maar ineens is die run er, denk dat je af en toe gaat verleggen he, ik heb mijn neefje ook de karperspullen gegeven die ik hier had ,maar ook gewaarschuwd 1x rotzooi en het is gewoon inleveren dus.

Verder ga ik maar genieten in het buitenland de Ebro en er zijn zulke mooie meren in Spanje he dus ik vermaak me wel.

Gr Paul
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-08-2014 14:11

Paul,

we zijn van de oude stempel, he, dat merk je wel. Mijn zoon/schoondochter letten er erg op dat onze kleinzoon die waarden meekrijgt.
Zeer herkenbare post!

@Cees
Ik ken dat. Het zijn helaas niet alleen maar de visserts. Ook de mensen die met hun kinderen de ëendjes gaan voeren"en de overgebleven plastic zak als een propje op straat gooien. Die waait weer mijn kant op, en raad eens wie de schuld krijgt.......
Ik houd mijn mond niet. Ik heb ouders met het schaamrood op de wangen :oops: :o het propje zien oprapen en zien weggooien in de 5 meter verderop gelegen vuilnisbak. Of als die er niet is, in de plastic zak met vuil die ik al eerder bijeengeraapt heb. :roll:
Heb wel eens een applaus gehad van bejaarden (bij een bejaardenflat) toen ik vervuilers er gewezen had. :o
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

14-08-2014 20:31

Heren, jullie zijn van de oude stempel?
Willen jullie daarmee de suggestie wekken dat jullie generatie
beter besef heeft van normen en waarden?
Misschien is er inderdaad nog veel te leren voor de jeugd :wink:
Mijn persoonlijke mening is dat normen en waarden bij alle generaties
op het moment aan het afglijden is.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-08-2014 22:10

Heren, jullie zijn van de oude stempel


Over generaliseren gesproken :lol:
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

15-08-2014 00:35

Vergeet het vraagteken niet :wink:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-08-2014 08:39

Ach ja, zo voel ik me wel, oude stempel in de goede zin des woords. Ik ben opgevoed met normen en waarden en breng dat over op mijn gezin en omgeving. Wordt ook wel gewaardeerd, en helaas:

Mijn persoonlijke mening is dat normen en waarden bij alle generaties
op het moment aan het afglijden is.
ik merk dit ook op, ook als/dat die oudere generatie oude stempel is/was en afglijdt. Vandaar dat ik wel eens corrigerend optreed.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

15-08-2014 14:50

Ik vind dat als je deze tafrelen ziet gebeuren moet je er wat mee doen, dit krapuul moet aan de schandpaal en het op internet vermelden met naam en daad liefst met foto of een you tube filmpje.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2014 10:28

Speelt idd al langer,
quote van mij uit 2003 ;
Klopt Jacob, ik kom ook wel eens op een recreatieplas, niet om te vissen maar toch.

Als het EEN dag mooi weer is geweest ligt er meer troep, echt ongelooflijk, dan de karpervissers er achter laten in een heel jaar. ( Hulde aan de karpervissers aldaar ! )

Hierna komt dus de gemeentereiniging om alle bende op te rapen. ( Men is te beroerd om naar de vuilnisbak te lopen ).

Ga ook maar eens een keertje op Scheveningen of Zandvoort kijken 's morgens vroeg NA een mooie zomerse dag, ze komen met bulldozers het strand op om alle afval er af te halen !

Het heeft dus niks met de vissers te maken, gewoon de MENTALITEIT van sommigen die het verzieken voor iedereen.

Ik leer mijn kinderen dan ook dat ze niets anders mogen achterlaten in de natuur dan hun voetstappen.
En vandaag op NU.NL ;

Heel augustus maken vrijwilligers elke dag een stuk van ongeveer tien kilometer strand schoon.

Vorig jaar leverde dat 6.590 kilo aan opgeruimd afval op, dit jaar staat de teller halverwege al op 8.170 kilo.

:o
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

22-08-2014 08:50

Ik ruim als er troep ligt altijd eerst op, omdat ik er anders op word aangekeken.

Echter het grootste probleem ligt aan de (sociale) controle; of beter gezegd, het gebrek aan controlere.
de boa's controleren niet 's nachts, de beheerders of visrechthebbende partijen, zie je weinig tot nooit. Op plassen waar wel dagelijkse controle plaatsvindt, zijn deze problemen nihil.

Wees trouwens niet bang om eens een belletje naar 8844 te doen...