troep achterlatend TUIG!!!! ( het westland )


bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

12-08-2014 13:20

Gisteravond in het donker ben ik wezen voeren op een water in het westland.
Bij aankomst op de parkeerplaats zie ik 2 auto's staan en denk jammer er zit iemand.
Als ik richting mijn voerstek loop hoor ik het gegil al van de zogenaamde vissers.
Even twijfel ik nog om een praatje te gaan maken maar doe dit bewust niet om mijn voeren geheim te houden.

Vanmorgen toch maar even gaan kijken, de vissers waren weg en hebben een gigantische zooi achter gelaten.
Blikken bier energiedrank snoeppapiertjes een bart smit boot en brand gesticht.


Alles is weer opgeruimd nu en bij deze hoop ik dat de verantwoordelijken dit lezen.
Laat ik jullie NOOIT meer tegen komen op dit water! !
Jullie moeten je dood schamen voor dit soort wangedrag! !

De daders reden in een blauwe seat ibiza model 2004/2006 en een donkere Peugeot 106
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-08-2014 13:47

Nu het nummerbord van elke auto nog en het water ( :o )

Maar ik ben het er volledig mee eens, Bertho. Als simpele ziel kun je er niets tegen doen, je hebt zo drie/vier man over je heen en een mes tussen je ribben.

Toch schat ik het vaak wel in en zeg desnoods er wat over. Ik maak altijd een foto van de situatie : auto's, nummerborden, zootje, mogelijk personen, of film het. En meld het de vereniging. Die doet er meestal niets tegen, maaar ik wijs de vereniging in zo'n jaarvergadering er wel op.

Ze verpesten het voor de rest, met mogelijke maatregelen die iedereen treft.

De BOA / politie bellen helpt niet, die komt niet.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

12-08-2014 13:56

Nummerbord en water meld ik bewust niet.
Gaat ook niet om personen aan de schandpaal te hangen.
Mochten de bewuste personen dit lezen weten zij zelf wel genoeg.
En hopelijk passen ze hun gedrag aan.
En zoals gezegd mogen ze wat mij betreft weg blijven op dat water.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-08-2014 14:01

Jammer genoeg mogen we geen vooroordelen hebben maar het valt me laatste tijd wel erg op dat ik vooral blikjes Energydrink en halve liters buitenlands bier tegenkom. :roll:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-08-2014 14:41

blij als de zomer voorbij is en al die mooiweer klapstoel vissers weer opzouten.
Veel te druk nu op m'n thuis water :evil:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-08-2014 15:00

Straks in de winter weer lekker in mijn eentje met de pen of een keer statisch; Heerlijk :D
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-08-2014 16:56

IK ben ernstig ziek geweest en kan eindelijk na 3 jaar weer gaan vissen, een rondje langs het water en ik heb hetzelfde gezien, kan niet uitleggen wat het doet, ik kom uit het Westland en woon nu in Brabant maar het lijkt wel of karpervissen aan het degenereren is naar iets voor simpele zielen, ik heb geen ander uitleg voor de teringzooi die achtergelaten wordt, alsof debielen zonder toezicht zijn losgelaten.

Een oplossing weet ik ook niet maar ik wacht ook op het einde van de zomer!

Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-08-2014 19:07

Het is inderdaad te gek voor woorden maar gebeurd inderdaad overal.
wat ik meestal doe als ik dit zie,... is een maat bellen en dan met zijn 2en toch ff langs gaan van hey jongens alles goed,.. gewoon ff babbellen.. ff handje schudden (voorstellen)

en dan kan je altijd zelf aftasten of het op dat punt verstandig is om wat te zeggen over het afval en dat kan je heus netjes verwoorden,.. dit zelf heb ik paar keer gedaan en het zijn vaak wat gasten die net 18/19 zijn en een autootje hebben,... en die snappen het wel.
zijn het wat meer dan 4 of iets en je twijfelt dan weet je genoeg en als je gewoon naar ze toe ben gegaan en ff praatje heb gemaakt, heb je misschien wel een naam en dan kan je dat altijd ff ergens melden ;)

@ frenk,.. inderdaad komt niet overal de boa, maar misschien als je er 1 ziet zou je zijn 06 eens kunnen vragen, dat heb ik ook gedaan op mijn thuis water en als ik belde dan was dat om wat te melden of dat ik hem voorbij zag komen en heb wou uitnodigen voor een lekker bakkie koffie ;) dat helpt echt.

cheers.

ps: wat betreft het westland,... uhm ja het blijven boeren he ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-08-2014 20:05

Rick van Sinderen schreef:IK ben ernstig ziek geweest en kan eindelijk na 3 jaar weer gaan vissen, een rondje langs het water en ik heb hetzelfde gezien, kan niet uitleggen wat het doet, ik kom uit het Westland en woon nu in Brabant maar het lijkt wel of karpervissen aan het degenereren is naar iets voor simpele zielen, ik heb geen ander uitleg voor de teringzooi die achtergelaten wordt, alsof debielen zonder toezicht zijn losgelaten.

Een oplossing weet ik ook niet maar ik wacht ook op het einde van de zomer!

Grtz Rick



Deze ontwikkeling is op ALLE fronten terug te zien in de maatschappij, dus ook "het karpervissen" ontkomt daar niet aan. Ik vrees dat het een opvoedingsprobleem is wat (voorlopig..??..??) niet opgelost zal worden. Helaas mag er namelijk tegenwoordig alleen maar "gepraat" worden. Doet me denken aan een paar zinnetjes die ik onlangs las over de jaren 50/60 generatie:
"Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wél om je te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen"

IK kan overigens nog wel wat verder stigmatiseren over "de karpervissers" maar dat ontaardt hoogstwaarschijnlijk in een (veel te) lange "discussie" hier. Maar ik denk dat er genoeg lezers zijn die begrijpen wat ik hiermee bedoel.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

13-08-2014 11:18

Op een van m'n stekken kom ik het ook tegen. Het vissen is zeer dicht in de buurt van een woonwijk en het vissen wordt er gedoogd. Echter langzaam tovert dit leuke stekje zich om tot een klein vuilnisbult. Lege blikjes mais in de struiken, een lege pot moccona koffie waar voer in zit, lege blikken bier en laatst lag er een kleine honderd meter nylon lijn. Op zich vindt ik het niet erg om de rotzooi van een ander op te ruimen, probleem is dat ik aan het opruimen blijf. Ik vindt het jammer dat er klootjesvolk is wat het probeert te verpesten voor een ander wellicht onbewust of bewust. Maar met een beetje gezond verstand lijkt mij dat je zelf wel weet of het normaal is om je rommel achter te laten of netjes mee te nemen. Zelf doe ik er alles aan om zo min mogelijk sporen achter te laten, het is dan jammer dat er anderen zijn die overal schijt aan hebben.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 12:14

Helaas blijft het ophopen van het vuil niet bij alleen de visplek zelf, ook op de parkeerplaatsen wordt het een grote klerezooi. Ik parkeer bijvoorbeeld op een parkeerplaats bij huizen, en loop tweehonderd meter tot een pad dat naar het viswater loopt.
Op de parkeerplaats lege blikjes bier, maisblikjes, vislijn, die nog even uit de auto gegooid worden.
Ik parkeer daar altijd -anderen dus ook- maar ik word er anders op aangekeken, dus ruim ik demonstratief alles op in een grote vuilniszak voordat ik begin en voordat ik naar huis ga (bedankt, medevissers!!!!). Sommige mensen kennen mij en weten dat ik het voor anderen opruim, zelf maak ik er geen zooitje van, en dat weten ze ook. Als ik naar huis wil rijden komt er vaak iemand die aanbiedt het vuil in zijn/haar bak te doen, met een welgemeend bedankje erbij voor het opruimen.
Het is helaas een teken des tijds.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

13-08-2014 12:22

Ik vind het alleen te kort door de bocht dat de "mooi weer vissers" hiervan beticht worden, ladingen mooi weer vissers ruimen hun troep wel gewoon op, aan de andere kant zijn ook de bivvy boys die het hele jaar vissen, de veroorzakers van het vuil (is mijn persoonlijke ervaring)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 12:24

Niet letterlijk bedoeld, Antoinette, want deze mooi weer vissers waar wij op doelen zie je in de winter niet op karper vissen.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

13-08-2014 12:30

Omdat je ze niet in de winter ziet vissen wil niet zeggen dat het rotzooimakers zijn, wat ik al zei: ik vind dat veel te kort door de bocht.
Overigens zijn er ook zat mooi weer vissers die noodgedwongen alleen bij mooi weer vissen (bijv. wegens lichamelijk ongemak) maar die het vissen wel serieus aanpakken.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-08-2014 12:41

Nou...
Na een paar weken rondgestruind te hebben met een penhengel maar ook gewoon plassen in de rondte lopen om te spotten en met andere vissers te praten komt er toch een beeld bovendrijven van wie de grootste vervuilers zijn, meestal groepen waar als eerste voor een sessie kratten bier word uitgeladen en er muziek bij moet, liefst zo hard mogelijk.
Dan volgt er vaak een vergelijkend warenonderzoek over kosten, merken en welke voerboot je absoluut moet hebben, welke beetmelders en welke camo je absoluut aanmoet.
Op een plasje wat op z'n allerbreedst misschien 70m is...

Ik zal wel oud worden denk ik, ik wordt volgende maand 50, toen ik 17 was had ik een hanekam en was overal tegen, gewoon om tegen te zijn, dus ik begrijp het wel, maar snappen.....
De invloed van dit soort vervuiling op de kant en het resultaat van grote stukken nylon in het water kan soms vernietigend zijn, misschien moet dat 's goed uitgelegd worden met voorbeelden, maar het grote probleem blijft dat deze hobby zeker in de zomermaanden een ongezond aantal tokkies aantrekt die nergens naar luisteren.
Niet alle mooi weer vissers zijn fout natuurlijk, maar het is in deze groep wel over vertegenwoordigd, eerlijk is eerlijk, en het kan ze geen fuck schelen, dat snijd nog het meeste.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 13:28

Nogmaals Antoinette, er staat:
deze mooi weer vissers waar wij op doelen
.

Bovengenoemde omschrijving van Rick lijkt veel op de situaties die ook ik ken (en blijkbaar ook anderen). Losstaand (?) van mijn stukje.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2014 14:12

@frenk,.. afgelopen winter was ook een mooie zachte winter niet waar :P
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

13-08-2014 14:50

Nogmaals Antoinette, er staat: deze mooi weer vissers waar wij op doelen
.

Ik snap je wel, maar soms vind ik bepaalde uitspraken zo stigmatiserend als de pest waardoor er naar mijn mening een te 1zijdig beeld ontstaat.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 14:58

Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen


Antoinette, dit kan ook behoorlijk stigmatiserend zijn :)
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

13-08-2014 16:13

Afgelopen weken hetzelfde (wederom) meegemaakt aan de rivier. Een groepje jongeren (een man of 8) die hun rotzooi (blikjes, flessen, verpakingen en zakjes van de bekende softdrugs) gewoon laten liggen aan het water. Ze waren een flink stuk gelopen om op mijn stek te zwemmen, daar kan ik niet zoveel aan doen ondanks dat t verboden is, maar blijkbaar was mijn verzoek om de rotzooi mee te nemen iets teveel van het goede ...

Ik heb uiteindelijk de volgende dag de rotzooi (zo'n anderhalve vuilniszak) maar opgeruimd en meegenomen. Mij is vanaf jongs af aan geleerd m'n zooi op te ruimen, liet ik toch wat slingeren dan kreeg ik echt n standje van mijn ouwe heer. Hieraan ontbreekt het tegenwoordig ook, want aan de recreatie plassen zie je vele ouders die met kinderen in de buurt van een vuilnisbak zitten, maar bij het opruimen 'vergeet' men vaak de eigen zooi op te ruimen ... Wat voor voorbeeld ben je dan voor de kinderen?!?

Wat dan nog wel een sailant detail is, is dat er een week later iemand van natuurbeheer (boa) bij m'n auto staat te wachten terwijl ik vanaf mijn stek naar de auto terug loop met de hond. Direct komt dan de vraag of ik wel toestemming heb van de boer om daar te komen met de hond. (Uiteraard had ik dit, stond ook op het boeren erf geparkeerd) Jammer dat ze niet een paar uur eerder kwamen, want dan hadden ze nog wat Duitsers met zeven hengels en een heel kampement kunnen pakken die op verboden terrein zaten ...
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

13-08-2014 17:11

@Frenk je hebt volkomen gelijk :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

13-08-2014 17:46

Dit probleem doet zich al jaren voor, en heeft dus niks met peppie's en kokkie's te maken alsook niet met wintervissen.
Het is een algeheel probleem die al jaren voortduurd .
Toen ik nog in het bestuur zat van visvereniging deed dat probleem zich al voor,je kunt praten als brugman het helpt dus niet.


Ik kan de topic starter best begrijpen maar als je dag en nacht wil klaarstaan om rommel op te ruimen van anderen, ik niet meer ben een beetje klaar met dit soort wat zegt karpervisser te zijn.


En ik praat al over een discussie wat ikzelf 15 jr gevoerd heb.

Gr Paul
Sebastiaan beugelink
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-06-2014 14:08

13-08-2014 18:18

[quote="paul veenendaal"]Dit probleem doet zich al jaren voor, en heeft dus niks met peppie's en kokkie's te maken alsook niet met wintervissen.
Het is een algeheel probleem die al jaren voortduurd .
Toen ik nog in het bestuur zat van visvereniging deed dat probleem zich al voor,je kunt praten als brugman het helpt dus niet.

Het is overal hetzelfde :evil:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 20:58

Het is inderdaad de tendens, Paul, 15 jaar geleden ook al. Een kwestie van opvoeding. Mijn kleinzoon (1,5 jaar) weet ook al dat ie niets op de grond moet gooien. Geef maar aan opa. Normen en waarden.

alsook niet met wintervissen.

Klopt, maar het doet je wel verlangen naar het wintervissen, al die rotzooischoppers die zich vissers noemen, weg. Het zijn niet alleen (zichzelf noemende) karpervissers.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-08-2014 21:00

1926:

Afbeelding

en nog een keer 1970:

Afbeelding