Voerboot kopen


Plaats reactie
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

25-06-2014 15:12

Goedemiddag casper

Ik heb zelf ook aardig me hoofd gebroken laatste weken over aardig wat voerbootjes.

Op een gegeven moment kwam ik er nog bij 2 uit , allebei helaas wel iets boven jou budget .

Ging om de maverick 750,- en de instant pearl 675,-

Na wat bellen en denken ben ik uiteindelijk gegaan voor de medium pearl , toch het beste gevoel bij cor van bfp hele eerlijke aardige man.

Gaat uiteindelijk toch om aardig wat centjes , en die moeten goed uitgegeven worden .(Ben er 100% zeker van dat dit voor mij de beste keuze was).

Alles wat je leest over cor is niets anders dan lof ( ook over zijn eerdere boten ).

Dus ik zou zeggen als je misschien iets meer kan missen is de instant pearl wel iets voor je

mvg
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

25-06-2014 20:29

Zat zelf te twijfelen tussen de Maverick (750€+extra batterij 45€+ tas 99€)en de anatec mono S,(659€+extra batterij 35€)ben gegaan voor de anatec,(heb wel de versie lakeside graupner mx10 gekozen met de antenne in de romp voorzien,wilde geen antenne van 50cm op de boot),toch iets meer rond jou budget en de draagtas en dergelijke zit er allemaal bij.De Maverick is kwalitatief wel beter volgens mij maar ook een pak breder en het kostenplaatje liep hoger op.Veel succes met je keuze.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

26-06-2014 17:33

Hallo Casper,

Ik heb er ervaring mee, ik heb sinds begin dit jaar een baitstar, ik heb ook een review geplaatst bij de reviews in de materiaal sectie. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Ik ben echt tevreden over deze boot en wil niet anders meer!

grt

Ron
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-06-2014 23:46

Casper .

ik kan je enkel adviseren , bij deze ;

Neem een boot die A in nederland is gebouwd , dit vanwege mocht er iets mis zijn je niet via een tussenpersoon hoeft te handelen .

En B koop een boot die erom bekend staat goed te zijn , en die zijn er op het moment maar 2 in mijn ogen .

Navigator/maverick van remco
pearls van cor .

2 goud eerlijke mensen die alleen het beste met je voor hebben !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-06-2014 10:39

Vismaat heeft de navigator. Wat is dat een topboot zeg! Hij is al flink gebruikt, zelfs de vorige winter deed hij dienst als ijsbreker. Vervolgens in een storm kreeg hij de volle golven over zich heen, maar gewoon doorvaren alsof er niets aan de hand is. Bereik is ook echt enorm! En je kan er veel voer in kwijt (meen 1,5kg per bak).
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

27-06-2014 11:57

De baitstar is de nieuw uitgebrachte smartboat, en deze laatste heeft ook een goede naam, ik twijfelde eerst ook een beetje. Maar ben toen bij Berry langs gegaan in Apeldoorn en heb daar gevaren met de boot en toen was ik om, helemaal omdat het een compacte boot is, qua formaat als de anatec maar dan gebouwd in Nederland. De Navigator was ook een optie voor mij maar nadat ik deze boot had gezien vond ik hem veel te groot en moest ik bijna een extra aanhanger erbij kopen en hij is ook niet zo handzaam als de baitstar.

Dus voor mij mag deze boot ook onder de "goede" boten geschaard worden,

grt

Ron
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

27-06-2014 12:51

Goedemiddag ron

Zelf ook geprobeerd om wat info over deze boot te vinden , en wat vind ik alleen maar ervaringen van jou . Geen andere mensen die iets over deze boot te melden hebben .

Wil daarmee niet zeggen dat deze boot niet goed kan zijn deze persoon het netjes oplost als er iets mee is , maar waarom risico nemen ?

Als je toch je centjes goed wilt besteden waarom dan niet een boot nemen die ze naam al waar gemaakt heeft (of een bouwer die die al een goede naam heeft) .

mvg
karpers 2015 : 19
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

27-06-2014 16:28

Hallo Sjaak,

Je hebt gelijk vwb de ervaringen (ik weet ook niet hoeveel baitstars/smartboats er in omloop zijn),
maar hij verkoopt ze ook pas sinds begin dit jaar. En hij moet ergens beginnen toch?

Ik kan alleen mijn ervaringen delen, en ik ben er zeer positief over (en ik heb al een aantal andere boten gehad hiervoor, dus kan wel beetje vergelijken).
Ik zou zeggen dat wanneer iemand intresse heeft bel hem op en maak een afspraak dan kun je het zelf zien en je keuze maken. Kijken kan geen kwaad en misschien dat er dan nog meer positieve reacties bij komen.

Groet,

Ron
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

27-06-2014 18:55

Smartboat werd toch eerst door iemand anders verkocht?
Ik heb de mijne tenminste ooit bij de bouwer in Soest gekocht.

En als de buitenkant hetzelfde is, is dan de binnenkant ook hetzelfde?
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

28-06-2014 11:27

Ja klopt maar die is er mee gestopt en hij heeft de mal overgenomen en is de boot zelf gaan bouwen,
ik weet niet wat er in de oude smartboat zat/zit, maar hij vertelde mij dat hij alles opnieuw tegen het licht had gehouden en de boot opnieuw heeft opgebouwd met de voor nu bekende merken enzo.

Daarom ook baitstar en geen smartboat meer,

groet,

Ron
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

28-06-2014 13:41

Ok, bedankt voor de info!
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

30-06-2014 09:24

Goedemorgen ron

Ik snap dat als jij tevreden bent dit graag laat weten , is ook helemaal niets mis mee zou ik ook doen :wink:

Maar nogmaals , waarom zou iemand kiezen voor een nieuwe boot ?

1 Geen gebruikerservaringen
2 Hoe word het opgelost , als de boot het niet naar behoren doet (garantie gevallen , of buiten de garantie)
3 prijs is ook niet echt scherper als de boten , die zich al hebben bewezen

mvg
karpers 2015 : 19
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

01-07-2014 13:48

Hallo Sjaak,

Als iedereen zoals jij zou denken dan komt de economie niet vooruit en zou iedereen blijven plakken bij bepaalde (achterhaalde) merken,

Zoals al een aantal keer verteld in dit topic heb ik de keuze gemaakt nadat ik bij Berry van BaitStar ben langs geweest en mijn gevoel er goed bij was en de reistijd ook nog eens goed te doen is (Zwolle - Apeldoorn(25min)), dus als er al wat is dan sta ik zo bij hem op de stoep.

Aangezien ze gewoon de normale garantie bieden zoals elke andere retailer maak ik me hier dan ook niet echt druk om, want ga er in eerste instantie van uit dat er niets gebeurt oid, en tot nu toe is er ook nog niets aan de hand geweest :D. En de boot is opgebouwd uit losse componenten dus buiten garantie kan ik altijd nog bij hem langs gaan of anders naar een modelbouw winkel oid. en de kapotte module vervangen (dit ook weer zoals het ook zou gaan bij de boten die jij aanhaalt).

Qua prijs valt er volgens mij wel wat te onderhandelen want ik had uiteindelijk ook een erg mooie deal waar de anderen die jij noemt niet bij in de buurt kwamen. Dus het qua prijs ook niets scheelt ben ik het ook niet overeens met je.

Heb je trouwens al wel eens contact met hem opgenomen en bij hem langs gegaan, dan zou je denk ik wel anders gaan denken over deze boten en de bouwer.

grt

Ron
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

01-07-2014 14:19

Goedemiddag ron :wink:

Ik reageer even heel kort moet zo de kleine van school pikken .

Waarom zou de economie niet draaiende blijven als je bij de pearl bij cor of een maverick/navigator bij remco haalt ?

Deze boten/mensen hebben zich tevens al meer als genoeg bewezen , en zie persoonlijk niet het nut om het mogelijke risico te nemen als er iets mis is.

Hij kan een hele goede boot hebben , en een hele vriendelijke man zijn , en meteen paraat staan om je te helpen als er iets mis (nogmaals waarom risico nemen als er al goede alternatieven zijn)

Qua prijs die erbij staat scheelt elkaar niet zoveel , en als er valt te onderhandelen prima , maar dit staat niet aangegeven toch?

Contact met deze meneer te zoeken vond ik niet nodig , de reden mogen duidelijk zijn


mvg
karpers 2015 : 19
Ron Berkhof
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-02-2014 11:05

01-07-2014 21:26

Sjaak,

Wij komen er toch niet uit denk ik, Ik heb vertrouwen in deze boot/bouwer en jij koopt liever iets wat zich volgens jou al bewezen heeft. maar volgens mij heeft de vorige versie van de baitstar zich ook al genoeg bewezen (smartboat) alleen wordt hij nu door iemand anders gebouwd, maar zal de basis van deze boot nog steeds hetzelfde zijn.

En vwb economie bedoelde ik dat wanneer iedereen achter de bestaande merken zou zijn aangelopen dan zouden Philips en Sony ook de alleenheersers wereld zijn en zouden bijv. Samsung nooit zo groot zijn geworden.
Wat mij ook heeft weerhouden om een navigator of een black pearl te kopen is dat ze 1 motorig zijn en een roer hebben. Mijn boot is dubbel motorig en is dus en sneller en wendbaarder, en vergeleken met de navigator ook een stuk compacter.

Maar zoals gezegd het is ook mijn keuze geweest en ik ben er blij mee, en misschien dat er snel meer mensen komen met dezelfde ervaringen als ik, ik denk dat die er vast wel zijn want mensen gaan eerder het internet op met negatieve ervaringen dan positieve.
Want ik kan zoals jij zegt behalve mijn positieve al helemaal geen negatieve ervaringen vinden over de baitstar, en over de anderen vind ik die wel terug op. Dus dat zegt ook wel weer wat :),

grt

Ron
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

02-07-2014 09:33

Ron een allerlaatste keer 8)

Mee eens dat we er waarschijnlijk niet gaan uitkomen inderdaad.


Qua ervaringen geef ik inderdaad al aan , 1 goede van jou , inderdaad ook geen slechte . Je geeft zelf al aan dat deze boot redelijk nieuw is , vandaar dus geen ervaringen .

Hoe kunnen we deze boot dan in categorie "goede boten scharen".
Ervaringen van mensen daar gaat het toch lijkt mij , en als deze er niet zijn neem je dus risico of iets goed is of niet (speel je dus met een hoop geld).

Verder zal ik het er ook blij laten , de topic starter heeft hier ook niet echt baat bij

mvg
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-07-2014 13:33

door sparen en echt voor een navigator gaan,....

succes.
Oja joh!!!
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

02-07-2014 20:26

Dat is net wat je zoekt denk ik.
Ik heb ze allebei. Dus de Navigator en de Smartboat.

Als het enigszins kan neem ik liever de Smartboat mee. Ik vind m veel handzamer en een stuk lichter.
Plaats reactie