Koop nooit je hengels bij Raven hengelsport


Ruud Schonagen
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-04-2008 19:12

13-06-2014 10:46

Koop nooit je hengels bij Raven hengelsport

Je denkt mooie kwaliteitshengels gekocht te hebben bij Raven. Daarbij kun je er vanuit gaan dat je ook kwalitatieve service kunt verwachten als er toch iets mis mee blijkt te zijn.
Het gaat hier om de Grizzle Carp Rod 12ft 2,75 lb, na hier 2 keer gevist mee te hebben over een korte periode brak het topdeel zo een 10 cm onder het topoog en tijdens het ophalen nog wel, er is ook niets buitengewoons mee gebeurt.

Dan neem je contact op met Raven en zeggen ze dat je de hengel op moet sturen wat natuurlijk meer dan normaal lijkt, de reparatie afdeling werkt alleen op dinsdag en donderdag dus daar moet je dan eventjes geduld voor hebben. Dan krijg je uiteindelijk een e-mail dat ze het topdeel willen repareren en daar verstaan ze dan onder het topoog eraf halen die 10 cm korter op het afgebroken deel plaatsen?!? Sorry, ik heb een korte tijd geleden hengels gekocht bij Raven toch?? Service? GARANTIE? Ik wil graag een nieuwe hengel of een nieuw topdeel, goed geld betaald namelijk? Dit was de reactie:

"Onze reparatieafdeling beoordeeld deze hengel niet als een garantiegeval omdat deze meerdere malen gebruikt is. Bij een fabrieksfout ontstaat vaak direct een breuk bij het eerste gebruik."

Meerdere malen gebruikt, ja dat klopt 2 hele keren...en als ik ze niet gebruik; ja, dan breken ze ook niet inderdaad, slim hoor.. In de kast zetten dus?
Er is 25 jaar garantie op deze hengels toch?

"Deze Piet Vogel hengels zijn kwalitatief erg goed. Het komt dan ook niet vaker voor dat zomaar het top deel breekt. De hengel is door 4 ervaren mensen beoordeeld en zei komen tot dezelfde conclusie. Het gaat hier helaas niet om een fabrieksfout of een ondeugdelijk product en zal daardoor zowel bij ons als bij Piet Vogel niet vervangen worden voor een nieuw top deel.
Een breuk als gevolg van fabrieksfouten zal bij de eerste worp ontstaan en is altijd anders dan de breuk bij uw hengel."

Nou, kijk, dat kan kloppen. Ik heb mijn hengel uitgevaren dus hij breekt dan niet zoals bij een worp, hij is gebroken bij het ophalen, is toch heel iets anders.. Andere hoek, andere kracht? Maar als Raven simpelweg heeft gekeken naar een hengel die toch echt door een fabrieksfout gebroken is, en constateert dat zij vinden van niet, dan ben je dus mooi je hengel kwijt..en dat hij bij Piet Vogel niet vervangen zou worden, kunnen ze moeilijk constateren. Yaris Sport, waar de hengels gemaakt zijn, is namelijk failliet. Ik heb dus uiteindelijk een nieuwe hengel moeten kopen want begrip voor een kortere hengel dan de andere 2 kon ik ook niet krijgen.. Alsof ik met mensen te maken heb die niets hebben met de producten die ze verkopen... Mijn advies: geen hengels kopen daar..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-06-2014 11:04

Beste,

Er zijn zat topics over Raven dus als je de zoek functie had gebruikt had je eruit kunnen halen dat je beter niet je spullen bij raven kan kopen, niet omdat ze geen kwaliteit hebben of wat dan ook want ze hebben ook kwaliteit spullen, maar puur om de service die ze daar niet goed hanteren..

Maar als het piet vogel hengels zijn dan kan je toch ook een e-mailtje naar piet sturen misschien kan hij je wel verder helpen,..

laat dit een wijze les voor je zijn en misschien ook voor andere.

ps: ik koop er zelf ook wellis wat hoor, maar dan meer dingen zoals aas, lood endtackle zooi eigenlijk, maar geen hengels tenten en dure dingen.
Oja joh!!!
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

13-06-2014 11:46

Schandalige oplossing. Een hengeltop inkorten is leuk als je hengels 5 jaar oud zijn en je per ongeluk je topje tussen je autoraam hebt laten zitten. Dit had opgelost moeten worden met of een nieuwe hengel of een topdeel. Het lijkt erop dat het faillissement een reden kan zijn geweest voor het niet kunnen/willen vervangen van de hengel.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

13-06-2014 11:49

Dan hadden ze dat alsnog met een vergelijkbaar artikel kunnen omruilen.
Slechte winkel, slechte service.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

13-06-2014 11:53

ik heb 15 jaar met de tritons gevist van de vlem/raven en nooit niks mee gehad.
misschien zal er wel een slecht bij gezeten hebben als ze die hengels nog op voorraad hebben gelijk een nieuwe top vragen.
mijn maat heeft daar een setje hengels gehaald met op 1 hengel een losse reelhouder deze werdt meteen omgerolen tegen een andere dus zo slecht was de service nog niet.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-06-2014 11:56

belachelijk! enkeltje rechtsbijstand, denk dat je goede kans maakt!

Daarnaast dat ze een mailtje terugsturen met spelfouten erin, onprofessioneel zeg!

"Deze Piet Vogel hengels zijn kwalitatief erg goed. Het komt dan ook niet vaker voor dat zomaar het top deel breekt. De hengel is door 4 ervaren mensen beoordeeld en zei komen tot dezelfde conclusie. Het gaat hier helaas niet om een fabrieksfout of een ondeugdelijk product en zal daardoor zowel bij ons als bij Piet Vogel niet vervangen worden voor een nieuw top deel.
Een breuk als gevolg van fabrieksfouten zal bij de eerste worp ontstaan en is altijd anders dan de breuk bij uw hengel."


p.s. laat dit een les zijn voor iedereen die ze hengels online wilt bestellen, gewoon in de winkel kopen.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-06-2014 12:12

Zij zeggen het zelf al:
Het komt dan ook niet vaker voor
, maar dit is die ene uitzondering.
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

13-06-2014 13:02

Wat ik mij overigens afvraag. Wilde zij de reparatie kosteloos uitvoeren? In dat geval lijkt het alsof zij wel erkennen dat het een geval garantie is.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-06-2014 13:05

Ik ben benieuwd waar deze 4 mensen dan ervaren in zijn, nee verkopen bij garantie gevallen ?
Om ergens ervaren in te zijn moet je het vaak doen en gebroken toppen komen bij geen 1 merk vaak voor, + je moet materiaal kennis hebben opgedaan door werkervaring of opleiding. Ik weet wel zeker dat geen van die 'ervaren' werknemers ooit gewerkt heeft in de productie van blanks, of een opleiding heeft gevolgd in de kunststoffen productie.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

13-06-2014 13:20

bert kamp schreef:Ik ben benieuwd waar deze 4 mensen dan ervaren in zijn, nee verkopen bij garantie gevallen ?
Om ergens ervaren in te zijn moet je het vaak doen en gebroken toppen komen bij geen 1 merk vaak voor, + je moet materiaal kennis hebben opgedaan door werkervaring of opleiding. Ik weet wel zeker dat geen van die 'ervaren' werknemers ooit gewerkt heeft in de productie van blanks, of een opleiding heeft gevolgd in de kunststoffen productie.


Misschien hebben ze dat juist wel gedaan, bij hun eigen X2 rommel.
Ruud Schonagen
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-04-2008 19:12

13-06-2014 13:36

Michel Zoet schreef:Wat ik mij overigens afvraag. Wilde zij de reparatie kosteloos uitvoeren? In dat geval lijkt het alsof zij wel erkennen dat het een geval garantie is.


Raven:

Natuurlijk willen we je graag helpen en snel weer laten vissen. Daarom willen wij deze hengel graag kosten loos voor u repareren. Het top oog wordt opnieuw op de hengel geplaatst. Enig nadeel is dat de hengel 5 centimeter korter zal zijn dan u gewend bent. Dit zal aan de waterkant gelukkig geen consequenties hebben.

Ik denk dat wij hiermee een nette en eerlijke oplossing aanbieden. Ik hoor graag of we de hengel mogen repareren.

Ik had er geen behoefte aan om naar hengels te kijken waarvan de toppen ongelijk waren, ik koop kwaliteit en verwacht dan ook kwaliteit, tevens de service daarvan. maarja niet bij Raven dus.
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

13-06-2014 13:53

Gevalletje wel schuld bekennen maar niet voor de consequenties willen opdraaien. Hoe lang had je de hengels al?
Ruud Schonagen
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-04-2008 19:12

13-06-2014 14:05

Michel Zoet schreef:Gevalletje wel schuld bekennen maar niet voor de consequenties willen opdraaien. Hoe lang had je de hengels al?


Ja daar lijkt het inderdaad op.. ik heb de hengels nu een maand of 2, en zoals ik verteld had heb ik er wel 2 hele keren mee mogen vissen..
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

13-06-2014 14:31

Dan heb je dus nog 10 maanden garantie. Ik zou teruggaan met beide hengels en je geld terug eissen danwel vervanging van de producten. Willen ze dit niet dan heb je er alles aan gedaan en heb je een goede kans op rechtsbijstand.

Ik snap ook niet wat raven moeilijk doet, kan alleen het punt bedenken dat de maker van de hengels falliet is, en dus kost het raven zelf geld. Normaliter pakt een goede winkel het direct uit je handen, vervangt de hengel en gaat zelf ruzie maken met de fabriek/merk.
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

13-06-2014 14:42

[quote="Wouter Witkamp"]Dan heb je dus nog 10 maanden garantie. Ik zou teruggaan met beide hengels en je geld terug eissen danwel vervanging van de producten. Willen ze dit niet dan heb je er alles aan gedaan en heb je een goede kans op rechtsbijstand.

Ik snap ook niet wat raven moeilijk doet, kan alleen het punt bedenken dat de maker van de hengels falliet is, en dus kost het raven zelf geld. Normaliter pakt een goede winkel het direct uit je handen, vervangt de hengel en gaat zelf ruzie maken met de fabriek/merk.[/quote]

Precies mijn gedachte. Raven kan de claim niet elders neerleggen en dus proberen ze de klant af te schepen met een halfbakken oplossing.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

13-06-2014 15:19

Ach niet moeilijk doen ,de andere twee hengels ook 5 cm inkorten :wink: en dan is het toch opgelost anders komt hier ook weer een slotje op.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

13-06-2014 16:54

Gewoon super slechte service van Raven,.NOOIT meer iets kopen daar en vermijden zulke toko,s.Het is trouwens niet de eerste keer dat ze daar moeilijk doen want me maatje heeft ook al meerdere keren problemen gehad die door de leverancier uiteindelijk netjes werden opgelost.
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

13-06-2014 18:01

Een maat van mij had een tijdje geleden een set aanbieding gekocht bij raven waar een foudraal bij zou zitten geschikt voor 3 hengels. Bij de set zaten 2 hengels en hij had thuis nog een derde hengel dus dit kwam mooi voor hem uit. Eenmaal ontvangen bleek er een foudraal voor 2 hengels in te zitten. Hij belde raven op waarop raven antwoorde:
"in de voorwaarde stond dat schrijf en spel fouten zijn voorbehouden".

Dit vind ik echt een slechte service. Dan kunnen ze net zo geen beschrijving geven van het product want de beschrijving die er staat is dus niet betrouwbaar. Je kunt dus een hengel met 6 ogen bestellen terwijl er uiteindelijk 5 ogen aan blijken te ziten.

Naar mijn mening is raven alleen een goede winkel vanwege het grote assortiment. De kwalitijd van het X2 merk is namelijk gewoon slecht, de service is slecht en zelfs de prijs is slecht. Op raven staan fishfinders voor meer dan honderd euro duurder dan andere sites :o .

Daarom koop ik me spulle vaak bij henkkoster. Die geven teminste goede service.

van Jasper
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

13-06-2014 21:07

Dozenduwers geen liefhebbers van de sport, scoren wat je per doos wil scoren en de "eigen merk" hengels, molens, jassen, lees zeer goedkope namaak, lekker laten waar je ze aantreft.
Verder lees het stukje over consumentenrecht op de site van de kamer van koophandel, je hoeft hun nee niet te accepteren, ook hoef je nooit genoegen te nemen met een tegoedbon, wettelijk zijn ze namelijk verplicht desgevraagd het geld terug te geven.
Verder, hoe zeker ben je als beoordelaar garantie van je zaak als je er nog drie collega,s bijhaalt ..

Workarround naar de bron, Piet Vogel benaderen dus.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

13-06-2014 23:48

De meeste hengel toppen breken tussen de auto deur
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-06-2014 22:33

Aan de andere kant wordt je als winkelier er ook helemaal schijtziek van waar mensen allemaal mee aankomen zetten. Ik ben absoluut geen Raven fan maar snap de reactie in dit geval.
Let op slagboom !
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-06-2014 07:28

Mannen
Hoe jammer en triest ik het ook vind kan ik er persoonlijk helemaal niets meer aan doen. Ik werkte in loondienst (als zzper) voor Yarissport dat eigenaar was van het merk Rods&Tackle. Ik was daar verantwoordelijk voor het ontwerpen van de producten. Dat was een droom die in vervulling ging echter al snel kwam ik er achter dat er veel fluctuatie zit in de kwaliteit van de materialen die uit China verscheept werden en dat mijn ontwerpen ook niet altijd helemaal werden gevolgd. Dat was gelukkig niet het geval met de serie hengels want die waren/zijn absoluut van zeer goede kwaliteit. Toch heb ik daardoor besloten om in oktober 2013 te stoppen met dit merk Rods&Tackle omdat ik niet kon leven met die fluctuatie in de andere producten, voorbeeld de adjustable pootjes van de stoelen en Bedchairs. De eigenaar van Yarissport beloofde dat hij gewoon de garantie van de materialen met mijn naam erop door zou zetten en vanaf 2014 zonder mijn naam zou doorgaan. Echter jan 2014 ging het bedrijf Yariissport failliet en waren alle lijnen met de fabriek meteen verbroken. Er zijn dan ook geen onderdelen meer om mensen te helpen want natuurlijk heb ik mij dit aangetrokken. Ik heb dan ook diverse bronnen benaderd maar niemand kon mij helpen wat onderdelen te verkrijgen. Dit alles heeft dus niets te maken met Piet Vogel Rigsolutions want daar ben ik wel eigenaar en verantwoordelijk voor de garantie. Ik kan je zeggen dat die garantie gevallen door mij altijd persoonlijk worden afgehandeld en ik iedere klacht serieus neem. Ik zal dus ook nooit meer zo naïef zijn mijn naam te gebruiken op producten mits ik niet 100% zelf verantwoordelijk kan zijn voor kwaliteit en garantie. Nogmaals hoe triest ik het ook vind ik kan niets doen voor mensen die een garantieklacht hebben over producten van Piet Vogel Rods&Tackle. Met vriendelijke groet Piet Vogel
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

16-06-2014 08:56

Overigens is er in het consumentenrecht een regel neergelegd - meen ik - die stelt dat bij gebrek aan een artikel dat minder dan 6 mond geleden is aangekocht, het aan de andere partij (raven) is om aan te tonen dat sprake is van schade door oneigenlijk gebruik. Bewijslast ligt dus bij raven. De enkele opmerking, 4 ervaren mensen zijn van mening dat schade door jou komt, zegt niets over het oneigenlijke gebruik dat jou wordt verweten. Ik denk nml dat jij makkelijk 5 mensen kunt optrommelen die voor jou willen verklaren dat het niet door oneigenlijk gebruik komt.

M.a.w. Heb je een rechtsbijstandsverzekering dan is dit je kans om er gebruik van te gaan maken :-)
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

16-06-2014 09:54

`@Piet Vogel

Toen ik me in een eerder commentaar afvroeg of het stoppen met andere producten iets te maken had met teveel gezeik misschien?, heb je dat in alle toonaarden ontkend. Ik zat er kennelijk toch niet zo heel erg ver naast.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-06-2014 10:17

Beste Wim
Heeft niet met gezeik te maken maar ik ben een idealist en dan is samenwerken met een zakenman gewoon niet mogelijk. Dom van mij want ik had dit ook al in mij vorige bedrijf meegemaakt! Noem mij dan maar een ezel! Ik ben gewend altijd 100% achter mijn producten te kunnen staan en als er dan toch een (fabriek) foutje voorkomt in een product dit meteen op te lossen. Ik neem dan ook zelf alle beslissingen en dat gaat niet als je onder een ander werkt. In de tijd dat ik er wel bij zat werden garantie klachten trouwens wel degelijk door Yarissport opgelost echter ik vond dat vele voorkomen hadden kunnen worden.