Luchtbuks


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-05-2014 23:25

Mark seibers schreef:is het toegestaan om een luchtbuks in je tent te hebben bij het nachtvissen?


Nee
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-05-2014 10:24

Ik heb een aluminium werppijp, heb hem gelukkig nog nooit hoeven gebruiken als wapen.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

02-05-2014 19:04

wat een onzin allemaal......
als jij nog in je tent ligt en wordt wakker en dan wil je er nog uit komen als ze je hengels weghalen???
je bent altijd de klos,jij moet namelijk nog uit je tent komen en er kan iemand aan de zijkant staan met iets.
dus lekker blijven liggen....
ik ben absoluut geen angsthaas maar als dit bij mij gebeurt blijf ik lekker liggen tot ze weg zijn.
het zijn maar materialistische dingen, altijd beter dat je hengels weg zijn dan in het ziekenhuis...

en als luchtbuks schutter een antwoordt te geven op je vraag:

nee dat mag niet.

Een luchtdrukgeweer of luchtdrukpistool moet altijd goed verpakt worden vervoerd.
Dit omdat volgens de wet een luchtdrukgeweer en of luchtdrukpistool tijdens het vervoer niet meteen te pakken en te gebruiken mag zijn.
Het luchtdrukgeweer en of luchtdrukpistool mag daarom tijdens het vervoer nooit gespannen en of geladen zijn.

Om het luchtdrukgeweer of luchtdrukpistool te vervoeren kunt u deze het beste in een passend foudraal of koffer doen.
Tevens raden wij aan om, als extra veiligheid, het foudraal of de koffer af te sluiten met een slot en een zogenaamd trekkerbeugelslot te monteren op het luchtdrukgeweer of luchtdrukpistool wanneer u deze vervoerd.

Tevens als u een luchtdrukgeweer of luchtdrukpistool vervoerd moet het zijn van punt a naar punt b dus bv huis naar schietvereniging.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-05-2014 18:21

Als er groepen hangjongeren zijn in de buurt van je plek(hebben we hier in de buurt ook) , zorg gewoon dat je een muziekie in hun genre op hebt staan. dat werkt perfect. als het om een meer afgelegen plek gaat, waar dan dus doelgericht wordt gewerkt... zorg gewoon voor een vismaat
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

03-05-2014 18:39

michiel moore schreef:Als er groepen hangjongeren zijn in de buurt van je plek(hebben we hier in de buurt ook) , zorg gewoon dat je een muziekie in hun genre op hebt staan. dat werkt perfect. als het om een meer afgelegen plek gaat, waar dan dus doelgericht wordt gewerkt... zorg gewoon voor een vismaat


En door dat soort fratsen in bewoond gebied wordt vissen/nachtvissen meer en meer verboden. Wat een tip!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-05-2014 20:19

Michel Hulshof schreef:En door dat soort fratsen in bewoond gebied wordt vissen/nachtvissen meer en meer verboden. Wat een tip!


als jij in mijn post leest dat je een ghettoblaster mee moet nemen, ben je niet goed bij je paasei. je kan toch een telefoon met een muziekje aan hebben... na laat maar want met zulke pannenkoeken als jij ga ik niet in discussie
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

03-05-2014 21:31

Ik zou er toch niet aan moeten denken om tijdens mijn vissessie te moeten luisteren naar herrie waar ik niet van hou.

Maar komop mensen, een wapen meenemen naar de waterkant?! Vraag jezelf dan eerst even af waar je mee bezig bent. Met vissen toch?

Al dat gedoe met sensoren, draadjes spannen, wapens etc. Wat een ellende! Begin mij bijna te schamen voor onze hobby.
Ik snap heus wel dat we met kostbare spullen langs de waterkant zitten waar we zuinig op zijn. Maar we zitten daar toch voor een stukje ontspanning en plezier? Heb je dat nog wel als je je stek en jezelf moet beveiligen met wapens en sensoren? Ik zou er dan weinig plezier meer in hebben.....
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-05-2014 08:47

Voor degenen die denken dat ze zich met een wapen kunnen verdedigen kijk hier eens naar,afgelopen woensdag bij mijn zoon zijn zaak,tweede zoon werkt daar ook,ik ben blij dat ze deze houding aangenomen hebben anders had dit heel anders kunnen aflopen!
Dit is op 1 km van het AK!
http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/g ... inkel.aspx
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

04-05-2014 10:47

Inderdaad..... ga in zulke gevallen NIET de held uithangen en werk gewoon mee.
Je moet je afvragen: zijn die spullen MIJN leven of die van een ander waard???


Wel mooie heldere beelden van de daders, dat moet het opsporen toch een stuk makkelijker maken.
Volgens mij zijn die laptops ook op te sporen gezien het feit dat de verkoper de serienummers heeft enzo....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-05-2014 11:17

Pff Benny wat een heftige ervaring, ik wens je boys sterkte. Ook al ziet die overval er erg amateuristisch uit en wie wil ziet er zeker kansen om het wapen af te pakken, maar het blijft heftig.

Zelf vis ik veel alleen en voornamelijk op plekken waar niet zomaar iemand achter mij kan staan. Boot, eiland, ondoordringbare bosrand ed. Ik besef wel dat de kans een stuk kleiner is maar als het fout gaat, dat het dan ook goed fout gaat. Vroeger op gewone plekken wel enkele keren niet op mijn gemak gezeten. Volgens mij komt er meestal van te voren iemand een lulpraatje bij je maken. Heel stug reageren en er zo snel mogelijk vanaf zien te komen en dan wegwezen. Tja en verder weet ik niet hoe ik zou reageren, dat hangt zo van de situatie af, meteen alles meegeven zal niet in ieder geval niet zomaar gebeuren.
Let op slagboom !
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-05-2014 11:57

Als ouder heb ik het hier heel moeilijk mee ,ik laat mijn zonen niet ongestraft onder schot gehouden worden,deze jongens werken hard voor hetgeen wat ze hebben en dan willen die mannen hun eigendom afnemen.
Ikzelf heb ook een probleem en dat geef ik toe ,als ik mij ergens op fixeer dan vind ik het ook!
Dus heb ik het adres van de vriendin van 1 van de daders,vriendin was mee voortvluchtig sinds afgelopen woensdag toen de feiten gebeurd zijn,haar auto hebben ze gebruikt voor de overval!
Alsook heb ik nu de naam van 1 van de daders.Ik heb de naam doorgegeven aan de politie en bevestiging gevraagd,dit mogen ze natuurlijk niet ,anderzijds volgde onmiddelijk de vraag hoe ik dit te weten was gekomen,nu de naam is correct!Gistermorgen heb ik de vriendin laten weten via facebook dat ze een keuze moet maken,oftwel voor haar vriend ,of voor hun kindje ,blijkbaar is dat doorgedrongen en is ze naar haar appartement teruggekeerd,de vluchtwagen stond er alleszinds,ik ben gaan kijken! Op dat ogenblik kreeg ik een bericht dat de politie haar had kunnen ondervragen,dus ben ik maar gaan werken.
Belgie is een rotland waar het gerecht nietszeggend is,een hoopje ambtenaren die hun zakken vullen!
Twwe weken geleden is diezelfde zoon het slachtoffer van een carjacking geworden,7auto's namen hier aan deel! 5 Nummerplaten heeft hij kunnen doorgeven terwijl ze probeerden in de wagen te geraken,jongens toch,ik weet nu verschillende daders wonen,politie natuurlijk ook en wat doen ze ,niets!Per geluk kwam er op dat ogenblik een kolonne zwaantjes door en deze stopten omdat er zoveel heisa op de baan was ,zeven auto's met vier pinkers op ,lopende mensen enz.!De gangsters zijn weggevlucht zonder buit,voor mijn zoon zijn wagen stond er een het teken te maken dat ze zijn keel gingen oversnijden,een lul die net als ik de vijftig is gepasserd!En ja die nummerplaat heb ik ook,heb ik het adres ,raad eens ?zeg es hoever moet ge alles laten begaan!!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-05-2014 15:21

Erg onduidelijk geschreven en lastig te lezen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

04-05-2014 15:26

En zo gaat het ineens over een winkeloverval.....Hoe vervelend ook voor de personen in kwestie.
Wat heeft dit te maken met onze hobby?
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

09-05-2014 12:48

Nou.... hij is al bezig geweest hoor!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... Goes.dhtml

Was zeker een lange blank :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-05-2014 13:55

Ik heb altijd m'n puddingbuks(je) bij me...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

09-05-2014 18:57

haal er eentje met 20mm loop, werppijp overbodig.
nee ff, wat is dit nou weer voor vraag. natuurlijk mag t niet.