Partij van de dieren wil vissen in Amsterdam verbieden...


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-05-2014 11:05

michiel moore schreef:Ik bedenk me dat we een groter probleem zouden hebben, wanneer geert wilders vreselijk anti vissen zou zijn


Sterker nog, het is een pro ;) Maar ook voor Urk, daar waar zo'n heisa over was laatst met het verkopen van die IJsselmeervijftiger naar een verenigingswater:

Dieren:
• Dierenrechten in de Grondwet
• Behoud van de Dierenpolitie, 1-4-4 Red Een Dier
• Zware straffen voor dierenmishandelaars
• Voor hen ook een levenslang verbod op het houden van dieren
• Nationale en veterinair professionele 144 Dierenambulancedienst
• Wettelijk verbod op ritueel slachten
• Verbod op plezier-, druk-, drijfjacht
• Meer grenscontroles op diertransporten uit Oost-Europa
• Aanpak en strafbaarstelling van illegale dierenhandel via internet
En vooral:
Bescherming van onze vissers tegen bizarre EU-regelgeving. Ruim baan voor Urk,
Volendam, Yerseke en Scheveningen!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

24-05-2014 11:29

paul veenendaal schreef:We kunnen alles op de pvdd gooien maar ik neem toch aan dat ze eerst een meerderheid moeten hebben he en we leven hier in een land van compromissen (kan ineens wisselgeld zijn he).......................wat ik niet hoop he.

Gr Paul


Goh, en daar beginnen ze aan hobby nummer twee van me.

Laat ik nou vuurwerkliefhebber zijn. Deze traditie draaien ze ook langzaam de nek om. Dit jaar beperking van afsteektijden en verkoopdagen van consumentenvuurwerk, volgend jaar een totaalverbod. Let maar op. De vuurwerkoverlast komt vanuit het oostblok, daar komen de harde knallen vandaan, maar daar doen deze maatregelen niks aan. Deze SECTE is LEVENSGEVAARLIJK voor alles wat de mens plezier geeft. ALLES moet verboden worden en we moeten allemaal in een yurt wonen en tofu eten. Deze "mensen" zijn gevaarlijker dan welke rechtsextremist dan ook.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-05-2014 13:03

Vuurwerk had al lang verboden moeten zijn, het veroorzaakt een hoop overlast, milieu schade en schade aan personen. Er is ook geen ontkomen aan, sommige knallen zijn zo hard dat ze kilometers verderop nog te horen zijn.
Als het niet verboden wordt zou op zijn minst de kosten van al die schade moeten worden opgeteld bij de verkoopprijs.
Als er dan toch vuurwerk moet worden afgestoken laat het dan maar doen door pro's en betaal een toegangsprijs.

Ga maar lekker vissen met oud en nieuw, daar heeft niemand last van.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-05-2014 13:39

Die harde knallen zijn illegaal. Mag al niet dus, beperkte verkoopdagen zorgt voor alleen maar meer drukte in de winkels, en de politie kan toch niet overal tegelijk zijn..

Oftewel, onzinnig en niet te handhaven.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

25-05-2014 10:56

Ach jee, ook hier een en al onwetendheid zie ik. Alle kosten van thuis klussen, wintersport, amateurvoetbal, autorijden e.d. ook maar verhalen op de beoefenaars bert? al die dingen ook maar verbieden?

Lekker verbieden, wie niet horen wil moet maar voelen.

Maar het is een visforum en ik probeer iedereen alleen te waarschuwen voor de noord koreaanse PvdD.
Als ze iets in hun kop hebben zorgen ze er via de media voor dat het ook gebeurd.
Ik hoop dat het vissen nog lang buiten schot mag blijven.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

25-05-2014 12:11

Inderdaad Dennis, de invloed van de partij voor de dommen wordt schromelijk onderschat.
Gewoon, lekker vissen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

25-05-2014 16:29

Dit programma punt stond 30 jr geleden al op het programma bij sommige linkse partijen op gemeentelijk niveau.
Ik weet nog dat mijn vismaatje toendertijd principieel niet op de PSP stemde omdat dit in hun programma stond.(Beverwijk)wat dat betreft is er weinig verandert hoor...
Om zo een partij nou gelijk te beschuldigen van Noord Koreaanse praktijken slaat natuurlijk als een tang op een varken. :oops: en geeft het niveau waar het heen gaat in deze topic aardig weer! :evil:
Volgens mij heeft deze clup zijn zetel(s) op een democratische manier binnen gehaald snap de vergelijking met Noord Korea dus totaal niet,en mocht het grootste deel van de Nederlanders besluiten op de PVD te gaan stemmen(wat nooit zal gebeuren)dan is het inderdaad over met vissen in Nederland :o
En wat betreft het afsteken van vuurwerk mogen ze wat mij betreft dit liever gisteren dan vandaag verbieden .mocht het verbod er komen zal het zo zijn dat het grootste deel van de Nederlanders hier achter staat...en heeft dus weer niets met Noord Koreaanse praktijken te maken :wink:

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

28-05-2014 12:59

Het moet toch niet gekker gaan worden toch , want denkt men dan ook aan al die mensen die werken in de Hengelsport branche ?


Vind ik van ondergeschikt belang. Mochten vissen bewezen significant pijn ervaren, moeten we er mee stoppen. Doet werkgelegenheid niks aan af.
Ik weet het ook allemaal niet...
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

28-05-2014 13:05

Maar omdat je het niet zeker weet vis je gewoon door? Bij twijfel zou je toch moeten stoppen dan? De wetenschap lijkt verdeelt te zijn mbt dit onderwerp, en er zijn mensen die zeggen dat vissen wel degelijk pijn voelen.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28-05-2014 13:14

De zorg, onderwijs, EU, economie, werkgelegenheid etc. zijn allemaal punten waar een regering/politieke partij zich mee bezig zou moeten houden. Andere landen schijten in hun broek van het lachen als ze horen dat wij een politieke partij hebben voor de dieren en waar die zich druk om maken. Er zullen vast wat dingen zijn die verbeterd kunnen worden maar kom op, is ondertussen een Partij voor de Mensen niet een idee?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2014 13:24

Michiel ter Beest schreef:Andere landen schijten in hun broek van het lachen als ze horen dat wij een politieke partij hebben voor de dieren en waar die zich druk om maken.


Nee hoor.

In recent years, several political parties were founded that have as their main goal the improvement of animal welfare and the recognition of animal rights:
- The Human Environment Animal Welfare Party (in German: Partei Mensch Umwelt Tierschutz, in short: Tierschutzpartei) was founded in Germany, in 1993.
- The Party for the Animals (in Dutch: Partij voor de Dieren) was founded in the Netherlands in 2002. It is represented in parliament with two seats by Marianne Thieme and Esther Ouwehand.
- The Animal Alliance Environment Voters Party of Canada was formed by the Animal Alliance of Canada and its Environment Voters subsidiary in 2005.
- The Party Against Bullfighting, Cruelty and Mistreatment to Animals (in Spanish: PACMA, Partido Antitaurino Contra el Maltrato Animal).
- The Animal Welfare Party party was launched in the UK in 2006.
- The Animal Protection Party was founded in England in 2008.
- The Partito Animalista Europeo was founded in Italy in 2006.
- The Partito Animalista Italiano was founded in Italy in 2008.
- The Partido pelos Animais e pela Natureza was founded in Portugal in 2009.
- The Animal Justice Party was founded in Australia in 2010.
- Fokus was founded in Denmark in 2010, originally as a splinter group from the Danish People's Party.
- The Animal Rights Party USA was founded in the United States in 2011. It is modeled after the Dutch Party for the Animals (PvdD). Like the PvdD, it is a political animal welfare organization that focuses on improving animal welfare and animal rights, and solving related environmental problems.
- The Animals' Party (in Swedish: Djurens parti) [1] was founded in Sweden in 2014.


Ik voorspel dat er eens een eind komt aan de maatschappelijke acceptatie van het hengelen. Maar dat is een persoonlijk opinie. Timing heb ik geen idee van, maar we kunnen het zo wel een handje helpen. Het is in elk geval een serieus te nemen ontwikkeling van de laatste jaren. Aan partijen voor mensen is toch geen gebrek? Probleem is eerder dat iedereen een partij voor zichzelf wil.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

28-05-2014 13:39

Maar omdat je het niet zeker weet vis je gewoon door? Bij twijfel zou je toch moeten stoppen dan? De wetenschap lijkt verdeelt te zijn mbt dit onderwerp, en er zijn mensen die zeggen dat vissen wel degelijk pijn voelen.


Ik twijfel niet. Daarbij is niks menselijks me vreemd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

28-05-2014 13:43

Kees Ouwehand schreef:Ik voorspel dat er eens een eind komt aan de maatschappelijke acceptatie van het hengelen. Maar dat is een persoonlijk opinie. Timing heb ik geen idee van, maar we kunnen het zo wel een handje helpen. Het is in elk geval een serieus te nemen ontwikkeling van de laatste jaren. Aan partijen voor mensen is toch geen gebrek? Probleem is eerder dat iedereen een partij voor zichzelf wil.


Ik denk dat dat zo'n vaart niet zal lopen aangezien er 2 miljoen sportvissers zijn, en er geen politieke partij, behalve de partij voor de dommen, zich hier aan wil branden. De pvvd blijft wel spelden prikken uitdelen en er zullen steeds meer lastige regels komen om ons te pesten. Maar goed, ik hoop dat ik gelijk heb. Niets zo veranderlijk als de Nederlandse politiek. :evil:
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2014 16:12

Dan focus je op de partij van de dieren en negeer je maatschappelijke ontwikkelingen. Vaart lopen? Dat zal het zeker niet. Kan 10 jaar zijn, kan 25 jaar zijn, kan 50 jaar zijn.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-05-2014 16:53

Ze mogen afschaffen wat ze willen,
maar probeer mij om drie uur des nachts maar eens te vinden in de bosjes.

Hahaha... wordt het weer ouderwets gezellig aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2014 19:14

Mitsz, jou vind ik niet om 3:00 s'nachts in de bosjes. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

29-05-2014 17:24

Om 3 uur s'nachts ligt Mitsz te loeren in de bosjes van YapYum.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-05-2014 13:10

Nou Cor,

dan zit ik liever warm binnen. hahaha! :D