vissen met 3 hengels is hebberig? (discussietopic)


Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-04-2014 19:03

Ik vroeg mij af hoe jullie er tegenaan kijken om met 3 hengels te vissen, ik las net in een ander topic dat je juist met zoveel mogelijk hengels moet vissen zodat je meer kans op een aanbeet hebt en je kansen dus vergroot.
Ikzelf vis vrijwel uitsluitend met 1 hengel omdat het actief vissen met 2 hengels ondoenlijk is als de beet er goed in zit, ikzelf vind het pure hebberigheid als men met 3 hengels vist en je werkt jezelf onnodig in de problemen als je dan ook nog eens beet krijgt terwijl je er al 1 aan heb hangen.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

18-04-2014 19:26

:P

o en welk topic was dat dan wel?
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

18-04-2014 19:39

Indien toegestaan: moet de visser zelf weten
Indien niet toegestaan: hebberig

:wink:
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-04-2014 20:18

Michel, je hebt het zelf in dit topic genoemd viewtopic.php?f=18&t=77527

=========================
ot: als het niet toegestaan is is het geen optie vind ik, iedereen moet zich aan de regels houden die zijn er niet voor niks.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

18-04-2014 20:49

Antoinette den Os schreef:Michel, je hebt het zelf in dit topic genoemd viewtopic.php?f=18&t=77527

=========================
ot: als het niet toegestaan is is het geen optie vind ik, iedereen moet zich aan de regels houden die zijn er niet voor niks.


En hoe kom je erbij dat ik zeg dat je met 3 hengels vissen moet?
Dat staat er negens,dat is een aanname van jouw waarop je dit topic baseert.

heb je het topic verder wel gevolgd?


Sterker nog ik heb maar 2 hengels,1 pen en een hengel voor bolies,dus ik kan niet eens met 3 hengels vissen.

wat ik wel dacht is dat de kans vergroot zou worden als je met 3 hengels zou gaan vissen,hier gaat de discussie in mijn topic ook verder over.

wel ff goed lezen....
Kansloos gezeik!
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

18-04-2014 21:28

Is vissen met 2 hengels hebberig? Je kan er ook met 1 vissen. Ik vis met 3 hengels omdat ik denk dat het mijn kansen verhoogt. Ik zorg dat mijn lijnen zoveel mogelijk over de bodem lopen, en denk dus niet dat de vissen er van zullen (af)schrikken. Maar goed, dat is mijn mening.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-04-2014 23:07

In Frankrijk mag ik altijd met 4 hengels vissen, maar vis er maar met drie.

Is vissen met drie hengels nu hebberig?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-04-2014 23:51

:)
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-04-2014 08:23

Ik gebruik geen hengels maar ik vaar over honderden meters beaasde lijnen uit, nu ik toch geen hengels gebruik ben ik niet hebberig toch? :lol:
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

19-04-2014 08:35

vissen met meerdere hengels ligt aan de omstandigheden
wateren genoeg waar je er 3 of 4 neer kan leggen zonder problemen
maar ken ook wateren waar je met minder hengels beter af bent
kan aan zoveel omstandigheden liggen
maar om nu te zeggen met meerdere hengels meer kans !
dit kan , maar hier twijfel ik over , leer je water kennen , dan kun je een oordeel vellen
en handel dan naar de situatie
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-04-2014 10:21

Als het niet meer kansen creeert, waarom zouden mensen dan met meerdere hengels vissen? Dan zou 1 hengel voldoende zijn toch? Je kan met 2 of 3 hengels net ff die extra andere stek bevissen, of die andere rig proberen, of dat andere aasje, enz.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-04-2014 10:46

Ik ga om karper te vangen en ben dus sowieso hebberig. Daarom praat ik liever over kansen op karper vergroten. Bovendien vang ik niet altijd en niet heel vaak veel achter elkaar. Met gemiddeld 1 of 2 karpers per sessie ben ik al tevreden. Kan meer maar kan ook niks zijn.

Dilemma. Vissend met 2 of 3 hengels komt het met regelmaat voor dat 1 hengel op de meest actieve stek blijkt te liggen. Had ik dat vooraf geweten, dan was die ene hengel op die ene plek genoeg geweest. Of zou het dan met alleen met die ene hengel ook gelukt zijn op een van de andere plekken?

Ik heb zo een gevoel Antoinette dat je vist op een water waar een karpertje vangen niet zo heel moeilijk is. Struinend in de polder, kleinschalig water met veel karpers, is 1 penhengel en een paar uurtjes wel genoeg. Met een weids meer voor mij heb ik liever 3 statisch opgestelde hengels en minstens een hele dag en nacht. Ik vang daarmee niet perse meer karpers.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

19-04-2014 13:04

De meeste wateren waar ik vis mag je maar met 2 hengels vissen,enkele wateren waar je wel met 3 hengels mag vissen vind ik net leuk want dan leg ik steeds 1 hengel waar je meestal dat niet zou doen met soms verassende resultaten.Die 3e hengel is dan degene waar ik mee experimenteer.Zo leer je veel over het water.Tegenwoordig ga ik geregeld op kanalen en dan zou ik graag een 3e hengel willen gebruiken maar helaas mag dat niet.Daar vang je gemiddeld 1 vis op 2 of 3 sessies dus dubbel of triple runs zijn daar zo goed als uitgesloten(je weet maar nooit :D ).Die 3e zou ik dan graag gebruiken om te experimenteren.Nu ieder zijn ding hoor,als je op een runwater zit is het idd niet nodig om met 3 hengels te vissen.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-04-2014 13:22

Ik wil niet zeggen dat de wateren die ik bevis makkelijk zijn, vooral de vestinggrachten bijt menig visser zich op stuk, toch vis ik daar ook maar met 1 hengel en de laatste keer dat ik er gevist heb (begin april) had mijn partner 3 karpers een zeelt en wat brasems en ik 1 karper en wat brasems, belangrijk detail: we hebben slechts 5 uur lang gevist vanaf het middaguur.
Ik denk dat meer hengels niet automatisch meer kansen creëert ik denk dat als je actief gaat vissen je juist meer kansen creëert, ik vis met de methodfeeder en werp dus elke 10 minuten een nieuwe voerkorf op mijn stek, en juist dat frequent aanvoeren van je stek trekt vis aan, is mijn ervaring.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-04-2014 13:42

Als je "actief" vist, met bv de pen, is het erg lastig om meerdere hengels te gebruiken uiteraard. Maar als je statisch vist creëer je meer kansen met een derde hengel, dus waarom niet? Ik had laatst 3 vissen op 2 van de drie hengels. De keer daarvoor ook alleen wel op de stek waar de keer daarna niets gevangen werd. Zeg het maar. Het mag, dus waarom niet?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-04-2014 13:46

Het gaat niet om 2 of 3, maar om 1 of 2 à 3.

We praten over verschillende visserijen Antoinette. Een stadssingel vind ik overigens redelijk overzichtelijk en makkelijk qua water. Of je ze kunt vangen is een ander verhaal.

Maar statisch vissend op groot water kun je overdag de derde hengel benutten om actief te vissen. Volgens mij is dat toch extra kansen creëeren op een moment dat het statisch even niet wil lukken.

In de nacht actief vissen is sowieso erg lastig. Verder niks mis mee hoor. Maar het is een andere manier van vissen. Als karpervisser zul je trouwens meerdere methoden moeten beheersen om op de lange duur succesvol te blijven. Dus als je statisch erbij leert, dan heb je weer een andere keuze. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

19-04-2014 14:14

ik ben per definitie hebberig als het over karpervangen gaat
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-04-2014 14:25

Is vissen dan niet hebberig? Je kan ook zonder hengels aan het water zitten, maar de meeste van ons willen toch graag vis vangen.
Wat is er dan hebberig aan om terwijl je de ruimte hebt en het vaak ook is toegestaan met drie hengels te vissen? Waarom zou twee überhaupt de norm zijn, terwijl je in veel andere landen met 3 of zelfs 4 mag vissen?
Ik heb het hier niet over degen die een half water claimen en een ander vanaf honderden meters proberen weg te blaffen, dat heeft niet per sé met het aantal hengels te maken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

19-04-2014 16:36

Als de ruimte en het water het toelaten: 3 statische hengels...
Soms ben ik met me maatje samen, dan zijn een aantal watertjes te klein voor 6, in dat geval stappen we over op 1 of 2 per persoon....

Tja hebberig?? allicht als je met 4 man en 3 hengels p/p gaat zitten op een stadsvijvertje van 50x20 meter
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-04-2014 16:43

Ja stadssingels zijn ook vrij makkelijk, maar de grachten is geen singel, maar dat terzijde.

Dat statisch vissen lukt me niet wegens ik adhd heb en ik dus eigenlijk mezelf al heel snel sterk verveel en enorme onrust krijg als ik niks te doen heb (1 van de redenen waarom ik dus met de methodfeeder vis) ik heb de spullen wel ervoor overigens.

Ja hebberig...... waar is dan de limiet, hier bij ons in de polder is er een hele leuke stek waar maar plaats is voor 3 vissers, regelmatig komt het voor dat er een karpervisser zit met 3 hengels en dan op zo'n manier uitgespreid dat je er niet kan vissen op de overige 2 stekken, ik vind dat niet bepaald netjes, en als die visser dan met max 2 hengels zou vissen zou er wel ruimte zijn voor andere vissers.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-04-2014 19:17

Volgens mij is dat een heel andere discussie. De visser waar je het over hebt vertoont asociaal gedrag. Dan maakt de hoeveelheid hengels niet uit denk ik.
Gewoon, lekker vissen.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

20-04-2014 16:03

Ik vis altijd samen met mijn vriendin en vind 4 hengels meer dan zat. We hebben dus 2 hengels p/p.
Of meer hengels hebberig is?......Misschien is minder hengels juist wel hebberig.
Als jij weet dat je meer vangt met 1 hengel dan met 3 hengels...en er dan toch voor kiest om met 1 hengel te vissen. Is dat dan hebberig? :P

Omdat wij dus altijd 4 hengels kunnen gebruiken, zal ik geen 3 hengels p/p nodig hebben.
Tevens deel ik je ongenoegen over aso's die hele wateren in beslag denken te kunnen nemen. (maar das een ander onderwerp)

Groet Jeffrey
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-04-2014 07:47

Ik vis bewust niet meer met drie hengels, niet dat ik het hebberig vind of asociaal vind dat ik het water in beslag neem maar om de reden dat ik een derde hengel geen extra toevoeging vind geven en in sommige gevallen simpelweg gewoon in de weg ligt.

Vorig jaar een stomme overweging genomen door met drie hengels te vissen in een super smal stukje in het riet met als gevolg dat ik een grote karper had op mijn middelste hengel en die daardoor in mijn ogen onnodig lang heb moeten drillen omdat scheppen ineens een stuk werd vermoeilijkt zo tussen de andere twee hengels in..... Maar nogmaals dat was een stomme overweging.

Nog een reden waarom ik met twee hengels vis is omdat voor mijn gevoel te veel lijndruk neerleg door met drie hengels te vissen.

En ik hoef weer IETS minder mee te nemen, hahaha
Probeer altijd zo min mogelijk mee te nemen als ik ga vissen (maar is toch altijd weer gauw te veel)
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

21-04-2014 21:04

Ik vis op wateren ( De grote rivieren van ons land ) samen met mijn maat met totaal 6 hengels en dan nog heb ik gezien de onderwater structuur hengels te kort. Op dit soort wateren zal je er ook niemand mee storen. Als we naar een kanaal gaan laten we ook vaak zat 2 hengels terwijl me er met 3pp mogen vissen. Het water bepaald het aantal voor ons en we plaatsen alleen hengels als we er ook echt vis van kunnen verwachten. Maar ik snap als mensen met zijn alle in het park zitten te vissen met 3 hengels pp het te veel kan worden.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

22-04-2014 09:47

Ik wil het niet hebberig noemen maar gretig. Natuurlijk verhoogd het je kansen, alleen niet significant. Je kan met een tweede (derde, vierde) hengel net weer een plek afvissen of iets anders proberen, of het slootje erachter proberen etc.

Vind er niets hebberigs aan.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu