beetmelder van jrc


Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

31-03-2014 22:39

Tja Menno ik hoop dat het nog in orde komt voor ge naar Frankrijk vertrekt,ik snap niet dat het zolang moet duren ,ze worden tenslotte toch in Europa gemaakt ,niet? :-?
Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een set fox en idd er is prijsverschil maar ik wil niet meer meemaken wat ik vorig jaar meegemaakt heb!
Men zit altijd maar op de kap van de winkelier ,meestal is dat dan ook nog een persoon die ge jaren kent en deze persoon heeft die toestellen niet ontworpen of ingevoerd,de winkelier hangt volledig af van de invoerder of fabrikant en als deze niet beweegt wordt het moeilijk.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-04-2014 08:26

Menno,

dat is inderdaad vreemd dat het zo lang moet duren, maar ze worden naar frankrijk op gestuurd en je ben denk ik niet de enigste met iets te repareren.

Maar als je beetje een vertrouwde winkelier hebt dan kun je bij hun toch een setje lenen??
Ik snap dat het niet hoort maar goed beter iets dan niets toch..

anders kun je ook gewoon jrc bellen toch, dat heb ik ook gedaan... mijne zijn zoals aangegeven terug gegaan en ik heb de ds3 gehaald en heb er geen spijt van..

succes man.

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

01-04-2014 19:47

Het heeft inderdaad geen zin om de winkelier op zijn nek te zitten, die zit ook 'hopeloos' tussen twee vuren in. Maar de vraag om een tijdelijk vervangende set was nog niet in me opgekomen, daar kan ik morgen wel eens achteraan gaan, goede tip! Beter zoiets nu alvast regelen, dan dat het volgende week nog moet met de kans dat het misloopt. ALS die mogelijkheid er al is, natuurlijk, dat moet ook nog maar afgewacht worden.

@Benny: wat heb je nu voor set? Ben me wat aan het oriënteren voor het geval het ontaardt in een welles/nietes verhaal: ik roepen dat de boel het niet goed doet en JRC zeggen dat ze niks kunnen vinden. Laat ik er echter vooralsnog vanuit gaan dat het goed opgelost wordt.

@de Winter: hoe heb je dat aangepakt, JRC zelf bellen? Het lijkt me dat ze mij niet meteen zullen geloven, als ik aan de lijn hang met de mededeling dat mijn ondeugdelijke set daar ligt en dat ik graag wil weten hoe e.e.a. er voor staat. Dit klinkt misschien wat flauw (is niet zo bedoeld), maar daar zal het telefoongesprek dan toch ongeveer op neer komen, lijkt mij. Ik heb nl. niet het serienummer bij de hand, om maar wat te noemen, waarmee ik kan bewijzen dat de set van mij is die daar ligt. Dan hebben ze weinig reden om te denken dat ik niet de boel aan het belazeren ben en zullen ze waarschijnlijk het gesprek snel beëindigen.

Nu ja, nog anderhalve week te gaan, afwachten blijft het devies :-?. En natuurlijk kan morgen ook zomaar de telefoon gaan en het de winkelier is die me belt, met de mededeling dat de set gerepareerd en wel weer terug is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-04-2014 21:50

De winkelier is de verkopende partij en moet het oplossen met de klant ongeacht wat zijn leverancier ermee doet. Datnis nu eenmaal vastgelegd in de wet
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

01-04-2014 21:59

Dat is wel zo, maar het heeft weinig zin om de winkel hier op te gaan zitten jutten, als JRC niet voor- of achteruit wil. Ik zal er op moeten vertrouwen dat ze hun best doen het goed op te lossen, daar kan de winkel weinig invloed op uitoefenen. Maar frustrerend is het wel.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

01-04-2014 23:42

@Benny: wat heb je nu voor set? Ben me wat aan het oriënteren voor het geval het ontaardt in een welles/nietes verhaal: ik roepen dat de boel het niet goed doet en JRC zeggen dat ze niks kunnen vinden. Laat ik er echter vooralsnog vanuit gaan dat het goed opgelost wordt.

Nu ja, nog anderhalve week te gaan, afwachten blijft het devies :-?. En natuurlijk kan morgen ook zomaar de telefoon gaan en het de winkelier is die me belt, met de mededeling dat de set gerepareerd en wel weer terug is.[/quote]

Ik heb nu een fox ntxr 4+1 ,ik heb destijds de jrc aangeschaft omdat ze een grote reikwijdte hadden en daar zijn ze heel goed in.
Het zal geen welles/nietes verhaal worden ,ik had dezelfde problemen als U , echter pas na een twee dagen regen.
Grtzz
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-04-2014 23:59

Of JRC wel of niet zijn best doet om het op te lossen is niet van belang.
De winkelier moet het oplossen en krijgt daarvoor een redelijke termijn, hoe lang hangt een beetje van het product af.

De gewoonte in de hengelsport is om te wachten tot er een vertegenwoordiger langs komt om het dan aan hem mee te geven. Dan komt het bij de importeur terecht die vanwege de kosten wacht tot hij een partijtje heeft om op te sturen naar de fabrikant. Het kan dus zo maar zijn dat het een paar weken duurt voordat jouw garantie geval bij de producent aankomt. Eenmaal gerepareerd/vervangen volgt dezelfde procedure om het artikel weer in de winkel te krijgen.
De winkelier zou bijvoorbeeld jouw piepers rechtstreeks kunnen opsturen en verlangen dat JRC per kerende post gerepareerde of vervangende piepers opstuurt, rechtstreeks naar de winkel, niet via de importeur.

Hier heb jij echter allemaal niets mee te maken, de winkelier is verantwoordelijk, niet JRC in dit geval.
Ik vind persoonlijk 3 tot 4 weken een redelijke termijn om zoiets op te lossen, dat is al 2 weken meer dan gebruikelijk.
Heeft de winkelier het dan nog niet opgelost moet hij het geld terug geven, of bijvoorbeeld een gelijkwaardig product aanbieden.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-04-2014 09:49

@menno,

ik heb mijn solars toen in engeland gekocht voor een mooie prijs,.. ze zijn in korte tijd 2x kapot gegaan.
Ik heb toen jrc gemaild via hun contact formulier met de vraag of ik de set moest terug sturen naar engeland. er is mij gezegd dat ELKE jrc dealer mij kon helpen, dus ben ik naar hareco gegaan en vanuit daar de eerste keer de set laten opsturen. Na de 2e keer kapot gegaan te zijn ben ik weer naar hareco gegaan en die begrepen mijn frustratie en boden mij toen al een vervangende set aan voor frankrijk. Ook heb ik gevraagd of ik jrc mocht bellen en dat was geen probleem ik heb toen met randy muts gesproken en die zei mij een email te sturen met de problemen. Ik gaf gelijk aan geen vertrouwen meer te hebben in de set en wou of me geld terug of de nieuwe ds3.. Vanuit daar heb ik 10 minuten gewacht aan de telefoon en werd mij verteld dat ik de ds3 zou krijgen en die zouden ze opsturen naar hareco.

Al met al ben ik dus niet lang bezig geweest met jrc en werd het netjes opgelost en wel binnen 1 week, set werd ook na 8 werkdagen ontvangen door mij.

Succes.

ps: vergeet even niet als je belt jou hengelsportzaak door te geven dat je hem via hun heb ingeleverd dat is makkelijker vinden voor hun ;) en je naam moet ook vermeld zijn althans is bij mij wel gebeurd ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

02-04-2014 14:22

Zonet contact gehad met iemand van Pure fishing: zij bieden mij een leenset beetmelders aan, omdat ze via mijn winkelier hadden begrepen dat ik anders in de problemen zou komen met mijn trip naar Frankrijk. Nu klopt dat op zich wel, alleen denkt de winkelier dat ik as. vrijdag vertrek, maar dat is volgende week vrijdag. Er is dus een week extra speling.
Nu blijft wel gewoon de belofte staan dat er een te lenen set melders deze kant op komt, mochten mijn eigen niet op tijd terug zijn. Echter verwachten ze bij Pure fishing dat dat deze week nog wel moet lukken.
Goed meegedacht vanuit de winkel en van Pure Fishing om het zo op te lossen.

Overigens is het probleem naar verluid inderdaad wel vocht: een vorm van kortsluiting, veroorzaakt doordat er op een of andere manier vocht in de beetmelder komt, waardoor de boel zichzelf uitschakelt. Hetzij doordat de batterijen meteen leeglopen, hetzij dat de stroom hierdoor gewoon als het ware uitvalt.

Nu maar hopen dat de reparatie afdoende is. Toch blijf ik het raar vinden dat je, om de batterijen te verwisselen, de hele melder open moet maken, dat het binnenwerk daardoor open en bloot ligt en dat dat mijns inziens dan ook vragen om problemen is. Zo'n behuizing hoort toch ten allen tijde dicht te blijven, dan kan er ook niks mee gebeuren.
Maar goed, daar kan Pure Fishing niks aan doen, ik ben allang blij dat ze het op deze manier op willen lossen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-04-2014 15:29

Zoals ik al aangaf menno jrc (purefishing) doet echt zijn best wel hoor en hebben goeie service ;)


maar je melder open maken om de batterij te verwisselen??? verbeter me als ik het fout heb maar het gaat toch om solars??? die batterij mag je helemaal niet vervangen dat moet je dan opsturen naar hun..

owja ook nog geen onbelangrijk punt... de ds3 die kun je niet registeren met een code bij purefishing zoals de solars van hun, dus mocht je solars hebben meld ze aan dan heb je weer 1 jaar extra garantie ;)

Succes man.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

02-04-2014 15:55

Het gaat hier niet helemaal meer om de solars, daar kwam ik later pas achter dat de topicstarter om opmerkingen over dat model vroeg. Ik had dat echter niet als zodanig uit de onderwerpregel gehaald en daardoor mijn eigen ervaringen met de Radars erbij gezet. Die van mij is echter de batterij versie. Voor het alarm maakt het verder niet veel uit, dat doet precies hetzelfde, maar daardoor waarschijnlijk de verwarring over het vervangen van batterijen.

Ik krijg mijn eigen set terug, gerepareerd en wel, dus registratie is niet nodig, dat had ik al gedaan. Maar mocht het ooit nog eens de DS3 worden, dan zal ik je tip in ere houden.
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

05-05-2014 21:57

Intussen zijn we bijna twee maanden onderweg, vanaf het moment dat ik mijn melders ingeleverd heb bij de winkel en ze opgestuurd zijn ter reparatie, maar nog steeds geen nieuws. Het enige dat mij verteld is, is dat het binnenwerk vernieuwd wordt, maar tot op vandaag heb ik verder niks meer gehoord (= 6 weken). Pure fishing heeft me trouwens keurig een leen set JRC Radar ter beschikking gesteld voor Frankrijk, dus dat was goed opgelost. Het ironische was alleen dat ik daar ook twee keer een uitgevallen melder op heb gehad. :o Ja, je bedenkt het niet. Gelukkig was mijn maat sowieso 1 x getuige van mijn ingooien en afstellen van de boel, dat ik dat 'al piepend' deed, maar vervolgens later geen auditieve melding kreeg van een terugzakker (en inderdaad was-ie uitgegaan), anders was ik toch wel aan mezelf gaan twijfelen.

Ik heb de leen set teruggebracht en daarbij mijn vertrouwen in de Radars opgezegd. Dat is nu twee weken geleden. De lokale verkoper hier, die me meestal helpt en bij dit geval ook assisteert, zou het doorgeven aan Pure fishing, maar tot op dit moment echter geen tegenbericht. Van de week maar weer eens informeren bij de winkel of ze daar al meer weten hoe e.e.a. nu opgelost gaat worden, echter ben ik er wel klaar mee. Zo lang hoeft dit toch niet te duren? En intussen krijg je dan weer de zoektocht naar wat je dan wél wilt hebben... Iedereen heeft zijn voorkeur en iedereen weet wel iets negatiefs over andere melders te schrijven, dus ook dat nalezen helpt niet. Delkims worden door de een de hemel in geprezen, de ander wil never-nooit-niet een set op de rod pod hebben en zo is het ook met Fox, Ace, Gadner, Nash enzovoort. Ik dacht de mijne wel gevonden te hebben in de Radars, maar helaas liep het anders.

Mijn maat vist trouwens met de DS3 van JRC, die doen het (tot nu toe) feilloos, maar ook daar staan de verhalen alweer over op internet. Ook niet zo verwonderlijk misschien, als je bedenkt dat de basis van DS3 technisch hetzelfde is als de Radars, met wat extra functies eraan toegevoegd. Tja, geloof nooit de verhalen, overal is wel wat over te vinden, maar ik durf geen JRC meer aan. We zullen zien wat de tijd brengt, maar vrolijk word ik hier niet van...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-05-2014 08:06

Nou menno dan heb je wel hele erge pech,...

zoals ik al aangaf was het bij mij toe geregeld, maar waarom neem je niet zelf contact op met purefishing ff mailtje of belletje en je hebt direct informatie..
maar dat het hele binnenwerk wordt vervangen!!! dat is zo gedaan ik heb de solars gehad en idd die rader zijn het zelfde en dat is opene schroeven eruit halen en nieuwe erin :D

maar goed ik heb nu de ds3 zoals gezegd en heb er geen problemen mee en ben er dik te vreden over.
dus nogmaals menno bel ff purefishing en zeg dat je er geen vertrouwen meer in hebt en ze die melders mogen houden en dat je de ds3 wil... ik denk niet dat ze dat jou niet gunnen ze willen hun naam hoog houden en service verlenen,..

ik zal je wel ff een PM sturen naar wie je moet vragen ;)

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

06-05-2014 12:58

Bedankt, ik ga er achteraan. Toch ga ik eerst nog even via de winkel hier vragen of ze al meer weten, voordat ik zelf rechtstreeks ga bellen. Kwestie van de boel zo open en transparant mogelijk houden, aangezien de verkoper er hier ook mee bezig is en ik niet de indruk wil wekken zaken achter zijn rug om te bekokstoven.

De DS3 is wellicht een optie, maar mijn vertrouwen in JRC beetmelders is helaas wel tot onder het nulpunt gedaald. Misschien is dat wat te kort door de bocht, maar als je een paar keer in de steek gelaten bent door de melders, blijf je wantrouwig. Tot op heden mag ik echt van geluk spreken dat de paar keer dat het voorkwam, dat het steeds overdag gebeurd is en niet midden in de nacht. Dat wil je niet weten wat er kan gebeuren als een zware karper er ongemerkt met je spullen vandoor gaat, terwijl jij lekker licht te ronken in je bivvy. Deze Frankrijk-trip stond de boel opgesteld op een rod pod, dan gaat een andere melder wel piepen als de boel omlazert, maar ik vis minstens net zo vaak (misschien wel vaker) met bank sticks, dan wordt het een heel ander verhaal.

Goed, ik meld me wel weer met wat de definitieve afhandeling oplevert.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-05-2014 14:13

Ja zo dacht ik er ook over menno, maar nogmaals ik denk dat ze toch wel meer problemen hebben gehad met de eerste lijn en de solar melders, want de ds3 kwam er best vlot achteraan ;)

maar goed ik kan het niet vol mondig zeggen, maar zover ik purefishing ken zorgen ze altijd wel voor een goede afhandleing van wat dan ook..
en daarbij heb ik pas 2x problemen gehad met spullen 1x was een tas, maar dat was gewoon niet goed gestikt en 1x met de melders en dat is super snel en netjes op gelost.. dus nogmaals sta ik te kijken dat het bij jou zo lang duurt,..

maar goed je hebt het nummer en de naam nu dus je kan ze gerust bellen je passeert daarmee niemand toch ;)

hoor het wel van je en probeer die ds3 te bemachtigen die doen het wel beter ;)

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

27-05-2014 20:30

Ik wilde toch nog even melden dat Pure fishing het heel goed opgelost heeft; ik heb nl. een nieuwe set JRC DS3 melders gekregen. Het wachten op de definitieve afhandeling duurde best lang, maar zo is het perfect geregeld.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-05-2014 09:04

Nou Menno,

zo zie j emaar weer ;) en geniet van je ds3 set das een mooi setje en ik ben er nog steeds te vreden over zelfs zo erg dat ik een 4e erbij heb gehaald ;)

Succes ermee.

Cheers!
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

06-06-2014 17:42

De service van Pure Fishing is gewoon goed alleen de Beetmelders deugen gewoon niet,.althans de 2 setjes die ik in me bezit heb gehad waren gewoon niet goed.
Het is allemaal wel netjes opgelost en mij werd ook een DS3 setje aangeboden maar persoonlijk was ik er toch al een beetje klaar mee.
Ik ben trouwens blij dat ik voor de DS3 bedankt heb want het setje van me maatje is al weer retour.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-06-2014 11:02

Vreemde zaak leendert wat die solars waren idd slecht en vol fouten dat ontkende pure fishing ook niet.
Maar de ds3 is gewoon goed als jij en je maat beide problemen hebben is wel vreemd. Je zou eerder kans maken op de loterij dan beide problemen met melders niet waar.

Maar goed als de service goed is gewoon terug sturen of nieuwe set eisen heb ik met mijn solars ook gedaan en ben nu dik te vreden met de ds3.

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

07-06-2014 11:12

De eerste lichting DS3, daar is van bekend dat die last van kinderziektes had, check maar eens op internet. Daarna is de boel aangepast en zijn de prestaties stukken beter, zeg maar de 2e lichting. Het kan dus zijn dat jij en je maat pech hebben gehad, de nieuwe serie zou daarom het overwegen waard kunnen zijn. Maar dat je vertrouwen slinkt, dat kan ik me goed voorstellen. Toch zou ik het nog eenmaal opnemen met pure fishing, ze lossen het vast voor je op.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

07-06-2014 16:13

Ik kon een nieuwe DS3 set krijgen maar ik heb er voor bedankt en een deal gemaakt met mijn winkelier voor een ACE setje,.me maatje kocht een week daarvoor een setje DS3 en die zijn nu retour naar pure fishing wegens het blijven hangen van de toon en het niet kunnen instellen van de toonhoogte.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

07-06-2014 18:05

Naar mijn bescheiden mening had jrc hun naam nooit mogen verlenen aan deze beetmelders ,ze worden gemaakt in europa maar europa is in omvang toegenomen en men kan moeilijk zeggen dat Tsjechie een hoogstaand producerend europees land is op technologisch gebied.In het fabriekje van Flayzar http://www.flajzar.cz/rybari/ wordt zowat vanalles gemaakt. Wat mij ook opvalt is dat ze maar van 1 type beetmelder weergeven dat deze tegen regen kan http://www.flajzar.cz/signalizatory-zab ... on-sx1.htm .
Het ontwerp sprak mij enorm aan alsook het extra lampje en de eventueele zonnepaneeltjes echter hadden ze ook 100% spatwaterdicht moeten zijn,ikzelf heb nu een gopro aangeschaft er is een behuizingtje bij dat een diepte van 60meter waterdruk kan weerstaan ,het behuizingtje kost nog geen 25€ ,waarom kan dat ook niet toegepast worden op beetmelders die toch in een aanzienlijke prijsklasse zitten?