Misleiding webshop ''Raven of Hengelsportdevies.nl


Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

12-03-2014 10:35

Check deze website a.u.b. http://www.hengelsportdevries.nl/
Graag niet te verwarren met De Vries hengelsport! Deze onderneming heeft namelijke en eigen website is heeft geen verbintenis met deze naamdief.

Ik heb zeer, zeer sterk het vermoeden dat deze website een onwettige creatie is van Raven hengelsport. Kijk zelf naar de producten en trek daaruit je conclusie. Maar waar het mij om gaat, deze vieze manier van ondernemen. ''Via onze partner hengelsport groothandel'' JAJA Via je eigen bedrijf Raven zul je bedoelen. Maar ik vraag mij meer af. Waarom maak je nog een website onder deze naam? Is Raven.nl bij een groot deel van het publiek afgeserveerd? En waarom overtreed de ''ondernemer'' van de website de wettelijke regels om zijn KVK en contactgegevens niet op de website te vermelden?

Om nog maar te zwijgen over het slechte gebruik van de Nederlandse taal op de website.

Kortom, NIET KOPEN HIER.
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

12-03-2014 10:55

Hoi Dennis,

Website is zo te zien niet van Raven maar van dit bedrijf: http://nva-online.nl/index.html

Lijkt op een hele simpele site waar ze gewoonweg de product-feed van b.v. Raven inladen. Mocht iemand wat kopen dan krijgen zij een commissie van Raven. Dit gebeurt bijna bij alle online winkels waar je weleens iets koopt.

Dit bedrijf lijkt meer van zulke websites te hebben (meeste doen het niet meer). Persoonlijk snap ik niet waarom je als karpervisser iets via deze rare site zou kopen. Zie geen enkele toegevoegde waarde die de website bied. Zal waarschijnlijk ook zo dood zijn als een pier :)

Iets te voorbarig dus om direct te wijzen naar Raven, waarschijnlijk kennen zijn de site ook niet.

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

12-03-2014 14:15

Mark Hofman schreef:waarschijnlijk kennen zijn de site ook niet.

Gr. Mark


Lijkt me sterk dat je je affiliate partners niet kent?

@ts Wat zou er onwettig moeten zijn hier?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-03-2014 19:09

Mark Hofman schreef: Mocht iemand wat kopen dan krijgen zij een commissie van Raven. Dit gebeurt bijna bij alle online winkels waar je weleens iets koopt.
Gr. Mark


Precies hetzelfde doet bol.com. Maar je bent behoorlijk in de war als je dat doet. Tenminste... als je daar iets voor € 14,95 iets koopt dat bij de leverancier waarvan ze het betrekken (staat er overigens keurig bij) hetzelfde artikel te koop is voor € 12,95. Geeft maar weer eens aan dat iedere schakel zijn marge toevoegd. Maar 15,4% meer betalen is voor het door een ander met een doos laten schuiven een beetje veel :-).
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-03-2014 20:14

Ik snap dat ook nooit. Maar bol.com doet het wel aardig lijkt me.

Verkopen ook vis spullen sinds kort, ook spul van raven zit er tussen.

Je zou toch zeggen internet is de beste plaats om even snel de goedkoopste prijs te vinden, en de duurste bedrijven als Bol harken het grote geld binnen.

Zal toch wel door een goede marketing strategie komen denk ik. Anders geen idee.

Of Leen.... Heel veel mensen in de war, haha, ;-). Valt ook niet uit te sluiten.
Zit hier wel vis?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

12-03-2014 20:23

Bol.com.....lachen die prijzen.

ik zocht gewichtjes voor mojn taska rizalite hangers.
bij bol.......12.95
bij rix henhelsport....3.95

gok is waar ik ze heb besteld.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

13-03-2014 07:53

Ik vind de aanhef niet bepaald fris en misleidend
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-03-2014 08:06

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-03-2014 17:25

Juist Michel.

Ik zie het in mijn dagelijkse werk vaak voorbij komen: goedkoop via internet iets aanschaffen en dan bij de importeur gaan vragen om info, onderdelen, service, blablabla... Daar is een importeur natuurlijk niet voor. Die is er om te importeren en service te verlenen aan de verkopende partij. De verkopende partij, op zijn beurt, verleent service aan de eindgebruiker, de consument. Maar die wil goedkoper, liefst goedkoopst. En service. Maar dat gaat dus niet. Service kost namelijk tijd en tijd=geld.

Dus nogmaals: juist Michel.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-03-2014 18:11

Camiel Driehuis schreef:Bol.com.....lachen die prijzen.

ik zocht gewichtjes voor mojn taska rizalite hangers.
bij bol.......12.95
bij rix henhelsport....3.95

gok is waar ik ze heb besteld.


ik gok bol.com....

maar het is inderdaad dit bedrijf wat er achter zit uit uden althans hun hebben de site gemaakt en beheren het dus ook. dus mocht je wat willen weten bel je hun toch op ;)

Domain name: hengelsportdevries.nl
Status: active

Registrar:
NVA Online Advertising BV (N van Alpen beheer)
Gulden 39
5406DA UDEN
Netherlands
DNSSEC: no
Domain nameservers:
ns71.axc.nl
ns72.axc.nl

14-11-2012 NVA Online Advertising BV
Gulden 39, 5406 DA Uden Uden KVK 56458460
14-11-2012 N. van Alphen Beheer BV
Gulden 39, 5406 DA Uden Uden KVK 56457812

en dit zijn de gebroeders alphen:
http://www.emerce.nl/wire/internetbedri ... -snel-door

en ze doen ook in schuttingen:
http://www.hederaschutting.nl/index.php ... on/contact
Laatst gewijzigd door R de Winter op 13-03-2014 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

13-03-2014 18:33

Mart Honen schreef:Juist Michel.

Ik zie het in mijn dagelijkse werk vaak voorbij komen: goedkoop via internet iets aanschaffen en dan bij de importeur gaan vragen om info, onderdelen, service, blablabla... Daar is een importeur natuurlijk niet voor. Die is er om te importeren en service te verlenen aan de verkopende partij. De verkopende partij, op zijn beurt, verleent service aan de eindgebruiker, de consument. Maar die wil goedkoper, liefst goedkoopst. En service. Maar dat gaat dus niet. Service kost namelijk tijd en tijd=geld.

Dus nogmaals: juist Michel.


Normaal gesproken ga je naar de fabrikant voor garantie na een internet aankoop. Maar als die bv in het buitenland gaat is de importeur toch niet zo'n gekke keuze? Wie anders? (ik heb het dan over bv witgoed, met hengelspullen etc heb ik nog geen ervaring in deze) Ik ben overigens een groot fan van internet winkels. Ideaal, lekker op de bank en de grootste collectie die je je maar kan bedenken. Helemaal top. Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met internet aankopen, ook uit het buitenland, qua service etc. Ontopic, wat is er mis met deze webshop??
Gewoon, lekker vissen.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

13-03-2014 19:20

Op de homepage wordt "meeste kennis" als een van de voordelen genoemd. Echter vindt ik nergens gegevens om contact op te kunnen nemen. Hoe kan ik dan van die kennis gebruik maken? :(

In mijn ogen is zeevis zeevis, maar in hun ogen is er ook echte zeevis..... :roll:

Citaat: We hebben voor bijna alle vissen de benodigde visspullen om deze te vangen, van karper, roofvis, witvis tot echte zeevis.

Als je naar de menustructuur kijkt en de aangeboden producten dan heeft het veel weg van de webshop van Raven. Als een webshop geen bedrijfsgegevens vermeld dan zegt het mij al genoeg en zal ik er niet gaan bestellen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-03-2014 22:26

René,
Je gaat voor garantie naar de verkopende partij. Dat is je aanspreekpunt. Daar doe je zaken mee.
Ik weet het ook allemaal niet...
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

13-03-2014 23:52

Niet altijd. Ik heb bv een koffie machine en daar was wat mee. Leverancier gebeld, en deze verwees me door naar de fabrikant die mij prima geholpen heeft.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-03-2014 08:38

Dat kan natuurlijk een afspraak tussen fabrikant en verkoper zijn. Maar als koper heb je op de eerste plaats met de verkoper te maken.
Maakt verder ook niet uit, ik blijf toch van mening dat voor service betaald moet worden. :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-03-2014 09:08

ook wel fijn is het wanneer je enkele spullen bij wil halen of op het laatste moment nog wat nodig hebt dat er nog een hengelsport winkel in de buurt bestaat ergens.
buiten dat vind ik het persoonlijke contact en de service en het feit dat je dingen kan bekijken en uitproberen / vasthouden (of terugbrengen) belangrijker dan het iets goedkoper via het net scoren.
heel veel kleine zaken verdwijnen tegenwoordig en komt er een AH voor in de plaats.
slechte zaak als je het mij vraagt.
geef mij maar de groenteboer,slagerij en viswinkel welke ik al 33 jaar persoonlijk ken en altijd mee kan lachen.dan maar iets duurder uit.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
sander de graaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-03-2014 17:00

14-03-2014 17:19

raven is een winkel. die willen geld verdienen! iedereen haat x2 (imitatie)
maar voor de gene die gewoon lekker wil gaan vissen en niet 150 euro voor een molen wil betalen. is het wel een goed alternatief.ik moet eerlijk zeggen dat je niet het allergoedkoopste moet kopen maar,
ik vis er lekker mee :) stelletje haters!!!!!! raven heeft altijd goede service en goed berijkbaar.
en als je advies wil kijk goed op de forums.
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

14-03-2014 19:52

net aangemeld (zie de 14e vandaag dus) en nu al een positieve score op Raven. Ik zal in de gaten houden hoe lang je actief blijft op dit forum om te kunnen zien of jouw reactie waarde heeft. Hoe je het wend of keert, ik vind de naam niet netjes. Al is het maar t.o.v. de echte winkelier onder die naam! Tevens vraag ik mij dan af, wie is die persoon dan om deze naam te kiezen. Is het gekozen om een bepaald gevoel van vertrouwen te verkrijgen.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

14-03-2014 20:12

sander de graaf schreef:raven is een winkel. die willen geld verdienen.........


I.d.d... de grootste fout die gemaakt kan worden heb je zelf in de hand. Heb hier bv zo'n opbergbox voor mijn delkims. De helft van wat die van Delkim kost. En .. ze worden vlgs mij ook nog eens in dezelfde fabriek gemaakt. Maar als men niet weet, kan beoordelen, of iets het geld waard is.. tja... ;-).
Laatst gewijzigd door leen snoek op 14-03-2014 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

14-03-2014 20:18

michel Tja schreef:ook wel fijn is het wanneer..



Ik kan je heel goed volgen, maar waar ik het meeste van baal is dat als ik naar een winkel ga ik maar af moet wachten of ze alles op voorraad hebben. Op webwinkels (de "goede") is die voorraad actueel en wacht ik daarom nogal eens met bestellen. Verder hoef ik de deur er niet voor uit (ik heb door de weeks ook geen tijd om langs te gaan, maar als ik op maandagmiddag bestel ligt het meestentijds dinsdag als ik thuiskom op de keukentafel). Kom daar bij een "normale" winkel maar eens om. Dat "iets duurder", daar maal ik niet om als het maar wel toegevoegde waarde heeft. En voor bakkies koffie en "praatjes" hoef ik niet naar een winkel, maar voor dat geldt natuurlijk "ieder zijn meug".
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2014 20:32

Net of een webwinkel alleen webwinkel is. Raven bijvoorbeeld heeft 4 winkels en een webwinkel.

Waarschuwing die hier geldt is op te letten bij welke (web) winkel je besteld.

Aan de lokale faunawinkel die ook nog een hengeltje verkoopt heb ik doorgaans niet zo veel.

Garantie haal je bij de verkoper. Ook in geval van een webwinkel. Met info wordt je inmiddels haast doodgegooid.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

14-03-2014 22:30

Ik ben zelf niet echt een webshop fan.
ik hou van een praatje met de verkoper en mag graag de producten die ik koop graag even zien en voelen voor ik ze koop.
soms heeft de locale winkel het niet en is de makkelijkste optie idd het internet.

tergelijkertijd is het internet shoppen ook de ondergang van de meeste winkels.
iedereen wil zo goedkoop mogelijk zijn spullen hebben en daarmee worden de winstmarge's steeds kleiner.
het onderhouden van een winkelpand wordt dus automatisch ook steeds lastiger.

ik denk ook dat het grotendeels ligt aan de winkel en het personeel wat er staat.
ik kocht als kleine jongen met mijn vader mijn eerste hengeltje bij raven toen ze nog in een ienieminie pandje zaten.
een kleine 25 jaar later ben ik dus nog steeds klant.
ik ken de mensen en krijg de service die ik verwacht, en eventueele problemen worden netjes opgelost.
ons kent ons zeg maar.

Dat heb je dus duidelijk niet in de webshop.
simpele platte handel en als er een probleem is begint de ellende pas.
wie is verantwoordelijk en hoe wordt het opgelost.

ik hoop dat de echte winkels nog lang blijven bestaan.
de bakker, groenteman en de sigarenboer die je kent en weet wie hij voor zich heeft.
veel gezelliger dan het zoveelste studentje achter de kassa die er enkel zit met de gedachte geld geld geld.

Maar ja......back on topic maar weer.

Het lijkt idd veel op de webshop van raven en het adres doet idd vermoeden dat het bij de winkel hoort.
simpelweg mee profiteren van de naam.
gebeurt wel vaker.
frank warwick die niets heeft te maken met de frank warwick boilies.
Een simpele webshop opzetten kost nagenoeg niets en als tussenpersoon gewoon provisie opstrijken.
noem het dubieus maar iemand verdient er simpel geld mee.
Als de website nog vrij beschikbaar was heeft iemand simpelweg gebruik gemaakt van de mogelijkheid die er was.

Niet erg netjes maar het gebeurd.
ik ken van dichtbij een website van een restaurant.
typ het in en je wordt doorgelinkt naar het restaurant 500 meter verder op.
voor de mensen die het kennen geen probleem.
mensen die het restaurant niet kennen gaan blind op het adres af en komen bij het andere restaurant uit.
wedden dat ze er toch gaan eten, je bent er nu toch.

mee profiteren van een andere naam........niet netjes....wel lucratief
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2014 23:22

Dat is nu juist de onzin. De meeste webwinkels waar ik shop, en dat zijn er velen, hebben elders in het land een winkel. In hun webshop kopen bespaart mij reistijd en ik kan er kopen wat ik om de hoek niet vind. Maar als ik zou willen ga ik naar de winkel. Problemen worden gewoon netjes opgelost. Als er geen adres achter een webwinkel zit moet er een belletje afgaan. Extra voorzichtigheid is dan gewenst. Als je de site van dit topic even doorzoekt zie je al dat iedere bruikbare achtergrondinformatie ontbreekt. Niet te vertrouwen dus. Doe een beetje onderzoek voordat je iets besteld. Weet waaraan je een onbetrouwbare webwinkel herkent. Maar scheer dat niet over een kam met de prima webwinkels die er ook zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-03-2014 00:34

Ik shop ook steeds meer online. Meestal omdat het hier bij BHC, de enige sportviswinkel in de buurt, niet verkrijgbaar is.

Probeer wel zoveel mogelijk een website met winkel in Nederland uit te zoeken. Of via sponsoren op de forums die ik bezoek.

Ik sta best wel achter support your local shop. Toch vind ik dat winkels zelf ook eens in de spiegel mogen kijken. Want hoe is het toch mogelijk dat iemand heden ten dage een winkel runt zonder webshop?

Wil je dan gewoon niet overleven, of hoe zit het? Ik snap dat niet.

Winkels die het wel doen, zien de internetinkomsten tov de winkel alleen maar toe nemen.

Ik denk dat een goede winkel plus een goede webshop een hele succesvolle combinatie kan zijn. Alleen een winkel nog..... Denk dat dat steeds moeilijker wordt, zeker voor de wat kleinere winkels.

Dan kan je beter alleen een webshop hebben denk ik.
Zit hier wel vis?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

15-03-2014 01:22

Net wat je in de buurt vind, maar niet al te ver weg is er ook nog een Fauna die veel heeft.
Of een Wsc, of een vd Ven.

Maar als je er op de fiets naar toe moet is idd BHC de enige optie.