chinese wolhandkrab ontwijken ??


Plaats reactie
yannick martin
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2012 21:52

14-02-2014 13:56

iemand die enige tips heeft om chinese wolhandkrabben te ontwijken
aas dat ze niet moeten?
rigs waar ze moeite mee hebben?
of andere methode
dank u
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2014 15:13

Ontwijken gaat je alleen maar lukken door ze uit de weg te gaan. Als ze er eenmaal zijn, stoppen met een voerplek onderhouden.

Een maatje van mij gebruikte vroeger wel eens Granite Mix van Nutrabaits, kogels kreeg je daarvan, maakte ie z'n haakaas van..

Afgelopen jaar ook elke twee uur opnieuw uitvaren, 3 hengels, 100m plus. Elke keer weer bijvoeren. Het is niet anders, Krimpkous werkt ook maar beperkt. Zie wel eens van die kunstgrepen (kooitjes om je haakaas) maar had niet het idee dat dat maar in de buurt kwam van een gewone boilie.

Berkley heeft ook van die ronde balletjes, soort rubber. Knepen die krabben wel aan gort, maar bleef hangen.

BEste remedie (en ook voor je vangsten) is elke paar uur opnieuw uitgooien (kan sowieso zelden kwaad ;) ) en bijvoeren. Liefst een paar meter opzij. En herhalen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
yannick martin
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2012 21:52

14-02-2014 15:26

Sven van Anrooy schreef:Ontwijken gaat je alleen maar lukken door ze uit de weg te gaan. Als ze er eenmaal zijn, stoppen met een voerplek onderhouden.

Een maatje van mij gebruikte vroeger wel eens Granite Mix van Nutrabaits, kogels kreeg je daarvan, maakte ie z'n haakaas van..

Afgelopen jaar ook elke twee uur opnieuw uitvaren, 3 hengels, 100m plus. Elke keer weer bijvoeren. Het is niet anders, Krimpkous werkt ook maar beperkt. Zie wel eens van die kunstgrepen (kooitjes om je haakaas) maar had niet het idee dat dat maar in de buurt kwam van een gewone boilie.

Berkley heeft ook van die ronde balletjes, soort rubber. Knepen die krabben wel aan gort, maar bleef hangen.

BEste remedie (en ook voor je vangsten) is elke paar uur opnieuw uitgooien (kan sowieso zelden kwaad ;) ) en bijvoeren. Liefst een paar meter opzij. En herhalen..





dank u voor de tips ga deze methode zeker eens proberen
is zo een mooi water maar die krabben maken het zeer moeilijk om iets te vangen
grtz
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2014 15:28

Ik heb het hier in de omgeving al zo veel meegemaakt. Vaak is het zo dat als de krabben flink actief zijn op een stek, de karper het merendeels laat afweten. Andersom, als je goed zit te vangen krijgen die krengen minder kans.

Weet niet hoever je kunt schakelen in je visdiepte? Want ik heb wel gemerkt dat beneden een meter of 8-9 de activiteit van die dingen vele malen minder was. In hoeverre dit seizoensgebonden is weet ik ook niet en de relatie tot de watertemperatuur is ook niet duidelijk.

Heb je veel harde plekken op je water? Probeer de zachtste plekken eens te vinden op de bodem en probeer het daar eens ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

14-02-2014 15:42

laatste keer vorig jaar ook veel last gehad steeds na 3 uur aas eraf.
Wekker gezet 6 uur nieuw aas erop 6.15 een vis.
8 uur weer ververst, lood raakt de bodem en gelijk een run , bizar :roll: :lol:
Gebruikersavatar
sjaak de lange
Berichten: 42
Lid geworden op: 02-03-2006 21:06
Locatie: hoorn

14-02-2014 19:32

plastiek haak aas en voeren met tijgers en mais, daar hebben ze geen vat op.
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

14-02-2014 19:48

Allemaal op duiken en soep van koken mmmmmm
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-02-2014 17:17

Mocht je op een water serieus aan de gang willen gaan op een water waar Wolhandkrabben een serieus probleem zijn kun je eventueel ook 2 voerstekken bij houden.
Een stek voor de krabben en eentje voor de Karpers,de stek voor de krabben voorzie je van de goedkoopste vismeel pellets die je krijgen kunt en de stek voor de karper het liefst van harde zoete boilies of beter nog bouw je een stek op van tijgernoten.
Verder gebruik een nijlon hair en het liefst een stijve onderlijn zodat deze niet in de knoop kan geraken door het geklooi van de krabben.

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

15-02-2014 17:44

Met Robin Red vissen, kunnen ze nie uitspreken die dingen.

Huh? Gallic lobbin led? Snappen d'r op een gegeven moment niets meer van daar beneden...
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

20-02-2014 12:03

Sebastian Huvenaars schreef:Met Robin Red vissen, kunnen ze nie uitspreken die dingen.

Huh? Gallic lobbin led? Snappen d'r op een gegeven moment niets meer van daar beneden...


Geweldige post :lol: :lol: :lol: :lol:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-02-2014 20:38

Ook ik kies dan voor plastic aas, maar dan wel van die sponzige nep boilies die flavour opnemen en afgeven.

Oude panty van de vrouw helpt nog steeds icm een gesoakte boilie (echte boilie). Extra tip: van tevoren de boilies per stiuk al in een panty doen en dichtknopen, je hebt er dan wel enkele nodig tijdens een sessie. Ze knippen het zo stuk, maar gaat zeker een paar uur mee.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

21-02-2014 08:37

Je kan ook arma mesh van fox gebruiken(let wel op de juiste maat). sterk spul en werkt voor mij perfect. Laat in elk geval veel geur en smaak door. Succes
Plaats reactie