Lekker weertje he


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2014 10:22

18 januari en 11 graden.
Ik vind het niet erg en van mij hoeft de winter ook niet meer te komen maar is het wel zo goed?
Het water hier is naar mijn weten niet onder de vijf graden gekomen en er word nog her en der goed gevangen.
Ik heb verder geen verstand van de biologie van vissen en de kwaliteit van het water.
Nu vraag ik me af, heeft het water en de vissen niet een goede koude periode nodig?
Soort herstel?
Nogmaals ik heb er geen verstand van maar vroeg hete af.
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2014 11:21

Vorig jaar in juni hadden we nog nachtvorst.
Volgens mij klopt die kalender of het klimaat van ons niet helemaal meer.
In suriname van week hagel. In egypte en israel voor het eerst in 120 jaar sneeuw.
Zou me niks verbazen als het straks in april min 20 is :o
Verder lijkt het me wel goed als het straks iig 2 weken onder 0 is , denk dat we anders een insecten plaag hebben volgend jaar.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

18-01-2014 11:41

Dat worden inderdaad veel mugjes volgend jaar mocht het weer zo aanhouden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-01-2014 11:49

Insecten als muggen leven voor het grootste deel in de bodem en trekken dieper de bodem in als het kouder wordt. Er is dus nauwelijks een relatie met vorst.

We hebben sinds jaar en dag zo nu en dan slappe winters. Voor mij is deze winter juiste een teken dat de klimaatverandering die er is maar langzaam gaat. Maar we zijn er nog niet.