carplantis


Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-01-2014 21:01

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat iedereen al bekend is met dit nieuwe Hollandse betaalwater.

Ik heb zelf niets tegen btw en als ik de vissen op Facebook of via andere wegen voorbij zie komen denk ik elke keer weer wauw.
Wat en hoe denken de dames en heren hier op het forum hiervan?
Alle argumenten kennen we nu wel.
slecht beheer, gestolen vis, vissen in een badkuip, vetgemeste vissen enz enz.
Qua beheer zit dat wel goed denk ik , dat moet nog blijken natuurlijk maar heb daar vertrouwen in.
Gestolen vis?
Mag duidelijk zijn dat dat niet zo is.
Badkuip?
Zo zijn zoveel plassen in Nederland waar we allemaal wel eens vissen en vetgemest idem en met goed beheer gebeurt dit ook niet.

Het argument 'dalijk worden het allemaal van dit soort wateren en kan je alleen nog maar vissen tegen betaling' daar kan ik inkomen maar ik denk dat dit niet zal gebeuren.

Wat zijn jullie gedachtes/mening hierover?
Laten we voor de verandering deze discussie netjes houden aub er word al genoeg gescholden en geouwehoerd op elkaar.
Vis is vis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-01-2014 21:09

ben scholten schreef:Alle argumenten kennen we nu wel.


Wat wil je nu nog meer horen/lezen dan Ben?
Ach man..Ga toch vissen !!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-01-2014 21:32

Ben,
Ik ben het met je eens dat het best besproken moet kunnen worden, alleen moet het wel netjes kunnen. BTW. Ik heb er niet echt iets tegen, maar ik heb er niets mee.

Carplantis. Niet bekend, helaas dus.

'dalijk worden het allemaal van dit soort wateren en kan je alleen nog maar vissen tegen betaling'

Ik hoop het niet, ik hoop dat heel lang de huidige situatie zo zal blijven. Lekker in je eentje aan een watert(tje), in de schaduw, tussen de struiken, hengeltje(s) uit, genieten. Maar dat is mijn mening.
dave staal

15-01-2014 21:58

Kon het water niet , maar ff via google wat vissen gezien wat een plaatjes, schitterende vissen.

Betaalwater, weet al wat er gaat komen.... :wink:

Mijn mening ik heb er niks op tegen, zolang er geen vissen van opbenbaar water worden ontrokken(lees gestolen).
En er geen extreem groot bestand opzit.(lees overbezeting) Dit zal wel een een discussie punt blijven want de klant wil vangen, liefst groot en veel.
Van vissen met kapotte bekken schieten de tranen in je ogen. Weet nou niet of dat meer voorkomt op betaalwatern of op de circuit watertjes.Gezien de regels die de beheerders van betaalwateren hanteren en het toezicht hierop,
Om hun handel te beschermen.

Wie zijn 'wij' om te bepalen wat een ander leuk vind.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-01-2014 22:27

Leuk dat je precies dat stukje eruit knipt fred. :D
Zo komt het indd heel anders over.
Wat ik wil?
Een discussie op gang brengen wat hopelijk in tegenestelling tot andere btw discussies wel een normaal kan verlopen zonder dat men elkaar de grond in probeert te lullen of voor gek verklaart.
Vis is vis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-01-2014 22:51

Goed heh Ben :D

Ik ben namelijk ook wel "bang" dat we hetzelfde riedeltje krijgen.

Ik ben niet tegen betaalwater, maar zeker in Nederland met zoveel water vind IK het geen
meerwaarde.
Zo te zien hebben ze zelf het bestand (i.i.g een deel) gekweekt, dus gepikte vissen zullen
hier niet zo aan de orde zijn.
Mij zal je er niet tegenkomen, maar vanaf volgend jaar gaat het "los" voor vele.

Ik wens iedereen veel visplezier daar, al is het niet mijn ding
Ach man..Ga toch vissen !!
Ricardo Kuijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2012 23:29

15-01-2014 23:11

Hallo Ben,

Ik denk dat de eigenaar zeker weet waar hij mee bezig is als je weet dat hij ook de grote man is achter
http://www.carpfarm.nl/.
Verders heb ik niets met BTW en wat de toekomst gaat brengen is voor iedereen ????????????????

gr Ricardo
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-01-2014 00:12

Zonder info over afmeting van het water, aantal stekken en prijzen is het voor mij te vroeg om er een oordeel over te geven. Wat ikzelf anders gedaan had is de aanleg van de stekken, zoals het nu is lijkt me dat iedereen elkaar kan zien zitten, dat draagt niet bij tot het vrije natuur gevoel, krijg daar eerder camping ideeën bij.
Ik had de plek voor de tenten achter de waterlijn gehouden met een ruime steiger voor de hengels en om eventueel op te zitten. Zeg maar a la Poitevinière.
Wel geweldig mooie vissen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-01-2014 00:39

Tja, weer een dierentuin erbij. Volgens mij is er trouwens een betaalwaterhoek op dit forum.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

16-01-2014 04:38

Mocht de eigenaart van carpfarm zijn dan hebben ze volgens mij bij de afgelopen uitzettingen eerst de mooiste voor zich zelf uitgezocht voor op hun eigen btw/camping
Ik heb er voor de rest niks optegen maar ik ben een stalker en geen vaste plaats visser op een mooi aangelegd gedempt campingplekje. Zouden ze ook stroom aanleggen dan kan je misschien je caravan er ook neerzetten.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-01-2014 08:27

wel plaatjes die spiegels.
but you can give my portion to fikkie.
vraag me af of dit water vroeger ook bevist werd en wat de locals ervan vinden..
heb trouwens een stinkend rijke oom, zal hem eens bellen en vragen of we wat plassen in NL van de gemeentes kunnen opkopen om die vervolgens uit te buiten en te sluiten voor iedereen die er al generaties lang met pa of opa heeft leren vissen. :wink: :D
Laatst gewijzigd door michel Tja op 16-01-2014 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

16-01-2014 08:36

Hetgeen wat je post Ben is hetgeen wat ze willen.

Ik heb begrepen dat ze pas in 2015 open gaan, maar ondertussen zijn alle "grote" namen en merken er al geweest of staat al op de agenda. Zo komen dus al die vissen langs waar jij van denkt: wauw!
Commercieel oogpunt uiteraard een goede zet.

Tot die tijd dat het open gaat word je lekker gemaakt, en zit je in 2015 hutjemutje naast elkaar. In Nederland waar we (ookal zeiken mensen erop) een mooie gezamelijke lijst hebben met ondenkbaar veel hectare water er toch animo is voor dit soort putten. Ik kan er zelf niet bij, maarja ieder zijn ding.

Daarnaast, vis zal hopelijk niet gestolen zijn, en een oud bestand?. Maar laten we eerlijk zijn, en zitten echt niet alleen uitgezette guppies. Want btw vissers willen toch wel minimaal "een grote beer" vangen. >300 euro om knollen te harken? denk het niet. Het enige waar een btw zich mee kan onderscheiden zijn grote vissen. Btw vissers gaat niet naar put A als in put B grotere vissen zwemmen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-01-2014 09:46

Is dit een vooraankondiging? IJs en weder dienende gaat deze attractie pas in 2015 open voor publiek.

In zijn algemeenheid maakt het niet uit wat ik van dit type viswater denk. Inmiddels kun je er wel van uitgaan dat ze er zijn en dat ze zullen blijven. Je kunt je er dus beter op richten dat een en ander een beetje binnen de grenzen blijft. Moet je die grenzen wel zinvol kunnen aangeven. Om te beginnen is daar al geen overeenstemming over en heeft ieder zo zijn eigen voorkeur en verhaaltje erbij.

Er is bijvoorbeeld geen trend van openbaar viswater dat omgezet wordt naar privéwater en daarmee ontrokken aan de visvergunning. Zodra dat systematisch gebeurt heb je in Sportvisserij Nederland een machtige medestander.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

16-01-2014 16:37

wat ik van betaalwateren vind doet er in dit topic niet toe.Maar waarom is er nog geen tussen vorm bedacht die je bijvoorbeeld in Engeland ziet?ik bedoel dus de syndicate lakes. Ik begrijp echt wel dat dit comercieel gezien minder interessant is maar denk dat er een heleboel karpervissers inclusief de anti betaalwater vissers dan ineens wel oren hebben naar een aantal wateren. Ik denk dat veel vissers juist hunkeren naar het zelf een stekkie kunnen kiezen en de rust aan een water.Wat ik vaak zie bij die syndicate lakes is dat er veel verbroedering en interesse is naar elkaar .En niet onder andere het elkaar zitten begluren wat de ander aan het doen is en s'nachts stiekum een lijntje uitvaren naar jouw stek omdat diegene niks gevangen krijgt.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-01-2014 20:33

Als er goede sanitaire voorzieningen bij zijn en mooie plekken blijven betaalwateren toch intrek en denk dat zeker er genoeg vraag voor is in Nederland. Denk dat er ook genoeg vissers zijn die zich op een btw zich veiliger voelen.

Alleen vind ik persoonlijk 100 euro (of meer ), weet geen prijzen maar gok dat het rond dit bedrag zou zijn, voor een weekend in Nederland gewoon veel te duur aangezien je in Nederland op je vispas op prachtige plekken mag nachtvissen.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-01-2014 21:45

Sandor vd Beek schreef:Als er goede sanitaire voorzieningen bij zijn en mooie plekken blijven betaalwateren toch intrek en denk dat zeker er genoeg vraag voor is in Nederland. Denk dat er ook genoeg vissers zijn die zich op een btw zich veiliger voelen.

Alleen vind ik persoonlijk 100 euro (of meer ), weet geen prijzen maar gok dat het rond dit bedrag zou zijn, voor een weekend in Nederland gewoon veel te duur aangezien je in Nederland op je vispas op prachtige plekken mag nachtvissen.


Is er vraag naar, of wordt deze "vraag" gecreerd? :roll:
IK heb ze nooit gemist :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-01-2014 23:18

Toch wel leuke en gevarieerde reacties.
Kees verheij.
Er is indd een btw hoek hier op het forum maar ik word niet graag in een hoekje gepropt :D
Dit is toch een discussie dus zit ik toch de goede hoek?
He verdomme zit ik weer in een hoekje :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-01-2014 23:32

Zolang je maar niet het hoekje omgaat.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2014 08:44

BTW: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :wink: :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

17-01-2014 09:00

Is er vraag naar, of wordt deze "vraag" gecreerd? :roll:
IK heb ze nooit gemist :wink:


Als je op sommige btw sites kijkt zijn ze aardig volgeboekt dus er is wel degelijk vraag ernaar en ik ga er ook wel vanuit dat de eigenaar van de nieuwe plas eerst een goeie marketing onderzoek heeft gedaan of er genoeg vraag naar is.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 09:22

Ik maakte eens een praatje met een visser die voornamelijk op Belgische putten en betaalwateren vist, en vroeg 'm; Waarom kies je niet voor de vrijheid en evt. verrassing van een lokaal kanaal of het 'grote' water?

Ik vang graag grote spiegels, was zijn antwoord...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 09:41

Net even de FB pagina bekeken en wat zaken die me opvielen;

Mooie vis, maar voor mezelf geen reden tot overstag gaan. Water genoeg in de buurt voor weinig geld!

"The Mastodont" @ a whopping 49lbs

Waar zijn onze ponden gebleven? Misschien niet alleen een zaak van internationale taal, maar ook een gevalletje van cijfers opschroeven?

Veel dikke vingers.., en zelfs een paar gratis middelvingers :D

Onder de likes ook een paar 'vrienden'.

3500 likes, dus met de zaken zal het wel waarschijnlijk goed komen. 'N goede boterham wens ik iedereen...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2014 09:43

Tsja,

Mijn bescheiding mening over betaalwater die slecht beheer hebben ventileer ik niet. Altijd al gedaan, overbezette kapotte bekken putten mogen per direct gesloten worden.

Laten we hopen dat Koos z'n verstand gebruikt, en niet meer vissers toelaat dan wenselijk zijn op een bestand dat een beetje in balans is. Zitten wel verdomd mooie vissen, die Rits-Rijen bijvoorbeeld :).

Heb op Facebook al meermalen wat bekendere namen en waarschijnlijk dan ook bekenden van de eigenaar zien pronken met vissen van dat water, dacht in eerste instantie:'nondeju, da's bruut in deze tijd van het jaar', maar toen ik erachter kwam dat het een bevoorrechte vangst was die (nog) niet voor iedereen haalbaar is, werd dat gevoel al meteen een heel stuk minder.

Niet mijn ding in ieder geval, zeker omdat het op zulk soort watertjes vaak een hectare water per visser is kan ik niet genieten van mijn visserij. Maar gaat allen gerust, dan pak ik mijn momentjes wel ergens anders ;)

Koos en z'n matties zijn overigens fervent wokkelaartjes :cry:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-01-2014 10:52

Vooral op een BTW gaan vissen als je niet in een hoekje gestopt wil worden :roll:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-01-2014 11:16

Nee het hoekje omgaan was ik nog niet van plan :D
Cees het zijn nou juist die dingen die een discussie vaak onaangenaam maken.
Is dat nou nodig?
Zo kan ik er ook nog wel een paar maar heb daar geen zin meer in.
Dat gezeik onderling word ik doodmoe van.
Elkaar de ogen uitsteken of ik ben beter dan jou bah.
Slaat niet direct op jou maar komen vaak wel hier uit voort.
Vis is vis