carplantis


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 11:46

Ik heb zelf niets tegen btw en als ik de vissen op Facebook of via andere wegen voorbij zie komen denk ik elke keer weer wauw.

Ik lees liever tekst, dan dat ik plaatjes kijk (heb dat wauw ook niet met auto's).

Dat gezeik onderling word ik doodmoe van.

Fred vraagt je wat je dan wilt, waarop je jou idee uiteenzet, wat toch nog niet vertrapt wordt :roll: . Cees geeft z'n hoekige antwoord
Vooral op een BTW gaan vissen als je niet in een hoekje gestopt wil worden :roll:
sluit toch aan op een eerder antwoord van jou kant...
Er is indd een btw hoek hier op het forum maar ik word niet graag in een hoekje gepropt :D ... He verdomme zit ik weer in een hoekje :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 17-01-2014 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-01-2014 11:49

Is gewoon mijn kijk op het hele BTW verhaal.
Ik heb er zelf verder niets op tegen omdat ik er geen last van heb.

Maar als je zelf aangeeft om niet graag in een hoekje gestopt te willen worden en je gaat wel graag op een BTW vissen dan snap ik het ff niet meer.

Zoveel water in NL waar je blij en vrij kunt vissen waarom zou je dan in hemelsnaam voor veel geld op een vaste beperkte stek neerplempen, oh ja vanwege de sanitaire voorzieningen natuurlijk :lol: :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2014 11:56

ben scholten schreef:Nee het hoekje omgaan was ik nog niet van plan :D
Cees het zijn nou juist die dingen die een discussie vaak onaangenaam maken.
Is dat nou nodig?
Zo kan ik er ook nog wel een paar maar heb daar geen zin meer in.
Dat gezeik onderling word ik doodmoe van.
Elkaar de ogen uitsteken of ik ben beter dan jou bah.
Slaat niet direct op jou maar komen vaak wel hier uit voort.


Ik vind deze discussie aardig vreedzaam verlopen. Meningen verschillen soms nou eenmaal maar zover ik het lees in dit topic wordt er niemand de grond in getrapt.
dus wat dat betreft is je missie geslaagd.
iig ik ben er ook geen fan van en dat steek ik ook niet onder stoelen of banken.
als er een mening gevraagd wordt dan geef ik die ook.
verder had ik wel intresse in die 4500B`s van je , maar nu durf ik niet meer gezien ik weet dat je mede mij bedoelt in bovenstaande reactie :wink: :D
geen idee wat er zal gebeuren als ik ineens voor je neus sta om die molens over te kopen :o :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-01-2014 12:02

:lol: :lol: Zo kan het ook :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

17-01-2014 12:11

Ik ben van mening, nee beter nog: het is mijn vurige wens dat alle karpervissers wereldwijd op een betaalwater gaan vissen. Dat meen ik echt.

Ok, op één na dan.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2014 12:14

Arjen Lans schreef:Ik ben van mening, nee beter nog: het is mijn vurige wens dat alle karpervissers wereldwijd op een betaalwater gaan vissen. Dat meen ik echt.

Ok, op één na dan.


zal wel een dure vergunning worden dan voor jou :wink:

denk minstens zo een 3 ton per jaar :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

17-01-2014 12:24

vergunning? 8)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-01-2014 12:48

@ Cees
Wat ik niet snap is waarom ik een hoekje gestopt word als ik op btw vis.
Veel geld neertellen om te gaan vissen is ook best vreemd maar dat vind mijn vrouw al als ik veel geld uitgeef aan een hengel bv.
Waarom veel geld uitgeven voor een zonvakantie in spanje terwijl ik in de zomer hier op scheveningen ook op het strand kan gaan liggen?
Gisteravond ben ik bij een lezing geweest van Ad Brak over de nieuwkoopse plassen.
Water genoeg zou je denken en toch gaan ze allemaal bij het plashuis zitten.
Waarom?
ongetwijfeld het gemak.
De ene keer heb ik zin om lekker te bikkelen en bosjes man te spelen en de andere keer heb ik zin om te relaxen en van een hapje en drankje voorzien te worden.
Ik vermaak me tegenwoordig prima op openbare wateren in frankrijk en in nederland doe ik niet anders.
Voorheen durfde ik het niet aan om openbaar te vissen in frankrijk daar ik altijd alleen visde en de taal niet machtig ben.

@marco
fijn dat je er weer bij bent :wink:

@ michel
Ja vind de discussie ook wel aardig verlopen maar soms kunnen sommige dingen verkeerd begrepen worden.
Zo vind ik bv de :roll: van Cees een beetje beledigend terwijl hij dat waarschijnlijk niet zo bedoeld (hoop ik :D )
Wel flauw van je wat betreft die molens.
Ben ik dan echt zo'n boeman?
Ik ken je alleen via mijn toetsenbord en beeldscherm en ook al zijn we niet altijd even aardig geweest tegen elkaar is het echt niet zo dat ik je in de brievenbus prop als je voor me deur zou staan.
Overigens zijn die molens niet van mijzelf maar van een vismaat die hier geen account heeft.
Dus mocht je interesse hebben dan speel ik dat door en mag je voor zijn neus gaan staan :wink:
Enigste wat ik je kan meegeven is dat hij in mijn ogen extreem zuinig is op zijn spullen dus ze zijn in hele goede staat.
Hij heeft ook nog een Shimano twinpower 6000fc met reservespoel en origineel hoesje te koop.
Zal die dalijk even plaatsen in de correcte hoek :D

@ arjen
good one :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2014 12:59

was ook een grapje he van die molens (vandaar de smileys) , durf best langs te komen voor die molens. maar doe voor de zekerheid wel een harnas aan dan,je weet maar nooit :wink: :lol:

ze zien er goed uit ja en als de as niet krom getrokken is en de slip nog soepel werkt en mn loon is op tijd binnen heb ik zeker wel intresse. maar daar kom ik anders nog even op terug via PB want ik wil niet teveel offtopic gaan.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-01-2014 12:59

Je krijgt toch een hoekje (stekje) aangewezen op een BTW zo bedoel ik het.
Ik stop jou niet in een hoekje dat doet de BTW uitbater.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 13:12

@marco fijn dat je er weer bij bent :wink:

Graag gedaan Ben :wink:

Weten wat je schrijft is weten wat er terug kan komen (hokjes). De één vult de zelf gegraven kuiltjes simpelweg vooraf wat beter met eigen woorden in, dan een ander. En ik zie ook niet in dat het gemeen bedoeld kan zijn...

Marco Mostard schreef:Ik maakte eens een praatje met een visser die voornamelijk op Belgische putten en betaalwateren vist, en vroeg 'm; Waarom kies je niet voor de vrijheid en evt. verrassing van een lokaal kanaal of het 'grote' water?

Ik vang graag grote spiegels, was zijn antwoord...


Ben, kun jij misschien iets aanvullen over de gevoelsmatige leegte, tussen nulpunt en einddoel, welke ik bij dit antwoord van zo'n type visser voel?

Ik denk namelijk dat we allemaal wel graag op z'n tijd een grote spiegel vangen!

Een bepaalde groep vindt een aantal factoren, in de aanloop tot een vangst, echter minimaal even belangrijk voor het totaalplaatje. Zaken die je niet op een betaalwater zult vinden. Vervolgens is er zeker een groep welke zich in een groot grijs belevingsgebied bevindt. Maar denk je niet dat het zo maar zou kunnen zijn dat sommige vissers de vangst 'an sich' en het fotootje misschien als het zaligmakende totaalplaatje zien, en dit type visser veelal met btw's geassocieerd wordt!?

Vertel 't me maar als ik er ver naast zit...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-01-2014 14:16

Zijn prima in orde michel daar durf ik zelf voor in te staan.
Voor zover je dat waard is.

@zie je wat ik bedoel cees?
Ik begreep je verkeerd.
Ik heb daar andere ervaringen mee maar goed het is mijn doel ook niet om btw te verheelijken ik was gewoon benieuwd hoe men reageert op dit water ook gezien het hier een bekende eigenaar betreft.
Koos vind ik zelf een goed en aardige man voor zover ik hem kan.

@marco
Ik begrijp je helemaal en heb er niks op aan te vullen en ben het zelfs met je eens.
Alleen zie ik niet in wat dat met btw te maken heeft.
Ja ik zie het wel maar dit is helaas bijna overal zo wat in mijn ogen te wijten is aan de commercie van grote aasfirmas.
De hele beleving is hierdoor bij de nieuwe aanwas karpervissers helemaal weg.
Wij (weer een hoekje) zijn begonnen met een bamboehengel of penhengel en beleefde avontuur en spanning.
De nieuwe generatie begint met een set van drie hengels met delkims en balen als de vis 29,9 pond weegt.
Dus je zit er helemaal niet ver naast.
Maar als er dus mensen zijn die die ervaringen avontuur niet willen laat ze lekker.
Ik rijd graag auto en kan ook genieten van een mooie bolide maar wat er onder de motorkap zit weet ik niet en interesseert me ook totaal niet.
Vis is vis
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 15:33

Ik begrijp je helemaal en heb er niks op aan te vullen en ben het zelfs met je eens. Alleen zie ik niet in wat dat met btw te maken heeft.

Dan begrijp je me dus niet helemaal en ben je het ook niet helemaal met me eens :D :wink:

Z'n antwoord op mijn vraag was namelijk;
Ik vang graag grote spiegels

Grote vis wordt nu eenmaal in veelvoud op big fish en btw-en gevangen. Daar zal je een visser, op jacht naar grote vis, dus ook veel eerder in veelvoud tegenkomen.

Maar als er dus mensen zijn die die ervaring en avontuur niet willen laat ze lekker.

Jazeker. Ieder z'n plezier! Voor die allerlaatste groep zou ik zelfs zeggen; Extra hangslot op 't hek, op z'n tijd wat vloeibaar en vast voedsel, én boilies brengen natuurlijk. Bergen boilies, zodat pb na pb blijft sneuvelen en anderen geen verdwaalde zielen bij de stokken in het niemandsland aan zullen treffen :D

Soms staan belevingen te ver van elkaar af. Dan valt er niets te overbruggen! Eerlijk gezegd kan ik ook niet zo goed omgaan met mensen die aan inzicht ontbreekt om mijn (of een ander) z'n handvol extra beweegredenen te begrijpen of te respecteren. In die zin ben ik zelf natuurlijk ook aardig beperkt, maar dat besef ik zelf wel :lol: Is een beetje als verliefdheid uitleggen. Dat gaat niet.., moet je ondergaan, beleven.

Dus iedereen; Doe waar je je lekker bij voelt en gun dat een ander ook. Dan heb je ook geen kruisende wegen en misverstanden :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

17-01-2014 15:56

Laat iedereen lekker voor zichzelf uitmaken of die op betaalwater wil vissen of niet.
Mijn visserij is het niet.
Aantal jaar geleden op een betaalwater gevist, moest noodgedwongen met een accommodatie zijn (voor de vrouw natuurlijk). Ving er m'n pr toevallig maar voelde net als vissen op een forellen vijver.
Ik pak liever een 30-er hier op het kanaa,l of het grote open water hier in NL dan een 60-er op betaalwater.

Dit wil niet zeggen dat ik nooit meer naar een betaalwater zal gaan (misschien in de toekomst met m'n zoontje).
Ik vis tegenwoordig meer voor de ontspanning met het genieten voorop, zonder enige druk van het moeten vangen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2014 17:07

De grote vraag is: Heiligt het doel (vangen van veel of mooie of grote, ja vooral grote) vis de middelen? En is de manier waarop je het doel bereikt ondergeschikt aan het doel zelf. Zo wil ik zelf graag nieuwe visgronden ontdekken, vissen op rustige plekken in de ruige natuur en heftige drils hebben van mooie, nagenoeg ongeschonden en ongerepte karpers.

Een ander wordt echter vrolijk van de dikke vette boiliehoer en dat ie vooral maar rustig in het netje mag zwemmen. Of van 20 a 30 boilieknollen van een volgeplemte put. Ik ga niemand vertellen wat hij het leukst moet vinden, dat mag ie helemaal zelf uitmaken.

Waarom ik dan toch niet gecharmeerd ben van een BTW (maar ook niet van een volgepropte verenigingsput): Welzijn van de vis is altijd ondergeschikt aan de andere doelen, en commerciële uitbuiting van het dier is onvermijdelijk. De enige reden dat er visvriendelijke maatregelen genomen worden is om de prijsbeesten in leven en enigszins toonbaar te houden. Avontuur kan ik het ook niet echt noemen, iets wat velen wel in de mond nemen als ze in zo'n dierentuin vissen.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat ie doet, maar ook als dat ten koste van de karper(visserij) gaat?

Aanvulling op Marco: Het is als verliefd worden op een mooie vrouw en na veel moeite haar hart winnen, of naar het welbekende redlightdistrict gaan en daar effe wat pegels neertellen voor wat oppervlakkig en kortstondig genot.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-01-2014 17:15

Dat verbaast me dan ook weer enigszins Marco.
Die man die dus graag grote spiegelkarpers vangt die mag van jou dus ze gang gaan maar tegelijkertijd ga je er dwars tegenin in elk topic wat ook maar iets te maken heeft met btw of waar ik in voorkom.
He wacht eens even ........waar ik in voor kom?
Stalker :wink:
Wij kunnen dus niet zo goed met elkaar omgaan?
Dat wisten we toch al maar ik vind niet dat het mij aan inzicht ontbreekt.
Even goede vrienden, of niet.
Vis is vis
dave staal

17-01-2014 17:21

Hey Ben ik zou het vooral niet persoonlijk opvatten.
Tip negeren. 8)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2014 17:32

dave staal schreef:Tip negeren. 8)


Voor een BTW visser heb jij wel humor ! :wink: 8)
:lol:

(Geintje eh :P )

ff serieus..
Lastig wereldje die karperwereld :o :)
Iedereen moet maar proberen het beste ervan te maken binnen hun eigen visserij.
want op 1 lijn zullen we met zn allen toch nooit zitten.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dave staal

17-01-2014 17:48

De gedachte dat BTW vissers altijd een totaal andere beleving zouden hebben klopt natuurlijk ook niet.

Stel je vist heel het op het een groot waterstelsel natuurlijk een rivier je zoekt je voert blankt zoekt voert (de weg er naar toe) uiteindelijk na heeeeel veeeeeel moeite vang je je visjes misschien met bolies die worden aangeprezen door een ervaren riviervisser en met hulp een visgids(commercie maar dat terzijde).
De beleving waar men zo groot op gaat heeft de betreffende visser ten volle teugen van genoten.

In het najaar gaat deze beste man met zijn maatje naar een BTW doet ze ding en vangt een paar dikke spiegels een ander beleving maar ze hebben genoten van een weekje lekker ontspannen vissen maaltijdje op de stek bbq tje
Biertje erbij was gezellig.
Anders situatie andere beleving zelfde visser.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 18:27

ben scholten schreef:Dat verbaast me dan ook weer enigszins Marco.
Die man die dus graag grote spiegelkarpers vangt die mag van jou dus ze gang gaan maar tegelijkertijd ga je er dwars tegenin in elk topic wat ook maar iets te maken heeft met btw of waar ik in voorkom.
He wacht eens even ........waar ik in voor kom?
Stalker :wink:
Wij kunnen dus niet zo goed met elkaar omgaan?
Dat wisten we toch al maar ik vind niet dat het mij aan inzicht ontbreekt.
Even goede vrienden, of niet.


Hey Ben ik zou het vooral niet persoonlijk opvatten.Tip negeren.


Zowww.., Ik bemerk aardig wat narcisme in de gedachte dat mijn woorden aan de heren zelf gericht zijn :D . Oorzaak van de invulling is hoogstwaarschijnlijk wederom matig leesvermogen. Bovendien zou een mens zaken misschien ook in z'n algemeenheid kunnen lezen en begrijpen dat het hier om een forum en een stelling gaat, dus niet om de persoon zelf. Laat ik gelukkig (voor mezelf) bovendien op menig topic reageren...

Waar ik nu wel persoonlijk op wil reageren is wederom een dubbel gevalletje;
En wanneer je het dan niet snapt, dan snap je al helemaal niet dat je het niet snapt :wink:


Ik begrijp zelf zeer goed de beweegredenen waarom er voor een btw of bewaarzak of wat dan ook gekozen kan worden! Maar ook de beweegredenen waarom ik er geen gebruik van maak :wink: . Dat wederzijds begrip is er wederom blijkbaar niet. Maar ik heb genoeg zelfkennis om niet het woord nooit te roepen betreffende bepaalde zaken waarvan ik weet dat er in de toekomst, wegens het gezin, misschien een keertje een kentering in kan plaatsvinden. Dat heb ik recent al eerder aangegeven. Maar mocht die verplichting tot btw-en dan een vaste zijn, dan zou ik stoppen met vissen omdat ik geen eeuwige fantasieloze lambal wil zijn! Tsja, ik herhaal mezelf nog maar een keertje uit een recent topic. Verder ook wegens enkele volgende zaken;

JE HOUDT JEZELF VOOR DE GEK WANNEER JE BEWEERT DAT EEN (GROTE) VIS VAN EEN BTW DEZELFDE WAARDE HEEFT ALS DIE VAN HET OPEN WATER, HET ZELFDE STRESSVRIJE LEVEN LIJDT, DE ZELFDE VRIJE KEUZE HEEFT BETREFFENDE DIEET ETC, EN DAT EEN VIS REGELMATIG HAKEN EN/OF ZAKKEN ZO'N BEEST NIET NADELIG BEINVLOED.

Sorry hoor; ik dacht, ik schrijf het maar groot, want dat leest wat makkelijker weg. Maar herhaling, herhaling... :wink:

En wanneer iemand boven omschreven woorden dus echt niet begrijpt, dan is de kloof nog vele malen groter dan ik al dacht, en wel ten nadelen van hen die dit wel onderkennen! Dat iemand zo'n keuze maakt moet men zelf weten, maar je kop voor zaken in 't zand steken omdat je dan misschien de waarde van je eigen beleving wat moet bijstellen, lijkt me triest. Ik stel m'n beleving regelmatig bij, en ja; zeker niet altijd rozengeur en soms zelfs apenschijt. So be it :wink: ,

Nogmaals; ik begrijp alle beweegredenen en dat is helaas blijkbaar niet andersom.

Aanvulling op Marco: Het is als verliefd worden op een mooie vrouw en na veel moeite haar hart winnen, of naar het welbekende redlightdistrict gaan en daar effe wat pegels neertellen voor wat oppervlakkig en kortstondig genot.


Het origineel was wat anders, maar helemaal eens Kees :wink: ...

De gedachte dat BTW vissers altijd een totaal andere beleving zouden hebben klopt natuurlijk ook niet... Anders situatie andere beleving zelfde visser

Dacht dat ik schreef;
Vervolgens is er zeker een groep welke zich in een groot grijs belevingsgebied bevindt

8)
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-01-2014 18:29

Douchen, stukje rijden, praatje, filmpje, biertje, colaatje, geouwehoer, gezellig en naar huis... :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

17-01-2014 19:52

Mijn mening over betaalwater:

Soms zoek je meer dan een lange sessie vissen, soms moet het meer vakantie zijn. Eventueel met aanhang en/of kids. En dan is het wel lekker te vissen op een, voor jou, nieuw water met gegarandeerd mooi bestand en grote vissen. Vangst garantie heb je nooit, maar een ding is zeker ze zullen er zwemmen.
Genoeg mensen zochten voor een langere sessie een voor hun nieuw water uit en kwamen bedrogen uit.

Verder zou ik zelf tien keer liever vissen op een goed beheerd btw, waar de vissen wellicht vaker dan gemiddeld de kant zien maar nooit gezakt worden, soms uberhaupt niet de kant op komen en anders met verplicht de allerdikste onthaakmat, gevangen op weerhaakloze haken en wellicht nog meer restricties, dan vissen op een lokale hoeren put vol met papagaaienbekken, ventjes van 12 die per ongeluk de topper van het water vangen en op de grond laten spartelen etc etc je kent het wel.

Volgens mij gaan de meeste er van uit dat btw vissen er bij voorbaat slechter vanaf zijn dan op een normale drukbeviste put. Ik kan die conclusie nog niet trekken.

Elk btw met gestolen/overgezette vis mag wel van mij ter plekke gesloten worden met een flinke financiele strop voor de uitbaters.

Wanneer er een trend zou opkomen van normaal beviste wateren die opgekocht worden zou dat ook een reden zijn voor mij tot volledig boycotten.

Laat ik erbij vermelden dat ik in Nederland nog nooit op een btw water gevist heb. Ik zoek eerder de rust op ipv bivy city. Laat mij mn eigen ding maar doen, eerder illegaal dan betaald.
Maar ik sluit het niet uit en heb begrip voor de mensen die hier voor kiezen.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

17-01-2014 21:02

Heb niks tegen betaalwater, want voor sommige mensen is het namelijk ideaal. Als je bv een handicap hebt, en je hebt voorzieningen nodig.

Ik vind het mooi dat die mogelijkheid er is. Of een keer met kleine kinderen lekker in een huisje en pa vissen.

Kan me dat best voorstellen. Niks op tegen.

Alleen op een afgesloten water vissen, waar de vissen geen kant op kunnen anders dan die put. Daar vind ik weinig aan. Of het nou betaalwater is of niet.

Ik vis eigenlijk alleen op "open" water. Open tussen haakjes, want dat kan best een klein slotensysteem zijn, als er maar een verbinding is met open water.

Dat vind ik veel natuurlijker en spannender. Dan dat ik al weet wat er zwemt, en ik weet ook dat het al talloze keren gevangen is.

Ik mis de sfeer bij het vissen op een afgesloten water.
Zit hier wel vis?
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

17-01-2014 23:45

en dan te bedenken dat jullie allemaal graag op karper vissen...
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

18-01-2014 08:54

en je punt is?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away