je lacht je lul uit je broek...


Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 17:06

Nou daar gaan we dan.
Na meerdere mailtjes telefoontjes ed ed,
Over het nachtvissen met schuilmiddel op de maas omgeving Venlo.

Stap 1.

Gebeld met sportvisserij-Nederland,en daar mijn vraag neergelegd wat mijn vraag was.
Kreeg netjes mail terug van de heer Boonsta (jurist van sportvisserij Nederland).
Het was meneer Boonstra ook niet bekend over het hoe en wat je wel mocht.

stap 2.

Hij liet mij weten dat ik nog antwoord terug zou krijgen,nou die kreeg ik,
Ik moest contact opnemen met sportvisserij Limburg, zo gezegd zo gedaan.
TOEN kreeg ik mail , en daar stond in dat we schuilmiddel mochten gebruiken,
mijn vraag was ook nog mag ik met een 3e hengel op de MAAS vissen (ja ik heb de hologramsticker ook ).
ja dat mocht ook was haar antwoord in de mail ,
(Dit is correct Harold).

Stap 3

Voor de zekerheid even gebeld met sportvisserij limburg,
In de extra aanvullingslijst van 2014 staat een fout waar ze ook vooruit kwamen.
DAAR STAAT, PAGINA 245 BIJ 2 EN 3 TOEVOEGEN 3. (dit klopte dus niet).
DUS dit wil zeggen we mogen niet met 3 hengels vissen op de maas.
Ook gelijk gevraagd voor schuilmiddel, dit bepaald de gemeente of dit wel of niet mag.

stap 4

Gebeld naar de gemeente (Venlo).
Ook hier konden ze mij helaas niet vertellen of ik wel of geen schuilmiddel mag gebruiken.

Ps: ( ik heb voor 105 euro aan vergunningen) en nu weet ik nog niet wat wel en niet mag.

Nou is mijn vraag,
Als niemand het weet dus sportvisserij Nederland niet..sportvisserij Limburg niet...en de gemeente Venlo niet.
WIE DAN WEL ????

PS: LEUKE HOBBY HEBBEN WE TOCH !!!!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-01-2014 20:09

Daarom, je word er gek van. En als je jezelf er oprecht in wilt verdiepen zodat je niks fout doet dan raak je vrij snel het spoor bijster. Federatie zus vereniging zo landelijk dit gemeente dat kortom het is een warboel van regeltjes. Zeker voor de visser die zich niet beperkt tot het lokale visputje.
Zelfs de app en het boekje hebben nog verschillen.
Leidraad blijft altijd je boekje, hier gaat een controleur ook van uit.
Als iemand je toezegt dat er in het boekje een fout staat, zorg dan dat je dat op papier bij je hebt met vissen.
Als je dan je bende netjes opruimt, en niet met 5 man in een kamp aan het zuipen bent, gaat het doorgaan goed :lol:

Laatst genoemde raad ik ook aan wanneer je wel zeker bent van je papier :wink:
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 20:48

edwin.

ja ben denk ik niet de enige die er GEK! van word.....
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-01-2014 20:53

Stop jezelf lekker weg op een rustig plekje en als je niemand in de weg zit zou ik lekker je 3de uitgooien. Mocht je een keer gecontroleerd worden kom je er wel onderuit. Eigenlijk van den gekke dat je op een rivier als de maas niet met 3 mag.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-01-2014 21:00

APV gemeente Venlo: Leuker kunnen we het niet maken laat staan duidelijker

Groet,
Peter

Afdeling 5 Kamperen buiten kampeerterreinen

Artikel 4:17 Begripsbepaling

In deze afdeling wordt onder kampeermiddel verstaan: Een onderkomen of voertuig waarvoor geen bouwvergunning in de zin van artikel 40 van de Woningwet is vereist, dat bestemd of opgericht is dan wel gebruikt wordt of kan worden gebruikt voor recreatief nachtverblijf.
Artikel 4:18 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen

1.
Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede bestemd.
2.
Dit verbod geldt ook voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik voor korte perioden door de rechthebbende van een terrein.
3.
Het college kan ontheffing verlenen van het verbod als bedoeld in het eerste lid.
4.
Onverminderd het bepaalde in artikel 1:8. kan de ontheffing worden geweigerd in het belang van:
a.
de bescherming van natuur en landschap;
b.
de bescherming van een stadsgezicht.

Artikel 4:19 Aanwijzing kampeerplaatsen

1.
Het college kan plaatsen aanwijzen waarop het verbod van artikel 4:18, eerste lid, niet geldt.
2.
Het college kan daarbij nadere regels stellen ter bescherming van de in artikel 4:18, eerste lid, genoemde belangen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2014 21:30

Zo te lezen is het verboden om een tentje te plaatsen om te overnachten binnen de gemeentegrenzen van Venlo waar deze APV geldt. Een schuilmiddel is iets als een eenvoudige visplu die je opzet als het regent. Je mag er niet met een stretcher/slaapzak onder slapen want dan is het een kampeermiddel. Maar dat is de zwart-wit uitleg van wat er staat.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 21:38

pj otte.

thnx voor de uitleg..(dus het mag niet )lees ik....
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 21:40

kees.

thnx ben wat wijzer geworden nu.

mijn dank aan pj otte en kees ouwehand..
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 21:49

bojan.

ga me niet verstoppen of zo , heb alles netjes voor elkaar qwa vergunningen..
alleen al als je controle krygt, wil ik een normale discussie aangaan en geen bon aan me hol hebben hangen. (zonde geld)
heb besloten om de maas lekker links te laten liggen...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

06-01-2014 21:54

Is er overdag niets te vangen dan? :roll:
een uur voor en 2 uur na zonsondergang was het toch?
Soms moet je er wel voor willen "werken" !!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-01-2014 22:09

fred.

als ik de uren vertel wat ik vroeger viste op de maas, kom jij nu nog slaap tekort. :lol:

tuurlijk moet je er op de maas de nodige uren in steken, en dan was het wel fijn geweest als je de nachten door kon vissen en lekker kon pitten.(wat toen wel mocht).

ps de nachten op de maas zijn gewoonweg het productiefst ....
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

06-01-2014 22:29

Harold.

Gewoon vissen met plu of tent de regelgeving is een chaos zo erg zelfs dat boa en politie het wel geloofd.
Ik ben zelf aan de maas 2 keer gecontroleerd in 2013( in jou omgeving) er is niks over het tentje gezegd.
Achter de schermen word aan dit probleem gewerkt.
Succes op moeder maas.
Gr Ruud
er is meer water dan vis!!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-01-2014 08:32

Dezelfde discussie gaat hier ook al jaren.
niemand weet precies waar hij aan toe is en gokt maar op wat het beste uitkomt.
de controlle's vallen hier ontzettend mee en vaak is het geen probleem.
een duidelijke landelijke regelgeving zou de oplossing zijn.
het kan zo makkelijk.

ja je mag hier nachtvissen of nee het mag niet.

nu mag het wel maar met schuilmiddel,zonder schuilmiddel, scbuilmiddel zonder grondzeil, niet slapen, geen strecher enz enz

ach ja......niegs veranderd met afgelopen jaren dus.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-01-2014 09:36

Vanuit je HSV is het belangrijk dat zij goede contacten hebben met de regio of plaatselijke politie. Via hun kunnen ze er achter komen wat de regelgeving en het beleid erop is. In mijn tijd als bestuurslid werkte dat prima. Verder werkt elke federatie met een coördinator die de boa’s aanstuurt. Als HSV is het gemakkelijk met die persoon gegevens uit te wisselen wat het beleid op dit punt is als zaken niet duidelijk zijn. Een HSV is meer dan een club die wedstrijden organiseert en vergunningen uitgeeft!

Een landelijke regelgeving is en blijft een droom (nat of droog) Zij die het nieuws volgen moet het toch opgevallen zijn dat de deregulering vanuit Denhaag alleen maar toeneemt.

Dat Venlo een achtergebleven gebied is blijkt wel uit het feit dat het zelf verboden is om op je eigen terrein een tentje of iets dergelijks te plaatsen.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-01-2014 10:03

Peter, van de meeste gemeenten (wellicht wel allemaal) is hun APV te lezen via de gemeentelijke website...
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

07-01-2014 10:05

aart

venlo leeft hier nog in de OERTYD !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-01-2014 10:30

Klopt Aart , haal mijn gegeven van APV zoals die in Venlo ook van internet vandaan. Het probleem waar je tegen aanloopt is voor vissers en boa's de gemeente grens ter plaatsen te bepalen. Zeker als grensgemeentes een afwijkend APV hebben loop je tegen onduidelijkheden en daardoor soms problemen aan.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-01-2014 10:39

Aart Lokhorst schreef:Peter, van de meeste gemeenten (wellicht wel allemaal) is hun APV te lezen via de gemeentelijke website...


In de meeste APV-en staat alleen de standaard tekst op het verbod gebruik kampeermiddelen zoals Peter reeds een stukje hierboven voor Venlo heeft geplaatst.

Wat niet op de gemeentelijke websites terug te vinden is wat er wel en wat er niet gedoogd wordt.

Zo is het schuilmiddel in het federatiegebied van Oost Nederland wel algemeen aanvaard en gedoogd maar vrijwel nergens terug te vinden in gemeentelijke aanwijzingsbesluiten zoals bijvoorbeeld weer wel in mijn gemeente Hellevoetsluis het geval is.

Deregulering ==> makkelijker wordt het helaas niet.

Ik kan alleen maar beamen wat Peter zegt. Een actief bestuur of karpercommissie van de lokale HSV kan redelijk snel goede contacten met de gemeente opbouwen om vanuit die goede relatie de regelgeving ten gunste van de sportvissers aan te passen.

T'is af en toe net politiek :wink:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

07-01-2014 11:04

Hallo mannen.

Net telefoongehad van de heer Boonstra van sportvisseij-nederland.

Hij citeerde het zelfde wat pj otte ook al vermelde, daarom mijn respect aan de heer otte.
Hij kwam verder waar het voor mij ophield, na vele mailtjes en telefoontjes met sportvisserij nederland en de gemeente venlo.
Toch mijn dank aan alle die gereageerd hebben , THNX MANNEN !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2014 11:39

Ik lees dat boekje niet eens meer..
Ik ga gewoon vissen en hoor het wel ter plekke wat wel en niet mag.
iets met bomen en bos en zo..
geef gewoon mn vergunning af en klaar.
en als daar boetes bij komen kijken, het zij zo. zolang ik geen strafblad krijg vind ik het prima.

heb 3 jaar op een plas gevist waar dat niet eens mocht snachts met mijn vergunning. in die 3 jaar wel geteld nul keer gecontroleerd.. ja 1x een praatje gemaakt met de controlerende instantie maar die vroeg niet eens om mn vergunning. elke keer erna vriendelijk zwaaien en geen enkel probleem.
en als ze geld nodig hebben zoeken ze toch wel naar dingen om je een bon aan te smeren.

het kan zo makkelijk zijn he :wink: :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-01-2014 11:57

Onwetendheid is regelmatig de rede dat zaken als deze verkeerd lopen. Een goede structuur binnen HSV met Federaties moet het mogelijk maken dat hier veel te winnen is. Geen geld mag na de invoering van de nachtvispas het probleem meer te zijn. Personen en instanties die bereid zijn om bijstand te verlenen zijn er ook. Het initiatief hier toe zal wel bij de eerst verantwoordelijke moeten liggen!

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-01-2014 13:55

De plaatselijke APV opzoeken via het internet is zeker niet lastig.., 't zijn de verwijzingen naar aanhangsels waardoor het lastig zoeken wordt.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

07-01-2014 16:47

Zolang je het netjes houdt geen rommel en herrie maakt, en laat zien dat je netjes omgaat met de vis laten ze je hier gelukkig met rust.
barry rijkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-06-2013 18:00

07-01-2014 19:57

Eigenlijk zou je gewoon een uitdraai aan mail verkeer moeten uitprinten en gezamelijk bij je vispas en andere documenten stoppen.
En mochten ze controleren kun je er eventueel een mooi verhaal van maken.
Die Boa's of controleurs zijn vaak wel voor Rede vatbaar als je de rest van je spulletjes netjes in orde hebt.
Ik zou gewoon lekker op hoop van zegen gaan vissen !
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

08-01-2014 17:36

je mag hier nergens nachtvissen en ook niet met 3 hengels maar zolang jij je goed gedraagt en geen afval achterlaat laten de controleurs het gewoon toe om met 3 hengels te nachtvissen.
groetjes