BTW Revealed - The Labyrinth - Mandy Zupansic


Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-01-2014 17:38

michel Tja schreef:persoonlijk zou ik denk ik nog eerder voor steuren gaan naar Canada als ik daar toch ben. maar ook dat is persoonlijk.
ben het wat dat betreft volledig eens met Bart dat een sterke 16pond vis van het open water mij veel meer voldoening geeft als een 20kg vis van een drukbezochte trutteput.
wat dat betreft lijkt Canada mij ook wel wat. ik hou van een vette drill met sterke vissen en die heb je denk ik eerder in Canada dan zo een vetklep vangen die amper vecht want ze weten toch wel dat ze zo weer teruggezet worden.


Inderdaad Michel! ;-)
Denk dat er veel mensen zijn die een bepaalde prestatiedrang hebben om maar steeds zwaarder en zwaarder te vangen..... Die mensen zijn niet meer blij te maken met een kleinere vis.
Daar en tegen ben ik blij als ik überhaupt wat vang want ik heb veel plezier in het vissen, vaak is de voorpret bij mij al zo hoog dat ik het zelfs niet eens erg zou vinden als ik zou blanken.
Loop nu al te genieten want ik ga morgen lekker tot zondag vissen. :-)

Canada.......... 1000%!!! Dat zou ik zekers een keer willen meemaken, wie weet als de kinderen groot zijn.
Lijkt me geweldig zo'n turbo rivierschub op de st. Lawerence rivier.... als ik die filmpjes zie op Youtube denk ik maar 1 ding: wauwwwww
Laatst gewijzigd door Bart beentjes op 03-01-2014 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2014 17:44

Een vakantie in een bungalowtent op een volgepropte camping aan het Gardameer lijkt mij ook ronduit waardeloos. Maar dat is nog geen reden voor een veroordeling van deze campings. Bosjes mensen gaan er wel met plezier naar toe. Daarmee hebben ze hun bestaansrecht.

Overigens peins ik er ook niet over om 6000 km te vliegen voor wat karpers op een Canadese rivier. Ik heb compleet andere ideeën voor leuke vakanties.

We zijn het eens dat betaalwater voor ons geen optie is om te vissen. Alleen we zijn het nog lang niet eens over de argumenten om betaalwater zo hard te veroordelen. De hier genoemde zijn gevoelsmatig en daarmee boterzacht. Iemand met andere gevoelens mag er anders over denken. Zou mooi worden als dit niet mocht.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 11:57

Een vakantie in een bungalowtent op een volgepropte camping aan het Gardameer lijkt mij ook ronduit waardeloos. Maar dat is nog geen reden voor een veroordeling van deze campings. Bosjes mensen gaan er wel met plezier naar toe. Daarmee hebben ze hun bestaansrecht.


Of de andere partij, in dit geval de lokale bewoners ipv karpers, daar het lijdend of juist profiterend onderwerp van is, is een belangrijke vraag die je hierbij kunt stellen. 'Denk dat ik het antwoord al ken wanneer de lokale middenstand er voor een aardig deel van het resterende jaar op kan teren.

Hoe zit het met dat bestaansrecht van al die vissen op betaalwateren? Ik 'zie' die karpers niet zo van onze drang profiteren (sowieso niet). Je kunt hoogstens nog wat over noodzakelijk voedsel op betaalwateren debatteren, maar dan ken ik de tegens ook meteen.

Maar nogmaals, een ieder gaat z'n gang maar, veel plezier. Duw die plaatjes alleen niet naar voren als zijnde zalig makend of als ijkpunt, want 'we' zijn al genoeg de weg kwijt...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2014 12:35

Kees Ouwehand schreef:Geldige kritiek op betaalwater en verschil met andere bestemmingen ligt in het karperbeheer en of dit voor het beoogde doel zo ver mag gaan dat het ten koste gaat van het welzijn van de karpers. Eerlijk gezegd is dit een ondoorzichtige materie die nauwelijks inzichtelijk is te krijgen voor de meer dan 500 betaalwateren. Berichten zijn dat er wel een en ander veranderd is, maar dit valt verder niet te checken.


Wat er in elk geval veranderde is dat er nu een verbod is dat overzetten en vervoer van karpers in Frankrijk moeilijk maakt. En de boete is niet mals. Dus serieus betaalwater moet inmiddels zelf de broek ophouden.

Verder zijn er in Frankrijk inmiddels maatregelen genomen die het veel moeilijker maken voor buitenlanders (lees vooral Engelsen in dit geval) om iets te beginnen. Dit biedt bescherming aan lokale Franse ondernemers. Ik vermoed wel dat daarmee de groei er inmiddels uit is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

04-01-2014 16:33

Voor een minder valide is een BTW een uitkomst!
Die overweging als eens meegenomen?
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 16:44

Hangt af van het type betaalwater, maar ik denk dat de meeste daar wel bij stil hebben gestaan Jan. Dat is jammerlijk wel een geval van niet anders kunnen, omdat er weinig valt te kiezen wanneer je slecht, of geheel niet ter been bent.

Wat dat betreft heeft er afgelopen jaar een artikel over twee minder valide heren in (ik geloof) het visblad gestaan (stukje bewustwording), en worden er landelijk ook steeds vaker goede toegankelijke visstoepen aangelegd.

Mogen er meer worden natuurlijk!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2014 17:29

BTW is zelfs bij het KSN bestuur ingeburgerd heb ik vernomen. Ze overweegt hun jeugdkampen daar te organiseren wat kan er dan nog op tegen zijn.

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 17:34

Zag net dat m'n abonnementje al afgeschreven is haha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

04-01-2014 17:54

Als ik de gedachte van de anti BTW personen beetje probeer te volgen,
Zouden vele afgesloten wateren in ons land eigenlijk allemaal verboden te vissen moeten worden?
Daar wordt vaak ook dag in dag uit gevist op dezelfde karpers die geen kant op kunnen,toch?
En een drukte !!zeker als er nog een uitschieter op zwemt.
Cutuurwatertjes,dorpsvijvers,afgesloten plassen en meren zou allemaal verboden moeten worden toch?De visjes kunnen geen kant op.
Zeker als er ook nog eens een skp heeft plaats gevonden ,de arme beestjes voor ons plezier....
En als ze dan ook nog dik worden door het vele voeren is het vangen ervan eigenlijk not done.

Alleen op het grote open water zoals de rivieren dan ben je een echte karpervisser en als daar de vangsten toch wat tegenvallen doen we de grootste uitzetting ooit, maar das iets heel anders toch???Want die vissen kunnen heel hard en ver weg zwemmen maar wel uitgezet om ons sportvissers te plezieren,hoereren zoals jullie willen :wink:

Ik vindt het het een en ander (lichtelijk )hypocriet.

Komt u maar. 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 18:13

AAaahhhh....
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

04-01-2014 18:21

Zeg dan niks :roll:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 18:55

Ik vond 'm wel leuk Dave, maar ik val nog wel eventjes in herhaling;

Een ieder gaat z'n gang maar, veel plezier. Duw die plaatjes alleen niet naar voren als zijnde zalig makend of als ijkpunt, want 'we' zijn al genoeg de weg kwijt! Zie die foto in onderstaand topic toch eens;

viewtopic.php?f=33&t=76442

Dat je het op een putje leert (of op een hoer), houdt toch niet in dat je het daar op moet blijven doen? Dat je graag eens een grote vis vangt is ook een normale wens, maar wat zegt het me wanneer die van zo'n water komt. Weinig! Wordt het een serie, dan komt er waarschijnlijk kunde bij kijken, maar een meer dan normale bezetting aan grote vis lijkt me op een betaalwater een eerdere factor.

Overigens vis ik zelf de laatste paar jaar als compromis ook wat vaker op afgesloten water (veel brasem, weinig grote vis), maar wanneer ik er een papagaaienbek tegen het lijf zal lopen (of teveel volk), dan heb ik het weer gehad. Ik vis op zulk water sowieso met wat minder plezier, en zou zulk water m'n enige optie zijn, dan was ik geheel klaar omdat ik mezelf niet meer dan nodig voor de gek wil houden. Een ander gaat z'n gang maar.

Wat betreft die SKP van het rivierengebied, dat is maar eens geen bak water! Daar ga ik in de omgeving Steenbergen tot Oudenbosch zeker nog wel eens een visje van tegen te komen. Om vervolgens waarschijnlijk nooooit meer in levende lijve zelf te zien :wink:

(Ps; eerder geplaatst bericht was helaas tijdens plaatsen verdwenen door foutief handelen...)
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 04-01-2014 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

04-01-2014 19:07

Marco,
Mijn persoonlijke visserij staat hier geheel buiten ik vis een heel jaar voor een handje vol (soms 2 handjes)vissen,
En dat is geen bakken jacht maar gewoon om dat ik daar lekker op mijn gemak vis.

Maar ga nu (niet persoonlijk) geen mensen afrekenen op hun visserij, zijn er zat die 1 of 2 keer per jaar
een weekje kunnen vissen (gezin ,werk etc) en dan een (betaal) putje in Frankrijk pakken.Lekker ontspannen al dan niet met het gezin.
Ieder zijn ding !!!
En om dan als argument het welzijn van de karpers erbij te halen, zet dan de hengels in de kast.

Ps die foto daar moest ik hard om lachen , gaat natuurlijk nergens over. ..Die hele kilo race boeit me niet als er mensen zijn die daar voor gaan, veel plezier ermee.
Laatst gewijzigd door dave staal op 04-01-2014 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

04-01-2014 19:09

Wij hebben destijds besloten ons water als betaalwater aan te bieden om overbevissing en dergelijke te vermijden. Ben altijd tamelijk anti-betaalwater geweest, kun je nagaan haha...
dave staal

04-01-2014 19:15

Hahahaha punt gemaakt. :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 19:23

Maar ga nu (niet persoonlijk) geen mensen afrekenen op hun visserij, zijn er zat die 1 of 2 keer per jaar een weekje kunnen vissen (gezin ,werk etc) en dan een (betaal) putje in Frankrijk pakken.Lekker ontspannen al dan niet met het gezin. Ieder zijn ding !!!
En om dan als argument het welzijn van de karpers erbij te halen, zet dan de hengels in de kast.


Dat een mens niet begrijpt dat er in het regelmatig (min. paar x per jaar) een haak in je bek krijgen of misschien een paar x in je leven aardig wat verschil zit, dat kan :roll: . En verder geef ik zelf al aan;

Een ieder gaat z'n gang maar, veel plezier.

Duw die plaatjes alleen niet naar voren als zijnde zalig makend of als ijkpunt, want 'we' zijn al genoeg de weg kwijt! Zie die foto in onderstaand topic toch eens;

viewtopic.php?f=33&t=76442


Lekker ontspannen al dan niet met het gezin.


Een paar maandjes terug was een vismaat van me, met z'n vrouw, naar een BTW geweest. Weinig ontpanning ivm slecht beheer en vissers die lak aan de regels hadden. Verwacht je het één, krijg je het ander.

Weet je nog wat het ergste was; Hij verwachte op een betaalwater dé Frankrijk ervaring op te kunnen doen. Dat sprookje wordt vele voorgehouden :-? !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

04-01-2014 19:28

Gaat er niet om dat ik het verschil niet begrijp,
Meer van 1x je buurman op zijn bekslaan is minder erg dan 4x,
Of kan je het beter helemaal niet doen.?

En dat bedoelde ik eerder als dat een argument is vele openbare wateren in nederland ook verboden zouden moeten worden .Overbevissing gebeurd ook op openbare wateren.
Laatst gewijzigd door dave staal op 04-01-2014 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 19:36

Nee, slaan moet je doen tot 'ie blijft liggen. Anders krijg je zelf die eerst klap :D .

Maar over het algemeen kies ik liever voor het minst slechte (is bovenstaande eigenlijk ook, voor mij dan), bij behoud aan vrij handelen. Ik kan ook een auto met 'n V8 motor aanschaffen, maar da's zeker niet zo goed voor de centjes of het milieu als ons huidig 1.6 literje.

Stoppen met vissen, auto rijden of leven (belasting op het milieu) is voor mij voorlopig ook geen optie :wink:

Er zou idd een beter beleid moeten zijn op vele putten!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2014 19:48

dave staal schreef: En dat bedoelde ik eerder als dat een argument is vele openbare wateren in nederland ook verboden zouden moeten worden .Overbevissing gebeurd ook op openbare wateren.

Is nog niet zo lang geleden (voor mij dan :lol:) dat er een gesloten tijd was om de vissen. Onder druk van de georganiseerde hengelsport is die toen verdwenen.

Groet,
Peter
dave staal

04-01-2014 20:02

Veel betaalwateren zijn dicht november-maart :lol: :lol: :lol: :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 20:16

Om vervolgens vrolijk aangevoerd te worden met boilies die het volgende seizoen ter plaatste door de uitbater verkocht worden :) :D :lol: :P

Voor gaas...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

04-01-2014 20:26

In sommige andere topics wordt over dressuur gesproken, en hoe toch een vis te vangen. Lijkt mij dat die vissen ook meerdere malen gevangen zijn. Wat is het verschil dan? Er wordt dan gesproken over rigs, voer en strategieën om toch maar een visje te vangen. Ik zou best een keer op een btw willen vissen, en zal dat ook wel eens gaan doen denk ik. Ik zie op youtube veel voorbeelden hoe het goed kan zijn/gaan.
Gewoon, lekker vissen.
dave staal

04-01-2014 20:27

:lol: heb je een voorgevoerde stek. Op groot openbaar water is dat weer geen probleem. :P
dave staal

04-01-2014 20:34

Op je foto nog zeker 3stekken vrij. :D
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2014 20:42

Ook in de georganiseerde hengelsport gaat het niet om kwaliteit maar grotendeels om de kwantiteit. Daar meer evenwicht in te brengen lijkt me ondoenlijk, leden willen simpel veel vis vangen. Onderdruk of niet beter weten kan een bestuur weinig anders dan weer vis kopen om haar leden dat jaar weer rustig te houden. Klagen hoe het moet doen we hier en elders toch wel. :wink:

Gek geworden van de kapitale grote vissen die je her en der ziet kan je maar een ding doen. Gaan naar het water waar de foto’s vanaf komen, om vervolgens de foto’s van het ….. weer te plaatsen.

Er zijn BTW die pas half november dicht en in maart al weer open zijn.

Groet,
Peter