BTW Revealed - The Labyrinth - Mandy Zupansic


Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-12-2013 18:41

Helaas kan ik niet zo goed kopieren als jij, Bob dus heb ik wat moeite om te antwoorden en het toch overzichtelijk te houden. Ook vraag ik mij af wat het nut is om jou te antwoorden. Jouw mening is al gevormd. En wat er ook aan argumenten genoemd worden het interreseert je geen moer. Zolang je maar met roepen kan winnen.
Ik twijfel dan ook of ik de moeite zal nemen maar misschien een poging:
-Waar haal jij je info vandaan dat het nu wel meer gebeurd dan vroeger??? Doordat vissen bekender zijn, en op wateren gevangen zijn gebeurd dit juist veel minder. Jou en mijn generatie!! was daar veel schuldiger aan!! Jij snapt toch zelf wel dat alles wat nu bekend is en overgezet word direct via facebook en andere social media gelijk openbaar word? Wie wil daar nog zijn handen aan branden. De social media is hier juist een controlebron voor. En idd drijf de boetes maar op. Hier ook!!
-Als jij een betaalwater ziet als vissen in de dierentuin dan is dat jouw goed recht. Ik denk dat er geen makkelijker vissen is dan op kanalen en rivieren (oeps, nu word ik helemaal gekielhaald?? Daar is namelijk alleen de vraag: waar zwemt de vis vandaag. Maar omdat er zo weinig word gevist in verhouding heeft de vis helemaal geen afwijkend aasgedrag. De vis heeft 3 woorden in zn hoofd, overleven, voortplanten en vreten (hoort bij overleven). Zorg dat je de vis kan vinden en je vangt. Ben jij het niet die vissen in Canada promoot? Dan vind ik helemaal dat je met 2 maten meet. Maar ja, ieder heeft recht op zijn eigen mening. Als jij nu vind dat jouw vis meer waarde heeft dan een betaalwatervis dan mag dat van mij. Ik denk persoonlijk dat die betaalwatervis misschien wel veel moeilijker te vangen was.
- Dat er inderdaad op een aantal wateren veel te veel vis zit ben ik zeker met je eens. Maar dat is niet alleen bij betaalwateren maar ook bij veel verenigingswater. Komt doordat "men" hier nu eenmaal om vraagt. Hierbij zal ik ook niet aangeven dat bij alle betaalwateren de zaken goed geregeld zijn. Maar zolang zaken als deze besproken worden kan er verbetering plaatsvinden. Blijft de vraag: wat wil de visser. Die is het uiteindelijk die bepaald welk beleid er word gevoerd.
-Bob, ik WEET zeker dat er steeds meer betaalwateren bijkomen. En ik WEET ook dat dit veelal komt door de misstanden aan het openbare water. Kijk maar naar verschillende wateren als Cassien waar bijvoorbeeld niet meer nacht gevist mag worden. Wateren in Nederland waar dit niet meer mag. Waar vissers (deze inkopper zal ik niet gebruiken) het verpesten voor hun collega's. Waar wandelaars geterroriseerd worden. Ik spreek hier trouwens nergens dat dit beter is voor de karper!! Ik zeg alleen dat dit een reden is dat meer vissers hun heil zullen (moeten) zoeken op betaalwateren!
-Ook je laatste vergelijk slaat kant nog wal, Bob. Tuurlijk zijn er forellenputjes die lijken op karperputjes (en vica versa). Maar er zit nog zoveel tussen in. Het probleem van jou is dat er alleen maar zwart en wit is. En dat jij denkt te mogen bepalen wat zwart en wit is. En als je dat alleen voor jezelf doet dan heb ik er vrede mee. Maar jij wil mensen jou mening opdringen. Waarom? Als anderen nu op hun manier er ook avontuur aan beleven. Als mensen op hun manier nu ook plezier hebben? Wat zal jou het dan (dit bedoel ik niet lullig) je kont roesten?
Dat daarbij word gekeken naar eerlijke vissen, een "normaal" en evenwichtig bestand, geen diefstal en overplaatsing etc, daar ben ik het volkomen mee eens.
Met eerbiedige groet,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-12-2013 18:46

Sorry Bob, ik zie nu dat Kees van de Canada safaries is. En het klopt idd Kees, dat betaalwateren vaak een (te) hoge bezettingsgraad hebben. Even los van of het goed of fout is, dit ontstaat idd vaak door de wens van de visser, net als bij veel verenigingswateren.
Vraag waar ik alleen op reageerde is of er nog steeds zoveel vis gestolen en verplaatst word. En dat word nu eenmaal steeds minder. Gelukkig!!
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-12-2013 18:52

Sinds wanneer heeft Kees een snor :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-12-2013 19:38

Bob van den Meiracker schreef:Maar hier zijn dat geen officiele SKP's, dus daar heeft BVK ook geen interesse in...ook niet als al jarenlang blijkt, dat dit VEEL problemen oplevert. 8)


De reden van deze eervolle vermelding in je reactie snap ik echt niet Bob, maar de BVK is zeker bereid advies te geven en te helpen om problemen te voorkomen. We kunnen echter achteraf niet de verantwoording nemen voor problemen van skp'en die niet volgens de SKP richtlijnen zijn uitgevoerd. Dat kun je de BVK niet in de schoenen schuiven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 19:41

Nee Edwin, voor de Canada Safari moet je echt bij Bob zijn, probeer het eensch zou ik zeggen! 8)
Doe anders maar op het linkje klikken, dan zie je Bob zowaar!

Dat ik er reclame voor maak, komt omdat ik met Bob bevriend ben, ik heb er verder geen connectie mee, noch voordeel uit.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-12-2013 19:55

[quote="Bob van den Meiracker"][quote]
Pffft, jij promoot vissen in een dierentuin en uiteraard preek je voor de eigen parochie!
Een uitzondering daargelaten, is het de meest onnatuurlijke visserij die er bestaat.
Zelfs 2200kg per hectare schrikt vissers niet af, welzijn van karpers heeft geen prioriteit.
Nog afgezien van het soort 'karper' dat op die btw's rondhangt,...arme stumpers.
Ze hebben geen enkele keuze, ze moeten wel vreten om te overleven.


Misschien goed om even aan te halen dat elke karper waar wij op vissen in een dierentuin leeft waar op hem gejaagd wordt, stuk voor stuk afkomstig uit een kweekvorm die hier niet thuishoort, zodanig uitgebreid zelfs dat de inheemse soort, de wilde karper inmiddels op de lijst van beschermde diersoorten staat.

Daarnaast ben ik van mening dat een discussie best enige nuance mag hebben en dat het respecteren van enige fatsoensnormen het board zouden sieren.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-12-2013 20:41

Sorry Bob,
je hebt helemaal gelijk. Je argumenten en bewijzen zijn te goed voor mij. Ik feliciteer je hierbij met je overwinning. Jij weet het.
Ik draai pas 30 jaar vissend mee en heb idd niet net als jij 50 jaar ervaring.
Groot verschil tussen ons is wel dat ik beide gevist heb en nog steeds bevis. Betaalwater als vrij water, groot, klein, stromend. grote watersystemen zowel in Nederland, Belgie, Frankrijk, Italie, Spanje, Polen en Engeland (waar 95 % betaalwater is). Er is, in mijn optiek, geen makkelijker water dan een rivier. Zolang je de grillen van de rivier maar kan behapstukken. Stroming ed.
Ik ken de situatie in Canada niet en kan er niet meer van zeggen dan de filmpjes die ik op internet heb gezien. Vis na vis. Run na run. Zelfde als bijvoorbeeld de Ebro. Overschot aan karper en gaan. Maar die delen zal jij niet bevissen. De klanten (heb jij toch ook?) die jij mee neemt naar Canada die breng je naar de stukken waar niets gevangen word? De delen waar geen vis zit? De delen waar geen huisjes staan?
Voor mn gevoel word dit weer een welus nietus discussie en ik geef me hierbij gewonnen.
Bepaal jij maar voor je medemens wat goed is en wat ze leuk moeten vinden.
Nog steeds met respecterende groet waar wel voor mij een beeindigde discussie.
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
dave staal

14-12-2013 21:25

Ik open net de Link van Kees zijn onderschift, verzekerd van vis en naar voorgevoerde stekken gebracht.
500per week ongeveer zonder maaltijden.....zoek de verschillen 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 21:39

Tja, wel met boot naar stekken gebracht en alle materialen ter plaatse. Plus zelf stekken kiezen als je dat wilt. Been there, done that en kan niet wachten om terug te gaan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

14-12-2013 21:44

Mijn punt is dat het ook heel makkelijk gemaakt wordt waar je uiteraard voor BETAALD.
Wat moet de visser nog zelf doen behalve ingooien en drillen?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 21:55

Alles zou je kunnen zeggen, behalve voorvoeren in het begin. Als je er toch bent, kun je dat ook zelf doen trouwens. Drillen word je trouwens niet snel zat hoor.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

14-12-2013 21:58

Toch en soort van betaal water :lol:
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-12-2013 23:18

Ik was dus niet de enigste die dat opviel, Dave Staal :-) Dat probeerde ik dus ook te verwoorden maar daar ging Bob niet op in. Maar fijn dat een ander het nu ook eens vermeld. Zo makkelijk om het één te veroordelen maar er stiekum aan de andere kant ook aan mee te doen. Daarom roep ik steeds, laat elkaar eens in elkaars waarde. Zo makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen, maar er wijzen op dat moment nog altijd ook 3 vingers naar jezelf.
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 23:34

Betaalwater? Ja da's een goeie, met meren waar heel Nederland in kan verdwijnen en alles staat met elkaar in verbinding.

Dus volgens jullie is een water waar een visgids actief is ook al een betaalwater? Ik dacht dat jullie slimmer waren.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

15-12-2013 08:17

Betaal wateren heb je in alle soorten en MATEN :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 10:05

Edwin Wouters schreef:Bepaal jij maar voor je medemens wat goed is en wat ze leuk moeten vinden.


Daar gaat het niet om Edwin, dan zou je het terug kunnen voeren om voorkeur of smaak. Nee, het gaat erom dat er vissen worden gestolen/vetgemest/uitgebuit/geschonden door vele vangsten. En die arme lobbessen kunnen zelf niet protesteren of iets in beweging zetten.

Mijn droom is dat iedereen inziet dat een BTW altijd en overal een plastic namaakvisserij is, een circus met arme circusdieren die telkens hun kunstje mogen vertonen en inderdaad afwijkend gedrag gaan vertonen. Hoor je jezelf praten? Afwijkend gedrag, overigens net als dieren in de dierentuin of het circus.

Reclame voor Canada is overigens hierbij niet m'n bedoeling,ik breek nog liever een lans voor het vissen op de grote watersystemen in Nederland. Het schijnt nog eens erg makkelijk te zijn ook...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

15-12-2013 11:21

Jammer dat de discussie weer helemaal uit de hand loopt en zelfs niet eens meer gaat over het oorspronkelijke onderwerp! Modder gooien kan ook buiten, schoffies!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 11:23

De enige die het uit de hand laat lopen lijkt momenteel jij te zijn, Bert. Schelden ipv normale argumenten staat je niet netjes.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2013 11:31

Betalen doe je voor een hoer.., maar ook voor het gezin waar je man of vrouw onderdeel van is. Lijkt me een aardig verschil. Dat je in beide situaties seks kan hebben is de enige overeenkomst!

Betaalwateren zullen niet meer verdwijnen. Sterker nog, er zullen er alleen maar meer bijkomen omdat de controle op deze wateren veel misstanden in de vrije natuur tegen gaan.


Gemak.., en anders graag veel en grote vis vangen om in je eigen kunnen te geloven lijkt me toch de boventoon te voeren. Ja, een rivier heeft maagdelijkere vissen die minder het klappen van de zweep 'kennen', maar ook een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lager bestand. Iets met kansberekening...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

15-12-2013 12:17

Uit de hand lopen lijkt me in het geheel niet het geval .

Tuurlijk ziet iedereen het verschil met een volgepropte betaalput, zeker als daar ook nog gestolen vissen opzitten.

Maar op een voergevoerde stek gebracht worden.Waar de karpers al op je te liggen wachten,
Doet me ook denken aan het gespreiden bedje met het geen waar Marco aan denkt erin.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 13:20

Toch niet, meestal liggen er maagden te wachten, om maar in die sfeer te blijven. Lijkt me toch wel verschil maken. Overigens kun je ook vragen of Bob niet wil voorvoeren als dat niet volgens je principes is. Mag je zelf wat opstarten. Ik sta liever binnen 2 uur na aankomst op het vliegveld alvast effe te drillen. 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

15-12-2013 13:33

Even voor de goede orde , heb er niks op tegen als er voor mij voorgevoerd zou worden.
Zoals ik ook niet anti alle BTW ben als het op een verantwoorde manier beheerd word.
Iedereen moet lekker zijn ding doen,gezin, hoer of maagd om in die sfeer te blijven.

Zie gewoon overeenkomsten :commercieel gebruik maken van de vraag die in de karperwereld aanwezig is...
Of je dan gebruik maakt van hoeren of maagden dat is slechts een nuance.
En na het vangen van een maagd is het een ....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 14:23

Weet ik niet, maar niet perse meteen een hoer. Maakt ook niet uit. Het gaat erom dat die arme betaalwatervissen niet kunnen protesteren en geen keuzes kunnen maken met die herseninhoud van een erwt. Wij kunnen dat wel, althans de meesten wel. Ieder zijn ding, leven en laten leven is allemaal prima natuurlijk, klinkt ook erg redelijk en sympathiek, maar niet met de karper als slachtoffer. En dat laatste is helaas vaak wel het geval.

De vraag is dus: Wat is verantwoord en is het uberhaupt verantwoord? Ik hoop dat het ooit verboden wordt, en ik weet dat daar daadwerkelijk aan gewerkt wordt door een groepje mensen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

15-12-2013 14:44

Verbieden van BTW zal het begin van het einde zijn voor ons als karpervissers denk zelf voor de sportvisserij in het algemeen.

Wat gebeurd er met de overbeviste circuit watertjes ? Ook maar verbieden?
Vanzelf volgt de rest als die weg wordt ingeslagen....maar ja zal mijn tijd wel duren.
Laatst gewijzigd door dave staal op 15-12-2013 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 14:46

Daar heb je een punt Dave, er zijn inderdaad veel raakvlakken. Sterker nog, het is daar vaak erger, want ongecontroleerd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!