BTW Revealed - The Labyrinth - Mandy Zupansic


Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

12-12-2013 16:54

Wil geen discussie openen over wel of niet naar een btw gaan, maar schrok wel van het feit dat op het KWO reclame gemaakt wordt voor een overduidelijk fout BTW.
De geschiedenis van dit BTW is op dit fora al veelvuldig besproken, vind het zelf daarom onbegrijpelijk dat er reclame voor gemaakt is op het KWO. Had zelf altijd het idee dat dit door "de KWO Boasen" niet ondersteund werd.
Wat is jullie mening?
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

12-12-2013 20:44

ik denk niet dat dit iets is waar de forum bezoekers over kunnen discuseren.
als het forum het geld wat ze krijgen met de reclame op dit forum kunnen gebruiken om bijv.meer ruimte op een server mee te kunnen maken,wie zijn wij dan om te zeggen dat dit niet mag.
ik zeg laat ze, hoe fout ze in het VERLEDEN ook zijn geweest op dat btw.
ook mensen van zo een betaal water kunnen veranderen.
om nou gelijk het hele forumbeheer daar bij te betrekken weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-12-2013 20:54

Dus voor een beetje geld is het wel ok dat we principes overboord zetten?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-12-2013 21:05

Fout in het verleden, maar de vissen blijven lokkertjes :wink:
Ach, ik kijk nergens meer van op :roll:
Er gaat nog veel meer commercie voorbijkomen op dit nieuwe schip!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2013 21:06

Volgens mij bedoel je advertenties die via Google Ads binnenkomen? Menno deed nog zijn best dit soort Ads er uit te filteren. Dweilen met de kraan open. Nieuw btw, nieuwe URL. Inmiddels begrijp ik dat Google zich specifiek op de geschiedenis van de gebruiker richt. :D

Als het een vaste banner is hoor ik het graag, maar ik kijk eroverheen. Afgezien van een paar reisbureaus.

Overigens dacht de oude redactie na verloop van tijd hier al genuanceerder over. We hebben nu een nieuwe redactie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2013 21:19

Aha een artikel op KWO. Ik zat bij de Ads te kijken. Zit een reactiebox onder?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

12-12-2013 21:35

Klopt Kees , las dat die put vol met gestolen vissen uit de Seine zat.

En zonder FB?mond dicht houden? :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2013 21:48

Ja, is vooruitgang hè.

Ooit hebben de CBB en in het bijzonder Joris en ondergetekende ons hiertegen ingespannen. Weinig support van anderen en geen response van BTW'en. Toen de CBB daar later op terug wilde komen bleken er belangrijker zaken zoals meer hengels en tentjes. Wij bleken de enige...

Ik vrees dat de tijd ons nu wel ingehaald heeft.

Vissen illegaal overzetten is strafbaar in Frankrijk. Via een beroepsvisser zou het kunnen en is het formeel geen stelen. Zo maar een detail.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

12-12-2013 21:58

Niet alle vooruitgang is een verbetering.

Dat er vissen gestolen worden is bekend maar het 'actief promoten' van dat soort water is een keuze
Wat nogal tegenstrijdig is met het standpunt wat er wordt geroepen op Fb zoals ik lees in een
reactie onder het artikel.Niet zo gek dat er dan HIER gerageerd wordt.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-12-2013 22:05

Handel in drugs is ook strafbaar en gebeurd ook nog steeds en op grote schaal terwijl justitie daar meer aandacht voor heeft dan een paar karpers....
Wat niet wil zeggen dat er ook juistebwarers zijn, welke dat zijn weet ik niet...
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 12-12-2013 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2013 22:12

Kan zijn, ik geef slechts mijn mening waar die gevraagd wordt. De tijd heeft ons ingehaald. Persoonlijk heb ik er weinig mee. Wat de KWO boasen vinden is aan hun. Maar ik begrijp nu waar Bert op doelt.

Martijn, probleem is aantonen van diefstal. Daar is een verschil in inzicht.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

12-12-2013 22:17

Ging in de topic start over een BTW dat overduidelijk fout is.

En niet over BTW in het algemeen.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-12-2013 00:06

Vissen verhuizen is één ding, Zwanen moedwillig de kop omdraaien omdat ze zo lastig zijn het ander. Wat mij betreft mag er een groot hek omheen...
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

13-12-2013 12:20

Heren,

Laat voorop staan dat wij als KWO tegen het overzetten van karpers zijn.
In de aanloop naar het publiceren is het is aan onze aandacht ontsnapt dat dit een dubieus water is.

Dit topic laten we staan, als men op een fatsoenlijke manier de discussie aan gaat zonder te schelden ;-)

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-12-2013 12:30

Michiel,

Als je morgen op de meeting ben, scheld ik je helemaal verrot, en daarna kun je een jupiler van me krijgen als ik mijn hart maar kan luchten......!!!!! :wink:

Ik kan ook Jan van der Wulp op je afsturen..... Weet nog niet wat ik doe. :lol:
Laatst gewijzigd door Jan Witter op 13-12-2013 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-12-2013 12:35

Bjorn Schoemacher schreef:Vissen verhuizen is één ding, Zwanen moedwillig de kop omdraaien omdat ze zo lastig zijn het ander. Wat mij betreft mag er een groot hek omheen...


Nou dan had ik de afgelopen drie jaar wel de zwanen op Du Der mogen wurgen, drie keer door mijn set up gevlogen, met de laatste keer als resultaat hengel pleite. Maar ik heb meer met dieren dan met sommige mensen dus heb ik het maar niet gedaan, beestje weet niet beter, en heeft door mijn gebruik van Invisitec lijnen, nooit mijn lijn gezien.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

13-12-2013 12:36

Haha prima plan. Ik ben er namelijk 8)
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-12-2013 12:56

Nou dan mag je kiezen Jantje, of JAN......
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-12-2013 09:48

Een beetje offtopic: wat is de status van BTW in Nederland?

Ik bedoel:
wordt er in Nederland net zoveel illegale praktijken gedaan als -verondersteld, want ik kan dat niet staven- in Frankrijk gebeurt vwb dat meezeulen van karper naar BTW toe? Onlangs hier in Zevenaar in opspraak, maar hier ook niet kunnen staven, of ik heb de laatste status niet goed bekeken.

edit : met staven bedoel ik: bewijzen.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-12-2013 12:13

Beste Frenk,
ik preek misschien voor eigen parochie want ik ben aanbieder van betaalwateren en oa ook in Nederland. Met deze tekst zal ik waarschijnlijk weer heel veel geroep over me heen krijgen maar zal toch proberen hier antwoord op te geven.
Vroegah, toen betaalwateren opkwamen was er veel stelen van vis. Maar niet alleen bij betaalwateren. Vele putjes in nederland waar nu grote vissen zwemmen zijn vissen die door een clubje vissers naar eigen omgeving werden verplaatst. Dat was toendertijd heel gewoon. Vele grote en minder grote namen in Nederland hebben zich daaraan schuldig gemaakt. Maar in de tand des tijds was dat toen "normaal".
In Frankrijk werden veel vissen van de rivieren gestolen en in prive putten gezet. Dit gebeurde door nieuwbakken watereigenaren maar ook veel door Fransen zelf. Het was een gemakkelijke manier om snel aan grote vis op je prive water te komen. Omdat er toen veel minder gevist werd, er veel minder gefotografeerd werd en er geen internet ed bestond, was de kans dat het uitkwam relatief klein.
Tegenwoordig word er heel anders tegenaan gekeken.
1. Er zijn, ook op de rivieren, al zoveel vissen gefotografeerd en bekend dat de kans dat de diefstal uitkomt enorm groot is.
2. Er zijn veel erkende kanalen via waar je je vissen kan betrekken. Dit kan via kwekers zijn, maar ook vis Vidanges. Afvissingen die in Frankrijk regelmatig plaats vinden waarbij een water leeg word gelaten en de vis word verkocht of naar de vismeel fabrieken gaat. Hier zijn officiele instanties voor die dan de vis mogen verhandelen.
3. Zomaar vis mee nemen naar je water vanuit een ander water heeft ook veel risico. Je kan (zie de spiegeluitzettingen maar) allerlei ziektes mee nemen naar jouw water waardoor de kans op sterfte van het huidige bestand vergroot word. Dit wil geen eigenaar met een knap bestand.
Feit is dat regelmatig geroepen word over gestolen vissen omdat mensen zichzelf graag willen promoten in deze wereld. Zonder enige kennis mag iedereen maar wat schrijven. Wateren worden bijvoorbaad afgeschilderd als slecht. Dit omdat een grote groep vind dat betaalwater gewoon hun ding niet is. Maar zoals je zelf al schrijft kan er over het algemeen weinig gestaafd worden en zijn het voornamelijk beweringen waarbij men elkaar steeds verder opruit.
Kreten als: Bij ons word een bepaalde vis ook niet meer gevangen dus hij zal nu daar wel zwemmen, raakt kant nog wal maar lees ik vaker dan dat ik bewijzen zie. En het "bewijs" dat ik ooit heb gezien kan weer zo oud zijn dat het maar de vraag is of dit door de eigenaar is gedaan. Deze had na koop ook via officiele weg vis gekocht en bijgezet. Ook daar kan, als het idd in zijn tijd gebeurd is, zelfs nog ter goeder trouw gebeurd zijn.
Betaalwateren zullen niet meer verdwijnen. Sterker nog, er zullen er alleen maar meer bijkomen omdat de controle op deze wateren veel misstanden in de vrije natuur tegen gaan. Dus door de vissers die het op het vrije water verpesten door hun troep niet op te ruimen, overlast te veroorzaken, associaal gedrag naar medevissers/ wandelaars te tonen zal er steeds strenger worden opgetreden.
Belangrijk is dus dat we proberen deze tendens van opkomende betaalwateren niet tegen te gaan, maar te controleren. Alleen door samenwerking tussen de kampen zal er een goede controle ontstaan van wateren waarbij een natuurlijk bestand komt, met eerlijke vissen, waar je veilig je "ding" kan doen. En natuurlijk zal er een grote groep blijven die hier absoluut niets van willen weten. Ook dat is niet erg. Laat een ieder gewoon elkaar, de natuur en de vissen respecteren. En meld misstanden direct bij erkende organisaties zodat er tegen op getreden kan worden.
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 13:03

Dit lijkt inderdaad preken voor eigen parochie, de opmerking "natuurlijk bestand" triggert me even om hier te vermelden dat dit nooit het geval kan zijn. Een commercieel gerund water wil tevreden klanten en die krijg je niet met een natuurlijk bestand: Piramide-opbouw en weinig vis per hectare staat haaks op veel en liefst ook groot.

Verder zal er altijd een grote hengeldruk heersen en de vis grotendeel afhankelijk zijn van het vissersaas. Weinig natuurlijks aan lijkt me. Buiten dat vind ik het net zoiets als een leeuw gaan schieten in de dierentuin, maar da's persoonlijk.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-12-2013 13:21

Noem het een preek voor eigen parochie of whatever, moet zeggen dat Edwin zijn betoog niet verkeerd is, tenzij je er het slechte uit wil halen, is geen verwijt naar jou reactie Kees, ff voor de goede orde.
Ook binnen de groep vissers die een betaalwater prefereren, zijn de motivaties om dit te doen zeer uiteenlopend, een ding hebben ze gemeen, ze gaan om te vissen, de een om veel te vangen, de ander voor zijn rust en ga zo maar door.
Ik denk dat, mede door de diverse discussies, het merendeel van de uitbaters van deze wateren wel wakker geschud zijn en zodoende hun aanbod af gaan stemmen op de wensen van de visser.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-12-2013 13:32

Mooi dat de discussie gestart is:)! Begreep dat op Fbook ook al het een en ander besproken is, maar daar ben ik geen lid van, waardoor deze discussie onbedoeld een beetje mosterd is....

Zoals al aangegeven is dit niet tegen btw's in het openbaar bedoelt. Sterker nog, ben zelfs blij met btw's zoals Villedon. Aangezien er toch een grote groep vissers naar een avontuur snakt dat niet te avontuurlijk is(denk aan warme douche, stroomvoorziening, ontbijt op stretcher en een gegarandeerde hoeveelheid vis op een bepaald wateropppervlak).

Met de groeiende groep karpervissers mag ik me gelukkig prijzen dat er steeds meer btw wateren gecreeerd worden, met opgekweekte vis: het zorgt ervoor dat ik meer ruimte heb op de openbare wateren!

Waar het mij om gaat is dat een site als KWO een behoorlijke verantwoordelijkheid draagt ten aanzien van (beginnende) karpervissers. Dat het sinds de overname een stuk comercieler geworden is, zorgt er ook voor dat er meer artikelen en filmpjes zijn. Wel hoop ik dat de heren hun normen en waarden behouden en dit ook op de site uitdragen.

Vandaar dat ik hoop dat men wat kritischer blijft kijken naar de advertorials die als artikel geplaatst worden.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!