Voeren tijdens de koudere maanden


Plaats reactie
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

28-11-2013 12:06

De rust is wedergekeerd op een water waar ik mijn lijnen de afgelopen maanden veel te water heb gelaten. De wintermaanden staan voor de deur en dat houdt in dat het op mijn 'thuis' water rustiger wordt qua vissers. De tijd om eens te kijken of er wat zogenaamde 'winter' karpers gevangen kunnen worden.

Ik hoor nu veel verschillende verhalen over voeren. Zelf ben ik geen voorstander van voorvoeren in de wintermaanden maar ik weet ook verhalen van vrienden die erbij zweren.

Graag zou ik een discussie willen open over jullie idee van a) wel of niet voorvoeren en b) hoeveelheid.

Gr
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
hilbert Swart
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-05-2011 13:50

28-11-2013 13:38

Zelf ben ik hier ook wel benieuwd naar, ik zou zeker weten niet te veel voeren (probeer eens 50 boilies per keer te voeren en dan bij het vissen zelf single hook met 3 gecrushte boilies zo compact mogelijk er op, dit heeft me nog wel eens een visje opgeleverd in de winter.
Gebruikersavatar
Gino Nicolaas
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-10-2013 01:45

30-11-2013 02:42

Hey Hugo, hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zou dan wel het type water erbij vermelden want dit zou toch wel per watertype verschillen.
Ik ga vissen om te vissen, niet om te vangen.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

30-11-2013 10:34

Heb net een lichte voercampagne gestart.Ben elke dag gedurende een week op 4 stekken zo'n 15 a 20 bolletjes(winterboilie) van 14mm gaan voeren,in gewicht in totaal zo'n 750gr(voor de hele week),meer niet omdat ik van mening ben dat de karper momenteel minder aast vandaar ook kleiner aas.(mogelijk popupje van 11mm)Ga zondag met een maat vissen en we zullen zien of het wat heeft uitgehaald,ben voorbereid op een keiharde blank maar als je niets probeert is het zeker niets.Try and hope.Oja,op een smal kanaal waar gevaren word,ben steeds s'avonds gaan voeren anders word alles meegenomen door de boten,alleen vandaag(zaterdag) s'morgens omdat we s'morgens gaan vissen.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Cornelis de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-12-2013 10:16
Locatie: Werkendam

17-12-2013 09:05

hey hugo,

ik heb ook een beetje hetzelfde probleem met welke hoeveelheid ik nou eigenlijk moet voeren en velke maar en met welke geur. ik gok ndaarom maar wat en ik zie het wel maar ik denk dat ik toch nog te veel voer wat aleen maar nadelen heeft

ik hoor graag een oplossing

gr. Cornelis
Doe wat je niet laten kan!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

17-12-2013 10:26

ik voer graag voor in de winter! echter is enige kennis over het bestand en vooral waar de vis zich op houd cruciaal in mijn ogen. als je weet dat er 20 vissen van 10 kilo+ in de buurt liggen die nog azen is 50 bollen per hengel naar mijn mening zelfs te weinig! zo bereik je maar een aantal vissen en kan de rest alvast op zun gat gaan liggen. ik zou geen kilo voer per hengel er in gooien, alleen als ik weet dat er echt veel vis zit. zo heb ik de winter wel eens een kilo per dag gevoerd over een strook van 75 en daar met 2 hengels op gevist, met 5 vissen deed ik het toch niet slecht. echter zie je ook vaak dat mensen kilo's gaan voeren terwijl er geen of maar enkele vissen in de buurt zwemmen.

Het is dus per water heel afhankelijk, pas je aas er op aan! kwaliteit is in de winter belangrijk dan kwantiteit, echter moet de kwantiteit op het bestand worden afgestemd. probeer het lopend te krijgen en voer steeds meer bij tot de aanbeten terug lopen, zo vind je de ideale voerhoeveelheid. het kost tijd maar volgend jaar doe er je voordeel mee! succes
Cornelis de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-12-2013 10:16
Locatie: Werkendam

17-12-2013 12:51

ik ga er zeker achteraan en checken wat het karperbestand is van een bepaald water

hartelijk bedankt voor de informatie!

gr Cornelis
Doe wat je niet laten kan!
Plaats reactie