systeem voor het penvissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-03-2002 15:16

hey ik ben vraag me steeds af wat voor systeem jullie gebruiken voor het penvissen ik gebruik zelf een gevlochten onderlijn van drennan met een haakje 6 ik maak de onderlijn met ene swiffel vast maar voor ik dat doe gebruik ik een kevin nach dingetje ik weet niet meer hoe het heet maar daar kun je je loodje op schuiven en die schuif ik op de swiffel vissen heel handig. De pen die ik gebruik is een hele lange dunne pen die je moet uitloden met 5BB loodjes maar dat hoef ik niet want ik zet op dat kevin nach dingetje een peerloddje van 10 gram.
ik gebruik dit systeem omdat ik op de waal vaak pen en anders stroomt het weg en dat is niet handig.
ik zou willen vragen wat jullie ervan vinden en hoe jullie het doen met het pennen

strakke lijnen
><> penvisser_kevin ><>
Bram van de Berg
Berichten: 108
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Deurne

06-03-2002 09:20

Hallo,

Met de pen vis vaak met de vlok. Dit doe ik als volgt:
Eerst lood k de pen zo uit dat het onderste loodje de pen net laat zinken.

Dan maak k een onderlijntje van 18/100 en zorg dat die op de bodem ligt. dan maak op plusminus 4 cm een loodje zodat de korst op de bodem blijft.

Het is dus een soort U vorm.

MVG BRAM
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

18-03-2002 12:56

je kunt ook boven het gevlochten onderlintje een wartellood plaatsen, deze houdt het aas op de plek. verder lood je daarboven met gewone loodhagels de pen uit. het wartellood ligt dan op de bodem en de pen is gewoon uitgelood, de karper pakt het aas en trekt de lijn door het wartellood en de dobber gaat onder, werkt vrij makkelijk, gooit alleen wel eens in de knoop. werkt goed op dieper water of water met stroming om de boel een beetje op de plaats te houden.

Groeten Frank
Plaats reactie