Lage luchtdruk


Plaats reactie
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-10-2013 18:25

Maandag de eerste echte herfststorm. Alleen gaat dit gepaard met een luchtdruk van 985. Dit is wel erg laag wat zijn jullie ervaringen met lage luchtdruk 1000 en lager? En merken jullie nog verschil in bijvoorbeeld diep of ondiep water?

Gr.Ulco
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-10-2013 22:07

Ik heb in het voorjaar wel eens een paar leuke sessies gedraaid op een lastig watertje met een luchtdruk van rond de 980 milibar. Niet dat ik er echt vaak op let maar een maat van me die in die tijd op een ander water ook lekker aan het vangen was die maakte me er op attent.

Ik vind sowieso in het najaar de ondiepere plekken minder interessant dan in het voorjaar. De zon lijkt dan een stuk minder invloed te hebben.

Moest ik kiezen zou ik dus zeker wat dieper gaan vissen, ik zie lage druk zeker niet als nadelig. Het brengt vaak onstuimig weer met veel wind met zich mee wat de karper nog wel een goed wakker schudt, zeker nu de watertemperatuur nog relatief hoog is voor de tijd van het jaar.

Succes met je keuzes en je vangsten natuurlijk Ulco.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

27-10-2013 09:27

Iemand anders nog ervaringen met luchtdruk i.c.m. verschillende soorten water. Ik ken de stukjes van bart vd hurk maar lees ook graag ervaringen van anderen. Die hun visserij niet afstemmen op dagen met een 'gunstige' luchtdruk.

Gr ulco.
Plaats reactie