Commentaar op foto's


Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 10:46

Net even gekeken of er nog nieuwe posts waren in het topic "vangsten oktober", m.b.t. kritiek op foto's en/of kritiek op deze kritiek. Conclusie: niet alleen waren er geen nieuwe posts, ook alle oude waren verwijderd:

Drie kwart ge$%#@(* gewist.....

Topic is vangsten Oktober, men zit hier niet in een jury om elkaar vangsten of foto's te beoordelen !
Beter kunnen = posten


Enerzijds begrijpelijk, anderzijds jammer.
Natuurlijk is het vangsten-topic er primair om je vangsten te delen, maar een kritische noot op z'n tijd kan toch ook geen kwaad? Vooral niet, als deze kritische noot enkel en alleen voortkomt uit een positieve bedoeling. Of zijn we ook hier zo ver heen, dat alle kritiek altijd als een persoonlijke aanval wordt ervaren? Zoals je in de hele maatschappij terug ziet, zeg maar: Kritiek? Niet over nadenken, terugslaan!!! Het lijkt er in ieder geval verdacht veel op, gezien het "Beter kunnen = posten".

Beter kunnen heeft hier namelijk niks mee te maken, het gaat hier om het signaleren van een tendens die niet bepaald toe te juichen valt. Nou ja, signaleren... Het is al jaren gaande en ondertussen zo goed als gemeengoed, om je vangst zo gewichtig mogelijk te doen overkomen, ongeacht de staat waarin deze vangst verkeert. Trofeeën moeten we hebben en deze trofeeën kunnen niet groot genoeg zijn. Groter=beter=mooier. Uiterlijk doet niet ter zake, je mooiste trofee is je zwaarste trofee. Lekker eenvoudig.

De laatste vanger is natuurlijk vaak niet schuldig aan de treurige staat waarin zijn vangst verkeert. Maar dat was de laatste vanger voor hem ook niet. Die daarvoor evenmin. Maar toch is plaatsvervangende schaamte soms meer op z'n plaats dan trots poseren. Hoeveel moeite je ook hebt moeten doen voor je visje. Want aan de prestatie van het vangen, doet de staat van de vangst niks af. Dat snap ik ook wel.

Het hele karpervissen zoals dat in de (karper)media komt, is één groot hoerencircus. Dat wil niet zeggen dat iedereen die wel eens een karper probeert te vangen een hoerenloper is, maar we (dus ook ik) ontkomen er niet aan zo nu en dan een steentje bij te dragen aan het in stand houden van de hele ellende. Al is het alleen al vanwege de spullen die we noodgedwongen aanschaffen. Maar moeten we dan ook met z'n allen de buitenproportionele vormen die we op man-vis foto's tegenkomen in de media, vrolijk accepteren en in onze eigen visserij overnemen? Omdat de vis dan "beter tot z'n recht komt"? Laat me niet lachen, een vis die anderhalf tot twee keer zo groot lijkt als 'ie in werkelijkheid is, komt echt niet beter tot z'n recht. Maar ja, een visje van 15 kilo oogt zo lullig tegen een achtergrond van 80 kilo mensenvlees... Maar samen op de foto gaan zullen we! Nee, niet vanwege egotripperij, ben je gek! Da's gewoon mijn smaak! Zeker. Zelf ontwikkelde smaak ook hè, welterusten...

Jeugdige karpervissers weten stilletjes aan niet beter, dan dat karpervissen enkel draait om kogelronde, naamdragende spiegels die in een recordtempo richting recordgewichten groeien. Als er niemand is die dit tegenspreekt, hoe moeten ze dan beter weten? Of is het gewoon de realiteit en valt er niks beter te weten?

Roomser dan de paus ben ik niet overigens, aan alle vormen van lensdrukken en stoerdoenerij over je visserij heb ik me schuldig gemaakt. En soms nog, zwak als ik ben. Geen twijfel over mogelijk. Maar er is gelukkig zoiets als voortschrijdend inzicht. Wellicht niet iedereen gegeven, maar toch zou ik hopen het wat vaker tegen te komen dan nu het geval is.
Ik weet het ook allemaal niet...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-10-2013 11:22

De meest afgrijselijke foto uit het topic was nog wel de schub die vanaf de staart op de foto was gezet.
Dan zien de forumbuiskindertjes tenminste de haveloze bek van het zwemmend zielig hoopje karper niet.
Man man wie houd je dan voor de gek, om er dan ook nog eens bij te zeggen dat je zo lekker hebt zitten vissen.
Dieper kun je echt niet zakken :oops:

Onomkeerbaar ja en wordt alleen maar erger, het vangen staat centraal het vissen is maar bijzaak.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 11:39

de wormen en maden zijn soms ver te zoeken in het boilietijdperk

PS,Mooie vissen Marijn !
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-10-2013 11:46

[quote="Mart Honen"]Net even gekeken of er nog nieuwe posts waren in het topic "vangsten oktober", m.b.t. kritiek op foto's en/of kritiek op deze kritiek. Conclusie: niet alleen waren er geen nieuwe posts, ook alle oude waren verwijderd:

De censuur slaat toe!

Heb afgelopen nacht nog gereageerd op de post van Marco.
Hierin heb ik o.a. geopperd dat ik wel een nieuw topic kon openen in de discussiehoek.

Kijk, als je mij dan even een mailtje stuurt met uitleg…..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 11:51

de wormen en maden zijn soms ver te zoeken in het boilietijdperk


Dat vind ik niet eens zo erg Michel. Ik ben zelf ook een echte boilievisser, als iets werkt, werkt het. Niks mis met vooruitgang. Maar vooruitgang en verloedering zijn twee verschillende zaken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 12:16

tegenwoordig heeft iedereen zowat commentaar op een ander zonder eerst naar zichzelf te kijken.
iedereen bemoeit zich met elkaar en heb zelf het idee dat dat vooral is om de eigen ego te strelen.
waar is leven en laten leven gebleven ? en waarom houdt niemand zichzelf een keer een spiegel voor?
dat iemand een vis in de lens wil drukken moeten zij weten, dat iemand blij is met een gehavende vis moeten zij weten. dat iemand anders in het leven staat moeten zij weten..
als ik een vis in de lens druk heeft een ander er niks mee te maken, als ik dat mooi vind is dat mijn zaak.
ik zelf vis ook voor mezelf en niet om me te profileren naar een ander toe.

wormen ,maden, respect , bergip en inlevingsvermogen zijn schaars tegenwoordig en dat is in de hele maatschappij op het moment.
lekker kankeren en mensen op hun fouten wijzen is leuk en geeft waarschijnlijk een lekkere ego boost.

ken ook zo een gozer die iedereen graag naar beneden haalt om zichzelf op een voetstuk te kunnen plaatsen.. behoorlijk zielig en triest als je het mij vraagt.

aan de andere kant had ik begin dit jaar iemand van hier 3 jaar ervaringen en kennis kado gegeven via pb over hoe ik het aanpakte op de Vinkeveense Plassen ( zeker 20 minuten bezig geweest om alleen al die PB goed in elkaar te zetten) en niet eens een bedankje of uberhaupt antwoord terug gehad van die knakker..
het is een wisselwerking... geven en nemen.. tegewoordig wil iedereen alleen maar nemen en zijn ze vergeten dat je ook af en toe moet geven...
deze knakker hoeft van mij iig niets meer te verwachten en ik zal ook niet snel meer info kado geven dankzij hem.een bedankje hoeft ook niet meer trouwens.

om een lang verhaal kort te maken. karpervissers zijn gewoon een kutvolk ,maar niet alleen karpervissers hoor...
onze hele maatschappij bestaat ondertussen grotendeels uit bemoeizuchtig egoistisch kutvolk.
vroegah was alles betah ,mensen zeiden nog eens hoi tegen elkaar op straat en tegenwoordig krijg je eerder een mes in je rug als dat iemand je zal helpen heb ik soms het idee.

/#rant

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-10-2013 12:23

Een betere karperscene begint bij jezelf??
Stoppen met zzeuren en het goede voorbeeld geven misschien een optie??
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2013 12:27

Mart,

Je pikt dit er nu uit en een topic dat het bespreekt in het forum "Discussiehoek" is altijd OK. Maar in betreffend topic liepen al weer pagina's lang meerdere draadjes door elkaar heen.

Het forum "Vangsten op datum" heeft veel aanhangers die wensen dat de topics daar vooral gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn. Het delen van vangsten door middel van foto's en een berichtje. Lijkt mij geen onredelijke wens en die respecteren we ook middels naleven van de huisregels als het echt uit de hand loopt. Net als elders op het board en niet eens in een heel vroeg stadium.

Stoppen met zeuren en zelf het goede voorbeeld geven is mijn inziens een goede vertaling van Marco zijn cryptische zinnetje.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2013 12:37

Het draait om respect, niet meer, niet minder..
Dat sommigen denken dat ze respect verdienen door dikke vissen te vangen/posten is helaas de hedendaagse gang van zaken..

Ik zit ook op een ander forum waar wel veel vangsten gedeeld worden, groot en klein.. En ook als iemand maar een visje van 10pond gevangen heeft krijgt hij er een applaus voor.. Hier gaat het om het plezier en elkaar vis gunnen.. Niet om de beste te zijn of degene met de dikste vis.. Hier gaat het vooral om het vangen.. De rest telt niet.. Dat is waar in mijn ogen de karperscene om moet draaien. Plezier hebben in je visserij en respect onderling..

Wat maakt het uit of iemand een paar kleintjes vangt in een stadsparkje of een dikke 50er van een BTW, of een dikke 60er van Cassien... Als de vanger er plezier in heeft en zich "normaal" gedraagd dan verdient iedereen respect!!

Tuurlijk zijn er verschillende gradaties in respect, iemand die 1000 uur per jaar knalt op Cassien om maar die ene doelstelling te halen verdient respect op zijn doorzettingsvermogen.. Niet alleen vanwege de vangst die hij evt presenteert.

Maarja ik vis voor mezelf en niet voor sponsoren, bladen of om forums vol te spammen.. Als ik maar plezier heb, en gelukkig haal ik plezier uit het vissen en niet uit de complimenten van anderen..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 13:23

Kees,

Dat dit alles niet op z'n plaats is in het vangsten-topic, daar ben ik het grotendeels mee eens. Maar dat het af wordt gedaan als zeuren, dat maakt me treurig. (Zijn niet jouw woorden, dat weet ik, maar blijkbaar is dat wel de gedachte van het KWO-team.) Ik zit echt niet met een big smile achter de pc als ik zo'n stukje als mijn openingspost tik, met het idee "ik zal ze allemaal een vertellen hoe het zit". In tegendeel, ik ben er enigszins huiverig voor zulks te plaatsen. Maar nog veel huiveriger ben ik voor het worden of zijn van een meeloper, die bang is zijn mening te geven omdat ie wat weerstand verwacht. Ik (en ook anderen die wel eens "impopulair" reageren) kunnen ook met lede ogen toezien hoe het van kwaad tot erger gaat. Soms doe ik dat wel hoor, en klik ik een topic weg of scroll ik snel door. Maar dus niet altijd, blijkbaar is dat zeuren.



Ik las laatst op een ander forum de volgende stelling:

"Er zijn twee verschillende hengelsport-vormen, die beide "karpervissen" genoemd worden."

Ik vrees van wel, ik hoop van niet. Daarom zeur ik voorlopig nog even door.
Ik weet het ook allemaal niet...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-10-2013 14:51

Wat een gelul om smaak. Ieder fotografeert op zijn eigen manier die hij of zij mooi vind. Fotos plaatsen doe je om te laten zien wat je gevangen hebt en omdat je er blij mee bent. Nog even en je moet tijdens het fotograferen voldoen aan de kwo of ksn richtlijnen om geen kritiek te krijgen. Ik ziet het ervan komen dat ook je kleding beoordeeld word. Vooral geen felle kleuren merken of sportschoenen. ......pfff en vergeet vooral ook de achtergrond niet, losse tassen? Minpunt!
Kapotte bek? Plaats die ook maar niet
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

18-10-2013 15:37

Ok en dan, je hebt de mensen zo ver dat ze niet meer hun foto's hier plaatsen van 'beschadigde' vangsten, mede door de kritiek en uitlatingen hierover, wat win je daar dan mee? Dat die lui dan gewoon verder vissen op diezelfde vissen maar hun vangsten dan (hier) gewoon niet meer tonen? Laat me niet lachen, als je het je echt zo aantrekt pak dan dat probleem aan bij de bron en ga eens met de uitbater / visrechthebbende praten, zolang hij onwetend en zich niet bewust van kwaad is zullen er altijd vissers zijn en blijven die op de beschadigde vissen zullen blijven jagen en zullen hem na dagen van blanken gewoon net zo hard op de foto zetten, wat mij betreft terecht!

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik heb totaal niets met het vissen op wateren waar dergelijke vissen zwemmen en heb het beste met het beestje voor maar wat mij betreft is het bekritiseren van dergelijke foto's op een forum als deze vrij kansloos. Daarnaast is ieder zijn beleving van het vissen, hoe sneu het soms ook is, nog steeds zo persoonlijk als het maar zijn kan en mag wat mij betreft niet bekritiseerd worden. Het zou wat zijn als ik mij even openlijk zou uitlaten over hoe jij het met je vriendinnetje doet, wat ik zoal van haar uiterlijk vind en hoe ze met haar gezondheid omgaat...

En Bob, wat nou als er mensen zijn, zoals ik, die geen moer om respect geven maar slechts hun 'vreugde' en mooie momenten willen delen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-10-2013 15:40

Ik vang ook wel eens leuke vissen, net als iedereen. Soms op plekken waar normaliter geen mens komt. De meeste zijn wonderschoon om te zien, te vangen en vast te houden. Sommige andere zijn beschadigd,al dan niet door de mens, en anders wel door paaigedrag (takken), vogels, roofvissen. Ook vang ik wel eens een vis die er niet uitziet, maar bovenal byzonder is. Die fotografeer ik ook wel eens.

De bek zwaar beschadigd, uitgescheurd en alles, maar toch een mooie vangst, want vaak met de pen gevangen, niet statisch. Ook boven de 30 pond. Voor mij zijn ze dan byzonder. Ook al hebben ze uitgescheurde bekken.

WAT EEN ANDER ERVAN VINDT, ZAL ME DAN WORST WEZEN.

Ik deel ze hier niet, ook vaak niet op de blog, want in min omgeving stikt het van de stekkenpezers en ander gespuis. Targets, daar doe ik niet aan, wat een ander doet zoals targetvissen moet ie zelf weten. Ik vis op mijn manier, zonder anderen lastig te vallen en help anderen daarbij ook nog eens. Ik vind het mooi te zien als een ander trots is op zijn vangst.
Ook al is die voorzien van ingescheurde bekken. Kan die vanger er wat aan doen? Ik denk het niet, meestal niet althans, tenzij hij/zij zelf daarvoor verantwoordelijk is. Maar dat zal hij/zij er dan niet bij vermelden, of het plaatsen.

Jammer dat niet op een positieve (!!!!!!)manier een reactie gegeven mag worden op een geplaatste foto. Een opmerking plaatsen, in de zin van, : "wel jammer dat die karper een kapotte bek heeft" moet kunnen ipv een beschuldigende vinger naar de vanger (was hij immers wel de veroorzaker?).

Hoe iemand de vis vasthoudt is een aparte discussie en hoort niet bij de foto's thuis. Eens, is mijn mening.
Maar toch: Ik zal er ook eens op letten me aan de/een topic te houden.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 15:41

Fotos plaatsen doe je om te laten zien wat je gevangen hebt en omdat je er blij mee bent.

Kapotte bek? Plaats die ook maar niet


Als je een karper vangt met een kapotte bek en je blijdschap overheerst, tja, wat zal ik daar van zeggen...

Martijn,

Als je "zelden iets plaatst" en één van de 3 plaatjes die je hier wel plaatst, toont een spiegel met een verrotte bek, dan post je die niet omdat je 'm zo mooi vindt. Of ga je mij nu wijsmaken dat iemand die ene vis met z'n verrotte bek echt één van de mooiere uit z'n fotoboekje vindt? Sorry, trap ik niet in. Of het moet toch stiekem wel enkel en alleen om gewicht draaien...

Het gaat niet om de foto's als hoofdzaak, maar om de foto's als bijproduct van de verhoering van onze hobby. Het gaat niet meer om het vangen van één of meerdere karpers. Het gaat om het vangen van de grootste karper. En om onszelf ervan te overtuigen dat we het goed doen, hebben we een fotoboekje vol met lachwekkende plaatjes nodig. "The chase" is niet langer "better than the catch". "The catch" is leidend tegenwoordig.

Leg mij maar eens uit waarom je een foto waarop de karper veel groter lijkt dan ie is, mooier zou kunnen vinden dan een foto waarop vis en vanger in verhouding zijn. Zich verschuilen achter termen als "smaak", "ieder zijn meug" en "moet iedereen zelf weten", dat doen er al genoeg. Ik vraag me af waarom mensen die kolderieke plaatjes mooier vinden, waarom mensen dat tegenwoordig mooier vinden.

Of laat ook maar, eigenlijk weet ik dat al lang en dat is precies waar ik me zorgen over maak.

Overigens: de enige mensen die lensdrukfoto's mooi vinden, zijn karpervissers zelf. Mijn collega's lachten me vroeger altijd uit als ik tijdens de lunch een Spiegel of zo zat te lezen: "Haha, wat zijn dat voor kromgetrokken walvissen?" Had ik destijds geen antwoord op, nu weet ik dat het groothoek-opnames waren.

Nogmaals, niet altijd kun je als vanger bepalen enkel puntgave vissen te vangen. Heb ik ook nergens beweerd. Gaat het ook niet om. Ook niet enkel om smaak m.b.t. foto's. Het gaat om de mentaliteit die tot die foto's leidt.
Laatst gewijzigd door Mart Honen op 18-10-2013 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2013 15:42

Mart,

Het wordt zeuren als die kanttekening al gemaakt is en dan bij elke gelegenheid zo nodig opnieuw gemaakt moet worden. En dat met name in een topic waar het wat dat betreft prijsschieten is. Dan kun je verwachten commentaar terug te krijgen en gaat het grandioos off-topic. Moderatoren zijn ervoor om het weer terug in de goede banen te leiden. Dat is hun taak en de policy van CarpBoard.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 15:53

smaken verschillen, ieder zn meug en ze moeten het zelf weten :wink:

ik kom nooit bij vangsten op datum omdat het mij niks boeit eerlijk gezegd.
maar als mensen afgebrand worden omdat ze een vis teveel in de camera duwen of een foto plaatsen van een vis met kapotte bek vind ik dat niet terrecht...
deze mensen plaatsen de foto`s omdat ze trots zijn en hun vangsten willen delen.
zeg dan gewoon gefeliciteerd of scroll verder als je het niet bevalt.
en mocht je het zonodig vinden om die persoon af te branden doe het dan via PB ( ja ketel en zwart want ook ik had dat kunnen doen betreffende mijn opmerking over informatie delen,echter heb ik deze persoon niet benoemd en hij weet zelf wel dat ik hem bedoel)

publieke mensen zoals dhr Ed de anusvingeraar mag je wat mij betreft wel afbranden want deze mensen vertegenwoordigen een bedrijf en hebben een voorbeeld functie.
overigens slaat het ook allemaal nergens op eigenlijk want de mensen die een voorbeeld functie hebben geven imo vaak ook een verkeerd voorbeeld op een enkele na.
het hele karpervis gevoel is er vaak niet meer en de reden om te vissen tegenwoordig is groot,dik en veel.
genieten van je omgeving en 1 zijn met de natuur boeien niet.. klinkt ook veel te romantisch denk ik.
meters maken moeten we ! presteren en mijn gras moet en zal groener zijn als die van de buren gvd! :roll:

pfff

Portie --> fikkie

denk dat iedereen het beste eraan doet al die boeken weg te flikkeren,dvds en lekker moet gaan genieten van zn eigen invulling wbt het vissen.schrijf je eigen verhaal /boek,maak je eigen dvd en kijk er over een jaar of 10 eens in... denk dat het veel leuker is dan al die propaganda met reclamepraatjes.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 18-10-2013 16:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 15:54

Dat in goede banen leiden, daar ben ik het volledig mee eens Kees. Mede door mijn schuld ontaardt zo'n vangsten-topic inderdaad in iets wat het niet hoort te zijn.

Vind ik het nog steeds geen zeuren, maar gelukkig hoeven we het niet overal over eens te zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2013 16:01

Ach het is gewoon 1 commerciële bende, zelfs in het KSN blad Karper wordt het goed gepraat dat je op illigale manier vist (verboden plekjes etc).
Commercie maakt meer kapot dan ons lief is..

Het is vechten tegen de bierkaai..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 16:02

maar als mensen afgebrand worden omdat ze een vis teveel in de camera duwen of een foto plaatsen van een vis met kapotte bek vind ik dat niet terrecht...


Afbranden is ook niet nodig Michel. Maar nogmaals, waarom zou je lensdrukken? Om dezelfde reden dat topmodellen allemaal graatmager zijn, daarom. En ieder weldenkend mens weet dat het zo is en dat het niet klopt, maar toch huppelen we er vrolijk achteraan onder het mom van "ieder zijn meug" ( :wink: ). Ik ook, in veel gevallen, maar niet waar het karpervissen betreft.

Ik zie het niet als afbranden, meer als "tough love"... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 16:11

ik denk dat veel mensen niet eens doorhebben dat ze de vis "drukken" en anderen weer wel natuurlijk..

de ene wil een herinnering van een vangst en de ander wil een "photoshoot" en gaan ze poseren met de vis. de ander wil stoer doen voor zn vrienden of vismaten of gewoon mensen voor de gek houden.
als ze daar hun plezier uit halen wie zijn wij om daar over te oordelen ?

zolang het de vis niet beschadigd of onnodig last ervan ondervindt heb ik er geen problemen mee eerlijk gezegd.

toen ik net begon zag ik ook foto`s van iemand en dacht dat die karper wel 80kg moest zijn of zo,later had ik door dat het waarschijnlijk eerder 28 pond geweest zou moeten zijn.. moest wel lachen....
maar als die jongen nou op deze manier wil showen,moet hij dat weten toch ? de meesten weten wel beter en de personen die dat niet weten zijn zeker weten zwaar onder de induk net als ik toen :D

mij gaat het om de drill...en het genieten natuurlijk
had laatst een kanaal schub gevangen van 15 pond,maar vechten dat ie deed :o vette vangst voor mij.. laatst een 12kg schub van put gevangen en dacht dat het een brasem was tot ie voor het net kwam. deze liet zich gewoon meeslepen bij wijze van... en ik? ik vond er geen reet aan :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2013 16:22

Valt ook wel wat te zeggen voor kleine mannetjes. Helpt ook enorm. :wink:

Wat mij betreft is de karper het onderwerp. Maakt mij weinig uit wat en hoe erachter staat. Zo onopvallend mogelijk is het devies. Dat drukken is dus best wel een beetje behulpzaam. Voorkeur is alleen de vis! Maar dat zie ik de criticasters ook niet doen.

Groet, Kees

Ps: De reden dat je geen lid meer bent is uitgebreid op internet behandeld Bob. Hou het daar maar bij.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-10-2013 16:27

Vind het aan de ene kant wel grappig dat mensen, zoveel commentaar hebben hoe een ander fotografeert. Zolang je eigen karpers op "jou" manier maar op de juiste? goede manier op de plaat staan. Gedrukt, niet gedrukt, staart omhoog, staart omlaag, met de kop naar voren etc.

In het huidige karpervisserwereldje kom je zo her en der karpers tegen waar de bek van naar de klote is. Wordt hier zelf ook altijd een beetje moedeloos van en uiteindelijk doen we het allemaal zelf. Het doel van een vissessie (bij mij althans) is toch het vangen een vis. Daarbij moeten we niet vergeten te genieten van deze mooie hobby, ook al komt het sfeertje mij af en toe de spuigaten uit, maar dat is een ander ding.

Foto's die in verhouding staan tussen man en vis, vind ik persoonlijk ook een stuk mooier, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. De foto's maak je uiteindelijk voor jezelf toch als herinnering? Sommige niet helaas.. Persoonlijk erger me ik er niet meer aan. Kan me wel aan meerdere dingen ergeren, maar dit is zeker niet het ergste wat ik hier op het forum tegenkom. Snap het van Frenk zeker weten.. hoe meer je in het geheisa draait, hoe meer je gaat irriteren aan allerlei kleine dingetjes.

OVer de kapotte bekken, kan je lang en kort blijven discussieren.. Het is natuurlijk een minpuntje van misschien wel een mooie karper, wat jou veel tijd, geld en energie heeft gekost. Op de foto of niet? Dat is immers aan diegene om daar over te beslissen. Ik begrijp daarnaast voor de 100% dat de blijdschap op zulke momenten overheerst.

Oplossing is die wateren gewoon voor een periode dichtgooien zodat de vissen lekker rust krijgen. :lol:
~~Dreams can be true.~~
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2013 16:45

Ik ga lekker vissen!!! Tot volgende week... laters....
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 16:52

Remko Oude Elferink schreef:Ik ga lekker vissen!!! Tot volgende week... laters....


succes! en vergeet niet je vangsten te posten met of zonder bek :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 16:53

Tino,

Ik kan jouw kijk hierop wel begrijpen en waarderen. Wat ik wel op wil merken, want daar gaat zowat iedereen aan voorbij: het gaat mij niet puur om de foto's, maar om waarvan de foto's een symptoom zijn. Dat dit zo is, hebben we met z'n allen blijkbaar niet eens meer in de gaten. We noemen het smaak. Geloof me, die smaak hebben we ons aan laten meten. Zo onderhand wordt het symptoom een ziekte op zich, maar als dat de enige ziekte was kon ik er wel mee leven. Als iemand zichzelf voor de gek wil houden, dan moet dat maar. Maar WAAROM zou je dat willen?
Ik weet het ook allemaal niet...