Loodverlies, acceptabel of niet?


Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

29-09-2013 18:39

Bart Bloem schreef:Eten die kinderen op die basisschool dan die verf op ofzo?


De verf bladdert af, kinderen pulken overal aan... En microscopische deeltjes komen in de lucht. Aangezien kinderen zo'n 8 uur pd daar doorbrengen, stapelt het op. Breekt niet af dus blablabla.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-09-2013 18:43

Loodhoudende verf mag al sinds 1925 niet meer gebruikt worden.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

29-09-2013 18:51

Emilio Visser schreef:Prachtig relaas, werk je bij Shell ofzo?



Shell verkoopt alleen nog maar benzine met lood erin aan landen waar politiek leiders, of rebellen, of als niet bekend is wie precies, omkoopbaar zijn. Nou in nederland zijn ze absoluut debiel, oneerlijk en incapabel, maar niet omkoopbaar...
Nigeria is echt een trouwe loodkoper...
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

29-09-2013 19:00

bert kamp schreef:Loodhoudende verf mag al sinds 1925 niet meer gebruikt worden.


Ja maar er is geen wet aangenomen die ging over het overschilderen, of verwijderen...
Damn nu lijkt het net of t me boeit. Er zijn zelfs historici die menen dat loodvergiftiging een grote bijdrage heeft geleverd aan de ondergang van het romeinse rijk. Die maakten bijna alles van lood en wat ze niet van lood maakten, bekleedden ze ermee om.de metaalsmaak te voorkomen.
Oh enne het loodje leggen is omdat zieken vroeger toch meestal dood gingen en een loden plaatje kregen waarmee ze naar een zkh konden...

Ok dusse eet het niet op, gebruik het niet ongecoat als speelgoedof in bed, smeer het niet op de muur en draag een mondkapje als je.ermee werkt. Als je in het ziekenhuis een loden schort omgehangen krijgt, vraag dan of ze middels wat radioactieve straling, de toxische werking van dat schort ongedaan wordt gemaakt.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-09-2013 19:42

Glas in lood in een historisch pandje, zo gek nog niet!!

Groet, Peter

ps vandaar die snelle ondergang van de Romeinen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2013 20:10

Michiel,

Als je er geen verstand van hebt zou je ook wijselijk je mond kunnen houden. Teveel onzin om er überhaupt nog serieus op in te gaan. Sorry hoor, maar als je maar een beetje googled vind je al snel de juiste info.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

29-09-2013 20:26

Michiel aangezien je achternaam engels aandoet verbaasd het me niet dat je loodverlies goedkeurt.
Ik vind het fijn dat je, je bekommert om onze karpers.
Ik doe dat ook, niet voor niets dat ik samen met Chris naar het KSN bestuur gestapt ben om de dvd te maken. Dus ik mag wel zeggen dat ik recht van spreken heb na zo'n mega projest.
Maar ik verbaas me wel over de hoeveelheid onzinnige argumenten die jij verkondigd.
Je zou mijn blog nog eens moeten lezen, daarin schrijf ik dat je misschien een stek gewoon niet moet bevissen omdat het risico te groot is.
En als je vind dat een vis het meest last heeft van het piercen zoals jij dat noemt, dan moet je stoppen met vissen.
Maar lood is en blijft een zwaar metaal, gecoat of niet.
Op Rainbow liggen al honderden kilo's in, en dat is een feit.
Wie gaat dat eruit halen?
Moeder natuur weent op Rainbow.
En je hebt gelijk, het meeste lood word verspeeld op zee, daarom ben ik ook zo blij met de club die duikend de wrakken schoonmaakt. Fantastische mensen zijn het. Ik heb contact met ze gehad en ze waren erg blij met mijn blog, zacht uitgedrukt want ze vonden het fantastisch dat ik vastgeroeste vissers een spiegel voorhield.
Dat zou jij ook eens moeten doen, je kunt wel wijzen naar een ander maar zorg eerst maar eens dat je zelf je best doet om je moeder te beschermen. Want als je kijkt naar de invloed van de mens op moeder natuur de afgelopen 100 jaar...
Voor degenen die aan mijn zijde staat:

Gerwin Gerlach heeft me beloofd de mail door sportvisserij nederland te laten verspreiden. Meer kan ik niet doen. Ik ben maar een eenling, de rest is voor de karperwereld.
Nog 1 ding Michiel, ik heb dit jaar slechts een paar keer op karper gevist. De rest op roofvis, dus waar maak ik me eigenlijk druk om...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

29-09-2013 20:27

Vraag me trouwens af of dit een echt account is...Michael Moore
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2013 22:00

Michiel Moore is een Amerikaan. Maar ja, wellicht is er een naamgenoot. :-?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-09-2013 22:17

Gecoat lood vertraagd het probleem, meer niet...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

30-09-2013 20:17

weet ik Kees, is die docu maker.

Inderdaad Martijn, vetraagd ja.
Lost niets op.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-10-2013 07:13

ken nog een oude accu fabriek. zit het spul ook onder een dikke laag slib.

Heb al veel gelul in mijn leven gehoord. Dit excuus haalt de top 10 hoor.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-10-2013 22:44

En zijn er nog updates?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 06:09

Ik dacht na drie reacties; laat ik laat ik verder gaan op pagina 4 en zoals verwacht was het helaas al een ander topic geworden.

Dat bewust loodverlies überhaupt nog een discussie is, is eigenlijk al erg genoeg! Ik heb het e.e.a. recent aangekaart binnen een groep kv-ers van een bepaalde vereniging. Zaken zoals lood vervangen door steen van de oever met wat metalen binddraad uit 't tuincentrum (meters wier onder de eigen oever en lossers/breuk) en ook safety clips waar helemaal niets los komt bij lijnbreuk (reacties als; maar die zijn toch safe!?) kwamen ter sprake en ik kan ook niet anders benadrukken dat vele geleerd hebben om simpelweg te doen en de grote merken trends en promo dvd's te volgen. Vervolgens wordt een beetje denker al snel binnensmonds door het gros afgeschoten...

Doe mij dan maar gewoon een kevlar vestje hoor :wink: .

Enne.., deze 'roepende in een woestijn' vindt gelukkig ook nog wel eens een kleine oase 8)
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
kris van looy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-08-2010 14:50

18-10-2013 08:38

Losstaand van het feit dat de oplosbaarheid van lood in water beperkt is ,vind ik toch dat we de plicht hebben om onze impact op het milieu te minimaliseren.
Vind persoonlijk dat loodverliezen een modehype is die enkel de loodfabrikanten ten goede komt.

Wat me opvalt is dat iedereen het normaal vind dat op Rainbow men bij elke beet zijn lood verspeelt ,getuigd mijn inziens van kuddementaliteit.
Ok wanneer men met 350gr vist vanwege de harde wind , maar meestal vis ik met een inline van 170 gr daar. Ik heb zelfs ervaren wanneer men met drijvers vist en je lood komt eraf dat het aantal losschieters enorm stijgt :-?

Dus soms is het te verantwoorden om je lood te verliezen ,maar mag zeker geen standaard worden

mvg kris
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-10-2013 10:07

Kris
Het is nooit verantwoord om lood te verliezen gebruik dan een steen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 10:20

Iets met een bord en een hoofd (en niet 't mijne dat geserveerd gaat worden) :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-10-2013 12:13

Een goede, zinvolle discussie, waar geen discussie over mogelijk is. Martijn Nederpel heeft gelijk
als hij zegt dat het daarom jammer is dat er deze discussie gevoerd moet worden.@Martijn:
consultants moeten in het straatje praten van hun werkgever, anders verdienen ze geen brood.

Deel ik de mening van Jeroen Neef: JA!
Dumpen lood acceptabel: NEEEEEE!

Ik deel ook de mening van Klaas :
Overigens vind ik systemen die lood lossen als die vast zit zeeeer acceptabel. Neem de loodclip.

Met dien verstande, dat het woord lood van mij vervangen mag worden door alternatieven.

Op de rivier gebruik ik al jaren kleine keitjes (doorsnede 5 cm) icm elastiek.
Heb er ooit eens over gelezen, gebruik ik nog steeds. Ik weet een mooie plek waar zat van die
langwerpige stenen te vinden zijn (nee, niet het spoor), en gebruik die icm de loodclip.

Desondanks, zeer weinig "lood"verlies op de rivier, en elders tot nog toe helemaal niet de
laatste jaren (zowel lood als niet "lood").
Ook niet bij obstakels (inline lood). Scheelt wel natuurlijk dat ik meer penvis dan statisch vis.
Ook scheelt het dat ik niet mee doe met trends (extra zwaar lood, edges).

Martin rietveld schreef:
In het boek: in de val gelokt van Leon staan foto's van saftyclips van staal. Zijn deze Franse clips niet in Nederland verkrijgbaar? Als je toch perse met een clip wilt vissen dan is dit misschien een optie?

Wellicht kunnen deze meer werpgewicht aan dan de plastiek soorten.
Ik heb ze alleen nog maar in Frankrijk gezien, bij hoe heet die winkel ook weer.....

@Jeroen: goed werk mbt SVN! Wachten op wat er in de media verspreid wordt.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-10-2013 17:19

De enige update die ik tot nu toe kan geven is dat ik door die blog in contact gekomen ben met Ben Stiefelhagen. Hij is van "stichting duik de noordzee schoon".
Hij zou graag wat meer bekendheid krijgen binnen de (zee)visserij en vroeg me of we niet samen konden werken. Ik heb hem beloofd om eens te kijken wat ik kan doen.
Misschien een artikel in het visblad, zeehengelsport of zoiets.
Van Sportvisserij Nederland krijg ik geen reactie meer, ze hebben de mail doorgestuurd en dat was het volgens mij. Kreeg een beetje de indruk met het gemeenmtehuis van doen te hebben.
Jammer want had zeker van hun meer verwacht.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 21:03

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-12-2013 07:20

Leuk een dergelijk verhaal. Veel interessanter is het hoe vaak zij hun invloed die zij zeggen te hebben bij Sportvisserij Nederland hierover waar gemaakt hebben?

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-12-2013 10:54

Peter, aan je woorden en het artikel gelezen te hebben is er geen invloed uitgeoefend (misschien enig ander moment, geen flauw idee?), maar ik denk dat je ook inziet dat niet alles 'top down' opgelegd moet worden! Gezond verstand is het één, en geloven in wat de commercie je voorspiegeld, het andere. Dat hebzucht het regelmatig van het gezond verstand wint is helaas waar...

In de Rotary van het laatste KSN blad wordt het opzettelijk lood verliezen ook door alle drie de 'oude garde' heren summier benoemd (waarschijnlijk daarom ook in het voorwoord).., en die denken dus zelf na. Hoop dat ook daar de boodschap bij de lezers binnen komt, zoals wij ook hier ons steentje proberen bij te dragen. Zo moet de commercie ook hun bijdrage gaan leveren, maar dat is lastig wanneer er aan hun geldbuideltje geknabbeld gaat worden.

Ik zal er iig niet blij mee zijn wanneer ik 20kg (waarschijnlijk eerder 30kg) aan zelf bewerkt lood naar de ijzerboer moet brengen omdat mij iets verplicht wordt, terwijl ik een nadenkende 'lood'knutselaar ben :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-12-2013 11:41

Peter
Invloed wil niet zeggen dat je alles gedaan krijgt. We mogen meepraten thats all. Het is een (weliswaar iets late) stap in de juiste richting. Maar wellicht dat jij een beter idee hebt?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-12-2013 15:57

Verbeter de wereld,begin bij.... jezelf.

daaromvis ik zoveel mogelijk met zelfgemaakte stenen eigenmaaksels. Niks voorboren, tuindraad ontdaan van het plastic, werkt prima.