natura 2000 projecten jammer of mooie kansen


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-02-2014 23:15

De achteruitgang van de vogelstand, amfibieën en klein wild heeft grotendeels te maken met de ruilverkaveling van de landbouw in ons land en de daaraan gekoppelde verdroging. Een proces wat al meer dan 100 jaar aan de gang is Bleker heeft daar totaal geen invloed op gehad. Eenzijdige landbouw waarbij geen ruimte is voor struweel, bloemen en onkruid zaden draagt alleen maar bij tot die achteruitgang. Wat je hem mogelijk verwijten kan is geen geld beschikbaar te stellen om grote natuurgebieden op elkaar aan te sluiten. Kijk ik naar de huidige regering zie ik ook geen extra geld wat hiervoor beschikbaar komt. Verder zal je 17 miljoen mondjes toch moeten voeden en infrastructuren aan moeten leggen. Wat ten kosten gaat van veel zaken die met de natuur te maken hebben ondanks veel verplichten compensaties.

Groet,
Peter
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

20-02-2014 10:05

Ik weet zelf weinig van hoe er geld beschikbaar word gesteld en hoe de politiek hiermee omgaat.
Het enige wat ik mij afvraag is of het "broeikas effect" misschien ook iets te maken heeft met de achteruitgang van bepaalde diersoorten. Tevens ook met nieuwe diersoorten die zich hier nu meer op hun gemak voelen. Hoe denken jullie hierover?
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

20-02-2014 17:22

Hallo Peter,

Aangezien ik de enige in deze topic geweest ben die het over ex staats secretaris Bleker gehad heeft wil ik toch even reageren, ik kan me namelijk niet herrinderen dat ik hem verantwoordelijk gesteld heb voor het proces waar jij naar verwijst? :roll:
Wanneer het slecht met economie gaat is het eerste waar op bezuinigt wordt natuur en milieu en dat zal altijd zo blijven of Groen Links moet gaan regeren :wink:

Gr,

Mark
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

20-02-2014 18:52

De veranderingen hier in Breda, aangebracht door natura 2000 zijn super positief en het ziet er allemaal heel mooi uit.

Het Markdal is echt een plaatje aan het worden, en met de vistrappen hebben sommig soorten weer meer kansen.

Het beleid echter.... Is echt te tergend voor woorden.

Waar je tientallen jaren zonder enig probleem je ding kon doen, word je nu beperkt door allerlei onzinninge regelgeving.

Waarom mag ik ineens niet meer nachtvissen daar? En dan 100 meter verder weer wel? En dan een stuk niet, en dan weer wel? Allemaal binnen een paar honderd meter Wat is dat voor onzin?

Waarom mag mijn hond ineens niet meer los lopen? Waarom moet ik ineens 100 meter van een sluis af terwijl iedereen daar al honderd jaar vanaf de sluis vist, zonder ooit een probleem?

Bull shit!
Zit hier wel vis?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-02-2014 12:33

Tja Josef, zo werkt het in de ambtenarij nu eenmaal...