natura 2000 projecten jammer of mooie kansen


Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

10-09-2013 23:58

Hallo mensen

Ik zat het nieuws uit mijn omgeving te kijken, tot mijn schrik en wat
Ik al in de wandelgangen had gehoord is waarheid geworden. Een deel
Viswater waar ik graag vertoef is opgenomen in de natura 2000 wet.

http://www.overijssel.nl/thema's/natuur ... t-beneden/

Nu het volgende, deze gebieden worden hoogst waarschijnlijk verboden
Viswater tenminste als het om de regge gaat. Extreem jammer aangezien het
Om een zeer goed visbestand en Viswater gaat. Nu is het zo dat je hier dan alleen
Mag komen op de aangelegde paden, ik ben zelf een genieter van ongerepte natuur.
Dus de verleiding om er te vissen is groot dus wat te doen. Plus wat is jullie kijk op
Zulke projecten en ontwikkelingen.

Graag jullie mening, groeten Tim
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-09-2013 02:14

Natura 2000 hoeft zeker niet te betekenen dat het water verboden te vissen zal worden, om eerlijk te zijn zie ik dat ook niet zo snel gebeuren. Het zou me echter niet verbazen als het nachtvissen op (sommige van) die wateren een probleem zou kunnen gaan worden. Zaak voor onze belangenbehartigers om daar bovenop te zitten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

11-09-2013 14:42

Als Kitesurfer heb ik een schurft hekel aan die hele natura2000 onzin. Ik weet niet wat de gevolgen zijn voor het vissen maar als deze ook maar in de buurt komen van de gevolgen die wij surfers ondervinden zou ik er niet blij mee zijn.
patrick roselaar
Berichten: 66
Lid geworden op: 27-07-2010 22:55

11-09-2013 15:07

Hier zijn de kanten van het veluwemeer en wolderwijd ook Natura 2000. Volgens de boa mag er officieel niet in de nacht gevist worden vanaf de kant. of dit ook echt zo is weet ik niet. in ieder geval nog nooit problemen gehad buiten het tent verhaal om dan.

grtz
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

12-09-2013 01:04

Nou mij is dus vertelt dat nachtvissen in deze zone niet
Is toegestaan, en daarbij komen ook deels verboden gebieden
Voor vissen. Ik hoop eigenlijk dat de belanghartigen hier mee
Om de tafel gaan, maar in mijn regio heeft de hsv geen goed woord
Over voor karpervissers, dit komt door baldadigheid van jeugd. Dus
Ik denk dat ik geen belangsteling hier kan vinden om zich daar hard
Voor te maken. Dus ik verkas wel na andere wateren en hoop in deze gebieden
Met struinen nog mooie vis te pakken. of stiekem een nachtje aangezien controle
Hier ver te zoeken is, heelaas ben ik niet zo van stiekem vissen dus wordt
Het Wel verkassen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-09-2013 15:08

Bart, waarom is Natura 2000 onzin?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-09-2013 20:25

Bart,
Natura2000 is er niet alleen voor/tegen -hoe jij het wilt bekijken- de vissers of ter bescherming van alleen de vissen.
Ik kan me voorstellen dat je als kitesurfer op plekken komt waar Natura2000 dat liever niet wil.
Dat zelfde geldt voor vissers die op plekken komen waar natura2000 dat niet willen.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

20-09-2013 21:36

Ik ben groot genieter van de natuur zo als veel mensen
Hier op het board dus ben al op zoek gegaan na een nieuw
Water en de stek die ik al aanhoud valt gelukkig nie onder
Natura 2000
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

22-09-2013 15:49

Door de natura2000 ontstaan er levensgevaarlijke omstandigheden voor ons en nee dan overdrijf ik niet. Wij mogen er niet surfen(geen vervuiling en amper verstoring van natuur) maar er mag wel een dikke jetski doorheen rammen(vervuiling en meer verstoring). Surfers zijn over het algemeen net zoals vissers liefhebbers van de natuur en wij willen best overleggen om het beste voor beide partijen te krijgen maar goed daar heeft de tegenpartij natuurlijk geen behoefte aan.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

17-02-2014 10:18

Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over het vissen in natura 2000 gebieden?
Ik vis namelijk af en toe in zulke gebieden. (dat wist ik zelf eerst niet, tot de boa langskwam)
Deze boa vertelde mij dat ik hier niet mocht vissen, alleen aangezien ik kon aantonen dat het betreffende water duidelijk in de landelijke lijst stond(ik wil mij namelijk altijd aan de regels houden)...toen liet hij het maar voor gezien en mocht ik verder vissen. Alleen toen ik vroeg of ik er mocht nachtvissen zei hij dat dat wel ten strengste verboden zou zijn. Maar in de landelijke lijst staat dat ik er wel mag nachtvissen.
Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.

*ik heb al een beetje gezocht over natura 2000 gebieden maar kon zo snel even niets vinden over hengelsport in deze gebieden.

Mvg Jeffrey
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

17-02-2014 21:19

al die natuurgroepjes zijn rare clubjes. Natuur en landerijen waar je vroeger van kon genieten omdat je er door heen KON en MOCHT lopen worden door dit soort clubjes dan allemaal verboden. Allemaal onder het mom van "dat is beter voor de natuur". Ze kopen wat land op, gooien er een meertje in (want dan is het net als vroeger), zetten er een hek omheen (was dat er vroeger ook?) en dan mag je achter het hek gaan kijken, naar de vogeltjes.
neuh ik heb er niets mee. Natuur ja, clubjes die het verbieden daar heen te geen, nee.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-02-2014 02:21

Wat mij betreft zijn karpervissers als jij raar en ik kan je plenty voorbeelden geven waarom de natuur beschermt moet worden tegen mensen en karpervissers als jou. :evil:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-02-2014 09:49

Beste Jeffrey, er zijn een heleboel Natura 2000 gebieden waar je gewoon mag vissen hoor, was vroeger al zo en is nog steeds zo. Ik weet niet waar jij woont of vist, anders kan ik wat specifieker zijn.
Zal enkele voorbeelden geven van meren die grotendeels of helemaal in Natura 2000 gebieden liggen en waar je gewoon ook 's nachts en zelfs ook met 3 hengels mag vissen:
- Noordelijke Randmeren (Ketelmeer en Vossemeer)
- Veluwe Randmeren (Drontermeer, Veluwemeer, Wolderwijd en Nuldernauw)
- Zuidelijke Randmeren (Nijkerkernauw, Eemmeer en Gooimeer)
patrick roselaar
Berichten: 66
Lid geworden op: 27-07-2010 22:55

18-02-2014 11:39

Volgens de plaatselijke (harderwijk) boa Harry .... mag er niet in de natura2000 gebieden gevist worden hier aan het veluwemeer/wolderwijd. Vorig jaar een beste discussie gehad met de beste man. Het staat uiteraard gewoon in het boekje dat het wel mag en we kregen er dan ook geen boete voor maar elke keer de zelfde discussie word je toch wel zat.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-02-2014 12:33

Tja Patrick, en die Harry Vlietstra is daarnaast ook nog de voorzitter van HSV De Snoek... Met name hij weet wel beter, maar wellicht heeft hij niet veel op met karpervissers.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

18-02-2014 16:56

mark bres schreef:
Wat mij betreft zijn karpervissers als jij raar en ik kan je plenty voorbeelden geven waarom de natuur beschermt moet worden tegen mensen en karpervissers als jou. :evil:


Nederland heeft maar weinig natuur. Een heel groot gedeelte is ingepolderd en dat wordt door de milieu en natuur maffia terug gegeven aan de "natuur". Geweldig goede landbouwgrond, weg, verziekt. En dit alles van de onuitputtelijke bankrekening van de belasting betaler. Vervolgens mag die belasting betaler er niet meer komen, want deze verziekt de "natuur". Een tijdje later verschijnt het eerste bezoekers centrum, daarna de camping en het congres centrum en herberg (eiland Tiengemeten Hoeksche Waard) En daar mag je dan entree betalen om naar de mooie "natuur" te kijken. Uiteraard wel op de paden blijven. Wilt u vissen meneer? Wat denkt u wel, dit is een beschermd "natuur" gebied..........Bijna de gehele oever van het Haringvliet in de Hoeksche Waard is "natuur" gebied, waar je uiteraard ook niet mag komen. Er broeden wel een miljard ganzen die weer voor veel overlast zorgen, maar dat is "natuur" en het liefst zien de dames en heren van de milieu maffia dat daar ook niets aan gedaan wordt. Wees blij dat er zoveel sport vissers zijn, anders was het allang verboden. De jacht bestaat alleen nog bij de gratie van schade bestrijding, maar ook daar is de natuur maffia hard mee bezig om dit te laten verbieden. als ze daar mee klaar zijn zijn de sportvissers aan de beurt. Zoals je ziet heb ik heel weinig op met "natuur" clubjes. De leugen regeert bij deze elitaire clubjes . Ze doen er alles aan om de tegenpartij in een kwaad daglicht te zetten, en zo hun akelige ideeën door te duwen.(uiteraard is dit niet persoonlijk bedoeld Mark.)
Gewoon, lekker vissen.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

18-02-2014 19:50


Wat mij betreft zijn karpervissers als jij raar en ik kan je plenty voorbeelden geven waarom de natuur beschermt moet worden tegen mensen en karpervissers als jou. :evil:


grappig dat jij weet hoe ik ben als karpervisser.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-02-2014 01:32

Nederland heeft maar weinig natuur. Een heel groot gedeelte is ingepolderd en dat wordt door de milieu en natuur maffia terug gegeven aan de "natuur". Geweldig goede landbouwgrond, weg, verziekt. En dit alles van de onuitputtelijke bankrekening van de belasting betaler. Vervolgens mag die belasting betaler er niet meer komen, want deze verziekt de "natuur". Een tijdje later verschijnt het eerste bezoekers centrum, daarna de camping en het congres centrum en herberg (eiland Tiengemeten Hoeksche Waard) En daar mag je dan entree betalen om naar de mooie "natuur" te kijken. Uiteraard wel op de paden blijven. Wilt u vissen meneer? Wat denkt u wel, dit is een beschermd "natuur" gebied..........Bijna de gehele oever van het Haringvliet in de Hoeksche Waard is "natuur" gebied, waar je uiteraard ook niet mag komen. Er broeden wel een miljard ganzen die weer voor veel overlast zorgen, maar dat is "natuur" en het liefst zien de dames en heren van de milieu maffia dat daar ook niets aan gedaan wordt. Wees blij dat er zoveel sport vissers zijn, anders was het allang verboden. De jacht bestaat alleen nog bij de gratie van schade bestrijding, maar ook daar is de natuur maffia hard mee bezig om dit te laten verbieden. als ze daar mee klaar zijn zijn de sportvissers aan de beurt. Zoals je ziet heb ik heel weinig op met "natuur" clubjes. De leugen regeert bij deze elitaire clubjes . Ze doen er alles aan om de tegenpartij in een kwaad daglicht te zetten, en zo hun akelige ideeën door te duwen.(uiteraard is dit niet persoonlijk bedoeld Mark.)[/quote]

Zoals je al geconstateerd hebt hebben we weinig natuur in Nederland je kunt het natuurlijk ook omdraaien en zeggen dat er in het verleden te veel natuur is af gepakt voor landbouw grond :roll:
Deze natuur en millieu organisaties(DE MAFFIA) worden op dit moment grotendeels instant gehouden door particuliere giftes en abonnements,de geldkraan is in het vorige kabinet onder onze vriend Bleeker vrijwel dicht gedraaid.


Over de situatie daar in de Hoeksche waard kan ik niet oordelen maar ik weet wel dat de Grauwe Gans waar je het waarschijnlijk over hebt een van de weinige vogelsoorten is waar het goed mee gaat,vrijwel alle andere soorten gaan hard achteruit.
Ik ben lid van die Maffioze beweging van Vogelbescherming Nederland en ik kan je vertellen dat je echt niet vrolijk wordt van hoe hard bepaalde populatie,s als bijv de Grutto achter uitgaan.
Verder zijn er talloze vogelsoorten die bij de kleinste verstoring hun nest verlaten en vaak niet meer tot broeden zullen komen!
En de achteruitgang heeft dan weer te maken met de intensieve landbouw het zou daarom zo maar kunnen dat er over 20 jr geen Grutto,s meer zijn in Nederland.
En voor de gigantische overlast die Miljarden populatie :roll: jou schijnt te bezorgen kan ik je alleen maar adviseren.Praat er over met andere mede slachtoffers familieleden kennissen of vrienden :D

Ik ben echt absoluut niet blij dat er zoveel sportvissers zijn mijn ervaring is namelijk dat gemiddelde karpervisser meer stuk maakt dan goed doet.
En ik kan je hier talloze voorbeelden over geven opgedaan uit eigen ervaring!
En wat betreft jacht weet je ook niet waar je over het hebt want plezier jacht vindt nog steeds plaats in Nederland en daar worden legale vergunningen voor uit gegeven.(met dank aan Bleeker trouwens)
Verder worden boeren gecompenseerd door oa vogelbescherming Nederland voor schade aangebracht door overwinterende Ganzen.


Gr,

Mark
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-02-2014 09:47

mark bres schreef:En wat betreft jacht weet je ook niet waar je over het hebt want plezier jacht vindt nog steeds plaats in Nederland en daar worden legale vergunningen voor uit gegeven.(met dank aan Bleeker trouwens)
Verder worden boeren gecompenseerd door oa vogelbescherming Nederland voor schade aangebracht door overwinterende Ganzen
Gr,

Mark


Leuk dat je het toch persoonlijk maakt Mark. Ik heb 12 jaar gejaagd, en weet dus wel degelijk waar ik het over hebt. De regels mbt "plezierjacht", raar woord want deze liggen in de haven, worden steeds strenger. De ganzen populatie neemt alleen maar toe en dus schade aan landbouw gronden ook, waar de belasting betaler weer voor opdraait, met dank aan de natuur maffia. Zonder jacht geen wild Mark. Mooi voorbeeld zijn de vele kauwtjes in de dorpskernen. Vreemd dat er geen mussen meer zijn? De leugen regeert bij de milieu maffia. Wat betreft de grutto zou je ook eens bij onze dierenvrienden te rade moeten gaan. Jaren lang de jacht op de vos verbieden en dan raar opkijken dat de bodembroeders verdwijnen. De natuur maffia is wel groot geworden door belastinggeld, en ik hoop van harte dat er zoveel mogelijk failliet gaan nu de subsidie kraan niet zo hard meer loopt. Trouwens als je het zo vervelend vind dat er zoveel sportvissers zijn, wat doe je dan hier? Beetje spieken wat er gebeurt?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-02-2014 09:52

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-02-2014 14:00

Rene Zoeter schreef:Leuk dat je het toch persoonlijk maakt Mark. Ik heb 12 jaar gejaagd, en weet dus wel degelijk waar ik het over hebt. De regels mbt "plezierjacht", raar woord want deze liggen in de haven, worden steeds strenger. De ganzen populatie neemt alleen maar toe en dus schade aan landbouw gronden ook, waar de belasting betaler weer voor opdraait, met dank aan de natuur maffia. Zonder jacht geen wild Mark. Mooi voorbeeld zijn de vele kauwtjes in de dorpskernen. Vreemd dat er geen mussen meer zijn? De leugen regeert bij de milieu maffia. Wat betreft de grutto zou je ook eens bij onze dierenvrienden te rade moeten gaan. Jaren lang de jacht op de vos verbieden en dan raar opkijken dat de bodembroeders verdwijnen. De natuur maffia is wel groot geworden door belastinggeld, en ik hoop van harte dat er zoveel mogelijk failliet gaan nu de subsidie kraan niet zo hard meer loopt. Trouwens als je het zo vervelend vind dat er zoveel sportvissers zijn, wat doe je dan hier? Beetje spieken wat er gebeurt?


Eigenlijk zou ik niet meer moeten reageren maar er worden hier zo veel onwaarheden of eigen waarheden verkondigt dat ik me toch genoodzaakt voel te reageren :wink:
Dus omdat je 12 gejaagd hebt weet je waar je over praat? Ik tennis al 20 jr maar heb wel zoveel zelfkennis dat ik weet dat ik het nog steeds niet kan :roll:
Nu neem je de Kauwtjes weer als voorbeeld voor het verdwijnen van de mussen :roll: .
Sorry ik heb veel onzin gelezen hier op het forum maar jij bakt het wel heel erg bruin.
De belangrijkste oorzaak van het verdwijnen van de huismus uit het straatbeeld is dat er oa door de nieuwbouw en het beter isoleren van woningen de nestel mogelijkheden steeds beperkter worden en als je dan toch een vogel de schuld wilt geven dan kom je bij de Sperwer terecht die zijn habitat steeds meer in de stad is gaan zoeken..
Ook wat betreft de Vos zit je er weer volkomen naast.
Lange tijd werd inderdaad aangenomen dat de Vos een van de oorzaken was van de steeds verder slinkende weide vogel populatie maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik weet toevallig dat hier onderzoek naar gedaan is door jonge vogeltjes te chippen en hier is uit gekomen dat de overgrote deel van de chips werden terug gevonden in holen van Bunzings Wezels en Hermelijnen..
Hier een eerdere reactie van je:
De jacht bestaat alleen nog bij de gratie van schade bestrijding
Nu je tweede reactie:
De regels mbt "plezierjacht", raar woord want deze liggen in de haven, worden steeds strenger.
Wat is het nu bestaat die plezier jagt nu wel of niet sorry maar ik weet het even niet meer?(jij was toch de man met 12 jr ervaring)
Hazen worden hier nog steeds voor de Kerst geschoten en die populatie is echt niet zo groot dat ze zichtbare of voelbare schade aan de graslanden zullen veroorzaken.
Vorig najaar in een andere polder lagen er 5 groepjes van die zielige losers(jagers) strategisch verspreidt in de polder Houtduiven en Eenden te schieten.
Ik ben toen naar een zo een groepje toe gelopen om te vragen wat ze in godsnaam aan het doen waren omdat ik in de veronderstelling was dat dit vorm van jagen niet meer plaats vond. Ze bleken dus gewoon een vergunning te hebben en legaal bezig te zijn.
Ik ben dit later gaan navragen en het klopte dat de deze vorm van jagen nog steeds plaats vindt.
Ik adviseerde je in een eerdere reactie om te gaan praten met vrienden en familie, hier voor mijn excuses had ik niet moeten doen. In jou geval is een Psych beter op zijn plaats :lol:
En verder wat ik hier doe op dit forum maak ik lekker zelf uit!

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-02-2014 15:38

Rene Zoeter schreef: Zonder jacht geen wild


zonder wild geen jacht lijkt me eerder..

en zonder jacht nog steeds wild :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

19-02-2014 16:26

Sinds natuurmonumenten is neergestreken in het gebied achter onze plas is het er VEEL drukker geworden. Klaphekjes, fietspaden, picknickbankjes, alles om de donateur happy te houden natuurlijk...

De landschapstransformatie die ze hebben gedaan begint wel mooi uit te pakken moet ik zeggen.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-02-2014 18:40

Mark, veel plezier met het verspreiden van de "groene" leugen.
Gewoon, lekker vissen.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

19-02-2014 21:20

Beste Aart,
hartelijk dank voor je reactie en de informatie.
Ik heb het idee dat sommige boa,s niet goed weten hoe het precies zit met visrechten en dergelijke wat betreft natura 2000.
Ik heb net als patrick geen boete gehad, maar inderdaad is het best vervelend om telkens jezelf te moeten verdedigen ten opzichte van een boa die zelf de regels niet goed weet.
Nogmaals bedankt voor de info.

@rene en mark:
Ik snap jullie beide wel...Ik geloof dat er gewoon een gezonde ballans moet zijn tussen mens en natuur. Jah we willen met zn alle vissen, maar zijn daardoor ook afhankelijk van de visstanden. Net als de vogels zullen ook de vissen in bepaalde gebieden beschermt moeten worden. ik heb zelf niets met de grutto, want daar vis ik niet op. Maar een diversiteit aan natuur en dier kan denk ik iedereen wel apricieren. Wat is er nou mooier dan aan de waterkant te zitten en te genieten van wat er om je heen gebeurd.

Hetgeen wat word gezegd dat er teveel karpervissers zouden zijn ben ik het niet mee eens.
Het is in mijn ogen prachtig dat de hengelsport elk jaar groeit en dit zijn positieve ontwikkelingen.
Echter zal dit wel in juiste banen geleid moeten worden door sportvisserij nederland en andere organisaties. In elk geval zal dit tot nieuwe uitdagingen leiden voor deze organisaties(die vaak met goede oplossingen komen)

Groet Jeffrey